Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Budget Energie krijgt behoorlijk wat slechte recencies, en ze salderen per maand, wat niet de bedoeling is maar waar je zonder zonnepanelen geen last van hebt.
Wij zitten bij hen maar ik maak me ook een beetje zorgen want ze hebben ons een veels te hoog maandbedrag laten betalen, we hebben daarmee allang alles betaald wat we nog tot het voorjaar (eindafrekening) gaan gebruiken.... moeten flink wat geld terug gaan krijgen dan.
En moeten maandelijks nog minstens 240 euro betalen. Ik zou die maandbedragen het liefste stop willen zetten eigenlijk want als ze omvallen zijn we het haasje...
Eef_Bam schreef:Hier gaat het goed met mijn dynamisch energiecontract contract. In oktober 15 euro verbruik gehad, kon nu mijn maandbedrag omlaag bijstellen t naar 100 euro per maand. Daar zat ik met mijn jaarcontract ook op, dikke prima.
Ga in november ook nog 3 weken op vakantie, is er een minimumtemperatuur die ik moet aanhouden in een leeg huis? Dacht zelf aan 12 graden. En ik zorg ervoor dat er voldoende ventillatie is.
Relaxed schreef:Nee een contract waarbij een termijnbedrag is afgesproken en die ga je dan niet meer betalen en hier kunnen zij dan stappen op ondernemen. Dat het termijnbedrag te hoog is, wil niet zeggen dat je hem niet meer hoeft te betalen zonder consequenties.
mysa schreef:Relaxed schreef:Nee een contract waarbij een termijnbedrag is afgesproken en die ga je dan niet meer betalen en hier kunnen zij dan stappen op ondernemen. Dat het termijnbedrag te hoog is, wil niet zeggen dat je hem niet meer hoeft te betalen zonder consequenties.
Volgens mij kun je dat wel doen. Het gaat immers om een voorschot. Pas als je de eindafrekening niet voldoet, blijf je in gebreke. (niet dat ik het doe)
Relaxed schreef:Eef_Bam schreef:Hier gaat het goed met mijn dynamisch energiecontract contract. In oktober 15 euro verbruik gehad, kon nu mijn maandbedrag omlaag bijstellen t naar 100 euro per maand. Daar zat ik met mijn jaarcontract ook op, dikke prima.
Ga in november ook nog 3 weken op vakantie, is er een minimumtemperatuur die ik moet aanhouden in een leeg huis? Dacht zelf aan 12 graden. En ik zorg ervoor dat er voldoende ventillatie is.
Hoe koud wordt het in jouw huis? Want als je weet dat het niet onder de 17 graden komt, kun je je CV dus prima op 15 zetten bijvoorbeeld..
Ik zet hem altijd op 16 als ik weg ben, hij komt daar echt niet op.
Cynthia82 schreef:De mensen die hier denken aan overstappen, zitten jullie allemaal boven het verbruik van het plafond? Want als je daaronder zit, heeft overstappen voor die laatste maand/twee maanden toch niet zo veel zin meer?
equitation schreef:Ga jij overstappen Dees? Ik zit nu ook te kijken. Betaal bij Eneco per 1 november 3,17 per m3 gas en 0,69/0,87 per kwh stroom. Als ik bij Essent nu wil aansluiten dan betaal ik 2,71 per m3 gas en 0,68 per kwh stroom. Vind ik ook nog wel de moeite denk ik voor 2 maand en die 200 m3 gas die ik boven het plafond zit straks. En klaar met Eneco omdat ik als ex welkomenergie klant al vanaf vorig jaar november in het schip ben gegaan.