Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanna

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 09:35

Gefeliciteerd! Fijn dat het eindelijk klaar is! Dus nu direct aan de klus? Wanneer hopen jullie te gaan verhuizen?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 09:42

@Lietje, Veel succes met de oplevering vandaag! Hopelijk is alles netjes bij oplevering en zijn er geen/weinig punten over welke nog aangepast moeten worden :)

En dan aan het volgende avontuur beginnen om er echt jullie huis van te maken :D :j

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 09:59

Lietje_1991 schreef:
Vandaag oplevering! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Spannend!!!! Geniet ervan :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:54

Gefeliciteerd Lietje! Geniet ervan!

Wij hebben volgende week weer kijkdag. Daken zitten erop, binnenmuren staan en de dakpannen zijn ook al gelegd. Benieuwd wanneer ze nu de oplevering schatten te doen (stond nl op half november).

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:02

Gefeliciteerd!

Wij hebben vandaag vooroplevering. 25 juli willen wij erin. Er moet alleen nog erg veel gebeuren. Ben de bouw helemaal zat. Hebben zoveel vertraging en gezeik gehad.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:27

Gefeliciteerd *\o/*

Gelukkig zit het er bijna op Lindor :) Maar qua bouw zijn jullie toch niet zo heel lang bezig?

Wij zijn inmiddels echt een jaar aan het bouwen vanaf het uitgraven van de fundering. Nog genoeg te doen, maar ook wel dingen die waarschijnlijk ineens hard gaan. Nu zijn we druk met elektra en leidingwerk. Het ingewikkeldste deel is af. Nu zijn we daar ook begonnen aan de verdiepingsvloer :) kunnen we daar vast tijdelijk slapen.
Ook hebben we mooi van boven af de spotjes in kunnen bouwen.
Afbeelding
Het vat staat nog niet op z'n plek, die schuift tot die tijd wat heen e en weer :')

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:14

Goldie, wij zijn half oktober begonnen. In eerste instantie zou de oplevering begin mei zijn. Dus we hebben al 2,5 maand vertraging. De installateur moet nog erg veel doen. Warmtepomp en zonneboiler moeten nog geïnstalleerd worden. Verder moeten zij nog kleine dingetjes qua elektra en loodgieterswerk afmaken.

Het scheelt dat we er al in kunnen om te klussen. Ook hebben we terrassen achter al gelegd en gras gezaaid. Morgen gaan we de oprit leggen. Volgende week wordt de vloer gelegd :) ben erg benieuwd. Ondertussen moet het spacken en sierpleister ook nog gebeuren. Onze stukadoor was ook erg aan het klungelen en is afgelopen zondag gevallen met fietsen en heeft wat gebroken. Dus stijl op sprong moesten we nog andere stukadoors vinden. Morgen komt er een heel ploeg spacken en volgende week zaterdag komt sierpleister eraan.

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:39

Oplevering is goed gedaan, heel weinig punten kunnen vinden (samen met iemand van Eigen Huis). Van de 8 punten, waren er 5 'hetzelfde'. Daar hebben ze nu 1 groot punt van gemaakt en word in zijn geheel nagelopen (de kozijnen zijn bij de openslaande ramen niet goed geverfd).

Wel viel het ons tegen dat wij de binnenkozijnen nog zelf moeten verven. Staat in de beschrijving, maar is ons nooit opgevallen :+ Ook de trap kunnen we nog mee aan de slag.
Verder is alles netjes en mooi afwerkt, de wanden zien er super strak uit! En onze badkamer <3 <3 <3 <3 (zal daar binnenkort nog wel een foto van plaatsen)

Ons verloop van de bouw:
Nov 2017 - informatie dag
Dec 2017 - koopcontract getekend
Juni 2018 - palen de grond in
Juli 2018 - fundering geplaatst
Sep 2018 - vloerplaten begane grond
Nov 2018 - 1ste verdiepings vloerplaten geplaatst
Feb 2019 - dak geplaatst
Juni 2019 - in meet dag

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:08

Wat fijn zeg!

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:19

Onze badkamer: <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Douche deur moet nog komen en geplaatst worden

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:22

Wauw super netjes Lietje! Heb je meer foto's? :) ik ben ook heel benieuwd naar de rest van de woning en de afwerking van de muren enzo!

Heeft iemand enig idee hoeveel m2 aan muren een gemiddelde rijwoning heeft..? Ik probeer een schatting te maken voor de kosten. Hoe gaan jullie de muren verder doen? Ik dacht aan glasvezelbehang, maar ben me er nog in aan het verdiepen :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:24

Eight schreef:
Wauw super netjes Lietje! Heb je meer foto's? :) ik ben ook heel benieuwd naar de rest van de woning en de afwerking van de muren enzo!

Heeft iemand enig idee hoeveel m2 aan muren een gemiddelde rijwoning heeft..? Ik probeer een schatting te maken voor de kosten. Hoe gaan jullie de muren verder doen? Ik dacht aan glasvezelbehang, maar ben me er nog in aan het verdiepen :)

Dat kan je toch heel makkelijk uitrekenen... lengte of breedte van je huis X de hoogte van de muren en dan alles bij elkaar optellen.
Heb je wel iets teveel ivm deuren, ramen etc maar wel een snelle schatting.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:10

Klinkt heel vreemd misschien maar ik kan zo snel de hoogte tot het plafond niet vinden in de papieren. Ik zal het morgen eens vragen aan de mannen/meten als ze er niet zijn :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:23

Meeste nieuwbouw is 2.60m

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:35

Ik heb 2.60 gepakt in de berekening, en zoals lucifertje zei de ramen gewoon even doorgerekend :) in ieder geval een indicatie voor wat het afwerken van de muren gaat kosten :$

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:42

Inderdaad vaak 2.60. Bij ons is begane grond zelfs 2.70 :+

Morgen gaan we beginnen met slaapkamer en werkkamer behangen :)

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:46

Eight schreef:

Jazeker!

Richting de keuken, straat kant: het kleur verschil op de grond is gekomen doordat we zijn gaan stofzuigen. Wat een hoop stof komt daar van af zeg :=
Afbeelding

Richting de achtertuin: (vriendlief even weg gewerkt)
Afbeelding

Trap:
Afbeelding

Slaapkamer 1:
Afbeelding
Afbeelding

Zolder:
Afbeelding

De muren zijn vrij goed, maar overal zitten kleine spikkels die er af moeten. Dat gaat gelukkig echt heel simpel! (met een spatel, gewoon over de muur laten glijden :+ )

Wij laten het behangen, kan daar morgen wel even de kosten van het behang opzoeken. Als je de maten van je huis hebt, wil ik ook gerust wel even met je mee rekenen! Stuur maar een PB als je wilt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:02

Mooi hoor Lietje!

Zal ook binnenkort eens foto's plaatsen.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:16

Wij hebben ook een nieuwbouwwoning gekocht. Vind het leuk om ook mee te kletsen. Wij krijgen waarschijnlijk in oktober de sleutel.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:05

joliene schreef:
Wij hebben ook een nieuwbouwwoning gekocht. Vind het leuk om ook mee te kletsen. Wij krijgen waarschijnlijk in oktober de sleutel.

Spannend. Wat voor soort huis heb je gekocht? Zijn ze al aan het bouwen? Anders is oktober dit jaar wel heel snel.

@lietje, ben Heel benieuwd hoe het er dadelijk uitziet als het af is. Als ik de groene zolder weer zie krijg ik al de kriebels. Heb dat allemaal zelf geschilderd:D

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:31

Ja het huis staat er al bijna helemaal. Zijn later ingestapt. Dus we konden niet veel meer kiezen. Het is een hoekwoning met een uitbouw. Verder niet heel spannend ofzo. Zou eens kijken of ik eem foto kan plaatsen.

Wij hebben straks ook zo'n donkere zolder en dan ook nog geen dakraam. Waarschijnlijk laten we er zelf nog 1 plaatsen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:12

Donkere zolders... praat mij er niet van!
Gaatjes dichtsmeren (van de nietjes) schuren, voorstrijken en minimaal 2 keer verven :/
Wel een tip: doe het voordat je wanden gaat plaatsen op zolder, anders kom je er op sommige stukken amper nog bij.
Boven het trapgat hebben wij de ladders zo schuin moeten zetten dat ik 1 keer bijna naar beneden ben gevallen met ladder en al. Twas dat die klem schoof tegen een net geplaatst muurtje, anders weet ik niet of ik het na had kunnen vertellen...

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:54

Ooh ik ben zo blij dat ze bij ons witte platen gebruiken :D, in ons vorige huis heeft dat ook bloed zweet en tranen gekost :=

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:16

De platen zijn bij ons bruin, niet heel donker (al lijkt dat op de foto wel zo).
Bij mijn ouders was het destijds donkergroen inderdaad := Wat een pokkewerk was het omdat wit te krijgen...

@Mri, wij hebben tot nu toe geen plannen voor de zolder, maar nu weet ik zeker dat we de zolder eerst aanpakken voordat we een indeling maken :oo

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:57

Bij mij zijn die platen ook bruin.
De schilder die gaat op zolder alles wit spuiten :o Ik heb besloten om dat maar te laten doen, hij zegt het daarmee dekkend te krijgen. Ik ga niet de nietjes wegwerken voor nu, in principe wordt de zolder bij mij een wasruimte en opslagruimte en heb ik er voor gekozen om dit even met een soort 'quick fix' netjes te maken. Ik heb overigens ook een extra dakraam op zolder erin laten zetten, anders had er alleen een mini raam in gezeten, nu zit er ook nog een raam van 180 x 160 in ofzo.

@Mri; Dat klinkt vooral heel eng :oo :oo :oo