Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:34

Sokje_6 schreef:
Even een vraagje hier. Ik zie veel krijtverf langskomen en dat leek mij ook wel een goed plan. De houten kast die ik wilde schilderen is al zeker 30 jaar oud, had nog een goede laklaag dus die heb ik zo gelaten. Nu begon ik net met schilderen en was de witte krijtverf vrij slecht uit te smeren, droogde zo snel dat ik nauwelijks tijd had. En nu 20 minuten later is mijn witte verf ineens gelig aan het worden. Het lijkt totaal niet op bloendend hout, maar er lijkt wel iets niet te kloppen in ieder geval.

Ik word hier lichtelijk hopeloos van, want ik had geweldige resultaten verwacht zoals hier in het topic. Maar dat is dit bepaald niet. _O-

Je hebt de kast goed ontvet, weer afgedaan met schoon water en eventueel wat geschuurd?

Sokje_6

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:37

:j Allemaal gedaan.
Het lijkt na 2 lagen veel minder te zijn, dus misschien was het toch de lak ofzo. Maar het schijnt nu dus mee te vallen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:01

Sokje. Krijtverf droogt vrij snel net verkleuren herken ik echter niet.

Kast in wit ook mooi. Ben wel weer aan het twijfelen gebracht met de reacties over de mooie kleur en zolang ik twijfel verf ik niks. Kan altijd nog maar etmaal geverfd is teruggaan naar origineel wat moeilijker

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 00:24

Ik kon hier de krijtverf trouwens zo eraf boenen. Dus je kunt altijd een klein stukje test verven.

Hier droogde het ook als een razende Harrie. En viel het vies tegen! Ook de wax geeft een beetje een typisch gevoel vind ik, als je met je vingers duwend met druk over het blad gaat krijg je zo'n piep geluid.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:34

Ik ben inmiddels aan mijn dressoir begonnen :D met ral 9001 van de action, zeker voor die prijs een fijne en echt wel goed dekkende verf! :j

De muur achter het bed wil ik nog een kleurtje geven maar weet niet zo goed wat. Zou het liefst deze kleur gebruiken: hierbij is de deurstijl 9001 en de muur een soort beige. Ik twijfel echter omdat er grijs laminaat op de slaapkamer ligt.
Ik ben bang als ik de muur echt een kleur ga geven dat ik er snel op uitgekeken ben :+

Afbeelding

Dressoir komt op mijn slaapkamer te staan, heb mijn bed een tijd geleden ook af kunnen maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het dressoir komt in de plaats van dit kastje.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:50

Iemand nog een tip hoe je naturel eiken iets grijzer krijgt ? Ik heb een tegel gehaald van het keramisch parket en dat blijkt toch iets grijzer als ik in gedachten had. Dus eiken erop lijkt gewoon wat geel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:20

Greywash lak heb ik gebruikt kun je in Veel kleuren laten mengen idd en soort beits zodat je de structuur blijft zitten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:24

Lynn_Nikita schreef:
Greywash lak heb ik gebruikt kun je in Veel kleuren laten mengen idd en soort beits zodat je de structuur blijft zitten

Dank je ! Weet je ook een merk ervan uit je hoofd ?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:25

Laten maken bij een verboer
Kijk zo thuis even

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:38

Afbeelding

Afbeelding

Laten maken bij een verfboer
Kijk zo thuis even

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:41

Thnx! Interessant grey wash lak

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:03

Is soort beits waardoor het niet dekend maar transparant is . heeeeel dun aanbrengen in 1 laag. Mijn eerste tafel verkloot door het teveel strijken en te dik erop doen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:28

Dank je voor het voorbeeld ! Ik zoek toch een andere kleur, denk ik.
Wacht even zal even proberen een foto te plaatsen....

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:18

Je kan in alle kleuren laten mengen

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:40

heel eerlijk? ik vind het helemaal niet misstaan! De kleur van het hout komt ook een klein beetje terug in de tegel....ik zou niet beitsen oid, gewoon zo laten, anders wordt het zo'n "serie " idee

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:38

Ok, dus net ontdekt dat ik al die tijd AS dark wax verkeerd aanbracht.... :roll: Kalf dat ik ben 8)7
En maar sakkeren op dat vlekkerige altijd, en dat het veel te donker was..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:24

miezelke schreef:
Ok, dus net ontdekt dat ik al die tijd AS dark wax verkeerd aanbracht.... :roll: Kalf dat ik ben 8)7
En maar sakkeren op dat vlekkerige altijd, en dat het veel te donker was..

Euh hoe breng je de wax goed aan dan ? En wat deed je verkeerd ? Altijd handig om te weten !

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:15

Wel ik bracht eerst mijn clear wax aan, wrijfde hem op met een doek, en liet het geheel dan min. 1 dag drogen. En daarna ging ik er met dark wax over. Maar je moet dus blijkbaar clear wax aanbrengen (gewoon met kwast aanbrengen en niet opwrijven), en dan diréct erna royaal dark wax erover aanbrengen, ook gewoon met kwast. Dat 2 minuutjes laten rusten en dan afwrijven met katoenen doek. Zóveel makkelijker dus! (En mooier!) Ik zat me daar altijd pleuris te wrijven om die dark wax er terug wat af te krijgen en zette er al zo weinig mogelijk op. Fout dus...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:20

In de AS winkel waar ik was werken ze bijna nooit met dark wax. Ze vertelde idd dat het een enorm werk ook is om die eraf te boenen.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:54

Ja maar als je ze direct achter de clear wax op zet gaat ze er wel goed mee af. En blijft ze zitten in de kieren en groeven en putjes dat ze moet zitten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:55

Ja, dat begreep ik idd. Dat de dark wax dan in spleetjes etc blijft zitten. Maar ik maak mijn kast lichtblauw, dan is bruine wax volgens de AS mevrouw ook niet zo mooi.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:21

Leuk dat grijze!

Ik heb nog een mooi kastje gescoord:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geverfd met krijtverf en weer afgewerkt met de darkwax (Antiekwas) van Abondanza:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:28

Leukerdje!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:30

Wauw, ik vind jullie echt heel creatief zeg!

Ik heb echt op het moment niet de "zin" om zo creatief te zijn.

Heb van het weekend een antieke dressboy gezien, enkel zijn ze op internet nog niet zo makkelijk te vinden.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:01

miezelke schreef:
Wel ik bracht eerst mijn clear wax aan, wrijfde hem op met een doek, en liet het geheel dan min. 1 dag drogen. En daarna ging ik er met dark wax over. Maar je moet dus blijkbaar clear wax aanbrengen (gewoon met kwast aanbrengen en niet opwrijven), en dan diréct erna royaal dark wax erover aanbrengen, ook gewoon met kwast. Dat 2 minuutjes laten rusten en dan afwrijven met katoenen doek. Zóveel makkelijker dus! (En mooier!) Ik zat me daar altijd pleuris te wrijven om die dark wax er terug wat af te krijgen en zette er al zo weinig mogelijk op. Fout dus...

En als je nou moeite heb met het er af boenen dan kan je ook een klein beetje clear wax op je doek doen en dan gaat het nog makkelijker :). Je zou zelfs alles er weer af kunnen halen als je dat zou willen.