Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 09:36

AmyJamess: Wat je verbruik betreft zou je de eerste tijd zelf het goed bij kunnen houden, zodat je een idee krijgt wat reële kosten zijn. Persoonlijk zou ik er voor kiezen bij 1 van de grote energiebedrijven te gaan zitten, omdat het risico dat die failliet gaan toch kleiner is.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:13

pmarena schreef:
Budget Energie krijgt behoorlijk wat slechte recencies, en ze salderen per maand, wat niet de bedoeling is maar waar je zonder zonnepanelen geen last van hebt.

Wij zitten bij hen maar ik maak me ook een beetje zorgen want ze hebben ons een veels te hoog maandbedrag laten betalen, we hebben daarmee allang alles betaald wat we nog tot het voorjaar (eindafrekening) gaan gebruiken.... moeten flink wat geld terug gaan krijgen dan.

En moeten maandelijks nog minstens 240 euro betalen. Ik zou die maandbedragen het liefste stop willen zetten eigenlijk want als ze omvallen zijn we het haasje...

Asap oversluiten. Dan krijg je gewoon een afrekening. Ze bestaan nu nog dus dikke kans dat je je geld krijgt. Of zit je vast met een boete clausule?

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:22

Hier ook budgetenergie nog een vast contract tot januari daarna zo snel mogelijk weg.
Reden het maandelijks salderen, het voorschotbedrag niet kunnen wijzigen waardoor er nu al meer als 1200,- bij budgetenergie staat niet ok dit.

secricible

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:28

en als je gewoon gaat storneren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:30

secricible schreef:
en als je gewoon gaat storneren?

Zou ik niet doen er is namelijk gewoon een contract. Ik zou, zoals eerder al genoemd, oversluiten en overstappen. Per 1/1 komt er toch een plafond.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:41

ja een contract dat je je jaarkosten betaald toch? Als je dat al hebt gedaan dan heb je toch gewoon voldaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:43

Nee een contract waarbij een termijnbedrag is afgesproken en die ga je dan niet meer betalen en hier kunnen zij dan stappen op ondernemen. Dat het termijnbedrag te hoog is, wil niet zeggen dat je hem niet meer hoeft te betalen zonder consequenties.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:04

Hier gaat het goed met mijn dynamisch energiecontract contract. In oktober 15 euro verbruik gehad :+ , kon nu mijn maandbedrag omlaag bijstellen t naar 100 euro per maand. Daar zat ik met mijn jaarcontract ook op, dikke prima.

Ga in november ook nog 3 weken op vakantie, is er een minimumtemperatuur die ik moet aanhouden in een leeg huis? Dacht zelf aan 12 graden. En ik zorg ervoor dat er voldoende ventillatie is.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:07

15 graden is het advies als je vocht in huis minder kans wilt geven.
Bij 12 graden krijgt vocht veel kans.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:11

Ik begreep online dat vocht vooral komt van "leven", dus ademen, koken , wassen en dergelijke. Daarom zou 14 graden het minimum zijn als je thuis bent. Maar dat alles gebeurt dus niet in die weken, maar heel duidelijk info kan ik er niet over vinden, dus daarom twijfel ik.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:41

Vocht komt ook heel veel voor in huizen die al een tijdje niet meer bewoond zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:50

Eef_Bam schreef:
Hier gaat het goed met mijn dynamisch energiecontract contract. In oktober 15 euro verbruik gehad :+ , kon nu mijn maandbedrag omlaag bijstellen t naar 100 euro per maand. Daar zat ik met mijn jaarcontract ook op, dikke prima.

Ga in november ook nog 3 weken op vakantie, is er een minimumtemperatuur die ik moet aanhouden in een leeg huis? Dacht zelf aan 12 graden. En ik zorg ervoor dat er voldoende ventillatie is.

Hoe koud wordt het in jouw huis? Want als je weet dat het niet onder de 17 graden komt, kun je je CV dus prima op 15 zetten bijvoorbeeld..

Ik zet hem altijd op 16 als ik weg ben, hij komt daar echt niet op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:55

Ik heb hem zelfs gisteren teruggezet naar 16 graden. Constante temperatuur in mijn huis van 21,5 graad.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:02

Relaxed schreef:
Nee een contract waarbij een termijnbedrag is afgesproken en die ga je dan niet meer betalen en hier kunnen zij dan stappen op ondernemen. Dat het termijnbedrag te hoog is, wil niet zeggen dat je hem niet meer hoeft te betalen zonder consequenties.

Volgens mij kun je dat wel doen. Het gaat immers om een voorschot. Pas als je de eindafrekening niet voldoet, blijf je in gebreke. (niet dat ik het doe)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:53

mysa schreef:
Relaxed schreef:

Volgens mij kun je dat wel doen. Het gaat immers om een voorschot. Pas als je de eindafrekening niet voldoet, blijf je in gebreke. (niet dat ik het doe)

Nee, je blijft in gebreke als je een afgesproken termijnbetaling niet voldoet, zelf betalingen storneren is gewoon nooit slim :n

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:18

Tja, maar dat termijnbedrag wordt almaar eenzijdig opnieuw verhoogd? Ik heb dus een variabel contract.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:30

mysa schreef:
Tja, maar dat termijnbedrag wordt almaar eenzijdig opnieuw verhoogd? Ik heb dus een variabel contract.

Ja dat is helaas nu het probleem, maar geen reden om de betaling te storneren. Ze hebben best wel een machtspositie hierin :n

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:09

Relaxed schreef:
Eef_Bam schreef:

Hoe koud wordt het in jouw huis? Want als je weet dat het niet onder de 17 graden komt, kun je je CV dus prima op 15 zetten bijvoorbeeld..

Ik zet hem altijd op 16 als ik weg ben, hij komt daar echt niet op.

Op dit moment is mijn huis 17 graden, normaal in de winter halen we snachts de 15 graden wel, en dan springt hij soms nog aan. Gezien de weersverwachting verwacht ik wel dat het onder de 15 graden gaat zakken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 17:44

Mijn verbruik van oktober:
5 m3 en 84 kwh en mijn allereerste kwh' tje teruggeleverd :D
Maandag (31-10) zijn mijn panelen geplaatst, heerlijk!!

De mensen die hier denken aan overstappen, zitten jullie allemaal boven het verbruik van het plafond? Want als je daaronder zit, heeft overstappen voor die laatste maand/twee maanden toch niet zo veel zin meer?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:04

Ik ga per 25ste verhuizen
Heb nu oxxio en die zou op.mijn nieuwe adres 100 euro duurder zijn dan essent
Februari komen de zonnepanelen dus dat al helemaal doorgesproken

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:44

Cynthia82 schreef:
De mensen die hier denken aan overstappen, zitten jullie allemaal boven het verbruik van het plafond? Want als je daaronder zit, heeft overstappen voor die laatste maand/twee maanden toch niet zo veel zin meer?

Ik zit niet boven het plafond kwa verbruik. Maar tot januari betaal je echt de volle mep en door simpel over te stappen bespaar ik ineens 100 euro.
Dat vind ik dus best nog wel zin hebben.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:04

Ja ok, dat is wel even snel bespaard inderdaad :D

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:54

Ga jij overstappen Dees? Ik zit nu ook te kijken. Betaal bij Eneco per 1 november 3,17 per m3 gas en 0,69/0,87 per kwh stroom. Als ik bij Essent nu wil aansluiten dan betaal ik 2,71 per m3 gas en 0,68 per kwh stroom. Vind ik ook nog wel de moeite denk ik voor 2 maand en die 200 m3 gas die ik boven het plafond zit straks. En klaar met Eneco omdat ik als ex welkomenergie klant al vanaf vorig jaar november in het schip ben gegaan.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 22:38

equitation schreef:
Ga jij overstappen Dees? Ik zit nu ook te kijken. Betaal bij Eneco per 1 november 3,17 per m3 gas en 0,69/0,87 per kwh stroom. Als ik bij Essent nu wil aansluiten dan betaal ik 2,71 per m3 gas en 0,68 per kwh stroom. Vind ik ook nog wel de moeite denk ik voor 2 maand en die 200 m3 gas die ik boven het plafond zit straks. En klaar met Eneco omdat ik als ex welkomenergie klant al vanaf vorig jaar november in het schip ben gegaan.

Ik ben als ex-klant van welkomenergie echt direct overgestapt naar Essent. Scheelde voor mij direct al echt wel serieus geld. Als je het vergelijkt met kWh en m³ valt het wel mee, maar als je het even berekent per jaar dan was dat toch best serieus geld.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 01:16

Ik ga waarschijnlijk wel overstappen. Heb het iig wel in gang gezet (14 dagen bedenktijd).

In het nieuws vandaag dat mogelijk de plafondprijzen per januari 2023 worden uitgesteld. Ze maken het wel spannend allemaal!