Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:42

keeyzie schreef:
yvje86 schreef:
Ik ben even met de floorplanner aan de slag gegaan voor onze nieuwe woning.... wat denken jullie?

Met de klok mee beginnend linksachter.
Slaapkamer, bijkeuken, eetkamer, keuken, woonkamer, wc, trap naarboven met inloopkast, badkamer.

[ [url=m/WPGhu5.png]Afbeelding[/url] ]

Gaaf! Zo te lezen heb je zelf al goed negedacht over de indeling. Ik zou alleen kijken of je de woonkamer bij de keuken kunt trekken. Op die manier krijg je en meer ruimte en meer gezelligheid. Het lijkt me zo ongezellig in de keuken bezig te zijn terwijl de rest in de woonkamer is.

Bedankt!!
De woonkamer zal echt zijn om ons met z'n tweeën even gezellig terug te trekken.

We willen de keuken met eetkamer meer als woonkeuken gaan gebruiken en daar echt het hart van de woning van maken.

Ik ben nog aan het nadenken om toch de muur tussen woonkamer en keuken evt. (deels) door te breken, helemaal gaat helemaal doorbreken sowieso niet ivm stevigheid van de constructie (zegt mijn man).

De bijkeuken is inderdaad bedoeld voor jassen, schoenen, hondenhok, vriezer, wasmachine, droger, voorraadkast etc.

We hebben gekeken om deze te verwisselen met de voorkant zoals eerder bedacht werd maar we denken dat dat niet praktisch is gezien alle witgoed dan ook naar de voorkant verhuist en je met je was het hele huis door moet.
Verder gaf mijn man aan dat hij vaak in zijn vuile goed binnenkomt en dan is het makelijker om dat direct in de wasmachine te steken.

Ik dénk nu toch dat we de beste optie hebben gekozen qua inrichting.
Ik denk alleen nog over dat stukje tussen woonkamer en keuken na.
Lastig... ik zal er eens een plattegrond van maken.

Nogmaals dames hartelijk bedankt voor het meedenken!

Schemerdier

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:48

Zou je dan geen plaats maken voor 1 of 2 fauteuils in de eetkamer?Bijvoorbeeld naast een boekenkast en raam (dat was de mooie uitzicht kant toch?) Dat je toch nog een mooi hoekje hebt dat iets gemakkelijker is om te zitten dan aan de eettafel?
Ik zou toch nog eens nadenken of je echt zoveel plaats nodig hebt als 'rommelhok'. :) Zeker als daar ook binnenkomt. (toch?)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:53

Je slaat de spijker op de kop! Daar hebben we het net over gehad om een klein zithoekje nog te maken in de eetkamer.
Dat is ook simpel te realiseren door de eettafel tegen de muur aan te zetten en bij de kachel 2 luxe stoelen te zetten.

Ja je komt daar inderdaad binnen.
Alles komt wel in ombouwen en kasten te staan. Dus echt rommelig gaat het er niet uitzien hoop ik.
Maar ik snap wel wat je bedoel.
Ik neem je punt mee en ga er nogmaals over denken of we daar ruimte kunnen besparen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:01

Biivoorbeeld: enkel de meest gebruikte schoenen/jassen daar aan een haakje, en de rest in een kast in je slaapkamer aangezien je daar veel plaats lijkt te hebben. Of beter nog, in je inloopkast, waar die voor bedoeld is :D
En heb je al eens gedacht om je wasmachine/droger in de badkamer te zetten? Moet je nog steeds niet ver lopen met linnengoed.
Kunnen je diepvries en voorraadkast niet gedeeltelijk in de keuken? Gezien je een echte leefkeuken wilt, waarom dan geen waar je alles binnen handbereik bij je hebt?
Ik vind het een beetje dubbelop om 'stukjes' van je andere kamers (kleren, keukenmateriaal,..) in een aparte kamer te willen zetten. Maar goed, ik ben dat dan ook niet gewoon :) (hier hebben we een aparte 'waskamer', alles van de keuken staat in de keuken, en oke, we hebben wel een kast met schoenen en jassen in de inkom.)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:47

Damned schreef:
En kan je dat gerief niet verplaatsen naar boven? (wasmachine enz), met een extra kast is voorraad ook opgelost, en je hebt plots veel meer plaats! Die living daar wegproppen in een hoekje zou ik echt niet doen.

Denk dat ik de situatie waar ze in zitten qua leefruimte , een gebrek aan ruimte niet echt een probleem is
Maar puur de indeling
Ik zou de bijkeuken juist laten staan
Hier thuis staat er een wasmachine+ droger, extra vrieskist nog wat kast ruimte en opbergrekken waardoor de rest van de benedenverdieping lekker vrij blijft van zooi en de jassen die we voor de honden en paardensport gebruiken en nog veel meer zooi die anders elders ergens een plekje moet krijgen
En niet slepen met was

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 06:58

Voor de liefhebbers heb ik hier een kale plattegrond van het huis.
De rode muren zijn vast, verder moeten er natuurlijk wel steunmuren komen als er een andere muur wordt weggehaald.

Daarnaast willen we een (luxe) badkamer (met groot ligbad en flinke inloop douche en toilet) en slaapkamer beneden met inloopkledingkast, een ruime! woonkeuken met veel aanrechtblad en houtkachel en moet er in het midden van het huis ruimte zijn voor een trap naar boven en gasten toilet. Ook willen we juist genieten van het uitzicht aan de achterzijde.

In de knusse woonkamer moet ruimte zijn voor onze bank van 3 meter lang bij 3.5 de andere kant op (gemeten vanuit de hoek). En ook hier een houtkachel.

Gezien de woning een oude boerderij is willen we er geen ubermoderne woning van maken.
Er moet extra ruimte zijn voor hondenhok, wasmachine,droger en vriezer.

Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:02

Maar je trap loopt via je inloopkast he? Wil je je kind constant door je slaapkamer hebben lopen, en in de jaren erna ook de vriendjes? Dat zou ik echt pertinent niet willen nl

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:13

Nee, daarom zit er een deur voor de trap vanuit de bijkeuken.

Je moet het zo zien dat de inloopkast onder de trap begint zegmaar.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 11:05

Damned schreef:
Even een meelezer: wat is een bijkeuken en wat staat er daar in dat je nodig zou hebben? Lijkt me een beetje verspilde ruimte zo. (maar ik weet dan ook niet echt wat daar in zou moeten staan :P )

In mijn bijkeuken: wc, kast met wasmachine en droger, slaapplek voor de hond, kast voor schoenen, sportspullen en andere zooi. En de trap naar boven bevindt zich ook in de bijkeuken. Wij komen dan ook altijd via de bijkeuken binnen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:04

Die deur heb ik in alle andere deuren over het hoofd gezien :') sorry!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:17

Ik heb vandaag twee schilderijhouders gekocht. Wil daar leuke dingetjes (vaasjes/kaarsjes e.d. opzetten).
Wie o wie heeft dit ook en heeft een voorbeeldfoto? Zou graag wat ideeën opdoen voor de decoratie erop.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:48

Wat bedoel je precies met schilderijhouders? Van die smalle plankjes?

Ik ben op zoek naar een kast.... Voor onze woonkamer had ik al heel lang deze kast op mijn lijstje staan: https://www.gigameubel.nl/p/boekenkast- ... l-open/241
Maar we komen nu tot de conclusie dat hij totaal niet praktisch is. We hebben al best weinig 'opslag' ruimte in onze woonkamer, en in deze kast kun je ook niet echt goed dingen opbergen. Dus nu zijn we op zoek naar een soortgelijke kast, maar dan bijvoorbeeld met onderin deurtjes en bovenin planken.
Deze vinden we ook erg gaaf: https://www.weinbergwoodworks.nl/upload ... buffet.jpg maar een dubbele ligt iets boven budget en een enkele vind ik te smal :o
Heeft iemand suggesties? Budget max €1000

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:06

Plankjes met opstaand randje en geul erin voor schilderijen.
Maakt niet uit wat voor plankjes je ervoor gebruikt natuurlijk, maar ben benieuwd naar foto's van jullie met decoratie erop.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:42

Daenerys schreef:
Wat bedoel je precies met schilderijhouders? Van die smalle plankjes?

Ik ben op zoek naar een kast.... Voor onze woonkamer had ik al heel lang deze kast op mijn lijstje staan: https://www.gigameubel.nl/p/boekenkast- ... l-open/241
Maar we komen nu tot de conclusie dat hij totaal niet praktisch is. We hebben al best weinig 'opslag' ruimte in onze woonkamer, en in deze kast kun je ook niet echt goed dingen opbergen. Dus nu zijn we op zoek naar een soortgelijke kast, maar dan bijvoorbeeld met onderin deurtjes en bovenin planken.
Deze vinden we ook erg gaaf: https://www.weinbergwoodworks.nl/upload ... buffet.jpg maar een dubbele ligt iets boven budget en een enkele vind ik te smal :o
Heeft iemand suggesties? Budget max €1000

Wij gaan voor een kast van Old basics omdat we ook wat opslagruimte missen.
https://m.old-basics.nl/ijzeren-kasten/ ... 1-1612-003 Ze zijn wel duur maar we zijn nog nergens iets vergelijkbaars tegen gekomen qua hoogte van de kast en ruimte achter de deurtjes

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:57

Ik heb met spoed hulp nodig. :(

Mijn grote angst is waar geworden. De muurverf is net een Tint paarser/koeler dan verwacht. Uiteraard gaf vriend mij pas na 4 muren verven gelijk. Er komt best wel een statement fauteuil in, die behoorlijk warm van kleur is. Wij zijn dus nu erg bang dat dit echt niet gaat staan. :( en nu. Iemand idee hoe we dit het simpelste kunnen oplossen. We willen eigenlijk max 1 muur nog extra verven..

De kleur:
Afbeelding

Het hoekje waar die fauteuil komt (kleur lijkt op foto wat warmer dan die is

Afbeelding

De stoel
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:45

Ik zou eerst de muur maar eens de tijd geven om goed te drogen en daarna de stoel er eens in te zetten. Misschien valt het dan nog alles mee :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:49

DubbelDun schreef:
Ik zou eerst de muur maar eens de tijd geven om goed te drogen en daarna de stoel er eens in te zetten. Misschien valt het dan nog alles mee :)

3 van de 4 muren hebben al meer dan 24 uur gedroogd :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:50

Dan zullen die nu wel droog zijn :)
Stoel al bij die muur gezet ??

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:54

Ik denk dat het nog niet zo verkeerd zou staan als ik het zo zie, maar je kunt pas echt een beeld vormen als je het er ziet staan. En anders toch een andere kleur?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:56

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:24

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:27

Oh dat is balen.
Dan zou ik toch de muren over gaan verfen :o

Wij hebben vandaag de kleuren voor de slaapkamer en de woonkamer +trap uitgekozen.
Ook de eetkamermeubels + 2 tafeltjes voor de woonkamer zijn in order gebracht bij mijn ouders.
Nog even verder sparen en dan kunnen we daarvoor groen licht geven.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:19

Wij hebben ook koele kleuren met een cognac stoel en dat staat erg mooi. Weet niet of de stoel cognac is?Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:25

K*t roepen en opnieuw schilderen. Heb ooit in dezelfde situatie gezeten en dat is heel erg vervelend, maar ik was wel blij dat we alles opnieuw geschilderd hebben.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:49

MarjanB schreef:
Wij hebben ook koele kleuren met een cognac stoel en dat staat erg mooi. Weet niet of de stoel cognac is?[ [url=m/xgDDrr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Marjan, welke kleur/merk blauw heb jij op jouw muur?