Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:42

Samsung ;-)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:57

Quad schreef:
Je krijgt gewoon de garantie waar je recht op hebt, via de winkel waar je hem koopt.

Bij Simyo kan je inderdaad je abonnement wijzigen, wel omhoog niet omlaag dan waar je begon. Dus wil je komende maand iets meer, dan kan dat en kan je daarna weer terug, wil je de komende maand minder dan kan dat niet. Tenminste dat is wat ik er van begrijp.

Je kan ook gewoon omlaag aanpassen zonder problemen en gratis bij simyo. :)

Ik heb simyo nu een jaar en super tevreden over! 100 sms/belminuten en 1 gb data voor 8 euro per maand (was een aanbieding) en altijd super bereik!

Gisteren lg g2 besteld, wilde eerst voor de nexus 5 gaan. Iemand ervaring met de g2? Het is sowieso altijd beter dan mn foontje nu (htc wildfire s), oud ding en functioneert eigenlijk top! Maar intern geheugen van 256 mb is eh niet alles...

Oh en weet iemand of er een fijn hoesje te krijgen is voor de g2? zat te denken aan zo'n phonewallet, maar vraag me af of t ook functioneel is? Heb nu voor mn htc gewoon een "inschuif ding" waar je aan touwtje trekt en telefoon er uit komt. :')

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:19

Yvankaxx schreef:
Ik zit wat in dilemma. Nadat ik htc had gebeld over de kuren die mijn telefoon had, zeiden ze dat het kon komen omdat mijn simkaart al 6 jaar oud is. Ik wilde al langer een simonly abbonement dus reden om dat door te zetten. Nu was ik tot de conclusie gekomen dat ik voor hollandse nieuwe zou gaan, totdat ik de recensies las.... vooral over de slechte klantenservice. Nu vind ik het wel wat 'eng' om daar een abbo te nemen, want je zit er wel een jaar aan vast.
Hebben jullie ervaring met hollandse nieuwe, of evt simyo?

Ik heb zelf een abonnement bij hollands nieuwe en ik vind het zelf een fijne provider. Qua klantenservice heb ik geen ervaringen ;)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:22

barbar schreef:
Hoi, ik heb een vraagje van mijn zusje, zijn heeft nu de ipfone 4 en mag binnenkort een nieuwe, nu zit zij te twijfelen tussen de 5s en de 5c, waar kan zij beter voor gaan?

De 5s :j
Wereld toestel!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:27

Zojuist een sim-only abbonement afgesloten bij Hollandse nieuwe! 275 belminuten/sms/mb, 500 mb en 1000 sms'jes voor 12 euro per maand!
Die smsjes kosten me niks extra :=

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:43

wie kan me helpen?
momenteel heb ik alleen een zakelijke mobiele telefoon, eigenlijk wil ik toch ook een prive mobiel ernaast, maar ik heb weer geen zin om met twee telefoons rond te lopen.
de oplossing zou wellicht een duo Sim zijn.
nu heb ik geen verstand van telefoons, ze moeten kunnen bellen, sms-en en een camera is makkelijk, maar niet heel belangrijk. Qua internet lees ik mijn email uit en check af en toe buienradar en bokt, maar heel veel meer doe ik er niet mee.(alhoewel ik recent ook wat makkelijke apps heb ontdekt)
Mijn huidige LGE900 is een windows smartphone en op zich vindt ik dit een prima telefoon. (alleen geen duo sim)

ik heb niet de wereld te besteden , mijn oog viel op de Huawai Ascend G525. (met name vanwege de prijs)
Heeft iemand hier ervaring mee?
en hoe werkt nu zo'n duo sim, kan je kiezen via welke sim je belt/smst etc., kan je wel een gedeelde contactpersonenlijst etc hebben? ( :o ben echt blond op dit gebied).

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:51

Ik moet je helaas teleurstellen maar de Huawei Ascend G525 is geen Dual sim.

Ik kan je wel aanraden om een Chinese telefoon te importeren, niet al te duur en gemiddeld genomen best goed.

Dual sim houdt in dat je je contacten per sim kan beheren, je kan aangeven, wanneer je belt of SMS, via welke sim je belt of SMSt, mobiel internet is op 1 van de twee simkaarten actief, niet op beide.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:07

barbar schreef:
Hoi, ik heb een vraagje van mijn zusje, zijn heeft nu de ipfone 4 en mag binnenkort een nieuwe, nu zit zij te twijfelen tussen de 5s en de 5c, waar kan zij beter voor gaan?

@quad, kan je mij vertellen wat de verschillen zijn? Mijn zusje doet ong alles op haar telefoon, haar comp laat ze meestal uit omdat ze het makkelijker vind om het even op haar telefoon te doen.
Laatst bijgewerkt door barbar op 04-06-14 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:07

bedankt voor de snelle reactie,
ik had onderstaande gevonden:
http://www.dual-sim.nl/huawei-ascend-g5 ... -sim-zwart

qua internet, hoe zit dat dan? je kan toch op beide SIMs een abonnement afsluiten met internet?
of zie ik dat helemaal verkeerd.
(wat ik al zei, :o? op dit gebied)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:25

barbar schreef:
barbar schreef:

@quad, kan je mij vertellen wat de verschillen zijn? Mijn zusje doet ong alles op haar telefoon, haar comp laat ze meestal uit omdat ze het makkelijker vind om het even op haar telefoon te doen.

Ik ben quad niet maar de 5s heeft meer aan boord dan de 5c.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:34

Ok, dank je.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:07

Hee, hier nog een mobielzoeker.

Ik zit te denken aan de samsung galaxy core. Heeft iemand die toevallig?

Tja, het gaat mij niet om de nieuwste snufjes, ik wil gewoon een kleine bel- en smsbundel met 500 of 1000 mb internet. En dat dus onder de 25 euro per maand.

Hoe zijn jullie ervaringen met andere merken dan samsung?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:44

demo_love schreef:

Tja, het gaat mij niet om de nieuwste snufjes, ik wil gewoon een kleine bel- en smsbundel met 500 of 1000 mb internet. En dat dus onder de 25 euro per maand.

LG nexus 5, Tele 2 abonnement 200 minuten en 1000 mb voor 25 euro per maand. Heb je een veel beter toestel :)
je kunt hem ook met 500 mb krijgen en dan 20 euro pm betalen. Dan betaal je eenmalig nog 62 euro (www.belsimpel.nl)

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:48

barbar schreef:
barbar schreef:

De 5s is echt beter dan de 5c. De 5c is te vergelijken met de iphone 5, maar dan met een kleurtje.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:13

Quad schreef:
Ik moet je helaas teleurstellen maar de Huawei Ascend G525 is geen Dual sim.

Ik kan je wel aanraden om een Chinese telefoon te importeren, niet al te duur en gemiddeld genomen best goed.

Dual sim houdt in dat je je contacten per sim kan beheren, je kan aangeven, wanneer je belt of SMS, via welke sim je belt of SMSt, mobiel internet is op 1 van de twee simkaarten actief, niet op beide.

Dual Sim is toch dat je er 2 simkaarten in kan stoppen?

Ik heb de Huawei ascend G525 en daar kan je 2 simkaarten in doen.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:25

Ik heb de Samsung galaxy core en ik ben er heel blij mee! Enig minpuntje is dat de batterij na een dag leeg is

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:43

Poek schreef:
Ik heb de Samsung galaxy core en ik ben er heel blij mee! Enig minpuntje is dat de batterij na een dag leeg is

Ah oké! Maar dat heb ik ook met de Samsung S plus. Helaas lijken de Samsungs daar allemaal een handje van te hebben.

Zijn jullie bekend met merken als Archos en Huawei?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:48

Yvankaxx schreef:
Ik zit wat in dilemma. Nadat ik htc had gebeld over de kuren die mijn telefoon had, zeiden ze dat het kon komen omdat mijn simkaart al 6 jaar oud is. Ik wilde al langer een simonly abbonement dus reden om dat door te zetten. Nu was ik tot de conclusie gekomen dat ik voor hollandse nieuwe zou gaan, totdat ik de recensies las.... vooral over de slechte klantenservice. Nu vind ik het wel wat 'eng' om daar een abbo te nemen, want je zit er wel een jaar aan vast.
Hebben jullie ervaring met hollandse nieuwe, of evt simyo?

Wat een aparte reden van HTC? Ik had dezelfde klachten als jou met een simkaart van nog geen jaar oud namelijk.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:18

demo_love schreef:
Poek schreef:

Ah oké! Maar dat heb ik ook met de Samsung S plus. Helaas lijken de Samsungs daar allemaal een handje van te hebben.

Zijn jullie bekend met merken als Archos en Huawei?

zie mijn reactie stukje naar boven, Lg nexus 5 ;)

Huawei zijn op zich wel goede telefoons

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:46

Nexus 5 heeft wat dat betreft wel een relatief beperkte accuduur, ik zou dan eerder kiezen voor de LG G2 als dat belangrijk voor je is.

Maar ik ben er zelf wel ontzettend blij mee, zeer snel en Android zonder een drukke skin van een fabrikant.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:15

LiiNd_Y schreef:
demo_love schreef:

LG nexus 5, Tele 2 abonnement 200 minuten en 1000 mb voor 25 euro per maand. Heb je een veel beter toestel :)
je kunt hem ook met 500 mb krijgen en dan 20 euro pm betalen. Dan betaal je eenmalig nog 62 euro (http://www.belsimpel.nl)

Thanks!
Ik vind dat nog wel redelijk prijzig hoor! Wat zijn de voordelen van dit toestel?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:24

Standaard Android, zeeer snel en voorlopig als eerste de nieuwste updates, momenteel zitten wij op Android 4.4.3 waar de rest op 4.4.2 of zelfs lager zitten.

Is ook een toestel wat het goedkoopste is van de highend toestellen.

De nadelen zijn de ietwat kleine accu en de camera die volgens velen goed is maar iets minder als de concurrentie.
Verder weet ik het niet echt, gewoon een loeisnel toestel die werkt zonder haperingen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:54

Magda: Mijn abbo gaat de 17e in, dus zien of het dan beter is, en anders toch maar opsturen en een paar weken afzien met mijn galaxy gio :')

Overigens, na een fout van mijzelf zat ik met 2 simkaarten waar ik ook 15 euro voor had betaald (dacht dat ik zelf 1 moest aanschaffen). Nadat ik ze telefonisch niet te pakken kreeg heb ik ze een bericht op fb en Twitter gestuurd. Nu krijg ik de 15 euro terug gestort en mag ik de simkaart houden! Prima service +:)+

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:51

Oké even een vraagje. Als ik mijn mobiele gegevens opzet op mijn mobiel dan heb ik eigenlijk nooit internet. Terwijl iedereen die gewoon mobiele gegevens op heeft staan wel gewoon kunnen facebooken, whats'appen, snapchat,...
Weet iemand hoe dit kan?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:43

Welke provider zit je? Je moet waarschijnlijk roaming inschakelen.

Edit: let op, dit moet je in het buitenland wel uitzetten om hoge kosten te voorkomen.