Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:17

Ibbel schreef:
pillow schreef:
https://www.funda.nl/koop/reutum/huis-8 ... seweg-154/
Wat zou hier aan de hand zijn? Zeer korte omschrijving nauwelijks foto's. De foto's die er staan zijn in de zomer genomen. De opmerking niet te huur is ook vreemd. Zou er iemand inzitten die er niet uit wil?

Als het verhuurd is moet dat vermeld worden dus dat zal niet.

Er staat vlak boven heel cryptisch het zinnetje: "kosten voor koper". En daarmee wordt vást niet de normale 'kosten koper' bedoeld :P
Ik vermoed dat het huis van binnen geheel vervuild is en totaal gedesinfecteerd moet worden.

Plus mogelijk alle meubels of hoarding situatie :=

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:27

Die in Reutum is vrijstaand, waarbij schuur en huis zijn verbonden. Op MP foto wel hoop zooi op erf, dus mogelijk eerst leegruimen. Prijs is niet echt scherp je zit ook nog naast drukke provinciale weg

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:31

Hmm inderdaad beetje raar die uit reutum ...

Ons huis is nu officieel uit de verkoop. En we zijn er eigenlijk niet rouwig om dat het niet verkocht is, de prijzen voor een huis met een stukje land zijn nu zo gek en krijgen zo veel intresse dat we het al niet meer zagen zitten om met die gekte mee te doen.

We blijven verlopig lekker zitten waar we nu zitten :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:32

hiphorse schreef:

Ons huis is nu officieel uit de verkoop. En we zijn er eigenlijk niet rouwig om dat het niet verkocht is, de prijzen voor een huis met een stukje land zijn nu zo gek en krijgen zo veel intresse dat we het al niet meer zagen zitten om met die gekte mee te doen.

Waarom heb je het uit de verkoop gehaald? Er was dus wel veel interesse?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:43

manzano schreef:
Voor tuingrond betaal je hier ook ruim 100 euro per M2. Maar dat is dan ook geen agrarische bestemming (geen weiland dus)

Oei, nu ga ik even twijfelen. Ik denk niet dat het tuingrond was (huis was oorspronkelijk een boerderij, opgeslokt door de steeds groter wordende bebouwde kom), maar dat het dat wel is geworden. Er mochten geen tuinhuisjes gebouwd worden, maar die staan er nu wel op. Dus hoewel het voor ons agrarische grond was, was het aanzienlijk meer waard in de verkoop door het op te delen. De makelaar had het eerder getaxeerd op zo'n 10 euro per m2 als we het als weiland zouden verkopen.

Maar goed, mijn punt ging eigenlijk niet over het kopen van land van buren, maar dat gemiddelde grondprijzen niets zeggen als er geen land te koop is. Dan betaal je de hoofdprijs als je wel een keer iets kunt krijgen.

Lisitano

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 10:17

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 10:22

Fitzroy schreef:
Wat een geld, Charlotte, voor dat huis in Boskoop zo pal aan de doorgaande weg. Ik ken Boskoop een beetje en die weg is echt wel druk.

Wij hebben ons huis met zelfde vraagprijs is Februari te koop gezet. Vind dat je bij ons toch wel meer voor je geld krijgt. :j https://www.funda.nl/koop/verkocht/bosk ... einde-259/

Grond is eigenlijk afhankelijk van bestemming (agrarisch, bouwgrond etc). Daarnaast ook formaat, vorm, staat en bereikbaarheid, althans voor de gekte op de huizenmarkt. Wij willen ook een stuk grond van onze toekomstige/bijna buurman kopen. Hopelijk lukt het en voor een normaal bedrag. Gaat om zo’n 3.500m2.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 10:35

Waarom lees ik steeds Rectum ipv Reutum :')

Het kitsch kasteel is idd al eens voorbij gekomen :D Blijft leuk! Een soort van nieuwe airfryer in dit topic :')

De binnenkant van het huis is niet mijn smaak, maar wat een prachtige plek en ook nog op steenworp afstand van het Mastbos <3
https://www.funda.nl/koop/breda/huis-41 ... aseweg-25/

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 10:39

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 11:03

Dat zou wel een logische verklaring zijn dat er geen binnen foto's zijn van die in Reutum.
Ik zie nu overigens dat hij 'onder bod' is sinds vandaag.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 12:22

Mooie plek, die in Breda.

Ja, ik had je huis al gezien, Charlotte. Inderdaad, echt veel meer waar voor je geld :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:08

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:11

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:16

Ik vind het vooral storend dat er maar 1 appartement voor personeel is. Waar moet je de andere 4 man laten? :+
Je hebt minimaal 2 tuinlieden, 1 kok/butler plus twee huishoudsters/schoonmakers nodig

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:29

Plus een hammam-masseur ;)
Gaaf zeg. Ik ben benieuwd wie er nu woont.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:31

Ik snap dat het een duur huis is, maar is 18 miljoen niet een beetje over de top qua prijs?
Er zit natuurlijk nog wel dik 3 hectare grond bij.. Dat zal ook wel flink mee tellen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:35

Die staat al tig jaar te koop :=

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:06

Ik vraag me dan altijd af waar die prijs op gebaseerd is. Waarom 18 miljoen en geen 12,5 miljoen of 20 miljoen? Ik bedoel, hoe is dit getaxeerd en waarom is dit veel duurder dan andere vergelijkbare woningen?

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:07

Suzanne F. schreef:
hiphorse schreef:

Waarom heb je het uit de verkoop gehaald? Er was dus wel veel interesse?

op ons huis niet, maar op huizen die wij leuk vinden wel

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:23

Ibbel schreef:
Ik vind het vooral storend dat er maar 1 appartement voor personeel is. Waar moet je de andere 4 man laten? :+
Je hebt minimaal 2 tuinlieden, 1 kok/butler plus twee huishoudsters/schoonmakers nodig

Dat is 8 m2 pp in dat appartement, dat kan toch makkelijk :+

Wat heb je trouwens aan een verwarmde oprit? Is dat beter voor je auto?

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:25

Foaly schreef:
Ibbel schreef:

Dat is 8 m2 pp in dat appartement, dat kan toch makkelijk :+

Wat heb je trouwens aan een verwarmde oprit? Is dat beter voor je auto?

Dan hoef je geen sneeuw te schuiven als het ooit sneeuwt in Nederland :Y)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:25

Oh ja :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:39

lijkt me superhandig, want wij hebben onder de apprartementen een parkeergarage waar je als er sneeuw ligt of als het geijzeld heeft never nooit niet uitkomt met je autootje

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:44

Het is vooral idd omdat het een helling is de garage in. Bij gladheid kom je er niet uit. UMC Utrecht heeft het een aantal jaar geleden ook laten doen op de helling naar de hoofdingang. 't Is was banketstaaf als je iemand die slecht ter been is en daarvoor naar het ziekenhuis moet niet ter plekke kunt afleveren :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:56

Ibbel schreef:
Het is vooral idd omdat het een helling is de garage in. Bij gladheid kom je er niet uit. UMC Utrecht heeft het een aantal jaar geleden ook laten doen op de helling naar de hoofdingang. 't Is was banketstaaf als je iemand die slecht ter been is en daarvoor naar het ziekenhuis moet niet ter plekke kunt afleveren :+

Zo kocht een (ex)collega een nieuwbouwhuis. Garage half onder de grond; helling. Maar hij koos niet voor de optie van hellingverwarming.

Geen idee of ie daar intussen spijt van heeft maar ik vond dat toen al geen handige beslissing.
Zo'n soort huis had hij gekocht: https://goo.gl/maps/zT8Dmh4PmvSMsq8e9