Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:33

niet bijzonder hoor, er zijn aardig wat eigen merk dingen die stiekem duurder zijn dan de zogezegde A merk producten

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:36

Inderdaad bij de Ah is het goed opletten.

Ik was net weer even bij de lidl maar ga toch liever naar de Ah. Daar hebben ze tenminste alles en hoef ik niet naar 2 winkels. Erg budgetvriendelijk zal het niet zijn maar het 'kost' wel minder tijd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:39

ik haal eens in de zoveel tijd wat bij de lidl, ik vind een aantal producten gewoon fijn , dus eens in de maand sla ik ene partijtje wc papier, keukenrol, en wat eetbare zaken, daar koppel ik dan een mcd bezoekje aan voor eventuele aanbiedingen(scharrel vlees voornamelijk, maar morgen ook wat sapjes etc) , meestal combineer ik dat dan weer met een bezoekje aan mijn ouders waardoor ik minder om rijd zeg maar
normaal haal ik alles bij de appie, voor al de andere moet ik het dorp af.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:49

Het viel me bij de AH op dat ze eerder 3 broden voor 2,- hadden en nu 2 broden voor 1,5 euro toch een kleine verhoging per brood.
Net wat boodschappen gekocht voor het weekend. Vanaf maandag ga ik weer goed op de boodschappengeld letten, moet mezelf daar een schop voor onder de kont gaan geven..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:16

Ik heb net gehakt gehaald bij de appie, 2 keer 500 gram voor 4 euro :)
Morgen een feestje dus moet nog even kijken waar ik t voordeligst kan inslaan daarvoor.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:47

De venz hagelslag was ook altijd goedkoper dan ah eigen merk. Euroshopper was wel goedkpper.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:58

Maar die pure hagelslag van de appie (rode doos) daar kan niets tegen op hoor :o

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:17

kking schreef:
Maar die pure hagelslag van de appie (rode doos) daar kan niets tegen op hoor :o

Smaken verschillen.. Wij zijn juist helemaal van de Venz!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:22

Aranel schreef:
Ik heb net gehakt gehaald bij de appie, 2 keer 500 gram voor 4 euro :)
Morgen een feestje dus moet nog even kijken waar ik t voordeligst kan inslaan daarvoor.

Heb ik ook gehaald gisteren. Goedkoop!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 03:40

Naath86 schreef:
kking schreef:

Smaken verschillen.. Wij zijn juist helemaal van de Venz!

Hier ook venzfans ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:04

Oh alle aardappelen van de AH zijn voor de helft van de prijs deze week :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:21

Ja heb ook 2 zakken meegenomen, is toch goedkoop ...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:23

Ik ga vanavond ff met vriendje, we moeten nog boodschappen doen want we geven een feestje vanavond. Neem ik ook ff een zak mee :j

Hoe lang kun je aardappels eigenlijk goed houden? :o

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:24

best wel lang! hier lagen ze altijd wel heel lang, omdat ik t niet zo lekker vind haha! maar tijd van de stamppot komt er weer aan, dan gaan ze wel op hier :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:25

Miesemuisje schreef:
best wel lang! hier lagen ze altijd wel heel lang, omdat ik t niet zo lekker vind haha! maar tijd van de stamppot komt er weer aan, dan gaan ze wel op hier :D

Daarom heb ik ook een extra zak meegenomen :o :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:40

lol ik heb net ook 2 zakken van 3 kg gehaald.
Je kunt ze lang bewaren mits je ze uit de zak haalt en koel (niet in de koelkast) en donker bewaard.
Verder ook nog champignons en komkommers meegenomen die ook in de bonus waren.

Op de markt heb ik alleen een krop andijvie meegenomen qua groenten want ik heb nog veel over van vorige week, heb nl amper gekookt afgelopen week omdat ik ziek was (dus ipv gekookt vriezermaaltijden gegeten).
En tot mijn stomme verbazing zag ik 'lekkere' mandarijntjes al liggen. Normaal ga ik pas mandarijnen eten rond sint maarten (11 nov) tot jan. de rest van het jaar vind ik ze niet zo bijzonder en eet ik ze zelden maar die 2 maanden eet ik me er ongans aan lol, volgens de groenteboer kan hij ze voortaan het hele jaar krijgen (want ze kwamen uit Nieuw Zeeland oid... zullen dus in verhouding wel heel duur zijn geweest).

Aankomende week wordt het dus 2x rauwe andijviestamppot en wrs ook nog rucola/tomaat stamppot omdat ik nog een heel aantal tomaten heb liggen en ik nog rucola buiten heb staan. Daarnaast ook maaltijdsalade (lunch) met rucola/tomaat/komkommer/gebakken champignons/blokjes aardappel en uitgebakken spekjes. En dan ben ik alweer een heel eind wat betreft avondmaaltijden aankomende week.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:06

Bedankt voor de reacties! :) Dan ga ik zo maar een zak halen, wij eten hier max 2 keer per week aardappelen namelijk, vandaar dat ik het vroeg :')

Komende week 1+1 gratis op de Pickwick thee, ga ik ook maar eens inslaan maandag :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:14

Aranel schreef:
Bedankt voor de reacties! :) Dan ga ik zo maar een zak halen, wij eten hier max 2 keer per week aardappelen namelijk, vandaar dat ik het vroeg :')

Komende week 1+1 gratis op de Pickwick thee, ga ik ook maar eens inslaan maandag :D

Schuur/bijkeuken/balcon is de beste plek om aardappels te bewaren, op het balcon moet het wel droog staan. Pas als het echt koud begint te worden kun je ze maar beter wel binnen halen, maar tot die tijd... ach daar ligt het minder in de weg ook :P
Ik heb ze hier bijv. in een rieten mand met een krant eronder (voor het opnemen van evt. vocht) en een krant er bovenop (vocht en dan liggen ze donker), Rimpelig of een enkele uitloper is geen probleem, hoef je ze niet voor weg te gooien, uitlopers afbreken en ruim schillen en hij smaakt dan nog prima.

Ik eet gemiddeld ook 2x per week aardappel denk ik (en 2x rijst, 2x pasta...beetje die verhouding), maar gooi ook regelmatig aardappel door een (maaltijd/lunch) salade, of door goed gevulde roerei/omelet, of soep, maar dat zijn over het algemeen kleine(re) hoeveelheden, meestal rest van de aardappelmaaltijd de dag ervoor.

Heeft iemand trouwens recepten voor ouderwetse erwten/bruine bonensoep op budgetniveau? Waar geen basis uit pakjes wordt gebruikt (want dat mag/kan ik toch niet eten ivm glutenvrij), daar wordt het wel weer de tijd voor en unox heeft zijn receptuur aangepast zodat ik nu niet meer hun erwtensoep af en toe kan eten helaas.
Mag per pb

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:17

Ik had vandaag ook een keer geluk op de markt! 2 grote bakken aardbeien en 2 enorm grote trossen bananen voor 2 euro!! Wel een tros bananen aan mijn schoonouders weggegeven, ze waren al erg rijp en zoveel bananen eten we ook weer niet. De aarbeien komen wel op in de smoothies!! En daar kunnen ook weer 2 bananen door!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:22

dat is wel een hele goede actie jaa! heerlijk die smoothies :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:43

@annemiek; kun je niet gewoon spliterwten kopen, 1,5 uur zachtjes laten pruttelen met bouillonblokjes en laurierblaadje erbij, groente erbij (wortel, knolselderij en prei bijvoorbeeld) en nog een uur pruttelen.
Evt. wat vlees erin (rookworst?) en voila, een heerlijk soepje!!!
Wij zijn dan vaak ongeveer 10euro kwijt denk ik, maar daarvan maak ik dan 2 soepen voor 2 dagen (een met vlees en een met vegaworst erin), dus kan zeker goedkoper!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:22

Een goede tip voor het bewaren van aardappels (van oma)
Doe er een appel bij, die appel laat een of ander stofje los, en dan krijg je niet zo snel uitlopers.. Werkt echt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:31

Pff, net terug van een weekje Dordogne en jeetje, wat is het eten daar duur zeg! Vanochtend gingen we de vakantie thuis "luxe" afsluiten, dus verse broodjes gehaald bij de Lidl (hebben tegenwoordig een bakkerij in de nieuwe Lidl bij ons om de hoek) en wat een verschil in prijs! Choco broodje in Frankrijk €1,20 en choco broodjes van de Lidl €0,40. Baguette in Frankrijk €1,20 baguette van de Lidl €0,60. Dan heb ik zelfs nog de "goedkope" broodjes genoemd, want op de camping en bij de bakkers was alles nog veel duurder!

Of wat dacht je van 2 simpele kipburgers... In Frankrijk gewoon bijna 4 euro!! We zijn daar ook naar de Lidl geweest een veel dingen waren daar ook duurder dan in NL. Ben blij dat we nu weer lekker kunnen bezuinigen, kunnen we de schade een beetje inhalen ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:30

C1000 heeft nu het rundergehakt in de aanbieding, 500 gram voor 1,80! :) En kipfilet ook, dus dat heb ik ook meteen maar even meegenomen.

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:23

Ik blijf dit topic even volgen voor goede tips! :D