Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:12

Vandaag heel budget boodschappen gedaan, alleen het hoognodige gehaald voor 1 week. Had nog een berg lege flessen en ook nog wat retour gebracht naar de praxis, had inene 20 euro cash, voor 13 euro bijgepind.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:57

In het krantje van de C1000 staat de kipfilet voor €2,39 per 500gr en rundergehakt zie ik helemaal niet staan :? Of dat was dan zeker t/m gister ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:05

joyce2 schreef:
Pff, net terug van een weekje Dordogne en jeetje, wat is het eten daar duur zeg! Vanochtend gingen we de vakantie thuis "luxe" afsluiten, dus verse broodjes gehaald bij de Lidl (hebben tegenwoordig een bakkerij in de nieuwe Lidl bij ons om de hoek) en wat een verschil in prijs! Choco broodje in Frankrijk €1,20 en choco broodjes van de Lidl €0,40. Baguette in Frankrijk €1,20 baguette van de Lidl €0,60. Dan heb ik zelfs nog de "goedkope" broodjes genoemd, want op de camping en bij de bakkers was alles nog veel duurder!

Of wat dacht je van 2 simpele kipburgers... In Frankrijk gewoon bijna 4 euro!! We zijn daar ook naar de Lidl geweest een veel dingen waren daar ook duurder dan in NL. Ben blij dat we nu weer lekker kunnen bezuinigen, kunnen we de schade een beetje inhalen ;)

Frankrijk is duur inderdaad... ik heb er van de zomer weer 1,5 maand gezeten en heb zo'n beetje geleefd op bananen, pasta met rode saus, stokbrood, kaasjes, nutella en yoghurt. En het huismerk van Oasis :D. Ik had alleen een 8 à 8 binnen bereik, en niet zo'n hele grote ook. Gelukkig kon ik een keer meerijden naar de Carrefour, dat scheelde al heel erg veel in prijs met de 8 à 8. Frankrijk mis ik erg, maar de prijs van de boodschappen niet! De baguettes waren trouwens E 0,85. Veel meer dan bij de carrefour maar op zich viel het nog mee.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:48

Leclerc <3 ik hou van Franse supermarkten :P
wij gaan in de zomer naar een frans festival waar het dorp een week lang half overgenomen word door het festival
en ik neem op de terugweg altijd een tas boodschappen mee naar huis met spullen die hier lastig te krijgen zijn

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:58

Stokbrood, kaasjes, oasis, van die zachte koekjes met een kersenlaagje erbovenop, Juvamine vitaminepillen, Liègois :love3:
Ik word ook altijd blij als ik een Franse supermarkt in kom.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:09

In Frankrijk werd ik altijd erg blij van de chocolade-met-sinaasappel-koekjes en de SunnyDelight!

Emte heeft leuke aanbiedingen: o.a. ananas, komkommer, salades (bv kipkerrie), karnemelk, koek , jam en soep voor de helft van de prijs. Was €12,50 kwijt! En nu dus koek voor twee weken, melk voor twee weken en jam en pindakaas gehaald (ben ik weer paar maanden zoet mee)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:29

Zo ik heb mijn boodschappenlijstje ook klaar voor zaterdag tm woensdag. Van 't weekend maar eens inslaan, ik wil de nasi/bami pakketten van de Aldi eens proberen, die zien er zo lekker uit!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:55

De "stampot groente,s" zijn bij de C1000 in de aanbieding .
Dus gisteren hutspot gemaakt , 1 x gegeten en 2 porties ingevroren .
Vandaag boerenkool gemaakt , 1 x gegeten en 2 porties ingevroren .

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:09

Ik heb bijna 5,50 euro bespaard door vier 4-packs coca-cola in te slaan bij de c1000.
Dat zijn leuke aanbiedingen! Vond de euroweken toch wel leuker dan de aanbiedingen nu...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:05

Yucca schreef:
Ik heb bijna 5,50 euro bespaard door vier 4-packs coca-cola in te slaan bij de c1000.
Dat zijn leuke aanbiedingen! Vond de euroweken toch wel leuker dan de aanbiedingen nu...

Als je het huismerk neemt, die van c1000 weet ik zo niet uit me hoofd maar bijvoorbeeld es van ah, betaal je 0,29 cent per fles en 0,25 statiegeld. Bespaar je nog meer!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:10

Dus dan betaal je maar 4 cent per fles eigenlijk?!
Ik heb net ff wat onderste schappen bij Jumbo geleegd :P koekjes 50 cent, beschuit 40 cent, rijstwafels 30 cent en t duurste waren hondenkoekjes van 1 euro :+
Laatst bijgewerkt door Aranel op 27-09-13 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:13

Aranel schreef:
Dus dan betaal je maar 4 cent ouwe fles eigenlijk?!

Leuk bedacht!
Maar helaas lol

Nee, betaald 0,64 cent en daarvan krijg je 0,25 cent terug bij inleveren van de lege fles

ik ga morgen even naar de digros, heb maar weinig nodig behalve wat melkproducten en wat lekkers maar page is in de aanbieding, en mijn voorraadje wc-papier is hard ingeslonken nadat ik al 2 weken hevig verkouden/holteontsteking heb lol, begin pas de laatste dagen wat op te knappen.
Verder heeft de digros de karvan cevitam in de aanbieding a 3 flessen voor 5 euro, dus 1,66 per fles. Heb normaal ES siroop maar KC vind ik veel lekkerder lol, dus haal maar gelijk 6 flessen, ben ik voor een aantal maanden weer voorzien.

edit: aanpassing prijs euroshopper lol
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 27-09-13 13:20, in het totaal 2 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:19

ow sorry Euroshopper cola is 0,39 , 10 cent meer maar alsnog goedkoper dan coca cola.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:20

Net een email gekregen van Etos, pampers new baby 11 en 12 oktober 50% korting. Mocht iemand het nodig hebben.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:19

Ik haak hier ook maar weer eens in. Ik was dit hele topic al kwijt.

Vorige week waren wij in DL en zijn op de terugweg maar even langs de Kaufland in Kleve gegaan. Toch wel wat zaken gekocht die echt wel goedkoper waren dan bij ons hier in NL. Misschien binnenkort nog maar eens een dagje de grens over. Misschien wil er wel iemand mee, dan kunnen we de benzinekosten delen. Scheelt toch weer. Oh en met een lege tank de grens over rijden. De benzine tarieven zijn daar ook een heel stuk lager

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:27

Leuk topic! Ik meld me ook en ga nu eerst even bijlezen!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:29

kking schreef:
Maar die pure hagelslag van de appie (rode doos) daar kan niets tegen op hoor :o

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ inderdaad!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:39

Zijn jullie al bekend met de mega food stunter winkels? Er zit bij ons in de buurt eentje in Nijkerk. Verder in Almere, Arnhem en Zwolle. Ook staan ze op diverse grotere markten. Ik heb nu nog een week vakantie en heb zojuist besloten dat ik daar woensdagmiddag maar eens heen ga. Zag een actie van 40 afbakbroodjes voor € 2,- en 8 grote kroketten voor € 2,-. Heb me in ieder geval alvast aan gemeld voor hun nieuwsbrief

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:46

Volgens mij staan die hier elke maandag op de markt! Ik loop er wel eens voorbij en dan zie ik inderdaad mega mega aanbiedingen staan, maar ik vraag me dan altijd af of je geen rot vlees of heel slechte kwaliteit hebt voor die prijs :o
Weet niet of het die is hoor, maar in ieder geval ook een kraam met allemaal diepvriesproducten :)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 17:19

hij staat ook in emmeloord zie ik op dinsdag. dinsdag maar ff kijken dan of het wat is.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 17:23

Ik denk dat het de zelfde is Aranel. Ik ga eens kijken of het wat is woensdag. Maandag en dinsdag zijn ze niet open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 17:34

Ik koop soms een fles frisdrank .. meestal drink ik thee of sap. Maar in Belgie hebben ze geen statiegeld. En er zijn zat flessen die je dan wel gewoon in Nederland kan inleveren. Dus als ik er dan trek in heb, is het ook nog eens extra goedkoop. Neem ze gewoon met een vakantie mee in de auto :) Heb er alleen nu een paar liggen, maar weet niet of daar statiegeld op zit in NL. Volgens mij is het 'merkloze' van de Aldi, waren nog over van een kotfeestje.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 17:35

Ook bij de Aldi krijg je statiegeld in Nederland, omdat het eigen merk is kan je ze wel alleen bij de Aldi inleveren, niet bij een andere supermarkt :).

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:56

Ik ben er gisteren achtergekomen dat ik in de buurt grote pakketten groente en fruit voor max 10 euro kan bestellen. Is bij een groothandel. Supervers en voor 4 personen. Iedere week een nieuwe samenstelling. Helaas vandaag te laat met bestellen. Ik ga dit samen doen met een vriendin. Wij gaan dan een combi pakket groente en fruit doen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:17

Aranel schreef:
Volgens mij staan die hier elke maandag op de markt! Ik loop er wel eens voorbij en dan zie ik inderdaad mega mega aanbiedingen staan, maar ik vraag me dan altijd af of je geen rot vlees of heel slechte kwaliteit hebt voor die prijs :o
Weet niet of het die is hoor, maar in ieder geval ook een kraam met allemaal diepvriesproducten :)

Dat is 'm inderdaad. Ik vraag me ook af wat de kwaliteit is aangezien de prijzen extreem laag zijn.

Dat klinkt goed caro29. Hier is dat mogelijk bij goodiefoods maar dat is per persoon voor een week 10,- vind ik erg duur en tikt met 2 volwassenen en een kindje erg aan.