ze weten niet waar ze aan beginnen !!

@evelyne79 hopelijk slaag je dan ook in 1 keer en mag je ook een foutje maken
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Calypso84 schreef:moet nog voor aanhanger. Of ik koop gewoon een zware auto die max 1500 kan trekken. Dan heb ik geen E rijbewijs nodig!!!!
Tot de 3500 mag je een aanhanger trekken als het voertuig het ook mag trekken zonder een E rijbewijs
Het ledig gewicht plus laadvermogen van de aanhanger zwaarder is dan 750 kg maar niet zwaarder dan het ledig gewicht van het trekkende voertuig, en tevens het totaal gewicht van de combinatie, ledig gewicht en laadvermogen van de aanhangwagen en het ledig gewicht en laadvermogen van het trekkend voertuig niet zwaarder zijn dan 3500 kg.
Wil je met een andere combinatie gaan rijden dan moet je in het bezit zijn van rijbewijs BE.
Evelyne79 schreef:Calypso84 schreef:moet nog voor aanhanger. Of ik koop gewoon een zware auto die max 1500 kan trekken. Dan heb ik geen E rijbewijs nodig!!!!
Tot de 3500 mag je een aanhanger trekken als het voertuig het ook mag trekken zonder een E rijbewijs
nee, je auto moet dan zwaarder zijn dan het maximale toegestane gewicht en samen mogen ze niet boven de 3500 kg uitkomen
- Code
Het ledig gewicht plus laadvermogen van de aanhanger zwaarder is dan 750 kg maar niet zwaarder dan het ledig gewicht van het trekkende voertuig, en tevens het totaal gewicht van de combinatie, ledig gewicht en laadvermogen van de aanhangwagen en het ledig gewicht en laadvermogen van het trekkend voertuig niet zwaarder zijn dan 3500 kg.
Wil je met een andere combinatie gaan rijden dan moet je in het bezit zijn van rijbewijs BE.
in de praktijk kun je dus meestal al niet met een 2 paardstrailer rijden omdat je dan waarschijnlijk al over het het gewicht van de auto komt met het maximaal te laden gewicht van de trailer en als je wel een tweepaardstrailer kunt trekken met die betreffende auto dan kom je over die 3500 kg heen.
en met een eenpaards of anderhalfpaards trailer moet je weer opletten wat voor paard je erop kunt zetten.
vaak is daar het maximale nog te laden gewicht daar 600kg van. tja, dan sta je mooi te kijken met een paard van 650 kg of net zoals ik een tinker van ruim 700 kg
m1992 schreef:Huren is idd niet voordeling, maar als ke gaat studeren op kamers is het niet handig om elke maand vaste lasten te hebben als de verzekering en de belasting. Daarnaast kan ik voor de aanschafprijs ook de kamer gaan inrichten.. Een motor kopen zit er dus voor mij niet meer in helaas...