Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:44

Jeuj, eindelijk mijn paadje <3 ben er zo blij mee. Nu is de tuin toch echt bijna af. Alleen nog wat opvulling, maar de grote delen zijn af :D *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:57

Super schattig <3 haha

Rete strak tuintje!

Kom ik aan met mijn tuin :')

Afbeelding

Dit moet de moestuin verlengde worden , grind moet er even uit dat herbruik ik her der in de tuin :)

Afbeelding

Volgende grote project dat echt even moet , mijn terrasje :z . Even kijken hoe en wat ik ermee doen ga :) , project op een xxl formaat. Moet ik voor zitten gaan en uitrekenen wat dat kosten gaat etc :)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:05

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb bovenstaande planten afgelopen najaar gekocht. Maar ben de naam vergeten, ook heb ik de kaartjes niet meer. Heeft iemand een idee welke planten dit zijn?

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:32

Die onderste is een hulst (zonder stekels) zegt m'n vriend.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:36

Bovensterkte Japanse broodboom

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:13

Wow wat een snelle antwoorden! Bedankt _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 23:41

Swartbeessie een beetje een late reactie maar nogmaals bedankt voor het zeggen over de wolfsmelk, ik heb het tuincentrum gebeld er over en aangegeven dat ik advies had gevraagd en het dus wel erg vond dat ze er dan niet bij zeggen dat zo'n plant giftig is. Zij schaamde zich enorm en vond het heel vervelend heeft 3 keer haar excuses aangeboden en zou het bij de rest van het personeel melden dat ik al met al niet heel tevreden ben over het gebrek aan informatie, ik kom niet voor niets daar anders kan ik wel planten bij de lidl halen etc.

Achteraf gezien besefte ik me ook dat ik dus wel uitslag had gekregen m'n hand was erg geïrriteerd alsof er wat langs geschuurd was.. Heb hem er inmiddels uit gehaald en staat nu op een plekje waar ik niet veel kom en m'n katten ook niet.

Vandaag heb ik mijn tuin verder afgemaakt laatste planten er in alleen helaas nog geen grint alleen dat nog dan is het eerst klaar *D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:09

Graag gedaan! Fijn dat je excuses hebt gekregen, wel zo netjes.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:23

@ Annet_Dottie: Leuk! Al beter aangekleed, alleen gras is ook zo saai! Nu moet het nog wat groeien en je ziet vanzelf meer leuks om erbij te zetten :D

@ Vonneke: Je hebt nog wel even werk! Maar zeker de potentie daar om er wat moois van te maken! :)

@Suuszels: Lekker veel zand nog inderdaad :D Maar wel leuk, je kan zo helemaal vanaf het begin iets leuks er van maken! Benieuwd naar de foto's straks!

@Joolien: Mooi dat paadje! Mooie boom ook met dat rode blad.

@ Rebecca: Jij hebt ook nog wat werk zo te zien! Benieuwd wat je ervan gaat maken!

Ik heb gisteren even lekker getuinierd :) Er was eindelijk weer {:} Vandaag ook prachtig weer. Nu niet zoveel gedaan, nou ja, mijn konijnen zijn weer aan de maaiwerkzaamheden ;) Wilde eigenlijk nog wel wat doen, maar er zitten weer eens te weinig uren in een dag, moet en wil te veel...

Wel even wat foto's gemaakt van mijn Clematis Montana Rubens, die is weer prachtig nu. Jammer dat dat niet gewoon de hele zomer zo doorgaat... Maar alsnog een mooie clematis voor mijn pergola, hij zorgt i.i.g. voor groene aankleding gedurende een groot deel van het jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:25

Oh mooi Dagmar!

Ik mag niet tuinieren tot 20 mei :( , iets met verjaardag en verlanglijst stond van alles voor binnen en buiten op en ik weet dus niet wat ze stiekem aan het besmoesen zijn :P

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:50

Ik volg ook even mee.

Joolien prachtig die esdoorn zeg! Bij ons vorige huis hadden we ook 3 esdoorns geplant, maar twee gingen er dood. Eentje hebben we nu meegenomen naar het nieuwe huis, maar helaas heeft die de verhuizing niet goed doorstaan. De helft is dood.

Hier stukjes van onze nieuwe tuin

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Annetje op 07-05-17 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:54

Annetje schreef:
Ik volg ook even mee.

Joolien prachtig die esdoorn zeg! Bij ons vorige huis hebben we ook 3 esdoorns geplant, maar twee gingen er dood. Eentje hebben we nu meegenomen naar het nieuwe huis, maar helaas heeft die de verhuizing niet goed doorstaan. De helft is dood.

Oh wat zonde zeg. Waren dat ook rode? Wij hebben deze van marktplaats gehaald voor 50 euro :P En hijheeft het redelijk overleefd. Er is 1 grote tak overleden. Ik zou er graag nog een groene bij willen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:58

We hadden twee rode en die zijn dood gegaan. Het waren wel twee verschillenden. De een was net iets donkerder dan de ander en had grotere bladeren. Een was echt van de een op de ander dag dood, ineens kaal! en de ander heeft het nog even volgehouden, maar er stierf steeds een nieuw stuk af.
Die er nu nog staat is roze met groen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:21

Kom even onder meelees-steen vandaan. We hebben 6 jaar geleden zelf de tuin aangelegd, het was één grote rimboe van een dode taxushaag, een verrotte schutting en verder bestond de tuin uit onkruid met houtsnippers.

Gedaan: haag geplant; graszoden gelegd, border aangelegd en terras gelegd.

Maar heb nu toch advies nodig:
De vlinderstruik die op de eerste twee foto's staat (linksboven) hebben we eruit gehaald, hij werd nogal lelijk en groot...

Maar nu een alternatief...Was vanmiddag bij een groot tuincentrum en ik moest maar op internet zoeken naar een wintergroene plant met in het voorjaar of in de zomer bloemen. Dus...here I am (wat een slechte service ook, maar goed. Volgende keer ga ik wel naar de concurrent).

Ik wil achterin de hoek dus iets groots, wat in de winter bladhoudend is en daarvoor wil ik dan wat lagere beplanting.

Iemand ideeën?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:30

Een rhododendron? Wel slechte service idd van het tuincentrum :\ lekker groene tuin heb je trouwens!

Dagmar mooie plaatjes van je clematis!
Annetje ook een fijne tuin zo te zien. Ik zou die conifeer (?) naast de vijver geloof ik wel vervangen door een ander boompje of struik, maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:53

Ik dacht dat Rhodondendron maar kort bloeit. Maar ga er eens naar kijken :j.

Dank je! Ik wilde een soort van cottagetuin maken, is niet helemaal gelukt (vind vakbeplanting toch mooier dan alles door elkaar).

@ Dagmar: wat een prachtige clematis <3 , heb die toevallig vanmiddag gekocht (bij dat tuincentrum haha). Groeit hij snel? Wil hem naast de andere clematis planten bij de klimboog omdat die andere langzaam groeit. Verder nog een passiebloem erbij. Groeit hij snel? En hoe staat die bij jou (volle zon of schaduw)?

@ Joolien, die esdoorn is ook mooi! Is dat een japanse esdoorn?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:06

Jettie schreef:
Annetje ook een fijne tuin zo te zien. Ik zou die conifeer (?) naast de vijver geloof ik wel vervangen door een ander boompje of struik, maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk!

Wahaha! Ja! Lelijk ding! Er staan nogal wat coniferen en die gaan uiteindelijk allemaal weg, maar dan moet er iets voor in de plaats komen en we zijn eerst het huis aan het aanpakken. Volgend jaar gaan de coniferen en buxus weg. Het terras wordt misschien wel groter achterin want daar staat juist de zon en je kunt dan leuk in de vijver kijken. Op het terras bij het schuurtje komt een pergola. Die stond er eerst en dat was heel erg leuk, maar helaas was het ding echt rot en dus heb ik hem eruit getrokken. De grote conifeer als haag/erfscheiding moet ook weg. Die is veel bruin en er zitten heel veel muggen in.
Nu hebben we al kleine dingen in de tuin gedaan en volgend jaar gaan de grote dingen als er weer geld voor is en als we precies weten wat we willen. Ook de voortuin wordt dan anders gemaakt, we willen proberen of we twee auto's kwijt kunnen op de oprit.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:38

Choisya
Afbeelding

Heeft wel een paar jaar nodig om zo groot te worden (tenzij je hem ergens groot kan kopen), maar is mooi groen en de bloemen ruiken heerlijk!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:54

Wow die vind ik ook mooi! Had er nog nooit van gehoord maar is inderdaad ook een optie :j

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:39

Ik lees ook al eventjes mee! Nu eindelijk zijn ze van de week aan onze tuin begonnen en het wordt zo mooi! Er komen nog veel planten en leuke dingen in. En een kippenhok :D

Afbeelding

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:16

Mooi bommeltje!

Ik ben gister achter nog even bezig geweest. Nog steeds moed aan het verzamelen om voor te gaan doen :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ook een clematis (de dr Ruppel) maar die gaat dit jaar ipv omhoog alleen in de breedte :') heb er net nog wat touwtjes omheen gedaan in de hoop dat ie toch bedenkt dat tegen de pergola omhoog een beter idee is :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:20

Hoi!
Ik vraag even weer om advies hier.
Mijn terrasje is een beetje saai. Eigenlijk gebruik ik het alleen voor fiets en scooter, en de verdere spullen staan netjes onder m'n balkonnetje, nu heb ik de boel netjes gemaakt en opgeruimd, wil ik nog even als het kan met de hogedrukspuit een keer over de tegels heen maar dan zou ik toch het terras ook wel wat gezelliger willen maken.
Ik heb geen tafel of iets en had een leuk picknickbankje gezien maar die mensen bleken verhuisd en ipv 5 km verderop 25 km verderop te wonen dus dat gaat waarschijnlijk niet door.
Ik zit er alleen mee dat ik alleen 's ochtends tot echt maximaal half 1 's middags zon op het terras heb, als ik dus echt in de zon wil zitten pak ik gewoon een stoel en zet ik die achterin de tuin waar het langste zon is.
Is het dan niet zonde om een tafel of een of andere set te kopen? Of gewoon een plastic tafel die je makkelijk kan verplaatsen? Ik weet het even niet :x

Afbeelding
Dit is zo'n 3 week geleden nu, onkruid is tussen de tegels weg en onder het balkon is helemaal opgeruimd etc.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:57

Waarom maark je dan geen terras achter in de tuin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:07

Malenka schreef:
Waarom maark je dan geen terras achter in de tuin?

Ik denk dat dat niet mag, en dat is belachelijk veel werk, ik sleep gewoon een stoel mee de zon in heb ik geen problemen mee maar dan zit ik nog met een saai terras :+ :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:19

Ik zou i.i.g. een paar potten met planten/bloemen neerzetten.

Bij de Action kan je goedkope plastic potten kopen en dan vullen met bijv. Petunia's. Daar heb je de hele zomer bloemen van (dode bloemen verwijderen).
Als je ergens iets hebt om een hanging basket aan te hangen, doen!

En een bistrosetje neerzetten. Geeft ook al meteen sfeer!

Om het af te maken kan je nog een tuinposter en/of buiten-vloerkleed erbij doen.