Samsung Star S5230

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:27

dat is trouwens niet de gouden!
daar ben ik nu weer even naar op zoek.. :P
wit vind ik ook gaaf!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:28

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:36

Ja...Typhone.. Zulke dingen als mobiels wil ik dus liever niet via internet...

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:52

Waar kan je de fotocontacten vinden :o
*voelt zich echt dom*
Heb het ooit eens gevonden, maar zou echt niet meer weten waar

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:05

Oeeh die Gold is gaaf!!
Ik heb hem ook op de Typhone besteld. ging goed hoor ;)

Uhm kellie, gewoon in je meneu onderaan staat dat toch :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:09

Heeft iemand die goude? Vraag me af of die in het echt net zo mooi is als op de foto...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:12

Ik vond zelf de roze in het echt heel lelijk en ben toen toch voor de zwarte gegaan :) Het is dus wel slim om de telefoon in het echt te zien.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:29

Ja blijkbaar wel.. Ik dacht juist dat de roze wel mooi was. Op de foto tenminste wel...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:48

Ik vond de roze juist op de foto heel lelijk en toen kregen we hem in de winkel en vond ik hem eigenlijk best mooi :P

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:59

_Mars_ schreef:
Oeeh die Gold is gaaf!!
Ik heb hem ook op de Typhone besteld. ging goed hoor ;)

Uhm kellie, gewoon in je meneu onderaan staat dat toch :+

Ik ben dus echt dom :')
Ik zie het al! Danku

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:53

Oooh, je kunt echt superleuke touchscreen java games downloaden voor je mobiel 8-)

Je hebt bestanden nodig die eindigen op *.jar. Deze zet je in een apart mapje op je geheugenkaart. Als je dan op je telefoon naar menu -> bestanden -> het aparte mapje gaat, dan kun je op het bestand klikken om hem te installeren en kun je hem daarna meteen spelen. Vet gaaf 8-)
Wel even puzzelen welke spellen wel en niet kunnen, gezien er nog geen specifieke samsung star games zijn. Maar resolutie 240x400 werkt meestal, resolutie 240x320 eigenlijk altijd (alleen dus kleiner beeld). Dus je kunt de games die bedoeld zijn voor andere telefoons gebruiken.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:58

ik ben helemaal klaar met de mijne }:0

hij valt om de haverklap uit
en daarna duurt t soms een uur voor ik m weer aankrijg
ga m terugsturen naar typhone
echt geweldigggg dit
heb m net 2 weken!

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:58

kehdra schreef:
als je een smiley in een sms wil, draai dan je scherm zodat je het qwerty toestenbord hebt, en dan op 123SYM, dan blauwe pijltje 1 of 2 keer naar recht, en daar staan smileys :)

Ik zie dan alleen maar tekens en niet de smileys. Ook als ik een sms met smileys ontvang zie ik die tekens en niet de smileys. Moet ik iets instellen?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:26

He getsie Robincera, das echt gaar...sluiten die batterijmetaaltjes niet goed aan soms? Zwaar irritant, hopelijk heb je gauw een nieuwe..succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:21

Ik zie ook alleen maar tekentjes hoor, geen smilies. Moet je smilies kunnen zien dan? :')

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:04

Voor degenen die een probleem hebben met het aansluiten van je mobiel op je pc:
Verwijder het 'New pc studio' programma wat je via de cd bij je mobiel hebt gekregen. En ga dan naar deze site en download hem hier opnieuw. Dan doet 'ie het meteen! :D

Klik hier voor de link!

@x_spekkie_x: Hoe bedoel je dat met die spelletjes? Download je die dan op je pc, en zet je die dan op je mobiel ofzo? :Y)

XX

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:10

joyce2 schreef:
Ik heb sinds vorige week een nieuwe telefoon. Ik zat te twijfelen tussen de Touchwizz Alure en de Star. Bij vodafone zeiden ze gelijk dat ik dan voor de Touchwizz moest gaan, omdat de Star het goedkope broertje van de Touchwizz is en dus kwalitatief minder goed. Maarja, ik heb een abbo en ik kan gewoon elke telefoon kiezen die ik wil, dus als je niet zoveel geld te besteden hebt kan je idd goed voor die Star kiezen!
Als de Star ook net zo is als de touchwizz, zit er een kabeltje bij waardoor je je telefoon met je computer kan verbinden en zo dus foto's en muziek over kan zetten.

Welke telefoon heb je nu gekozen dan?! Ik heb een tijdje geleden de Touchwizz aangeschaft. Ook bij een abbo. En hij was binnen een maand kapot! :+ Heb hem nu 3 maand, waarvan hij nu 2 maand bij de maker ligt. JOEPIE een nieuwe telefoon. :Y)
Ik zou niemand aanraden om die telefoon te nemen!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 06:58

Zal ik voor iedereen een spellenuitleg geven? Is misschien wel handig, kunnen jullie straks allemaal gamen op je mobiel 8-)

Stap 1: een spel zoeken
Allereerst ga je via het internet op zoek naar Java spellen. Leuk zijn java spellen die speciaal voor touchscreen mobiels zijn ontworpen, zodat je een deel of zelfs alle bediening via het touchscreen kan doen. Als je maar een deel van de bediening via het touchscreen kan doen, worden daaronder knoppen weergegeven waarmee je in het spel kunt navigeren (wordt vanzelf duidelijk straks als je het spel gaat spelen).
Ik heb zo door te zoeken dit topic gevonden, vol met Java Touchscreen spellen. De link leidt naar het spel "Diner Dash2". Voor de mensen die het niet kennen: je moet als hostess mensen in je restaurant zetten en bedienen en dan zoveel en zo snel mogelijk ;) Via deze site kun je door op de link te klikken (deze) het spel downloaden. Je krijgt hierbij heel veel spam, dus pas op met klikken. Het bestand zelf is virusvrij, dat wordt bij mij door Firefox automatisch gecheckt :)

Wat voor games moet ik zoeken?
Er zijn nog geen games specifiek voor de Samsung Star! Maar, je kunt heel makkelijk games gemaakt voor een andere mobiel op de Samsung Star spelen. Soms lukt het niet (valt het buiten beeld bijvoorbeeld, neem dan een kleinere resolutie), maar de meeste games werken bij mij!
Zoals op de link hierboven is de game voor de "Samsung Eternity 240x400". Ideaal, deze telefoon is soortgelijk aan de Star. Het spel past dan ook helemaal op het beeldscherm. Andere spellen die ik heb gedownload waren bijvoorbeeld voor de Samsung omnia series of de Samsung jxxx. Even googelen levert een plaatje op van de telefoon en zo kun je kijken of het scherm een beetje soortgelijk is. Spellen die je kunt spelen kunnen maximaal de resolutie van 240x400 hebben, anders valt het spel van het beeld! Een resolutie van 240x320 werkt ook prima, alleen wordt dan niet je hele beeldscherm gevuld en moet je met de knoppen werken zoals ik hier boven heb genoemd.

Stap 2: het spel op de mobiel zetten
Nu heb je op internet een spel gevonden en het bestand gedownload. Je hebt nu op je computer een bestandje staan wat bijvoorbeeld "dinerdash2.jar" heet. Je kunt bij deze mobiel alleen spellen gebruiken die eindigen op *.JAR .
Sluit je telefoon aan op je computer en ga naar je geheugenkaart. Het fijnste werkt dit via de 'massaopslag' functie en niet via de new pc studio software.
Op je geheugenkaart staan drie mapjes (Images, Sounds en Videos). Maak hier een nieuw mapje aan bijvoorbeeld 'Other Games'. In dit mapje kopieer of verplaats je nu het *.jar bestand. Zoals in dit voorbeeld het dinerdash2.jar bestand.
Koppel nu je telefoon los, zodat we het bestand op je telefoon kunnen gaan installeren.

Stap 3: het spel installeren
Ga op je telefoon naar Menu -> Mijn bestanden -> het aangemaakte mapje, hier 'Other Games'. Nu zie je het bestand verschijnen wat je op je mobiel hebt gezet. In dit geval dinerdash2.jar.
Klik op dit bestand. Hij vraagt nu of je het spel wil installeren. Druk op "Ja". Dan geeft de mobiel een waarschuwing "Inhoud niet ondertekend", dit is geen probleem. Druk op "Doorgaan". Hij geeft nu de informatie weer die bij het spel hoort. Druk nu linksonder op "Installeren". Binnen twee seconden komt er op je beeldscherm te staan "Installatie voltooid". Druk op "Afspelen" om meteen te zien hoe het spel gaat of op "Terug" en dan terug te gaan naar het Other Games mapje. In dit geval klikken we op "Terug", zodat we via een andere manier bij het spel komen (zie stap 4). Druk op de ophang/uitzet knop om terug te keren naar het beginscherm.

Stap 4: het spel spelen
Ga op je telefoon naar Menu -> Extra's -> Games en meer. Hier zie je alle spellen die op je mobiel staan en dus ook de spellen die je hebt geinstalleerd. Ga hier op zoek naar het spel Diner Dash 2. Klik hier op. Het spel gaat nu laden en je krijgt het "Java powered" scherm. Hierna begint het spel. Door op je beeldscherm te drukken kun je het spel spelen.

Heel veel plezier :Y)

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:22

x_spekkie_x weet jij hoe ik dit kan oplossen:
kehdra schreef:
als je een smiley in een sms wil, draai dan je scherm zodat je het qwerty toestenbord hebt, en dan op 123SYM, dan blauwe pijltje 1 of 2 keer naar recht, en daar staan smileys

hrokur schreef:
Ik zie dan alleen maar tekens en niet de smileys. Ook als ik een sms met smileys ontvang zie ik die tekens en niet de smileys. Moet ik iets instellen?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:26

Dat weet ik dus ook niet, kan het ook nergens vinden. Wel dat mensen het probleem hebben (tekens zien in plaats van smilies), maar nergens een oplossing.
Ik heb zelf het probleem trouwens ook ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:34

Die spelletjes die op je telefoon zitten van java, zitten daar verder geen kosten aan verbonden? :') Een vriendin van me was pas aan het stressen en ik zij dat daar niks aan verbonden zit, ze was er alleen zelf niet zo zeker van :=

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:46

Leanee schreef:
Die spelletjes die op je telefoon zitten van java, zitten daar verder geen kosten aan verbonden? :') Een vriendin van me was pas aan het stressen en ik zij dat daar niks aan verbonden zit, ze was er alleen zelf niet zo zeker van :=
Als je het op de manier doet hoe ik het beschreven heb niet! Met je computer download je namelijk gewoon een *.jar bestand, die je op je telefoon installeert. Als je via bijvoorbeeld Jamba om een game vraagt, dan krijg je automatisch een geinstalleerde versie en betaal je meestal zo'n 4,50 per game.

Sommige games vereisen wel een connectie met het internet. Daar moet je wel even voor uitkijken als je geen onbeperkt internet abonnement hebt. Ikzelf heb internet door Vodafone laten blokkeren, heb ik daar ook geen gemuts mee :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:47

Over die smilies heb ik dit gevonden:

Citaat:
Thank you for contacting SamsungElectronics.

[Solution]
The default emotions are the only emotions the hand set supports there isn't any way to change this

Blijkbaar ondersteunt deze telefoon geen emticon plaatjes, alleen maar de tekstversie.

Is hier iemand die wél plaatjes ziet dan? ;)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:52

x_spekkie_x schreef:
Ikzelf heb internet door Vodafone laten blokkeren, heb ik daar ook geen gemuts mee :)

Hoe doe je dat?

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:54

x_spekkie_x schreef:
Over die smilies heb ik dit gevonden:

Citaat:
Thank you for contacting SamsungElectronics.

[Solution]
The default emotions are the only emotions the hand set supports there isn't any way to change this

Blijkbaar ondersteunt deze telefoon geen emticon plaatjes, alleen maar de tekstversie.

Is hier iemand die wél plaatjes ziet dan? ;)

Ben op het moment bezig me door een ander forum ( kieskeurig ) heen te worstelen maar heb daar tot nu toe ook nog niets hierover gevonden.