[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:01

Tja als je een combi van roze en groene tegels hebt dan zou ik er wat aan doen :') Maar als het verder gewoon netjes is niet. Wij hadden een probleem met afval naast ons appartement, nu gaat de gemeente het verplaatsen dus dachten we we wagen het er op. Binnen 1,5 week verkocht, komt de koopster later bij ons langs voor overname van spullen bleek ze niet eens uit het raam te hebben gekeken :') :') :') ze wilde het ook nog eens zo graag hebben dat ze 8k boven de vraagprijs geboden heeft.

en dit is toch echt niet over het hoofd te zien haha
Afbeelding
Het raam is ons keukenraam..
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:05

Haha hoe erg!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:09

Sonja_vR schreef:
Ligt idd aan de prijsklasse tov van wat er nog meer te krijgen is in dat segment

Als je een goeie prijs hebt dan nemen mensen nog wel eens wat voor lief
Maar! Genoeg mensen die echt serieus nergens!! Doorheen kunnen kijken
Een beklede trap kan dan al een probleem zijn en als serieus klussen gezien worden

En is het niet de badkamer dan is het wel de keuken, die niet in de smaak valt of de vloer.
Als de badkamer schoon is, en alles werkt naar behoren en het is veilig moet het voldoende zijn.

Als een huis volledig verbouwd is verder en daar ook de prijs naar dan zou ik de badkamer wel mee pakken want dan kan ik me voorstellen dat mensen ook een volledig verbouwd huis verwachten,

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:16

Oke duidelijk dankjewel!
De afvoeren zijn wel vervangen aangezien die niet goed door liepen. De ene helft is creme met bruin en andere helft wit dus niet heel gek of iets hoor! Maar vrees idd dat het geen meerwaarde op gaat leveren! Er staan hier meerdere huizen te koop en wij gaan er idd wel wat onder zitten. Maar verder ziet ons huis er wel netter uit dan de andere huizen die te koop staan oa de keuken is groter. Slaapkamer meer en de rest is meer studentenwaardig :') dan gaan we toch maar eens wat langs laten komen om het te koop te laten zetten

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:17

hahaha Marjan wat erg.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:18

Wow, dat vuilnis... Ik herinner me dat verhaal nog wel ja. Fijn dat het ondanks dat toch zo makkelijk verkocht is.
Ik verbaas me ook over sommige mensen hun visie op klussen. Het huis wat wij gekocht hebben is fris en keurig onderhouden, maar wel cosmetisch gedateerd. Heb al een paar keer gehoord dat mensen het een klushuis vonden als we fotos lieten zien. Terwijl wij zoiets hebben van: Prima, kunnen we na een klein beetje werk zo in en dan op lange termijn alles gefaseerd naar onze zin maken. Het lijkt me wel leuk hoor, alles meteen verbouwen en in een helemaal eigen huis gaan wonen. Maar dat is niet nodig en financieel gewoon niet echt mogelijk.
We hebben gister wat offertes zitten voorrekenen met de hypotheker en gehoord wat we nog moeten regelen. Vanmiddag gaat vriend voorlopig koopcontract tekenen (ik kon er helaas niet bij zijn en mag het thuis tekenen).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:17

Lins, als jullie appartement idd gewoon netjes is(verhoudingsgewijs gewoon 1 van de betere in de buurt) en de badkamer het enige is
En dat ook nog alleen de afwerking is met de afvoeren etc wel vervangen
En dan ook nog eens geen maffe kleuren combi ;)
En je hebt qua prijs de ruimte om scherp aan te bieden dan zou ik idd gewoon te koop zetten

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:26

Ja alleen op de leidingen zit hout wat niet betegeld is ivm open breken om bij de leidingen te komen! De rest van het huis is allemaal paar maanden geleden geverft dus nog vrij netjes gaan toch maar poging wagen om de badkamer voor lief te nemen! Aangezien ik dat geld liever in ons nieuwe huis wil steken en zo weinig mogelijk hier meer aan wil besteden!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:32

https://www.dehuizenbemiddelaar.nl/appa ... _3569.php#
Deze staat ook te koop stukje verder voor 115.000 als vergelijking kan zo even fotos toevoegen van mijn huis die keuken vind ik wel echt afschuwelijk :o dit zijn zelfde kamers als onze en badkamer en keuken ook even groot. De huizen die te koop staan met 1 slaapkamer die staan voor 90.000 dus denk dat wij er tussen moeten gaan zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:43

Gianti schreef:
arabella2000 schreef:
ligt eraan waar je woont naomi_haffie.
Hier in het zuiden kun je gerust lager bieden, maar in de randstad zou ik eerder boven de vraagprijs gaan zitten. Maar minstens erop. (idioot hoge prijzen uitgesloten).
Die dingen die jij noemt vind ik nog meevallen. Daar moet je een beetje doorheen kunnen kijken.
Bij mijn nieuwe huis moet er bv een nieuwe keuken, badkamer, wc in. En in elke kamer moet het behang eruit en er ligt niets op de vloeren. Dus dat moet er ook nog bij ;)

Hier zeggen ze niet eens meer vraagprijs maar bieden vanaf prijs :')

Pfff wat een gedoe zeg :')

Spannend Naomi, succes!

Lins, ik zou m denk toch afmaken, is toch aantrekkelijker om een badkamer te bekijken die af is.

Marjan, ik dacht dat die troep al verholpen was? Maar nog niet dus? :=

Gisteren sprak ik mijn buren, de buren aan de ene kant gaan al verhuizen eind deze maand, en ik zei voor de gein 'nou wanneer gaan jullie?' Blijkt dus dat ze net vorige week een huis hebben gekocht en volgende week hun huis op de markt komt. Wtf :') Volgens mij jagen we iedereen weg _O-
Stand is nu, 3 verkocht, 2 te koop en 1 komt in de verkoop. Van de 14 huizen hier op het stukje :') Waarvan onze beide buren :P

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:02

Haha vertrouw nooit op de woorden van de gemeente :') het zou in november weg zijn..

Hier eindelijk de taxatie klaar en nu moet de adviseur er spoed achter gaan zetten want voor volgende week vrijdag moet alles rond zijn :(

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:08

Wat kost nou zo een taxatie?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:24

Wij waren 400 kwijt en dat is dan incl NWWI

@ Karuna, kan je niet zeggen tegen verhuurder, ik wil het kopen tegen vraagprijs maar alleen als jullie het riool regelen?

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:28

Waaaauw al dat vuil! Haha

Nou we hebben 2de bezichtiging gehad en ga morgen alsn het goed is een bod doen. Spannend!

Hoelanf duurt het nou meestal ? Die hele procedure van bod geaccepteerd tot overdracht ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:32

Wat je zelf wil. Bij ons mochten de kopers kiezen.

9 december eerste bod.
12 december bod geaccepteerd.
22 december voorlopig koopcontract getekend.
13 januari koop definitief.
2 maart sleuteloverdracht.

De kopers wilde graag 1 maart. Van ons had het liever mei geweest.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:47

Wij zijn 2 dagen achter elkaar wezen kijken en hebben bij de 2e bezichtiging een bod gedaan, 3e dag akkoord bereikt, 3 maanden voor de financiering nodig gehad.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:51

Bij ons gaat er 3 maanden zitten tussen de eerste bezichtiging en de overdracht.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:52

Wij gaan vandaag ook het voorlopig koopcontract tekenen, spannend :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:12

Bij ons zit er langer tussen omdat de oude bewoners wachten op een nieuwbouwwoning.Maar uiterlijk eind Augustus. Zo'n termijn is wel wat lastiger omdat je dan dinanciering moet verlengen en als de rente in de tussentijd gestegen zijn kan dat extra kosten. Dat moet je dus in het koopcontract laten opnemen dat die kosten voor de verkoper zijn (de uitgestelde overdracht is een tegemoetkoming aan hun ten slotte).
Tussen bezichtiging en voorlopige koop 2 dagen en tussen eerste bod en voorlopige koop 5 uur :+ .
Ik kon gister niet bij het tekenen van het voorlopig koopcontract zijn, dus die moet ik vandaag thuis tekenen en dan langsbrengen.
Mijn vriend zit nog even te rekenen hoe we het het beste kunnen doen omdat er meerdere mogelijkheden zijn. Eigenlijk willen we 20 jaar vast, want de rente kan haast niet meer lager worden dan nu, maar dan hebben we net iets meer eigen spaargeld nodig, wat we wel hebben, maar dat staat vast op een depositorekening. We gaan nu aan mijn ouders vragen om dat bedrag te lenen en zodra de deposito vrijkomt krijgen ze dat geld terug.
Zo niet, moeten we toch 10 jaar vast. Gedoe.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:12

Dat is wel minder leuk, dat je zolang moet wachten.
Ik heb nu zelfs 30 jaar vast omdat de rente weer gedaald was ipv gestegen. Mijn rente is nu lager dan die van mijn broertje en die heeft in december de hypotheek aangevraagd.

Gisteren in de bouwmakrt tegels uitgezocht :p

Afbeelding

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:43

Welke rente heb je betaald voor 30 jaar vast? En waarom heb je daarvoor gekozen? :)
Ik zie toch veel 10 jaar vast in mijn omgeving, vanwege de kans op verhuizen in de verre toekomst.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:58

Volgens mij 2.56% ( of 2.65 weet het niet precies). ofzo.
Mijn hypotheekadviseur heeft dat uitgekozen.
Als ik ga verhuizen kan ik de rest van de hypotheek meenemen naar het nieuwe huis. Dat gedeelte blijf ik lenen tegen deze lage rente en de rest vab het geld voor het nieuwe huis moet ik dan tegen de rente van die tijd lenen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:59

Hier 20 jaar voor 2,99% dan valt bij ons ook de helft weg van de lening dus allemaal erg veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:04

20 jaar tegen 2,35%

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:11

Oh das helemaal laag! Met nhg denk ik dan of niet?