Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:20

keeyzie schreef:
Bedankt allemaal weer voor de ideeën. Dat is inderdaad het enige wat me nog tegenhoud om de zithoek in het midden van de kamer te maken, het feit dat daar geen raam zit. Echter heb je dan geen last van vervelende lichtinval e.d.

Ik heb de plattegronden gemaakt met Floorplanner, erg fijn programma, gewoon online :)
Als we de zithoek zouden laten zoals hij is zou ik hem wel graag andersom willen.
Ik wil namelijk een lang tv-meubel aan de wand, daar leent die lange wand zich ideaal voor.

[ Afbeelding ]

dit idee

Dat is gaaf! Ik hoop dat wij hem over een paar weekjes kunnen hangen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:55

keeyzie schreef:
Annetje: jij bedoeld zo dan?
[ [url=m/78ium6.png]Afbeelding[/url] ]

Voor mijn gevoel is er dan weer veel "open" ruimte, al hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn.
Op Funda staat de bank net gedraaid. Dus de TV tegen de korte wand i.p.v. de lange

Oh nee dit zou ik dan absoluut niet doen.
Dan zijn het tvmeubel en de bank groter dan je zitkamer is :o

Ik zou de zitkamer in de grote ruimte doen, een kleine bar in de keuken en een eettafel in dat hoekje.
Of... Ik zou zowel de zithoek als de eettafel in de grote ruimte plaatsen, en dan in dat hoekje een klein bankje zodat je heerlijk kunt lezen daar :+

Maar goed, dat ben ik :o

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:58

Ik vind die zithoek daar zo "weggepropt" voor mijn gevoel in het kleine hoekje. En onze bank heeft net de verkeerde hoek om hem perfect te kunnen plaatsen ;).

Daarnaast lijkt het me juist wat hebben om die in die grote hoek te plaatsen en dan de bank dus echt midden in de kamer te hebben.

We zouden er dan ook nog voor kunnen kiezen om een sidetable achter de bank te plaatsen met wat leuke deco erop. De meubels zijn trouwens ware grote, die heb ik allemaal netjes opgemeten ;)

Bellex

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:17

Denk dat je genoeg tips voor indeling hebt Keeyzie, maar wel even gefeliciteerd met jullie huis! En super gaaf meubel dat jullie nemen!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:03

Ik bedoelde inderdaad zoals op d laatste tekening. Ik zou de zithoek wel spiegelen zodat je de open ruimte van de bank naar de kamer hebt. Dat lijkt me praktischer met verjaardagen en extra zitplek creëren.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:32

Ik lees trouw mee maar nu wordt het tijd om ook bij te lezen en reageren. :)

Hier wordt de laatste kamer nu opgeruimd/ingericht en voor mijn verjaardag heb ik zoveel cadeaubonnen gekregen dat ik leuk voor decoratie aan het shoppen ben. Ik zal morgen wat foto's maken.

Een stoording blijft wel de kabels naast de TV wat ik eerder voor had gelegd hier, ik kan gewoon nog niet dé kast vinden. Ik blijf doorzoeken...

Daenerys, mijn zus heeft daar erg goede ervaringen mee met Kwantum. :j

MarjanB, die stoel is zeker leuk!

dems75, drama die benamingen ja. Ik haal ze ook altijd door elkaar.
Je hebt leuk geshopt! Die hondenmand is echt mooi.

Gianti, mooi. :+:

keeyzie, blijft lastig hoor. Hier werkten we ook met plattegronden maar puntje bij paaltje zijn we er voor 90% van af geweken. Wellicht dit gedeelte nog even on hold zetten?
Ikzelf houdt van zithoekjes. :+: Gemakkelijke stoel, warme deken, bijzettafel, goed boek, mooi raam. Love it. <3
Verder, waar brengen jullie de meeste tijd door? Zijn jullie woonkamer- of eettafel mensen? Dat is ook een handige om rekening mee te houden waar je wat neer zet.
Wij zijn best wel eettafel mensen (lekker kop thee, kletsen, tijdschriften lezen ed) en daardoor hebben we daar meer ruimte omheen vrij gelaten (zo ver dat kon binnen onze appartement).

Beckie, ik persoonlijk vind mat mooier. Zie je de viezigheid niet zo snel op. O:)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:17

Leuk dat het zo opschiet Magda!

Keeyzie, je zou eventueel ook de tv bij het raam kunnen doen, en bij het grote deel een grote losse zithoek, lekkere stoelen enzo, maar geen tv? (Of andersom natuurlijk als je perse tv in de grote ruimte wilt)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:32

Daenerys schreef:
Heeft iemand ervaring met het laten inmeten van jaloezieën door Kwantum? Zijn de daar een beetje kundig of kan ik het net zo goed zelf doen? :o

Ik heb het zelf gedaan. Goed resultaat. Ze hebben in de winkel meegedacht over de maat n.a.v. mijn eigen metingen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:39

keeyzie schreef:
[ Afbeelding ]

dit idee

Mooi <3

Wij hebben vandaag de sleutel gekregen! Dus het klussen kan beginnen!

Plattegrond:

Afbeelding

Keuken:

Afbeelding

Woonkamer:

Afbeelding

Slaapkamers/badkamer/hal heb ik niet op de foto staan, da's te klein om fatsoenlijk op de foto te krijgen :')

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:20

Ik ben even met de floorplanner aan de slag gegaan voor onze nieuwe woning.... wat denken jullie?

Met de klok mee beginnend linksachter.
Slaapkamer, bijkeuken, eetkamer, keuken, woonkamer, wc, trap naarboven met inloopkast, badkamer.

Afbeelding

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:15

Keeyzie, is het een optie om je eettafel in het verlengde van je aanrecht te zetten? Een eetbank tegen de muur, naast het aanrecht. Tafel ervoor en drie stoelen ervoor? Houd je dan voldoende loopruimte over tussen de bank en de eettafel? En dan het de ruimte voor opvullen met een leuk leeshoekje.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:18

Doubtless schreef:
keeyzie schreef:
[ [url=https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/37/8b/ba/378bbaedd1d393c0ac07c9bb6c4365eb.jpg]Afbeelding[url] ]

dit idee

Mooi <3

Wij hebben vandaag de sleutel gekregen! Dus het klussen kan beginnen!

Plattegrond:

[img]m/jZpU4Y.jpg[img]

Keuken:

[img]m/WMktkG.jpg[img]

Woonkamer:

[img]m/7lc52X.jpg[img]

Slaapkamers/badkamer/hal heb ik niet op de foto staan, da's te klein om fatsoenlijk op de foto te krijgen :')

Mooi ruim zeg! Ook een nette keuken en lichte woonkamer, fijn! Gefeliciteerd met jullie woning :)

yvje86 schreef:
Ik ben even met de floorplanner aan de slag gegaan voor onze nieuwe woning.... wat denken jullie?

Met de klok mee beginnend linksachter.
Slaapkamer, bijkeuken, eetkamer, keuken, woonkamer, wc, trap naarboven met inloopkast, badkamer.

[img]m/WPGhu5.png[img]

Leuk :j waar gaat die deur in de woonkamer onderaan heen? Als het zou kunnen zou ik die schrappen en anders een iets kleinere bank. Deur zo dicht bij de bank vond ik uiteindelijk heel onhandig (en die ging nog naar buiten open dus zelfs wat meer ruimte)
Wanneer gaan jullie verbouwen?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:38

Bedankt knabbelgirl!

Dat is een portaaltje bij de voordeur, daar komt echt een mini deur in want bij ons is het normaal dat men achterom komt.
Hierdoor willen we zo min mogelijk ruimte aan dat portaaltje verspillen.
Echter de voordeur in de woonkamer laten uitkomen lijkt me niets.

Kleinere bank is geen optie, deze bank hebben we namelijk al en is zgan.

In oktober krijgen we de sleutel, er moet heel heel veel verbouwd worden.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:40

yvetje ik had de muur van woonkamer naar keuken eruit gesloopt :o
Is dat geen optie?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:50

@ keeyzie: Mijn voorkeur zou echt uitgaan naar deze (met of zonder bar):

Afbeelding

Zijn pas ook verhuisd en hebben precies hetzelfde gedaan: Eettafel en keuken gescheiden met in het midden de bank. Echt waar, heb er zoveel plezier van! Zo is het bij ons ingedeeld:

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:56

Cardy schreef:
@ keeyzie: Mijn voorkeur zou echt uitgaan naar deze (met of zonder bar):

[ [url=m/zbpvpL.png]Afbeelding[/url] ]

Zijn pas ook verhuisd en hebben precies hetzelfde gedaan: Eettafel en keuken gescheiden met in het midden de bank. Echt waar, heb er zoveel plezier van! Zo is het bij ons ingedeeld:

[ [url=m/lnGPXl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben nog elke keer jaloers als ik zulke keukens zie!!! <3

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:03

BloemBloem schreef:
Is dat geen optie?

Ik denk dat je mij bedoelt :o .

Dat kan zeker, er zit nu namelijk geen muur tussen woonkamer en keuken.
Allen waar moeten we dan de tv hangen in de woonkamer, de achtermuur is geen optie wegens lichtinval.
En véél werkblad in de keuken is wel erg gewenst.

Ik sta echt open voor opties maar m'n creativiteit komt niet verder dan deze plattegrond :j

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:10

Yvje:
Als je heel vrij bent nog met indelen, zou ik de keuken in de andere hoek doen, waar dus nu de eetkamer is. En dan met een mooi eiland. Zou denk ik veel beter passen.
De muur tussen woonkamer en keuken eruit en daar een mooie living van maken. De tafel op ongeveer de plek van de keuken nu.

Ik zou niet snel de keuken en woonkamer echt scheiden van elkaar, omdat het erg ongezellig is vind ik.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:13

yvje86 schreef:
BloemBloem schreef:
Is dat geen optie?

Ik denk dat je mij bedoelt :o .

Dat kan zeker, er zit nu namelijk geen muur tussen woonkamer en keuken.
Allen waar moeten we dan de tv hangen in de woonkamer, de achtermuur is geen optie wegens lichtinval.
En véél werkblad in de keuken is wel erg gewenst.

Ik sta echt open voor opties maar m'n creativiteit komt niet verder dan deze plattegrond :j

Hahaa ja sorry! Ik zou zit en eetgedeelte omdraaien :j en de muur er tussen uit halen, of krijgen jullie ook een andere keuken ?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:17

Yvje ik vind het nu erg klein ogen allemaal, met veel deuren en hoekjes (muren die niet doorlopen).
Ik zou bijvoorbeeld de tweede wc eruit laten (die bij de bijkeuken?) En die muur recht trekken en dan de bijkeuken iets kleiner om dat hoekje er in de bijkeuken helemaal uit te halen.
Ik ga nog even verder denken (en proberen op mijn telefoon op de plattegrond duidelijk te maken wat ik bedoel.

Edit bericht van Rena ga ik in mee.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:18

We zijn inderdaad nog best wel vrij om in te delen ja.

We zitten aan de voorkant van het huis aan de weg, daarom dachten we er een luxe eetkamer van te maken aan de achterkant waar we wrs het meest te vinden zijn.
Ook daar willen we ruime openslaande deuren maken zodat je van het prachtige uitzicht kunt genieten aan de achterzijde.

Eerst hadden we idd de keuken en eettafel omgedraaid. Maar dan kook je met je rug naar het mooie uitzicht en je kijkt als je aan tafel zit naar het verkeer.
Daarom hebben we dit nu zo gedaan.
Om geuren van het koken niet in de woonkamer te krijgen bedachten we om daar een muur te zetten.

Ik neem jullie ideeën wel mee hoor, zal er vanavond met mijn man nog eens naar kijken.

Ik wil evt in pb wel een linkje van de woning sturen. Alleen zijn er niet echt foto's van de binnenkant bij.

Edit.. het huis is 14,3m lang en bijna 8m. Diep

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:24

Afbeelding

Zoiets, en dan het blauwe stukje de wc, 2 wc zo dicht op elkaar vind ik persoonlijk echt zonde van de ruimte.
En ik zou ook proberen het aantal deuren zo laag mogelijk te houden.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:28

Ah ik snap je nu Jes!
Alleen dan moet de visite in onze badkamer naar de wc via onze slaapkamer?

Edit..
Mijn man wil perse beneden slapen en een badkamer beneden hebben.
Dat maakt wel heel de opstelling lastig.
Laatst bijgewerkt door yvje86 op 07-07-17 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:29

yvje86 schreef:
Ah ik snap je nu Jes!

Niet eruit halen hoor :n Zou ik echt niet doen. Dan maar twee wc's :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:30

BloemBloem schreef:
yvje86 schreef:
Ah ik snap je nu Jes!

Niet eruit halen hoor :n Zou ik echt niet doen. Dan maar twee wc's :)

Dat hoeft natuurlijk niet, als je de deur naar het toilet in de gang doet (dus afzonderlijk van de badkamer).
Dan heb je niet 2 toiletten nodig.