Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daenerys

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:59

Heeft iemand ervaring met het laten inmeten van jaloezieën door Kwantum? Zijn de daar een beetje kundig of kan ik het net zo goed zelf doen? :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:20

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 06:16

Stoel is indd erg mooi! En wat betreft de namen voor alle stijlen...dat heb ik opgegeven. Vind ik ook weer zo typisch Nederlands. Overal een naam aan moeten geven. Tegenwoordig is alles industrieel en landelijk. Weer zo'n trend. (Zoals woonprogramma's...probeer de volgende woorden maar te tellen, hoevaak ze worden gebruikt: warme materialen, natuurlijke materialen, industrieel, landelijk enz enz) blehhhhh

Gisteren op de brocante markt in ons dorp, en bij de buurtjes van de stolp die gaan verhuizen, weer vet leuke spulletjes gescoord. Een raamkozijn uit een oude boerderij (en ze hadden er nog meer, dus vandaag weer even langs bij de buren), twee heel gave houten zelfgemaakte bankjes, een soort enorme etagere, gemaakt van gaasbakken, een gave houten hondenmand op wielen en nog wat meer...) Zal zo even foto's uploaden! ik ben weer blij

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 06:24

De etagere....in de tuin dus:Afbeelding

Stoere hondenmand, nu al favoriet bij de twee Afbeelding

leuke groene bak op wieltjes Afbeelding

Raamkozijn Afbeelding

houten bankje Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:27

super gave spullen dems!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:22

Vonneke, was dat stoel Pedro van Eleonora? Kost €599,- in zowel donkerbruin als grijs. Wij hadden de donkerbruine besteld, maar grijs geleverd gekregen. Nog steeds geen spijt dat we de grijze gehouden hebben!

Eleonora heeft trouwens sowieso wel een hele gave collectie! Nu verliefd op deze barstoel... eerst maar weer gaan sparen :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:44

Heeft er iemand een wildrek boven de eettafel met een lamp er in? Lijkt mij mooi .

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 00:17

Alvaat before foto van slaapkamer en woonkamer.

Afbeelding
Afbeelding

We gooien er maar 2 lagen wit eerst overheen voor we juiste kleur verven. Eerste laag zit er nu bijna op. Toch meer werk dan verwacht (veel gaten moesten geplamuurd worden, zelfs echt een stuk uit de muur afgebrokkeld)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:14

Dames, ik kom hier na een tijdje weer even binnenvallen.
We hebben dit huis gekocht: http://www.funda.nl/koop/oisterwijk/hui ... straat-26/

Nu zijn we een beetje aan het stoeien met de inrichting
- we willen de "loze hoek" vullen
- liefst nog rekening houden met de lichtkoepel
- Vriend wil tafel liever dichter bij keuken ik heb voorkeur aan voor in de huiskamer
- Waar nu de bank staat (foto's Funda) is niet heel veel plek

Ik heb twee onwerpen gemaakt maar misschien hebben jullie nog een leuke oplossing?

Afbeelding
Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:16

Anders een kleine 2de zithoek/werkboek met fauteuil in die hoek? Kan je eettafel bij keuken doen en bank in hoek zoals 1

Wel echt super leuk huis!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:22

Ik ben heel erg van de eethoek bij de keuken houden
Maar in jullie geval zou ik hem idd voor bij het raam zetten
Ander krijg je een heel erg krappe zithoek , en een vreemde loze hoek waar de zithoek in optie 1 staat
En de tafel zo de keuken inschuiven maakt de leuken en de eethoek weer heel krap
Als je achter de bank langs gewoon een goede doorloop hebt richting de eethoek voor dan blijft het toch een fijn geheel zonder krappe hoekjes en ruimtes en je hebt geen vreemde loze hoeken in je huis

Maar! Nu heb ik dus je funda link bekeken
En lijkt het er op dat de zithoek voor bij het raam helemaal niet zo krap zou zijn...
de eethoek in de keuken ook helemaal niet zo krap is en waar jij de zithoek in optie 1 hebt getekend eigenlijk best een heul flinke ruimte is

Dat vergt nog eens nadenken voor ik reageer :+
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 06-07-17 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:26

Gianti: dan krijg je dit idee
Afbeelding

voor mijn gevoel staat dan alles te dicht op elkaar.
Sonja_vR: Normaal zou ik inderdaad ook de tafel dicht bij de keuken houden maar in dit geval wordt het lastig omdat je daardoor allemaal loze hoeken krijgt. Daarnaast is de hoek waar de bank nu staat erg krap, terwijl die ruimte waar je binnenkomt echt enorm is. Daarnaast lijkt het me ook wel gaaf om de bank midden in de woonkamer te plaatsen, dat breekt de ruimte een beetje.

Bedankt voor jullie snelle reacties!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:30

En dan voor te stellen dat ons gehele appartement nu zo'n 70m2 is.
Dat is straks alleen de huiskamer

Wat ik nu zit te bedenken, we zouden ook voor optie 1 kunnen gaan en dan nog een extra tafel + stoelen in de keuken plaatsen.... lastig hoor!
Laatst bijgewerkt door PreHungaro op 06-07-17 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:31

Ik zou alsnog denk ik jouw eerste optie eens proberen er door te krijgen

Dat is denk ik toch de meest ruimtelijke oplossing waarbij je alles gewoon heel mooi bij elkaar kan trekken zonder dat de doorloop/flow vreemd is en idd geen loze ruimtes waarbij je geen idee hebt wat je er mee moet maar gewoon hele fijne woonruimte (lijkt me juist wel een fijne indeling bij dit huis , ga hem even bewaren om aan mijn vriend te laten zien , wij moeten nog gaan verbouwen en hebben een huis uit dezelfde periode volgens mij)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:37

Sonja_vR: het is best wel een oppervlakte, en daardoor krijg je snel open stukken. De inrichting die ze nu hebben vind ik namelijk niet ideaal. Mijn idee van extra tafel + stoelen zou ook nog een optie kunnen zijn:

Vriend blij, ik blij :D
Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:53

Dat is ook een optie
En een kleinere tafel in de keuken er bij zou idd heel goed kunnen.

(Ook lekker makkelijk voor ontbijt, simpele maaltijd etc )

Maar Tis idd echt geen kleine/krappe ruimte
Op de verkoop foto's heb je een gigantisch gat waar ze niks mee doen , zonde van de ruimte
Zoals jij het nu tekent in optie 1 en die met extra eethoekje in de keuken lijkt mij echt de mooiste indeling waarbij je tenminste gebruik maakt van die ruimte
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 06-07-17 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:57

Dank! Toch fijn om even wat andere ideeën te hebben ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:30

Keeyzie ik zou ook zoals op je laatste tekening doen, en dan in de keuken een bar tafel (en als jullie geen kinderen hebben maar voor 2 personen doen)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:48

Mag ik vragen in welk programma je deze plattegronden hebt gemaakt? :o

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:06

Leuk huis! Ik zou de woonkamer in situ laten. Volgens mij is ie dan net zo groot dan wanneer je m in die 'loze ruimte' zet. Plus het is knusser. De 'loze ruimte' leent zich dan weer heel mooi voor een grote eetkamer. In de keuken zou ik eerder kiezen voor kleine eetbar of losstaand keukenblok.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:45

keeyzie schreef:
Dames, ik kom hier na een tijdje weer even binnenvallen.
We hebben dit huis gekocht: http://www.funda.nl/koop/oisterwijk/hui ... straat-26/

Nu zijn we een beetje aan het stoeien met de inrichting
- we willen de "loze hoek" vullen
- liefst nog rekening houden met de lichtkoepel
- Vriend wil tafel liever dichter bij keuken ik heb voorkeur aan voor in de huiskamer
- Waar nu de bank staat (foto's Funda) is niet heel veel plek

Ik heb twee onwerpen gemaakt maar misschien hebben jullie nog een leuke oplossing?

[ [url=m/3oBKIZ.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/s4YinM.png]Afbeelding[/url] ]

Wat op funda staat is gewoon je tweede tekening toch?
Ik houd wel van een knusse zithoek. Ik denk dat je eerste tekening niet fijn is. Je kunt vanaf de bank niet naar buiten kijken en de deur van de gang komt uit in je zithoek.
De tafel in de keuken lijkt me ook niet ideaal als je op funda kijkt. Het is alsof je zo vrij weinig ruimte krijgt om je te bewegen in de keuken.
Ik zou de zithoek knus bij het raam houden. De keuken leeg en eventueel iets van een kast tegen de muur tegenover de keuken. De eettafel zou ik dan midden in de kamer zetten. Op die manier houd je de knusse zithoek met contact met buiten, je hebt geen last van de deur naar de gang met bezoek en je houdt genoeg ruimte in de keuken. De woonkamer is groot genoeg om je nog om de eettafel heen te kunnen bewegen.
Laatst bijgewerkt door Annetje op 06-07-17 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:46

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:50

Bedankt allemaal weer voor de ideeën. Dat is inderdaad het enige wat me nog tegenhoud om de zithoek in het midden van de kamer te maken, het feit dat daar geen raam zit. Echter heb je dan geen last van vervelende lichtinval e.d.

Ik heb de plattegronden gemaakt met Floorplanner, erg fijn programma, gewoon online :)
Als we de zithoek zouden laten zoals hij is zou ik hem wel graag andersom willen.
Ik wil namelijk een lang tv-meubel aan de wand, daar leent die lange wand zich ideaal voor.

Afbeelding

dit idee

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:54

Annetje: jij bedoeld zo dan?
Afbeelding

Voor mijn gevoel is er dan weer veel "open" ruimte, al hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn.
Op Funda staat de bank net gedraaid. Dus de TV tegen de korte wand i.p.v. de lange
Laatst bijgewerkt door PreHungaro op 06-07-17 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:55

DubbelDun schreef:
@kayzee: als je een tafel te groot vind zou je ook kunnen kijken naar een bartafel aan de muur of een 'klep'kast.
Ik heb jaren in mijn kleine keuken een dergelijke kast gehad met aan elke kant een kruk. Hier was prima aan te eten en gaf nog een hoop bergruimte ook.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... esigns.jpg
https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/ ... b9e8a8.jpg
(wel bovenin vast zetten in de muur ;) )

Dat is ook leuk!! Die hadden mijn opa en oma vroeger ook daar tekende ik altijd aan <3
Qua ruimte zou er ook prima een wat hogere tafel kunnen staan met 4 barkrukken eraan.