Nou moet ik mijn moesbalkonnetje toch ook eens laten zien hoor.... Had nooit verwacht het zo leuk te vinden en ben er stiekem best trots op.
Overzichtje:
Andere helft:
De aubergines staan alle 5 veilig in een soort kasje. Echt hard gaan ze niet, maar we zullen wel zien wat 't word. Is ook geen weer voor ze geweest de afgelopen tijd.
Mijn grootste tomaat en trots.
Van alles en nog wat, voornamelijk broccoli. Ik vind dat maar een rare, wil ze aan een sateprikker binden maar volgens mijn vriend zijn het grondkruipers en moet ik ze laten doen. Tja.. Ik heb er een stuk of 20 dus ik zal er hoe dan ook wel een paar overhouden.
De ui is niet van de ah, maar doet het wel leuk. Paprika ook blij. En dan nog wat zielige peperplantjes rechtsachter, ik geloof dat mijn vriend ze expres probeert te vermoorden door ze heel lomp water te geven. Hij vond van begin af aan al dat je gewoon de beste pakt en bewaart en de rest weggooit.
De prei, en nog tomaat. (cherry)
Hier konden we mooi nog 2 tomatenplantjes kwijt.
De enigste bosaardbei die het overleeft heeft. Ik weet het niet hoor... Is wel heel mini.
Iemand enig idee of tomaat al naar buiten kan? Mijne beginnen hun potjes toch echt uit te groeien en als ik ze in een grotere pot doe, moeten ze ook gelijk naar buiten
Aardbei staat een hele tijd stil na dat ze op het punt iniminiplant zijn gekomen... later schieten ze dan opeens een eind door. Hoef je dit jaar ook nog niet echt oogst van te verwachten trouwens
Bij mij is het met die benauwde stormdagen laatst echt totaal ontploft alles groeit hard nu!
Hier de braam vol luis.. straks ff langs de action voor spiritus en groene zeep
Anoniem
Geplaatst: 08-05-15 15:21
Tomaat kan evt al naar buiten. Mocht het nog te fris zijn in de nacht groeien ze gewoon wat minder snel als dat ze binnen zouden doen. Maar dat halen ze wel weer in. Dus als ze echt meer ruimte nodig hebben en dat heb je enkel buiten. Zou ik ze gewoon buiten zetten.
Suzanne F.
Geplaatst: 08-05-15 15:21
Hier heeft alleen Cherry tomaat het overleefd. Die is al best groot, die heeft een stokje nodig nu.
Wisky: sla kun je eten vanaf het moment dat het blad een beetje groot is. Je hoeft niet alles ineens te oogsten, af en toe een (paar) blaadje(s) afplukken en lekker op een broodje of in de salade, dan is het altijd vers en gaat het langer mee
Mijn aardbeien zijn ook nog mini! Maar die had ik ook veel te lang in hun kleine potje gelaten, zonder voeding.
Boompje1985
Geplaatst: 08-05-15 17:03
Dan zijn mijn bosaardbeitjes nog goed gelukt als ik zo bij jullie kijk ik heb er vandaag ook een paar verspeend want ze hadden eindelijk 4 normale blaadjes en zo hebben ze wat meer ruimte voor hun volgende groei spurt! Zal morgen even laten zien hoe ze er bij staan. Mijn normale aardbeien van vorig jaar staan ook in bloei en de ananasaardbei is nog even in de groei gegaan nu ze ruimte hebben gekregen.
Ook heb ik mijn rucola uitgedund en zag zowaar kleine gekartelde randjes het echte rucola blad komt er dus aan . Morgen ga ik de andijvie ook in de volle grond zetten eigenlijk veel te vroeg in het jaar maar voor ze doorschieten zijn ze al op denk ik
Ik zal even afkloppen want ik heb nog niks van luis of ongedierte ontdekt
Anoniem
Geplaatst: 08-05-15 17:34
Mijn tomaten en radijzen gaan wel goed!
Tomaten (ze zijn getopt)
En de eerste radijzen:
Ik heb nog vijf tomatenplanten die ik ga verpotten.
Mijn moeder heeft een volkstuin, en daar kan ik alles in kwijt. We zijn dus een moestuin begonnen, en het gaat best wel heel goed.
cobiie
Geplaatst: 08-05-15 17:49
Vandaag voor het eerst blaadjes kropsla geoogst en gegeten, smaakte prima. De gehaktballen had ik ook voorzien van de verse kruiden.
Leuk dat ik nu langzaamaan kan gaan oogsten.
Mijn aardbeien zijn ook nog mini:
JudithGigi
Geplaatst: 10-05-15 13:54
Mijn radijsjes! En de tomaten gaan intussen ook hard, krijgen een nieuw huisje binnenkort
Aubergine ziet er goed uit maar spinazie en andvije kwam op en ging dood stonde in kasje en waren vochtig genoeg. Lente ui zijn ook maar paar zielige omgevalle sprietjes. Alles in de volle grond doet het wel super. Had ook 4 zonnebloemen gezaaid maar 3 zijn opgegeten door iets toen ze nog maar 2cm groot waren
Sababber
Geplaatst: 10-05-15 14:17
Pa kon haast niet wachten met het opeten van de radijsjes, Nu was er weer een klaar. Dus die met blad en al met een peper en zoutvaatje op bord gelegd. Speciaal voor pa :p
Mijn veldsla staat nu al een tijdje buiten. Onder het mom van 'hij is al dood, kijken wat ie doet' dus in maart al buiten gezet nu begint ie weer te groeien
LadyMadonna
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-15 19:33
Gister spinazie geoogst en lekker door de pasta gedaan