Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:44

oeps das wel vervelend idd, fijne buren is goud waard!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:55

Tja, dat is altijd zo met nieuwe buren. Je weet nooit wat erin komt. Helaas heb je daar niets over te vertellen :\

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:57

Ik heb een hele aardige buurvrouw, ken ik nog van vroeger. Zijn niet bepaald aso, helemaal niet :n
Alleen ze heeft 2 puberende kinderen en die smijten met de deuren en stampen de trap op -O-
Mensen (in het algemeen) maken gewoon vaak herrie.
We gaan er een tussenwandje tussen maken, nu zijn het enkelsteense muurtjes. Hopelijk gaat dan een groot deel van de geluiden (praten, zingen, rommelen in de keuken, wc doortrekken) weg...

Een vriend van mij was naar een huis wezen kijken (huurhuisje) en degene die er nu woont zei dat de buren een muziekschooltje hadden en een verstandelijk gehandicapt zoontje die als hij thuis komt van school een uur mag drummen en in de zomer trampolinespringen...
Hij heeft het huis daarom afgewezen, baalde als een stekker, wel een leuk huis was het.
Maar wij zijn allebei misschien wel erg hoor, we zeggen weleens, misschien kunnen we beter in een hutje op de hei gaan wonen :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:58

Nou in dat laatste geval had ik ook vriendelijk bedankt hoor :') :o

Ik erger me ook kapot aan geluiden van anderen..... ben dus heel blij dat we maar aan 1 kant buren hebben.... volgende keer vrijstaand :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:00

we hebben nu een bejaard vrouwtje naast ons, en een super gebouwd huis, dus hoor echt helemaal niets, alleen in de tuin moet je op je woorden letten, straks in het nieuwe huis ook niet meer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:03

fokfanaat schreef:
we hebben nu een bejaard vrouwtje naast ons, en een super gebouwd huis, dus hoor echt helemaal niets, alleen in de tuin moet je op je woorden letten, straks in het nieuwe huis ook niet meer.

Haha toen ik begon te lezen dacht ik "huh", maar je bedoelde nog je "oude" huis :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:05

Ik wil ook een vrijstaand huis, word knettergek van geluiden van buren. Hoe weinig het ook is, ik wil het gewoon niet in mijn huis horen.... Ben een miep daarin hihi

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:06

Marley schreef:
Ik wil ook een vrijstaand huis, word knettergek van geluiden van buren. Hoe weinig het ook is, ik wil het gewoon niet in mijn huis horen.... Ben een miep daarin hihi

Hahaha ik ook vreselijk :=
Zelfs hoesten enzo :))

Nou ja gelukkig hebben ze er niet ook nog kinderen bij denk ik dan maar :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:06

Hoop overigens dat ze komende jaren wel blijven....... zijn huurders. En als ze opzeggen wordt het verkocht (en dan wordt het een enorm klushuis gezien de staat haha).

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:13

Ik heb een buurvrouw die elke dag minstens 3 uur piano speelt. Mensje is ver in de 80, en vraag me af
hoe ze het vol houdt. Er zit maar een heel dun houten wandje tussen ons in, en ik word er echt knettergek
van. Durf er eigenlijk niet zo goed iets van te zeggen, het contact is al zeer minimaal. Maar oh, soms hoop
ik dat ze snel verhuist naar het bejaardenhuis waar ze voor staat ingeschreven :=.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:31

Een houten wandje is wel erg weinig.... :(:)
Maar bij ons zijn de voormalige 'bejaardenwoningen' nu jongerenwoningen dus ik weet niet wat beter is...

Een vrijstaand huis is gewoon te duur hier... En soms kom je in van die duurdere wijken en dat zijn de huizen wel vrijstaand, maar de tuinen daar zit dan net een krappe meter tussen.
Maargoed, tja, dan heb je geen last van hun gehoest nee.
Het is trouwens voor mij 1 van de belangrijkste redenen waarom ik nooit naar de bioscoop ga :o
Ik kan er echt niet tegen als ik een snotteraar, een kucher of een chips-eter naast me in MIJN film heb zitten :o

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:35

Ja het zijn oude arbeidershuisjes uit 1920, en qua isolatie en wanden is daar nooit iets aan gedaan.
Het is dat het zo mooi wonen is, anders had ik gedag gezegd :j.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:39

Hier is vrijstaand ook te duur anders had ik er wel gewoond :')
Maar goed.... wil toch niet in deze regio blijven, dat scheelt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:44

Bioscoop kan ik me overigens niet herinneren wanneer ik daar voor laatst geweest ben. Echt jaaaaaren geleden :')
Eigenlijk weer eens doen...... lekker popcorn kauwen enzo :))

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:46

Ik heb nu gelukkig vrijwel geen last van geluiden van buren (behalve als er geboort of iets dergelijks wordt) en dat terwijl ik in een studenten flat woon! Flat is gebouwd vlak na de 2e wereld oorlog en helemaal van beton, absoluut niet gehorig dus. Heeeeeel af en toe hoor ik de bas van iemand die iets van metal (of iets dergelijks) draait, maar als dat alles is. :D

Owja, ik hoor wel regelmatig brandweer, politie en ambulances. Zit precies tussen de drie in (allemaal op 100/150 meter en zitten direct aan een grote door gaande weg. :oo

Thuis bij mijn ouders hebben we geen buren!!! Dichtsbijzijnde mensen die er wonen zitten denk ik op een meter of 500/600 (als het niet meer is). Wel vlak bij ons staat een huis, maar dat is een vakantie huis. Ook buiten hoeven we dus niet op te letten wat er gezegd wordt (overigens verstaan de meeste Nederlands ook niet, scheelt ook veel :D ). Haha.

Ik wil hierna ook nooit meer in een stad wonen, afgelopen zomer 3 maanden thuis geweest en niets zo fijn als rust en ruimte. 's Morgens de deur open kunnen gooien, de honden die alle kanten op vliegen en de paarden die goede morgen zeggen en als we geluk hebben reeën en elanden die ook even gedag komen zeggen. En compleet geen mens te zien of te vinden. Heerlijk genieten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:02

Ik heb ook nooit last van geluiden. Aan de ene kant een stel dar nogal ruzie maakt en nu een baby hebben. Aan de andere kbt een vader met puberzoon. Hoor eigenlijk alleen maar de bas doordreunen bij films en videospellen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:04

Ik weet dat het "zeuren" is (zeker omdat je in Nederland vaak in een rijtjes huis o.i.d. zit) maar het kwam wel even als een schok, vind engelse buren die er nooit zijn wel prettig eigenlijk ;)
En ach, wie weet wordt het verkocht aan mensen die nog vrij jong zijn en ook nog een gezin willen of jonge kinderen hebben, als het aardige mensen zijn kan het nog wel leuk worden.
Ben alleen wel aan het bedenken waar ik precies zou kunnen gaan zonnen zonder dat iemand mij kan zien.
(gaat op google maps een foto zoeken en laten zien....)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:12

Maar misschien komen er wel weer toeristen in? Dat kan toch? :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:34

Ik hoop het :o

Ok hier onze situatie:
Afbeelding
Alles binnen het geel is ons terrein in het roze ons huis, rechts daarvan dus het huis van de Engelse, de gedeeltes die tegen elkaar zitten zijn onze entree en hun schuur en daar tussen in zit een flinke coniferen haag.
(Het blauwe wat je ziet boven de A is onze hangar met inloopstal voor de paarden rechts daarvan de schuur/garage)
Helemaal links aan het begin van het terrein is een soort omgebouwde zee container, ook een soort vakantie huisje maar zo klein dat je daar niets van kan merken, daar kan nooit iemand permanent gaan wonen.

En dan nu nog een foto van zoals ik het zou zien over een paar jaar indien het hier echt goed bevalt en we het zouden kunnen kopen:
Afbeelding
Het blauwe is dan het land wat ik er graag bij zou willen hebben voor de paarden, eventueel het kleine vakantie hok er ook bij kopen zodat dat weg kan en dan dus links stallen bouwen en een rijbak maken en ons huis achter uitbouwen :o

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:36

Volgens mij heb jij mogelijkheden genoeg saffier ;) Ik heb geen medelijden met je :D

MamaMiesje

Dat ziet er uit als een beste lap grond +:)+
Waar in Frankrijk is dat precies?
Ik heb een vriendinnetje die een koeienbedrijf heeft in de Morvan :)

Anoniem

Dat zou wel enorm gaaf zijn om allemaal in bezit te hebben zeg :wow:

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:38

Dat is een beste lap, saffier :D
Jammer dat er een ander huis bij de oprit van jullie erf staat!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:59

super mooi plekje!! heel gaaf!

heb jullie hulp nodig, heb geen idee van wat te doen met de tegeltjes, waar de oude afzijn moeten er echt weer nieuwe op, de muur niet zo strak meer zeg maar, ik zat eerst te denk aan antraciet tegeltjes, maar als dat zo hoog op de muur wordt wordt het veel te donker, nou dacht ik misschien zwart/antraciet/grijs
creme/wit geblokt tussen schouw en fornuis, en de rest creme/wit.

maar heb geen idee of dat mooi wordt, iemand ideen,?

dit is de keuken, wasbak, graniet en kraan.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:01

Afbeelding

beetje dit idee.