E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 23:04

Thanks voor de reacties! :D Ga ik toch voor die denk ik. De andere kobo's worden me ook echt te groot.

IwanLuver
Berichten: 1893
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 08:22

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe e-reader maar ben geen frequentie lezer. Op vakantie en zo nu en dan. Welke e-reader raden jullie aan voor een niet te hoge prijs.

Siamsmeesje

Berichten: 2251
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:09

Ik wil graag een kleurenscherm omdat ik ook nog wel wetenschappelijke stukken lees in pdf. En dan is het gewoon makkelijk om de schema's, foto's en diagrammen in kleur te kunnen bekijken.

Het valt me trouwens wel op dat hier de meeste verslingerd zijn aan de Kobo's, ondanks dat deze af en toe reset nodig hebben of compleet uitvallen.
Mijn oude PocketBook heeft bijna 15 jaar gedraaid, constant in stand-by modus als er niet opgeladen of gelezen werd, en is serieus, nooit vastgelopen. En ondanks de glazen scherm, zeer robuust, meerdere keren laten vallen op een tegelvloer, en pas de laatste keer een mini-breukje in de glasplaat. Reden voor mij om nu weer voor een PocketBook te gaan.

Gewoon uit nieuwsgierigheid dus, waarom jullie keus voor een Kobo, ondanks de nadelen en korte levensduur, als ik jullie mag geloven?

Roosch

Berichten: 36786
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:12

Voor mij was het puur omdat de Kobo van m'n vriendin mij overtuigde. Ik weigerde altijd digitaal te lezen omdat ik vond dat het was alsof ik op een tablet las. :+ Ze heeft me overtuigd toch de hare mee te nemen op vakantie. Dat was de H2O en ik ben zelf voor de Libra gegaan. Ik heb eigenlijk ook verder helemaal geen research gedaan, ik wilde zo een zelfde soort ding als ik mee had op vakantie. :)

Siamsmeesje

Berichten: 2251
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:20

Ervaring is een hele goede reden :D

Mijn eigen research ging ook niet verder dan 'is een kleurenscherm mogelijk' en 'hoe kan ik veel leesvoer meenemen zonder een uitpuilende tas' :+

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:20

Hier voor de Kobo Libra 2 colour gegaan! :D

Waarom ik voor Kobo ben gegaan, geen specifieke reden. Omdat dit merk als enige in de winkel lag en via de keuze test van Coolblue er als beste uit kwam.

Siamsmeesje

Berichten: 2251
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:15

Toch wel opmerkelijk dat er dan bij sommige winkels alleen maar Kobo in de schappen ligt.
Inmiddels heb ik een PocketBook Era Color besteld, en gaan we kijken of die het ook zo lang wil volhouden :o

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:31

Nu moet ik zeggen dat ik niet in een grote stad woon en er maar een elektronica zaak is hahahahaha :')

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:09

Siamsmeesje schreef:
Ik wil graag een kleurenscherm omdat ik ook nog wel wetenschappelijke stukken lees in pdf. En dan is het gewoon makkelijk om de schema's, foto's en diagrammen in kleur te kunnen bekijken.

Het valt me trouwens wel op dat hier de meeste verslingerd zijn aan de Kobo's, ondanks dat deze af en toe reset nodig hebben of compleet uitvallen.
Mijn oude PocketBook heeft bijna 15 jaar gedraaid, constant in stand-by modus als er niet opgeladen of gelezen werd, en is serieus, nooit vastgelopen. En ondanks de glazen scherm, zeer robuust, meerdere keren laten vallen op een tegelvloer, en pas de laatste keer een mini-breukje in de glasplaat. Reden voor mij om nu weer voor een PocketBook te gaan.

Gewoon uit nieuwsgierigheid dus, waarom jullie keus voor een Kobo, ondanks de nadelen en korte levensduur, als ik jullie mag geloven?

Ik vind het bol Kobo abonnement een groot voordeel. Dus om die reden voor een Kobo gegaan.
Maar hiervoor had ik een Sony en daar was ik ook tevreden over. Nu is mijn kobo in 6 jaar tijd nog nooit vastgelopen, hij valt geregeld (in z’n hoesje dan) voor mij dus prima hufterproof.

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:11

Hier ook een fan van Pocketbook :j
Ooit een kobo gehad, maar die was na 2 jaar echt op... vond dat zo zonde geld dat ik daarna gewoon de goedkoopste Pocketbook heb gekocht en daar lees ik nog steeds mee. Mijn eerste ereader was ook een Pocketbook. Heerlijk ding, wel wat lomp vergeleken met de huidige ereaders, maar is lang meegegaan en deed het altijd.
Dat kon je van de Kobo niet zeggen :n
Dus vandaar nu alweer een paar jaar Pocketbook, gecombineerd met een abonnement op de online bibliotheek.

IwanLuver
Berichten: 1893
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:02

Die Pocketbook daar kunnen ook alle boeken op? Ook van Kobo of Amazon?

truus1970

Berichten: 1261
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:56

Justme_Lisaa schreef:
laurabe schreef:
Ik heb de Kobo Libra colour en vindt deze heel fijn lezen. Hier geen klachten over het beeldscherm.
Anders een keer in de winkel kijken als je twijfelt?


Ik heb hem vandaag binnen gekregen en straks het eerste stukje boek lezen, bevalt qua gewicht al veel beter! :D . The book Seat heb ik ook ontdekt, dat is ook echt een uitkomst, samen met de page Turner :)


Wat voor een page turner heb je? Lijkt me zo ideaal!!

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:58

De page turner zit ik ook nog aan te denken om aan te schaffen. Het instellen lijkt me lastig en dat houd me toch tegen om er een te bestellen

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:54

Wat is een page turner? :o

Ik moet me nog verdiepen in een Kobo abbonement.

Roosch

Berichten: 36786
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:57

Zertab schreef:
Wat is een page turner? :o

Ik moet me nog verdiepen in een Kobo abbonement.

Ik heb die eigenlijk haast gelijk aangeschaft. 10tje per maand, toegang tot heel veel boeken en de meest nieuwe boeken kosten in eerste instantie geld, maar die zet ik dan op m'n verlanglijstje. Niet gek lang daarna kun je ze dan kostenloos lezen. Aanrader als je net als ik veel leest.

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:18

Ik heb nu 199 boeken gratis erop, dus voorlopig kan ik sowieso vooruit! Maar daarna is dat zeker de moeite waard denk ik, want al lees je twee boeken per maand dan haal je je abbonement er al uit

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:18

Zertab schreef:
Wat is een page turner? :o

Ik moet me nog verdiepen in een Kobo abbonement.

Page turner is een apparaatje dat je op je ereader zet en waarbij je dan een losse afstandsbediening hebt. Je kunt dan met die afstandsbediening de bladzijdes “omslaan”, dus je page turnen

Roosch

Berichten: 36786
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:20

Daar ben ik veul te lui voor. Dan klik of tik ik zelf wel hoor. :')

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:21

Zo’n page turner is juist voor luie mensen, hoef je niet meer op je erader te klikken :+

Roosch

Berichten: 36786
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:23

Nee, maar dan moet je toch ergens anders op klikken? :') of is m'n zondagavondbrein oververhit?

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:27

En wanneer is zoiets handig dan?
Mijn vorige ereader (lees die ik tien jaar geleden had) hield ik gewoon altijd vast

Justme_Lisaa

Berichten: 2186
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 06:37

Ik gebruik heb vooral in bed, zodat ik m’n armen onder de dekens kan houden :D. Instellen is heel gemakkelijk en alles binnen 5 minuten gedaan, als het niet korter is. Mij bevalt hij echt en idd voor luie mensen, maar bij mij vooral in de winter hoor. Nu gebruik ik hem niet :). En je hebt een afstandsbediening in je hand, zodat je daar mee kan klikken :)

Marije_jiplover

Berichten: 25444
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 06:40

Nooit van gehoord.
Nu lees ik ook altijd met mijn ereader in mijn hand, dus een extra apparaatje in mijn hand gaat dan echt niet werken.

Siamsmeesje

Berichten: 2251
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:01

@Zertab, jij hebt dan nog een behoorlijke electronica zaak, hier op het dorp wel een electronica-zaak maar die komt niet verder dan een beetje witgoed en geluidsapparatuur :+

@IwanLuver, ik kan alle boeken erop zetten. Calibre is ontzettend handig om formats om te zetten als dat nodig zou zijn.

@Achterom, het verbaasd me niet dat jij een PocketBook hebt, jij had toch ook een Polar? ;)

@Justme_Lisaa, BookSeats zijn ideaal. Scheelt zoveel aan mijn polsen en handen als ik in bed lig :)

Page turners klinken niet verkeerd. Maar eens naar kijken of dat ook op een PocketBook kan.
Abonnementen heb ik ooit wel naar gekeken, maar vaak zijn het toch boeken waar ik nooit aan zou beginnen, dus dan vind ik het zonde van mijn geld :=

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:34

Ik heb net een bookseat voor €7 gekocht op vinted. Voor die prijs wil ik het wel proberen :D
Is wel niet helemaal mijn kleur maar dat is prima voor dit bedrag. Hoop dat ie verstuurd word

Ik heb een Kobo plus abo en soms ook een Bookchoice, als ze een leuke aanbieding hebben. Voor mij is Kobo plus echt dikke prima, heb nu ruim 450 boeken op mijn ereader :))