Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Charaz schreef:Omdat makelaars onderling elkaar ook allemaal wel kennen en elkaar ook te vriend willen houden.
Cardy schreef:Charaz schreef:Omdat makelaars onderling elkaar ook allemaal wel kennen en elkaar ook te vriend willen houden.
Hier noemen ze elkaar daarom ook "collega's", ookal zitten ze niet bij hetzelfde kantoor.
Wij vonden een aankoopmakelaar echt zonde van ons geld eerlijk gezegd, zagen de meerwaarde er niet van.
Cerilene_ schreef:Waarom zou hij dat doen? Hij is niet de verkoopmakelaar, dus wint bij een vast bedrag juist niets bij een (te) hoge prijs.
Bij betaling percentage van de aankoopprijs kan ik me voorstellen dat iemand dat zou kunnen doen, dan krijgt hij immers meer, maar met vast bedrag heeft hij daar geen reden toe. Hij moet zorgen voor een goede reputatie en dus zorgen dat hij niet te hoog uit komt voor zijn klant. Dat komt altijd wel een keertje uit.
Percentage van bedrag wat er af gaat is hier vrij problematisch omdat bijna alles over de vp gaat. Wel geinig, dan zou ie ons moeten betalen
In elk geval betalen wij een vast bedrag. Maar het blijft een vertrouwenskwestie natuurlijk. Wij bleken de makelaar een beetje te 'kennen van vroeger en vertrouwen hem gewoon volledig.
Sonja_vR schreef:mutsie, verkoper 1% betalen heb ik nog niet eerder gehoord?
vonneke schreef:Sonja_vR schreef:mutsie, verkoper 1% betalen heb ik nog niet eerder gehoord?
Dat ken ik inderdaad ook niet.
Denk dat hier de beste info staat.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 0wodtJsCeg