Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 02:24

ik denk dat ik ook maar eens briefjes ga maken voor de week om boodschappen te doen
ik kom altijd met meer thuis dan nodig is :0

Hier word gedronken per week circa 4 flessen spa rood
2 flessen cola
max 2 pakken melk
en 2 pakken taxi voor de jongste.
en koffie :')

Mijn dochter drinkt water aangezien die de E stoffen in de dranken niet kan verdragen en hier heel hyper van word :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 02:34

flicka schreef:
@Babeth: Het is veel, maar een pond vlees per dag is ook veel!
En een heel brood.....hoe krijg je het weg.

Mijn lijf heeft het nodig denk ik. Ben altijd al een ontzettend grote eter geweest. Als mijn moeder wel eens kippepoten maakte, dan at ik er zo 3 weg en vervolgens nog 2 biefstukken. (naast groente, aardappelen eet ik zelden haha). Maar als je zoveel vlees eet als ik, dan ben je best duur uit. Zeker me kip en kogelbiefstuk en dat is toch wel mijn favoriet. Daarbij heb ik geen vriezer waardoor ik niks kan bewaren. Ik denk als ik een vriezer zou hebben, dat ik al een stuk goedkoper uit ben.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 09:15

_CS_ schreef:
Als mijn vent meegaat ben ik sowieso duurder uit dan als ik alleen ga :=

Dat heb ik nou ook :') Tot een paar weken geleden ging ik altijd alleen, maar ik heb geen auto meer, dus dat gaat niet meer. Nu gaan we met het hele gezin, wel gezellig, maar een stuk duurder uit!\

Qua drinken gaat er hier wekelijks doorheen (twee volwassenen, 1 kleuter)
1/2 fles roosvicee (aanmaak)
4 liter melk
1 fles wijn
4 biertjes
1 fles spa rood

En zo'n 70 euro koffie per kwartaal ( nespresso). Ik drink thuis vooral thee, manlief ook. Dat koop ik af en toe in de aanbieding, een hele berg, zit allemaal in een groot blik, altijd wat te kiezen. Mijn dochter drinkt water, thee of roosvicee. Voor de rest staan er altijd wel wat pakken sap in de kelder, maar dat wordt zelden gedronken, meer voor het bezoek.

Deze week was ik aardig wat kwijt aan boodschappen (93 euro), maar we vieren vanmiddag de verjaardag van mijn dochter. Taart zelf (samen!) gebakken, stuk goedkoper dan bij de bakker en erg gezellig! Straks nog ff langs de appie wat hamsteraanbiedingen scoren, kunnen we weer even vooruit.

opisop_shop

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:08

dan kan het toch wel uit om een tweedehands vriezer te kopen lijkt me Babeth, waarom doe je dat niet?

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:18

Ik doe 1x per week boodschappen en als het op is eten we iets anders. Verder kijk ik eerst naar de aanbiedingen en bedenk dan wat we die week gaan eten.
Daarnaast ben ik gezegend met een grote tuin en in de zomer verbouw ik daarin heel veel groente. Van tomaten kan je prima soep of saus maken en invriezen. Zelfgemaakte pesto is veel lekkerder en goedkoper dan uit de winkel en kan ook prima in de vriezer. Aan het eind van de zomer zit mijn vriezer vol met lekkers, en in de winter eten we hem dan langzaamaan weer leeg.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:01

Hier qua drinken per week:

1/2 liter Pulco (soort aanmaak)
12 liter water (normaal water, maar uit een fles wel de goedkoopste, geloof 0,17€ per fles)
1 pak chocolade melk voor de senseo
2,5 pak cappuccino voor de senseo.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:03

vandaag boodschappen (groenten gehaald op de markt.) heb toch een hele boodschappentas (op wieltjes ) vol voor nog geen 10 euro :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:45

ik haal altijd mijn vaatwastbletten en waszeep enzo altijd bij de kruidvat als het in de revlame is en de pakjesvnaknor zoals bijvoorbeeld japanse noodels gebruik ik altijd de helft vande kruiden en noodels en knoop ik alles weergoed dicht zodat ik er 2 keer van kan eten. anders gooi ik de helft weg

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 18:00

Net prei schoon gemaakt, helft ingevroren. NOg geen idee waarvoor, maar weg gooien is ook zonde

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:01

weg gooien is idd erg zonde, ik heb dus vanmiddag veel groenten gehaald op de markt, die ga ik allemaal fijn snijden en in de vriezer gooien :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:02

die groenten hoef je niet kort voor te koken om in te vriezen?
ik wil van de week weer even naar de boer hier, dan kan ik ook weer flink inslaan en invriezen zou dan ideaal zijn maar zie het niet zo zitten om alles eerst even te koken :o

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:06

Ik doe dat toch nooit hoor Marley :n

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:08

nee vind dat zelf niet altijd nodig.

ik heb paprika, bosui, wortel, champignons, broccoli voornamelijk , en pastinaak maar die rooster ik een deze dagen dus die hoeft niet ingevroren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:10

Ik blancheer altijd voor het invriezen :j Heeft volgens mij te maken met enzymen die anders de groente doorrijpen...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:20

ja ik heb ook weleens gehoord dat het eerst even gekookt moet worden, ofwel blancheren dus :)
nou ja, van de week maar eens zien hoeveel zin ik daarin heb haha

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:07

Mijn teveel aan champignons en paprika is ook weer ingevroren even als een nieuwe kg prei.
Rewe was rond de 16,00 en de Lidl ongeveer 55,00 Kunnen we weer een weekje vooruit.

Prei hoef je dus niet te blancheren.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:13

ik zag voor de grote vleeseters onder ons met dikke vriezer, dat ze bij de Makro 5kilo diepvries-kipfilet in de aanbieding hebben voor E6,- (excl. ), dat is toch spotgoedkoop of niet?
Kilo verse kip van Friki zag ik langskomen voor bijna E10,- per kilo!

Verder hebben ze er nu 10kilo aardappels voor E2,50 (excl.) en hele broden 2 halen 1 betalen.
Dat zijn dus allemaal dingen waarmee je flink kunt besparen!

Ze verkopen ook zakken diepvriesgroenten, vaak apart dus zak paprikareepjes, champignons enz.
Zou het voordeliger zijn om dat te halen en in de vriezer te leggen en dus alleen eruit te halen per keer wat je nodig hebt?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:13

Die kip is zeker niet duur zeg! Friki kip kwam een paar jaar geleden als beste kip uit de bus, ik weet niet hoe het nu is.
Ik heb geen pasje voor de Makro, waar kun je nog meer Friki kip kopen?

Bij mij om de hoek is o.a. een Turkse supermarkt, daar hadden ze aardappelen voor 1 euro voor 10 kg. Ik heb ze niet gekocht want het is teveel voor 1 persoon. Ze hebben vaak goede aanbiedingen met groentes. En ze hebben vers halal vlees, voor de liefhebber/gelovige.

Ik denk dat die zakken diepvriesgroenten goedkoper en handiger zijn dan vers.

Vanavond heb ik een spitskool fijngesneden en de helft ingevroren. Dat kan ook best zonder te blancheren denk ik. Straks weer lekker in de wok. Als je blancheert gaat de knapperigheid er ook af.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:24

Wij komen met regelmaat in de makro :j heel goedkoop is het toiletpapier daar, voor €9 ongeveer kan ik een half jaar verder.

Ik heb nog nooit groenten voor gekookt en iets gemerkt aan de smaak hoor :n
Wij kopen hele pakken kip en gooien het dan in de diepvries :)
Lief heeft voor €63 opgedaan en iets van €15 op de markt, valt nog mee :)
Met de slamix en geraspte wortels hebben we 2x avondeten

Morgen dus slamix met wortels, denneappels (kroketjes) en onbekend vlees ( :') )
Maandag slamix met wortels, halve maantjes (aardappels in oven) en kipfilet of onbekend vlees
Dinsdag vol au vent met puree
Woensdag kliekjes met rijst
Donderdag spaghetti

En voor de rest zien we wel :D

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:24

flicka schreef:
Vanavond heb ik een spitskool fijngesneden en de helft ingevroren. Dat kan ook best zonder te blancheren denk ik. Straks weer lekker in de wok. Als je blancheert gaat de knapperigheid er ook af.

knapperigheid gaat er juist niet vanaf ;)
met blancheren houd je het maar 1 tot 3 min. in kokend water dus blijft nog helemaal knapperig.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:29

hier worden de groenten wel geblancheerd. er zitten enzymen in de groenten die zorgen voor rijping en ouder worden. groente blijft dan minder lang goed en mooi en de smaak wordt ook minder.
als je niet blancheerd dan gaat dit proces in de vriezer gewoon langzaam door.
het blancheren zorgt er voor dat de kwaliteit en de voedingswaarde tijdens het bewaren zo optimaal mogelijk is EN de groente slinkt iets in dus neemt ook minder ruimte in in de vriezer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:30

Een paar jaar geleden ging ik erg veel naar de Makro, maar ik gaf me daar toch enorm veel geld uit :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:06

ja de Makro doe ik ook niet meer..... daar gingen bakken met geld naartoe :')

wel blancheren dus.... dan misschien toch maar wat minder groente inslaan hihi

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:11

Marley schreef:
wel blancheren dus.... dan misschien toch maar wat minder groente inslaan hihi

zo gebeurd joh. pan water opzetten en het er even minimaal 1 minuut inhouden. je moet het toch zowiezo snijden. even af laten koelen en dan zo snel mogelijk invriezen om de vitaminen te behouden.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:17

Ik vries ook best veel in, ding zit stampvol haha.

Koop dingen die ik gebruik vaak in de aanbieding.
Geen onnodige dingen.

Bij vlees kijk ik naar de kiloprijs, potjes groenten zijn vaak van huismerken goed te doen.

Bij mijn ouders eten ze vaak aparte gerechten (pasta's of van die pakken), maar daardoor wordt het vaak veel duurder, dan wanneer je groenten vlees en aardappelen eet.
Alle ingrediënten die je moet toevoegen tikken op den duur toch best aan.

Winkels waar ik heen ga zijn dirk van den broek, lidl en aldi, en enkele keer c1000.

Ben nu alleen beetje de oudere voorraad aan het opmaken, anders staat het dadelijk weer te lang omdat het vergeten wordt.