[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:56

:wave:

Mag ik hier ook wat komen meekletsen? Ik ben een Belg die net de grens over is komen wonen en wij zijn nu op zoek naar een huisje in de buurt om te kunnen verhuren ;)
Omdat Nederland nogal verschilt van België qua immobiliën, lees ik hier best interessante info! En ik vind het ook leuk om huizen te kijken op funda :D

Ik heb al wat huisjes gezien die we zouden willen bekijken, jammer genoeg is een afspraak maken met de makelaar moeilijk, aangezien zij enkel overdag tijdens de werkweek kunnen en mijn vriend dan nooit weet wanneer hij eventueel eens vrij kan nemen... Wij willen gerust 's avonds een kijkje nemen, maar de makelaars vinden het dan zo 'donker' :Y)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:06

Djeenie schreef:

Mag ik hier ook wat komen meekletsen? Ik ben een Belg die net de grens over is komen wonen en wij zijn nu op zoek naar een huisje in de buurt om te kunnen verhuren ;)
Omdat Nederland nogal verschilt van België qua immobiliën, lees ik hier best interessante info! En ik vind het ook leuk om huizen te kijken op funda :D

Ik heb al wat huisjes gezien die we zouden willen bekijken, jammer genoeg is een afspraak maken met de makelaar moeilijk, aangezien zij enkel overdag tijdens de werkweek kunnen en mijn vriend dan nooit weet wanneer hij eventueel eens vrij kan nemen... Wij willen gerust 's avonds een kijkje nemen, maar de makelaars vinden het dan zo 'donker' :Y)

Welkom!
Wat zijn immobiliën?
Het is denk ik best moeilijk om een huis in het donker goed te beoordelen. Aan de andere kant, dan valt er misschien ook minder achterstallig onderhoud op :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:15

Djeenie schreef:

Dat probleem heb ik ook hoor.
Ik ben elke dag om 7:00 weg en om 18:00 pas weer thuis en partner werkt onregelmatige diensten.
Dus áls er dan al eens een makelaar op zaterdag kan, kan het voor ons soms ook weer niet... :')

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:20

Hoi dammi1! Immobiliën is eh, onroerend goed of gewoon vastgoed! Huizen dus :P
@ Liezel1: Ja, vervelend is dat... Ons huis waar we nu in wonen, zijn we ook by night gaan bezichtigen, we zijn later eens teruggekomen voor de tuin! Was prima voor ons, zie je meteen ook hoe het er met kunstlicht uit ziet, want dan komen de lelijke kantjes van de ruimtes naar boven vind ik... Maar goed, ik bel wel nog eens terug met de makelaar, die prachtige kleine koer van op de foto's zal er in het donker wel net hetzelfde uitzien ;)

Djeenie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:21

Prachtig was trouwens sarcastisch bedoeld, gewoon een betonnen afsluiting en een koer met stenen, is niks aan dus :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:20

Welkom djeenie.! Begrijp ik het nou goed dat jullie in Nederland een huis willen kopen om te verhuren?

En wat is koer :) ?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:49

Koer is binnenplaats, de achtertuin dus. :)
Woon dichtbij de belgische grens, heb veel belgische collega's, ik ken de woorden dus. :)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:37

@Dungen: Ja :) Ondertussen wonen we ook in Nederland...

Oeps, ik dacht dat jullie 'koer' wel kenden, aangezien ik het een Nederlandse vriendin van mij wel hoorde gebruiken af en toe... Dat had ze dus van ons :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:45

welkom
lastig bezichtigen in avond de.meeste.makelaars doen dat niet nee.
bij ons zijn bezichtigingen ook lastig te plannen mijn vriend moet er speciaal vrij voor vragen of het.moet op dinsdag.middag. maar ik werk onregelmatig dus dat gaat ook niet altijd.
dinsdag middag een bezichtiging.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:48

Ik moet dan ook die dag van thuis uit werken of speciaal vroeger naar huis, maar mijn vriend kent z'n planning nooit vroeger dan een dag op voorhand, dus is moeilijk...

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:13

Misschien kennen ze koer wel in het grensgebied maar een stukje meer het land in niet hihi :=

En ik snap niet dat makelaars savonds en in weekenden niet bezichtigen. Ze hebben het zo slecht maar avonden en weekenden zijn heilig :? Dat snap ik echt niet..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:24

Volgens mij omdat het huis dan minder goed uit de verf komt. Geld dan weer niet voor het weekend, maar wel voor de avonden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:20

avond snap ik wel hoor

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:06

Dungen schreef:
En ik snap niet dat makelaars savonds en in weekenden niet bezichtigen. Ze hebben het zo slecht maar avonden en weekenden zijn heilig :? Dat snap ik echt niet..

Ik ook niet :n
Het huis waar we nu wonen hebben we ook gewoon 's avonds bezichtigd :j Wel in de zomerperiode bij daglicht, maar ik zou het ook nu wel doen hoor.
Ik heb helemaal geen zin om mijn vakantiedagen te besteden aan bezichtigen :n Ik ben "maar" 45 uur per week van huis voor mijn werk, je maakt mij niet wijs dat er in die andere uren niets te regelen valt...

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:39

Vind ik ook Wendy :j En ik vraag het dan nog speciaal, en dat het ons helemaal niks uit maakt dat het niet bij daglicht is, wij kijken daar prima door! En staat het ons erg aan, dan komen we gewoon bij daglicht een keertje terug? Maar dan hebben we het tenminste al gezien...

Maar goed, ik wou dat huis deze week al gaan bekijken, maar zonder vriend-lief heb ik er niks aan... Want dan zouden we alsnog een keer terug moeten.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:42

Dungen schreef:
Misschien kennen ze koer wel in het grensgebied maar een stukje meer het land in niet hihi :=

Mijn makelaar doet wel bezichtigingen in het weekend en als het niet anders kan dan ook wel 's avonds.
Maar ze hebben het op het moment wel hartstikke druk. Daarom was hij best pissig dat die mensen bij ons drie kwartier te laat kwamen. Is toch ook raar dat je een huis gaat bezichtigen en je weet niet eens waar het is..... ze hadden in een heel andere buurt zo'n 7-10 km hier vandaan rond gereden.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:51

Hadden ze geen GPS Symbeami? Ook niet netjes dat ze na een kwartiertje geen belletje geven dat ze het niet kunnen vinden en wat later zullen zijn... :(

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:02

Ik kom ook even binnenvallen, ik ga eind dit jaar op mezelf voor die tijd het een en ander kopen voor de uitzet! Heeft iemand nog tips of is er een ander topic over? Ik ga zo het topic eens doorlezen, want ik ben momenteel op mijn werk!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:03

Veel bij de action halen mocht je het goedkoop willen doen. En marktplaats enz afstruinen :j

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:59

Fijn dat jullie makelaar het wel doet. En ik snap dat die dan best pissig word :=
IK vind het een grote pre bij een makelaar en als ik mijn huis ooit verkoop dan wil ik een makelaar die dat zeker zal doen :)

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:17

Bij de meeste makelaars in mijn regio is het geen probleem om zaterdagochtend te gaan kijken of in de avonduren. Pas bij één makelaarskantoor meegemaakt dat dat niet mogelijk was en toen ben ik ook niet gaan kijken. Dan toch lekker niet.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:32

Vreemd, de 2 makelaars die wij al gebeld hebben deden geen bezichtigingen 's avonds en/of in het weekend... Misschien maar eens terugbellen dan en wat kordater zijn? En anders verkopen ze het maar aan iemand anders hoor..

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:45

Hier vandaag uiteindelijk de makelaar akkoord gegeven om ons huis eerst voor 3 maanden uit de verkoop te halen.

De bedoeling is nu samen met mijn ex-vriend te gaan bepalen wat een scherpe vraagprijs zal zijn die wij kunnen trekken met het oog op de restschuld die zal ontstaan bij de verkoop van de woning. Voor mij zelf heb ik dit wel aardig in beeld, maar van mijn ex helemaalniet. En hij wíl ook nog helemaal niet zakken met de prijs. Contact leggen is al heel erg moeilijk... Telefoon neemt ie niet op, mail reageert ie niet op en SMS duurt erg lang voordat je antwoord krijgt. Bagger...

Nu wil ie ook nog mijn paard 'weer een keer zien'. Toen ik nog bij hem was (bijna 3 jaar geleden) was het altijd mijn paard en had hij er niks mee te maken (dit wilde hij dan ook écht niet!, een keer biks voeren was eigenlijk al teveel). Nu vraagt ie mij dit. Zit ik niet echt op te wachten eigenlijk. Geen idee eigenlijk hoe ik hier op moet reageren :?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:48

:? vaag, ik zou gewoon zeggen dat je er idd niet op zit te wachten en je gewoon nu eerst de dingen wil regelen die geregeld moeten worden ?

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:51

Lastige situatie Mirjam79... Is je paard ook van hem? Zo niet, zou ik het gewoon weigeren en stellen dat er dringender zaken geregeld moeten worden :)