Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_H

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:19

Ik zie al een paar keer de afkorting ASML voorbij komen. Is dit een term die ik niet ken of bedoelen jullie echt het hightechbedrijf?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 18:21

Anouk_H schreef:
Ik zie al een paar keer de afkorting ASML voorbij komen. Is dit een term die ik niet ken of bedoelen jullie echt het hightechbedrijf?

Het bedrijf :j

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 19:46

Wat een geld voor een eenvoudig rijtjeshuis :\
Waarom niet verhuizen naar het noorden van het land. Drenthe of Groningen.
Prachtige omgeving, relaxte mensen, veel werk en voor veel minder geld koop je de mooiste huizen.
Ik woon er sinds een paar jaar en wil niet meer weg.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 20:10

Maar in het noorden zit niet zo'n high tech bedrijf. :+
Mijn man is destijds vanuit Groningen naar Eindhoven/Veldhoven gekomen omdat hij geen werk kon vinden in het noorden. En ook nu in deze tijd is er voor ons niets interessants aan werk in het noorden. Ja, het wonen is goedkoper, maar onze lonen nu zijn dusdanig veel hoger dan in het noorden dat we die hoge huizenprijzen goed kunnen betalen. En bij teruggaan naar het noorden en inleveren van loon kunnen we minder besteden aan een huis en komen we nog op soortgelijke huizen uit. En 40 uur werken in een niet interessante baan, laat mij maar lekker hier zitten. :j

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 21:26

Meningen verschillen zie ik over hoe ver het fietsen is... :D Mijn vriend moet minsten 3 dagen in de week naar kantoor, in het voorjaar en zomer prima te doen, maar met het weer van de afgelopen weken is dat geen pretje. Hij heeft alle uitrustig ervoor, maar 's middags een nat regenpak weer aantrekken om naar huis te gaan is geen pretje, en dan weer zeiknat worden, nu 20 minuten lang, maar bijv. vanaf Bergeijk 35-40 minuten. Ik snap hem wel hoor.

We gaan toch bieden voor het huis in Valkenswaard aan de Brouwerijdreef. Slapeloze nacht gehad met wikken en wegen, maar de locatie, prijs en goed geisoleerd met zonnepanelen scheelt enorm. We gaan zien of het genoeg is of niet.

En niet iedereen kan zomaar naar het noorden verhuizen. :+ ASML is een gigantisch high tech bedrijf, waar je toch wel wil zitten als je jaren lang aan de universiteit hebt gezeten. Ze betalen ontzettend goed he, tis nauwelijks tot niet te vergelijken met andere bedrijven. Scheelde gewoon 20k per jaar in salaris vergeleken met Philips.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 21:54

Dat laatste inderdaad Zwarteheks, en helemaal als je allebei bij ASML werkt zoals mijn man en ik. :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:08

Ach ik fiets 16km in weer in wind. Al heb ik wel de luxe als het echt heel slecht is om met de auto of de trein te gaan. Het is maar net wat je gewend bent. Moet ook een stuk door de polder en over een brug. Ik vind het heerlijk! Na jarenlang file rijden op de A2 naar overal voorbij crossen.

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:14

Zijn er mensen die nog naar de open huizen dag gaan? Ik ga naar twee klushuizen kijken, normaal niks voor mij maar zie hier wel veel potentie :o . Mijn vriend kan niet mee dus mocht het interessant zijn en niet verkocht gaan we samen nog een keer terug.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:12

Wij gaan maandag weer kijken bij een huis!

Bezichtiging is zonder makelaar en de vraagprijs is een vanafprijs. Word daar zelf niet heeeeeel enthousiast van maar goed, we gaan voor het huis en niet voor de werkwijze van de verkopend makelaar.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:04

L_Flo schreef:
Zijn er mensen die nog naar de open huizen dag gaan? Ik ga naar twee klushuizen kijken, normaal niks voor mij maar zie hier wel veel potentie :o . Mijn vriend kan niet mee dus mocht het interessant zijn en niet verkocht gaan we samen nog een keer terug.

Wij zijn bij een huis wezen kijken vandaag via open huizen dag.

Waren de eerste.

Onwijs leuk huis, perfecte omgeving en super tuin.

Maar door locatie wordt het hem niet denk ik. Met oppassen en paarden is het gewoon te ver en/of te duur.

Je moet of omrijden of met de pont en pont is duur.

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:39

Wij zijn ook bij een ander huis nog wezen kijken, onverwacht heel leuk. Waren in totaal zeven mensen geweest. Mijn vriend probeert maandag nog een bezichtiging met de makelaar te regelen. Spannend allemaal! Te leuk om te laten schieten maar wel heel snel. Ook de vraag of we op de vraagprijs gaan bieden of iets eronder, staat al drie maanden te koop. En ik heb geen idee hoe serieus die andere kijkers zijn.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:21

Wij gaan morgen kijken, zonder makelaar dus.

Lees net in de advertentie dat online bieden van as dinsdag tot as woensdag kan := Dus dan hebben we 1-2 dagen om erover na te denken. Ik vind het maar een bizarre gang van zaken, zeker nu de markt echt zo hysterisch niet meer is. Nou ja, morgen dus in ons eentje door dat huis en dan maar zien wat we er van vinden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:32

Dat is idd erg kort dag! Kan je met t bieden zien wat anderen bieden?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:18

Hier gisteren verschillende koppels over de vloer gehad. Waren allemaal enthousiast. Wie weet gaat er iemand op door.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:17

MarjanB schreef:
Dat is idd erg kort dag! Kan je met t bieden zien wat anderen bieden?

Geen idee!

En inderdaad heel kort dag. Zijn er vandaag even langs gereden. Huis lijkt van de buitenkant prima, ben erg benieuwd naar de binnenkant. Hebben nog best wat vragen (zo wordt het dak eind oktober nog vernieuwd) maar daar moeten we dan weer speciaal de makelaar voor bellen ipv dat we het direct daar kunnen vragen.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 20:37

Hier is het bod ingediend voor de Brouwerijdreef... Nu duimen, ben benieuwd!

chevax schreef:
Hier gisteren verschillende koppels over de vloer gehad. Waren allemaal enthousiast. Wie weet gaat er iemand op door.

Ik duim voor je dat iemand met serieuze interesse er tussen zit :j

Berdien schreef:
Wij gaan morgen kijken, zonder makelaar dus.

Lees net in de advertentie dat online bieden van as dinsdag tot as woensdag kan := Dus dan hebben we 1-2 dagen om erover na te denken. Ik vind het maar een bizarre gang van zaken, zeker nu de markt echt zo hysterisch niet meer is. Nou ja, morgen dus in ons eentje door dat huis en dan maar zien wat we er van vinden.

Dat is wel een bizarre deadline zeg := Ben benieuwd of het wat is voor jullie.

L_Flo schreef:
Wij zijn ook bij een ander huis nog wezen kijken, onverwacht heel leuk. Waren in totaal zeven mensen geweest. Mijn vriend probeert maandag nog een bezichtiging met de makelaar te regelen. Spannend allemaal! Te leuk om te laten schieten maar wel heel snel. Ook de vraag of we op de vraagprijs gaan bieden of iets eronder, staat al drie maanden te koop. En ik heb geen idee hoe serieus die andere kijkers zijn.

Kan heel snel gaan idd. 3 maanden is "lang" in de huidige markt, dus misschien kan je best de vraagprijs bieden? Dat is het nadeel dat je niet weet wat anderen bieden. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 21:15

Sowieso vind ik dat nu heel lastig.. op sommige huizen word nog volop overboden, andere gaan voor de vraagprijs en weer anderen voor minder. Volgens mij is daar geen touw aan vast te knopen momenteel.

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 21:20

We gaan sowieso onderbieden hebben we besloten, aangezien we letterlijk een dag pas aan het kijken zijn hebben we niet zoveel te verliezen :'). De keuken is stokoud en daarnaast overal aanpassingen voor bejaarden gedaan die wel wat schade gaan achterlaten, dus dat extra bedrag zou dan mooi uit komen mocht het lukken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:07

Huis bezichtigd. Gaf veel informatie, we gaan er niet mee verder. Huis biedt qua locatie en ruimte wat we zoeken, maar het glas moet over het gehele huis vervangen worden en de afwerking boven is.. matig. Dat is allemaal cosmetisch, maar als je het doet moet je het ook wel goed doen :)) Dat loopt echter in de papieren én kost serieus tijd. Dat laatste hebben we niet heel ruim voorradig op het moment.

Daarnaast was het echt kil in huis, terwijl het nu nog niet koud is buiten. Huis ligt volop in de bomen en is daardoor kil en donker. De foto's zijn wat dat betreft echt niet realistisch, het huis is in het echt veel donkerder.

Voor de geïnteresseerden, het was dit huis: https://www.funda.nl/koop/haren-gr/huis ... inkhof-16/

Donderdag gaan we bij een waaaaanzinnig gaaf huis kijken, dat is van binnen wel zo retestrak en af. Locatie ook veel interessanter.

Nog bij een ander huis langs gereden. Qua inhoud etc prima, maar echt in een uithoek helemaal achterin. Qua ontsluiting naar de doorgaande wegen een ramp. En zo. verschrikkelijk. veel. kinderen :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:33

Citaat:
n zo. verschrikkelijk. veel. kinderen :')
:')

Zo op de advertentie erg leuk huis trouwens, zo zie je maar weer hoe waardevol dat je toch even kunt kijken zonder direct dat hele gedoe van makelaar, afspraak maken enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:52

ZwarteHeks schreef:
Meningen verschillen zie ik over hoe ver het fietsen is... :D Mijn vriend moet minsten 3 dagen in de week naar kantoor, in het voorjaar en zomer prima te doen, maar met het weer van de afgelopen weken is dat geen pretje. Hij heeft alle uitrustig ervoor, maar 's middags een nat regenpak weer aantrekken om naar huis te gaan is geen pretje, en dan weer zeiknat worden, nu 20 minuten lang, maar bijv. vanaf Bergeijk 35-40 minuten. Ik snap hem wel hoor.

We gaan toch bieden voor het huis in Valkenswaard aan de Brouwerijdreef. Slapeloze nacht gehad met wikken en wegen, maar de locatie, prijs en goed geisoleerd met zonnepanelen scheelt enorm. We gaan zien of het genoeg is of niet.

En niet iedereen kan zomaar naar het noorden verhuizen. :+ ASML is een gigantisch high tech bedrijf, waar je toch wel wil zitten als je jaren lang aan de universiteit hebt gezeten. Ze betalen ontzettend goed he, tis nauwelijks tot niet te vergelijken met andere bedrijven. Scheelde gewoon 20k per jaar in salaris vergeleken met Philips.

En een scootertje? Ik heb voor 175 euro 's wereld meest brakke scooter van marktplaats gehaald en het is echt genant hoe hard je je best moet doen om hem op de kickstart aan te krijgen :') Maar hij rijdt hartstikke prima, en in onderhoud kost het geen drol. Ik geloof dat ik een tientje per maand tank + 5 of 10 euro verzekering ofzo.
Dan is 12 km best te doen toch?

Wij zijn juist de kant van Eindhoven op gegaan om goedkoper te wonen :D . Je hebt in N-B veel meer werkgelegenheid dan in het Noorden, dus zou daar ook niet zomaar weggaan en in je handjes klappen dat je niet gebonden bent aan Amsterdam ofzo :') :D Daar betaal je het (drie)dubbele voor de huizen die jullie hier plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:58

chevax schreef:

Ik duim voor je hoor!

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:18

Godsamme, iemand heeft nog hoger geboden. -O- Mensen, kinderen, doe toch normaal. ;(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:31

ZwarteHeks schreef:
Godsamme, iemand heeft nog hoger geboden. -O- Mensen, kinderen, doe toch normaal. ;(

hoeveel zat je er al boven? Wel enorm zuur.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:55

Winged schreef:
ZwarteHeks schreef:

hoeveel zat je er al boven? Wel enorm zuur.

27 boven de vraagprijs, wat ik persoonlijk gekkenwerk vind, maarja je wil toch graag een huis. -O-