Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paddraigh

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:07

@ joyce idd belast haha wij zeggen wel eens tegen elkaar als er iemand mee deelt dat ze zwanger zijn
ze weten niet waar ze aan beginnen !! ;-) (wil ze natuurlijk nooit meer kwijt!!)

@evelyne79 hopelijk slaag je dan ook in 1 keer en mag je ook een foutje maken

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:36

missanita84 schreef:
@evelyne79 hopelijk slaag je dan ook in 1 keer en mag je ook een foutje maken

Ik heb 3 jaar geleden mijn aanhangrijbewijs gehaald ;) , dat was juist op mijn verjaardag, leuk verjaardagscadeautje he
ik ben nou wel klaar met mijn rijbewijzen, heb er genoeg :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:37

oww okay dacht dat je er nog 1 moest ;-)
ook ik heb er genoeg nu vrachtwagen leek me nog wel leuk om te halen maar is me te duur allemaal

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:42

missanita84 schreef:
oww okay dacht dat je er nog 1 moest ;-)
ook ik heb er genoeg nu vrachtwagen leek me nog wel leuk om te halen maar is me te duur allemaal

nee, ik heb ze in the pocket :D

met 18 mijn autorijbewijs
met 30 mijn aanhangerrijbewijs
en met 33 mijn motorrijbewijs

:D

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:39

moet nog voor aanhanger. Of ik koop gewoon een zware auto die max 1500 kan trekken. Dan heb ik geen E rijbewijs nodig!!!!
Tot de 3500 mag je een aanhanger trekken als het voertuig het ook mag trekken zonder een E rijbewijs :j

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:39

Calypso84 schreef:
moet nog voor aanhanger. Of ik koop gewoon een zware auto die max 1500 kan trekken. Dan heb ik geen E rijbewijs nodig!!!!
Tot de 3500 mag je een aanhanger trekken als het voertuig het ook mag trekken zonder een E rijbewijs :j

nee, je auto moet dan zwaarder zijn dan het maximale toegestane gewicht en samen mogen ze niet boven de 3500 kg uitkomen
Code
Het ledig gewicht plus laadvermogen van de aanhanger zwaarder is dan 750 kg maar niet zwaarder dan het ledig gewicht van het trekkende voertuig, en tevens het totaal gewicht van de combinatie, ledig gewicht en laadvermogen van de aanhangwagen en het ledig gewicht en laadvermogen van het trekkend voertuig niet zwaarder zijn dan 3500 kg.
Wil je met een andere combinatie gaan rijden dan moet je in het bezit zijn van rijbewijs BE.

in de praktijk kun je dus meestal al niet met een 2 paardstrailer rijden omdat je dan waarschijnlijk al over het het gewicht van de auto komt met het maximaal te laden gewicht van de trailer en als je wel een tweepaardstrailer kunt trekken met die betreffende auto dan kom je over die 3500 kg heen.
en met een eenpaards of anderhalfpaards trailer moet je weer opletten wat voor paard je erop kunt zetten.
vaak is daar het maximale nog te laden gewicht daar 600kg van. tja, dan sta je mooi te kijken met een paard van 650 kg of net zoals ik een tinker van ruim 700 kg

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:26

1e wegles was gaaf !
Heerlijk over de weggereden. Moet aan mijn kijken werken en mijn bochten wat verbeteren, mar verder tevreden

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:31

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:40

Evelyne79 schreef:
Calypso84 schreef:

nee, je auto moet dan zwaarder zijn dan het maximale toegestane gewicht en samen mogen ze niet boven de 3500 kg uitkomen
Code
Het ledig gewicht plus laadvermogen van de aanhanger zwaarder is dan 750 kg maar niet zwaarder dan het ledig gewicht van het trekkende voertuig, en tevens het totaal gewicht van de combinatie, ledig gewicht en laadvermogen van de aanhangwagen en het ledig gewicht en laadvermogen van het trekkend voertuig niet zwaarder zijn dan 3500 kg.
Wil je met een andere combinatie gaan rijden dan moet je in het bezit zijn van rijbewijs BE.

in de praktijk kun je dus meestal al niet met een 2 paardstrailer rijden omdat je dan waarschijnlijk al over het het gewicht van de auto komt met het maximaal te laden gewicht van de trailer en als je wel een tweepaardstrailer kunt trekken met die betreffende auto dan kom je over die 3500 kg heen.
en met een eenpaards of anderhalfpaards trailer moet je weer opletten wat voor paard je erop kunt zetten.
vaak is daar het maximale nog te laden gewicht daar 600kg van. tja, dan sta je mooi te kijken met een paard van 650 kg of net zoals ik een tinker van ruim 700 kg

sorry dat bedoelde ik ook. Tot een max gewicht van totale combi van 3500.

Maar als je een auto hebt (ik noem ff een laguna van 1400 kg) en een aanhanger van 1200 kg, mag je deze gewoon trekken zonder E rijbewijs. dat zou ideaal zijn.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:34

Toet, toet!!

Onze nieuwe oude aanwinst :D

Afbeelding

Afbeelding

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:50

Nice !!

Ziet er goed uit :D

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:54

Honda Magna?

Zoiets heb ik ook gehad....

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:15

Hallo allemaal!

Een tijd niet geweest, sorry. Iedereen die is geslaagd voor theorie/examen GEFELICITEERD! *\o/* En alle nieuwkomers, gezellig dat je erbij komt. Foto's zie ik persoonlijk erg graag. Altijd leuk om te zien waar andere van houden. Mocht je ook nog in de buurt van Amsterdam zitten, ben ik ook wel in voor een rondje rijden :D.

Zelf druk gehad met de laatste dingen van mijn bachelor en deze is nu behaald :D Nu moet alles nog in het systeem worden gezet, waardoor het officieel wordt. September begin ik aan mijn Master.

De motor (en paard ;)) lijden er niet onder. Ik rijd nog steeds met de motor lekker 10-15 minuutjes naar school (en terug ook 10-15 min). Van het weekend tijd gehad om haar te wassen en ze glimt weer mooi. Nu nog een zonnetje en dan is het perfect.

Graag hoor (lees) ik hoe het met het lessen gaat en/of examen of natuurlijk waar je zelf graag rijd op je scheurijzer :D

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 10:39

Ik ben idd ook wel benieuwd naar de mensen in het topic. Mootjuh, jij studeert dus een hebt daarnaast een motor en paard? Ik sta momenteel voor de keuze studie of werk. Kan helaas dan geen motor meer kopen als ik ga studeren. Wat studeer jij?

Ik heb inmiddels mijn voertuigbeheersing gehaald!! :D Volgende week dinsdag moet ik m,n verkeersdeelneming doen. Ook al een eigen pak nu :) als er dan geen motor meer komt dan wordt het maar regelmatig eentje huren.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:49

M1992: Ik studeer Kunstmatige Intelligentie, maar heb dus nu mijn bachelor gehaald. September begin ik aan een master Forensic Science eveneens in Amsterdam. Dus mijn reistijd is verwaarloosbaar.

Paard doe ik samen met mijn zusje. Ik woon nog thuis en mijn ouders betalen de stalling. Rest (hoefsmid, DA, ect.) betalen wij samen (zusje en ik). DA is gewoon standaard. Mocht het ernstig worden, betalen mijn ouders mee.

Motor heb ik kunnen kopen door te sparen, verder heb ik geen auto of iets dergelijks.

Wat wil jij gaan studeren?

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:52

Kunstmatige intelligentie? Sorry klinkt even vreemd in mijn oren... :')

Wat houdt dat precies in...

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:32

haha, het klinkt ook heel slecht. Het is nu omgedoopt in Lifestyle Informatics, wat gewoon nog erger klinkt. Maar kort gezegd ben ik bezig met 'mens ondersteunende applicaties'. Klinkt mooier dan het is.

Mocht dit je nog niets zeggen, denk dan maar aan robots. :')

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:51

hahaha ok..... Duidelijk!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:30

Motor huren is zonde van je geld hoor. Je betaald je er scheel aan.
Kun je beter kijken op marktplaats wat er aangeboden staat.
De motor die ik gekocht heb op marktplaats ( die foto van een paar berichten terug) heeft me €1050,- gekost. Motor is tiptop in orde, hooguit wat klein onderhoud. moet je natuurlijk misschien ook wel geluk mee hebben. Wij hebben een clublid van de motorclub meegenomen die altijd zelf aan zijn motors klust.
Die heeft dus naar het technisch gedeelte gekeken. we zijn bij 3 motors geweest kijken.
de eerste was 3x niks, de tweede was een twijfelgevalletje, leuke motor maar had wat reparaties nodig die wat duurder uit zouden vallen dus toch verder gekeken en de derde was bingo, ook nog op een steenworp afstand , nog geen 5 km bij ons vandaan.
Hij loopt nu nog wat hoog in toeren maar waarschijnlijk is dat al opgelost door een keer te gaan tanken met v-power, daar zit een of ander spul in wat de carburateur reinigt. vermoedelijk probleem opgelost en anders de carburateur laten reinigen.
achterband is nog geen 300 km mee gereden, voorband kan ook nog 2 seizoenen mee.

Mijn advies is dus even wat geld bij elkaar sparen en een leuk motortje op de kop tikken ipv huren maar dat is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken.

Is er nog iemand die motorkleding nodig heeft?
Ik heb nog een bon voor 25,- korting in een grote motorzaak in Venlo.
Ik ben al helemaal voorzien in kleding dus dat heb ik niet meer nodig.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 18:39

Huren is idd niet voordeling, maar als ke gaat studeren op kamers is het niet handig om elke maand vaste lasten te hebben als de verzekering en de belasting. Daarnaast kan ik voor de aanschafprijs ook de kamer gaan inrichten.. Een motor kopen zit er dus voor mij niet meer in helaas...

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:20

Verzekering en belasting stelt bij een motor niet zoveel voor
ik betaal aan verzekering voor mijn gekochte motor € 82,- per jaar en hij is belastingvrij omdat het een oldtimer is.
Effe nagekeken wat de belasting zou zijn als het geen oldtimer was > €104, per jaar
dus qua maandlasten stelt dat niet veel voor.
Aanschafprijs is een ander verhaal. maar als je een paar keer een motor huurt had je al een leuk bedrag uit kunnen sparen voor de aanschaf

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:17

Die prijzen vallen inderdaad mee :)

Pff nu 2 lessen op de weg gehad, gaat opzich wel lekker maar ik doe te hard mijn best mij aan de regels te houden waardoor ik vaag ga rijden.
Dus volgende les maar ff proberen wat losser te rijden :)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:33

m1992 schreef:
Huren is idd niet voordeling, maar als ke gaat studeren op kamers is het niet handig om elke maand vaste lasten te hebben als de verzekering en de belasting. Daarnaast kan ik voor de aanschafprijs ook de kamer gaan inrichten.. Een motor kopen zit er dus voor mij niet meer in helaas...

Ik heb als student juist een motor ipv een auto,
stuk zuiniger, leuker en goedkoper! :D

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:22

yep! alleen jammer dat je het weer dan niet voor het zeggen hebt.. en in de winter is het een ramp! (Vind ik hihi)

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:02

De winter vind ik geen ramp tot het gaan vriezen :P. Nee, winter is niet fijn. Ik ben zo bang om dan te vallen en dat mijn motor echt stuk is. Dan ga ik met het OV naar mijn studie. Helaas duurt dat vele malen langer, maar dan blijft de motor heel.

Hoe gaat het lessen bij iedereen? (Ik weet niet meer wie er nu wel en niet lessen)