Eleionomae schreef:Ik vind jou moeder heel gaaf Jolien, met die grassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dems75 schreef:Als je honden hebt: kijk uit met cacaodoppen he? wilden wij ook in de grote bakken doen, maar honden kunnen ervan eten en dat is net zo giftig als chocola...
Mijn saaie tuin begint wat op te leuken....straks naar de kringloop om te kijken wat ze nog hebben staan. [ Afbeelding ]
Dan nog wat klimmers planten tegen de andere schutting. Wordt denk ik passiflora....de goede kleur en kan flink woekeren.
Annet_Dottie schreef:Nog even een vraagje van mij, ik heb nek en rug problemen en merk als ik even (een uurtje/1,5) actief in de tuin bezig ben geweest dat ik gewoon echt last krijg, ik doe veel op mijn hurken maar ga er soms ook gewoon bij zitten op mijn kont of knieën, zijn hier ook dames die dat herkennen of misschien tips hebben? Ik ben nu eindelijk lekker bezig en moet eigenlijk verplicht even rust nemen terwijl ik het liefst gewoon door wil nu (ook omdat alle steeds om/weg waait)
Joolien schreef:Ok, uiteindelijk zijn het hele andere planten geworden.Maar wel superblij mee.
Dit is de sierpruim, pas super bij de esdoorn. Is niet bladhoudend in de winter, maar vond m gewoon te mooi om te laten staan
[ [url=m/jXIFeN.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de druifheide. Die houdt wel zijn blad. De gedraaide bladen zijn erg gaaf.
[ [url=m/UDx4qb.jpg]Afbeelding[/url] ]
En verder staat er weer meer siergras in onze border. Soort minigras, wat nog wel uitgroeit.
Lekker weer aan het tuinieren geweest dus gisteren
[ [url=m/o7cAW8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Majabeestje schreef:Joolien schreef:Ok, uiteindelijk zijn het hele andere planten geworden.Maar wel superblij mee.
Dit is de sierpruim, pas super bij de esdoorn. Is niet bladhoudend in de winter, maar vond m gewoon te mooi om te laten staan
[ [url=m/jXIFeN.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de druifheide. Die houdt wel zijn blad. De gedraaide bladen zijn erg gaaf.
[ [url=m/UDx4qb.jpg]Afbeelding[/url] ]
En verder staat er weer meer siergras in onze border. Soort minigras, wat nog wel uitgroeit.
Lekker weer aan het tuinieren geweest dus gisteren
[ [url=m/o7cAW8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oe! Mooie border! Van wat voor materiaal is de border? Is geen steen toch of wel?
swartbeessie schreef:Leuk om jullie voortgang te volgen!
Wel een kleine opmerking voor Annet_Dottoe - ik heb een beetje een mindere ervaring met Wolfsmelk, dat spul is hartstikke giftig, krijg je nare uitslag op je huid van. Mijn zusje is eens bloemetjes gaan plukken, zo kwamen we erachter...
swartbeessie schreef:Wat gek dat dat niet gezegd wordt inderdaad! Ik zat nog te denken, misschien is er bij jou in de tuin een buurttuin? Daar heb ik n paar leuke stekjes vandaan voor weinig. Verder zou je een lavendel kunnen kopen, die is heel makkelijk te stekken. Bieslook en munt uit de supermarkt doen het bij mij ook erg goed (bieslook gaat bloeien!), net zoals roosmarijn, dat kunnen mooie struiken worden als je ze goed blijft snoeien.
Edit: Rare typo
swartbeessie schreef:Ik las ergens dat pokon een gratis tuinontwerp app heeft! Nog niet uitgeprobeerd, maar benieuwd wat je ervan vind.
https://www.pokon.nl/teken-je-tuin/