Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:42

ben je dan niet goedkoper uit bij de bioloog carola?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:43

Bedoel je goodiefoods ed? Daar betaal ik 15,49 voor flesvoeding terwijl AH 7,99 per stuk heeft met dezelfde inhoud. Of bedoel je de andere boodschappen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:47

geen idee, maar vroeg me gewoon af of bio bij AH niet duurder zou zijn dan standaard merk bij de bioloog.
Goodies is wel duur inderdaad, ik koop daar weleens koekjes van en dat kost iets meer dan 2 euro vor een paar kleine zakjes minikoekjes!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:04

Ja inderdaad, eerder kocht ik daar nog wel eens wat maar sinds je op meerdere plekken biologische producten kunt kopen kom ik er niet meer in verband met de prijzen. Daarnaast vind ik het personeel niet fijn bij zulke winkels als ik eerlijk ben, opdringerig in hun mening en het allemaal beter weten.
Goodiefoods heeft geen eigen merk babyvoeding wat het duurder maakt. Daarnaast kost die babyvoeding bij Goodiefoods 15,49 en in Duitsland 8,99 zelfde merk en hoeveelheid. In Nederland alleen bij eko winkels te koop, daar kocht ik het bij de drogist.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:19

geen idee of je een makro-pas hebt maar daar hebben ze geloof ik ook een bio flesvoeding. Weet zo even niet wat de prijs is maar viel me mee, maar ben niet heel betruwbaar wat dat betreft want ik heb nooit kv gegeven en zit dus niet zo in de prijzen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:21

Ik zou het willen, dan kocht ik daar boodschappen maar helaas heb ik dat niet.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:48

C_arola schreef:
Net maar even wat geld van de rekening afgehaald voor de boodschappen zaterdag. Heb een flink bedrag gereserveerd mochten we veel producten kunnen kopen in de afprijzing.
Vandaag boodschappen gekocht bij de AH en het bedrag viel me toch best tegen. Iets meer dan 20,- voor 2x flesvoeding biologisch 3 2e halve prijs, pak vla, 2x AH pizza, biologische bananen 500 gram, biologische pindakaas.

Ik weet niet welke van de twee je plant om heen te gaan, maar ik was vandaag bij Holtenbroek en die zijn al flink aan het leegverkopen. Er hangen overal al witte en gele prijskaartjes, de producten van de gele prijskaartjes halen ze er straks uit want die gaan gewoon mee naar Jumbo, de producten van de witte prijskaartjes gaan wel in de uitverkoop. Maar dat is wat er dan nog van over is. We hebben namelijk nu nog 2 normale dagen te gaan en ik vond de winkel al heel erg leeg, bijvoorbeeld wc papier was er gewoon al bijna niet meer. Raakte aan de praat daar met iemand van de winkel omdat ik niet wist dat ze niet meededen met de aanbiedingen van deze week, en zij vertelde mij dat ze meteen vanaf het begin zaterdagochtend 50% korting gaan geven. Ze gaan officieel om 9 uur open, maar ze had blijkbaar al vanaf 8 uur personeel en wilde het liefste dan al open, dus best kans dat ze dat inderdaad ook gaan doen denk ik.
Ik denk niet dat ik er heen ga, ik heb vanmiddag rond gelopen en er was echt niet veel wat ik de moeite waard vind om me zo vroeg in die chaos te storten :n

Hoe het bij Kerssies gaat heb ik geen idee van, laatste keer dat ik daar was was er nog niets te zien, maar dat is ook niet heel erg recent geweest.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:50

Bedankt voor de informatie, ze gaan het dus precies hetzelfde doen als eerder de boer in de aalanden. We willen naar kerssies, wordt dus vroeg opstaan en hopen dat ze nog wat hebben..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:55

Je bent niet toevallig in de gelegenheid om morgen of vrijdag nog even binnen te lopen daar? Kan je mooi zien of het het nog waard is met wat er nog staat om je in die chaos te storten :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:08

Oh boy, komende weken doet mijn vriend de weekboodschappen omdat ik er geen tijd voor heb. Moet me inhouden om niet achter ieder product op het lijstje op te schrijven waar ik het koop :'). Hij zal wel met meer thuiskomen dan op de lijst staat, maar ach, het is al heel fijn dat hij na wat nachtdiensten wel alles in huis wil halen voor ons.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:16

Alwiene schreef:
Je bent niet toevallig in de gelegenheid om morgen of vrijdag nog even binnen te lopen daar? Kan je mooi zien of het het nog waard is met wat er nog staat om je in die chaos te storten :=

Dat wil ik inderdaad gaan doen voordat ik voor niks zo vroeg op ga staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:34

Als ik het zo hoor ga ik maar niet naar die uitverkoop.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:20

Vandaag ben ik er niet geweest. Gisteren langs gereden maar ze waren dicht. Even door de raam gekeken en gezien dat ze niet veel hadden dus vanmorgen niet gegaan. Zo boodschappen voor vanavond en morgen naar HE kopen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:55

'Bewijs' dat de AH de prijzen aanpast naar gelang ze het in de aanbieding gooien.

Aankomende week in de bonus:
Rundergehakt 500 gr.
2 voor 4 euro.
Hier staat bij:
Normale prijs per KG € 6.0
Ofwel 1 pakje van 500 gr is normaal 3 euro.

Maandje geleden was deze aanbieding er ook, tijdens de hamsterweken.
dorientjuh schreef:
Komende week weer Hamstereeeen bij de AH! *\o/*
Wat ik wil gaan halen:
2x 500 gram mager rundergehakt: 4,00 euro

De actie was hierbij, 2e gratis, ofwel pakje van 500 gr was 4,00
Weet ik heel zeker aangezien ik nog terug moest met een pakje omdat deze na een paar dagen niet goed meer was.

Nu is prijzenoorlog dan wel begonnen, maar daar is het rundergehakt weer geen onderdeel van lol

Noem nu de Albert Heyn, maar andere supermarkten doen dit net zo goed.

Boodschappen had ik gisteren al gehaald bij de Digros, maar moet vandaag weer even terug want de snelbinders die ik had meegenomen passen niet op mijn fiets. Daarnaast neem ik nog een keer de toiletpapier aanbieding mee, heb gisteren mijn billen laten voelen :') en het bevalt prima dus haal ik nog maar 2 pakken (totaal 16 rollen voor 3 euro nl)
Ben dan in totaal voor de wekelijkse boodschappen 22,75 kwijt (incl 32 rollen toiletpapier en 2 kg rundergehakt).
Heb groente voor aankomende week eigenlijk nog wel in huis hoewel ik wel prei zou kunnen gebruiken (heb ik altijd liggen), zit dus in dubio of ik wel of niet naar de markt zal gaan want dat zou dan dus puur voor prei zijn en mango's (omdat ik die zo lekker vind lol, bananen heb ik bij de digros al vandaan).

Voor volgende week is de aardappelen aanbieding (2e gratis) bij de AH aantrekkelijk voor mij, ben toevallig net weer toe aan een nieuwe voorraad, verder alleen de champignons eigenlijk.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:49

Ik heb vanmorgen even wasmiddel ingeslagen bij de appie, 2e gratis dus da's een fijne aanbieding :D
Verder vind ik de vleeswaren (voor op brood) daar nog best duur! Goedkoopste salami die ik kon vinden was alsnog 2 euro nog wat en de pindakaas vond ik ook nog behoorlijk prijzig. Daarvoor ga ik dus mooi naar de Aldi de volgende keer, scheelt me toch echt te veel!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:16

Ik hoorde net op de radio dat andijvie bij de Lidl, 0,29 cent per krop kost dus daar ga ik iig een paar van meenemen. Aardappels maar bij AH kopen 50% korting en de rest moet ik even zien.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:29

Dank je C_arola! Ik wilde aardappels halen, maar dat scheelt behoorlijk bij de AH :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:51

Klopt! Vanmorgen heb ik inderdaad bij de Lidl een krop andijvie gekocht voor 29 cent. Wilde eerst voor de aanbieding naar de Jumbo, daar kost een zak voorgesneden andijvie van 400 gram nu 99 cent, maar toen ik de aanbieding van de Lidl zag, was dat gelijk van de baan. Ik heb wel de appels bij de Jumbo meegenomen, 1kg voor 1 euro. Jammer dat de appels altijd zo belachelijk groot zijn. Bij de Aldi heb ik voor 79 cent een kilo minneola's gekocht en een spitskool voor 49 cent. Al met al voor groente en fruit dus best goedkoop uit, want ik had nog een prei van de aanbieding vorige week bij de Lidl (19 cent) en paprika en boontjes in de diepvries. Einde van de week nog wel even heen voor de vega aanbieding bij de Lidl. Verder ben ik volgens mij zo goed als klaar. En dat voor maar 12 euro!
Ik word er steeds beter in om van een klein bedrag rond te komen voor de boodschappen. Ik pin nog wel elke week 20 euro en wat er over blijft gaat in een potje. Van dat geld kan ik dan een keer iets leuks doen, zonder dat het gelijk een aanslag op mijn bankrekening is. :)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:54

Aranel schreef:
Ik heb vanmorgen even wasmiddel ingeslagen bij de appie, 2e gratis dus da's een fijne aanbieding :D
Verder vind ik de vleeswaren (voor op brood) daar nog best duur! Goedkoopste salami die ik kon vinden was alsnog 2 euro nog wat en de pindakaas vond ik ook nog behoorlijk prijzig. Daarvoor ga ik dus mooi naar de Aldi de volgende keer, scheelt me toch echt te veel!

Volgens mij heeft de AH ook salami van de Euroshopper voor 60 cent ofzo? Of is die uit het assortiment? :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:21

Pindakaas bij de Aldi is biet de goedkoopste. Huismerk van bv de Emte is al goedkoper.

Vandaag ong €8,50 uitgegeven bij de C1000 aan minneoloas, druiven, peren, smeerkaas (2 kuipjes La Vache) en een kilo kaas.
Heb meer niet nodig deze week denk ik.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:50

Chanen schreef:
Ik word er steeds beter in om van een klein bedrag rond te komen voor de boodschappen. Ik pin nog wel elke week 20 euro en wat er over blijft gaat in een potje. Van dat geld kan ik dan een keer iets leuks doen, zonder dat het gelijk een aanslag op mijn bankrekening is. :)

Zo doe ik het sinds 2 weken ook. Op deze manier vind ik het nog meer uitdaging om goedkoop boodschappen te doen. Ik hoop er een keer een groot deel van een weekendje weg van te kunnen betalen.
Alleen beetje jammer dat ik vorige week 25 euro over had en dat vergeten was in potje te doen en dus een blouse heb gekocht van dat geld :')

Balen dat ik niet meer bij de AH kom, ik heb nog aardappels nodig. Maarja, om nu 15 km te gaan rijden voor een zak aardappels is ook weer overdreven.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 08:48

Ik val hier even binnen.
Bij de Big Bazar hebben ze Robijn in de aanbieding voor 1.99 per fles vond dat niet duur.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:48

Vanochtend voor 42 euro klaar bij de appie!! *\o/*
En daar zat dan ook nog 4,60 bij in die ik voor de taarten nodig heb zaterdag.
Zit dan nog geen vlees bij,vriezer ligt nog bomvol :D

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:40

kking schreef:
Ik val hier even binnen.
Bij de Big Bazar hebben ze Robijn in de aanbieding voor 1.99 per fles vond dat niet duur.

Nog een tip voor de Robijn liefhebbers; bij de Etos krijg je een fles gratis bij aankoop van 2 Andrelon / Nivea / Dove / Vaseline / nog-wat-merken producten, op elke manier te combineren!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 13:50

Ik kwam van de week tot de ontdekking dat de ontbijtkoekrepen met minder suiker van Peijnenburg goedkoper zijn dan de ontbijtkoekrepen met minder suiker van de AH. Vind ik best bijzonder.