[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mutsie93

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:38

Ik hoop toch niet dat deze verkoper zo denkt haha. Al denk ik dat ik hetzelfde zou denken. Maar voor ons is dit wel een ideale uitkomst omdat we dan gewoon net ietsje meer kunnen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:39

Duplo schreef:
Wme dat is goed nieuws!
Fijn om alles rond te hebben hè

Nu het echte aftellen *\o/*

Mutsie starters lening heb ik geen ervaring mee sorru

Eg wel,. Best bizar ook.

En idd aftellen, wachten is nooit mijn sterkste punt haha maarja zal toch moeten ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:43

is het niet zo dat je ondersteuning krijgt vanuit de gemeente? Als verkoper zou ik die ene % gewoon bij de verkooprijs opgooien haha vestzak broekzak

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:05

MarjanB schreef:
is het niet zo dat je ondersteuning krijgt vanuit de gemeente? Als verkoper zou ik die ene % gewoon bij de verkooprijs opgooien haha vestzak broekzak

Ja dat klopt, dat moet je via de gemeente aanvragen. En misschien dat ze dan dan wel doen idd met de verkoopprijs.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:15

Gaat lekker makelaar belt eerst is opgehouden enis wat later. Komt ze hier dossier en sleutel laten liggen is weer terug naar kantoor plaats verderop.
Maar er zit een airco op het dak mmm zo raam open doen voor en luisteren. Maar ik vrees het ergste. Van wat ik zo beneden hoor -O-

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:23

En?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:32

Gister ingestort met griep. Denk dat wachten in de kou de nekslag was. Geluid valt erg mee. Op voorkamer minimaal achter hoor je er niets van en in woonkamer ook niet. Dat valt mee. De open riool put naast het huis nu gevonden dankzij de keuring. Dat moet aangepast worden. Afvalwater van keuken komt met open pijp in een open put. Brrr. Inmiddels bedrijf gevonden voor prijsopgave. Dat gaat ongeveer 500 euro kosten om aan te passen naar dichte afvoer.

Moet nog een bedrijf bellen voor navraag van aanlegkosten van houtkachel maar dat is een extra. Vloeren zijn idd goed genoeg om te laten liggen. Verder toch wanden schilderen. Plafonds zijn netjes. Schildererk hout rondom goed. De deuren boven kunnen een verfje of leuke poster hebben. Dat valt dus mee. Basis van keuken is ok ook. Is netjes en heel. Eventueel andere deurtjes en een groter doorlopend blad.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:17

Spannend karuna. Fijn dat het geluid toch wel meevalt. Ga je een bod doen?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:17

Zo net de voorlopige koopovereenkomst getekend en ik mocht even de sleutel hebben om wat maten op te meten.
Conclusie: we gaan het toch weer anders doen :')

Afbeelding
Dit is de huidige plattegrond. Eerst wilde ik de deur/gat van de huiskamer naar de keuken dichtmaken. Maar dan kan er maar een kleine keuken in. Nu gaan we de deur van de gang naar de keuken dichtmakrn waardoor er een hoekkeuken inkan. Dat levert me flink wat extra plaats op.

Voor de rest heeft mijn broer heeeel veel werk :')
Hij mag de elektra van het hele huis in de wanden gaan stoppen en nakijken haha.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:57

Balen van de griep karuna, ben benieuwd of je een bod gaat doen

Arabella, geen optie om de muur van de keuken naar de woonkamer er uit te halen?
Open keuken er van maken

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:02

Niet echt mijn keuze. Ik heb het liefst de keuken apart (ben niet zo opgeruimd vaak :p )
En ik wil de zithoek graag aan die kant van de kamer maken. Met de tv dan vlak naast de deur naar de keuken (die zit in het echt meer naar links). Dan kan ik lekker naar mijn achtertuin kijken. Dat wilde ik echt graag.

Afbeelding
Dit is het stuk van de huiskamer naar de gang en keuken.

Voor anderen is een open keuken misschien inderdaad een betere keuze ;)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:13

Aah is net anders dan op de plattegrond,
Als je zithoek achter doet snap,ik idd dat je hem dicht houd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:29

De bijkeuken is je keuken arabella?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:49

Ja. Geen idee waarom hier bijkeuken staat :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:51

Haha oké! Ziet er leuk uit hoor het huis! Kun je wat prachtigs van maken!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:03

Bedankt :) is zeker iets leuks van te maken, maar is wel echt een klushuis haha. Maar daar komen we wel doorheen :p.
Alles op zijn tijd en kamer voor kamer. Nu eerst de begroting maken :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:07

Spannend!!! Beneden hetzelfde model huis als waar wij naar toe gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:14

Arrabella komt me bekend voor de indeling. Alleen heb jij nog twee deuren in de kamer en soort van nis in de gang. Daar zit bij huis waar ik mee bezig ben de toilet. Alleen is die kamer 8 m ipv6. Enheb ik nog ruimte tussen achterdeur en muur naar kamer Kun je wat leuks mee maken. Snap je dillema van keuken wel een,dichte heeft zo zijn voordelen ook.

ik heb vandaag riool bedrijf gebeld voor prijsschatting om put aan te passen. Valt me nog mee. Moet nog een bedrijf nabellen en weekend over nadenken nog en vooral uitzieken even. Kans op bod is wel aanwezig, nou ja bieden is het niet is vaste prijs. :+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:48

In die nis zit bij mij ook de wc. Ik heb even een printscreen gemaakt van een plattegrond die iets meer klopt (kwa maten klopt deze niet helemaal met wat we gemeten hebben. Maar de locaties van alles klopt iets meer).

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:18

Tekenen voorlopig koopcontract hier is uitgesteld tot maandag of dinsdag, moeten wij zelf katen weten.

We hebben hem wel al over de mail gehad en hebben hem in kunnen zien

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:59

Wij gaan vanmiddag voor de2de jeer kijken

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:02

Ik heb even een vraag!
Wij hebben een appartement op 4 hoog! Zonder lift en wij willen heel graag verhuizen dit jaar ons huis te koop zetten en nieuw huis kopen!
Alleen hebben wij een badkamer die half af is. Ligt wel een vloer in en ene helft zitten nieuwe tegels andere helft oude tegels! Volgens de makelaar kunnen we het zo verkopen aangezien een badkamer persoonsgebonden is en ons huis er verder ruim en netjes uit ziet! Wat vinden jullie te koop zetten of in mei de badkamer afmaken meer geld in steken en dan te koop zetten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:44

Ik zou het zo laten. Wat je zegt een badkamer is persoonsgebonden, meer geld erin steken kan je wel doen alleen het hoeft zich niet terug te betalen. Ja als je een hele luxe moderne maakt zal het zich vast terug betalen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:53

LinsxDot schreef:
Ik heb even een vraag!
Wij hebben een appartement op 4 hoog! Zonder lift en wij willen heel graag verhuizen dit jaar ons huis te koop zetten en nieuw huis kopen!
Alleen hebben wij een badkamer die half af is. Ligt wel een vloer in en ene helft zitten nieuwe tegels andere helft oude tegels! Volgens de makelaar kunnen we het zo verkopen aangezien een badkamer persoonsgebonden is en ons huis er verder ruim en netjes uit ziet! Wat vinden jullie te koop zetten of in mei de badkamer afmaken meer geld in steken en dan te koop zetten.

Het is denk ik afhankelijk wat de vraagprijs is en hoe je appartement het zal doen t.o.v. de concurrenten. Oftewel: is het voor potentiële kopers aantrekkelijk genoeg om de badkamer voor lief te nemen? Is je vraagprijs hoog, dan willen kopers wellicht liever kijken naar een soortgelijke appartement die wel een nette badkamer heeft.

Is je vraagprijs lager, dan hebben mensen vaak meer mogelijkheden om er zelf iets van te maken wat ook nog eens het appartement meer waard maakt.

Hou er wel rekening mee dat kopers de huidige badkamer wellicht als onderhandeling gaan gebruiken, dus een goeie reden hebben om lager te bieden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:55

Ligt idd aan de prijsklasse tov van wat er nog meer te krijgen is in dat segment

Als je een goeie prijs hebt dan nemen mensen nog wel eens wat voor lief
Maar! Genoeg mensen die echt serieus nergens!! Doorheen kunnen kijken
Een beklede trap kan dan al een probleem zijn en als serieus klussen gezien worden