[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:32

Sonja_vR schreef:
Dammie, waar en naar wat wil/ben je op zoek?

Ik zoek in het Gooi (yep, duur gebied) een huis met minimaal drie kamers, een tuintje, op redelijke afstand van OV (trein liefst) en geen gedoe om mijn auto kwijt te kunnen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:38

we willen wel een klusser, juist wel :j maar er zijn grenzen := zeker als de gestelde vraagprijzen dan ook nog eens van het niveau "verfje er tegen aan en klaar" zijn zeg maar en de wil om realistisch naar het huis te kijken wat betreft prijs er niet is bij de verkopende partij.

ik zie in een hoop gebieden idd best veel te koop staan, hier valt het een beetje tegen momenteel, ik heb het idee dat er best wat mensen besluiten toch maar te blijven zitten waar ze zitten ivm de verkoopprijzen van het moment (althans, moment :? tis al even natuurlijk)
ligt ook wel aan de prijsrange waar je naar kijkt, ga in het hogere segment kijken en er staat hier echt een hoop te koop, maar goed, dat hogere segment kijken we niet naar.

verfje, sja wie weet helpt het ? weet niet of het veel werk is(veel ramen etc of?) of een flinke kostenpost is? mara goed , als de optie , blijven zitten waar je zit nog steeds realistisch is, zou het sowieso een plan kunnen zijn .

wij kijken zelf niet naar kant en klare huizen, dus ook niet naar strak binnen verf werk (de laatste paar huizen waar we zijn wezen kijken zat het jaren 50 en 60 behang nog tegen de muren ..of ja...meestal kwam het er vanaf bladderen :+ )
zolang het buitenom maar in orde is(harde kozijnen etc)
of de prijs moet er naar zijn om in 1 keer al het kozijnwerk te laten vervangen natuurlijk ;)
heb trouwens in ons uitgebreide zoekgebied een grappig huis gezien , tis dat er te weinig grond onder zit , maar het type huis staat me wel aan, keuken en sanitair zou ik ook gewoon zo laten voorlopig, retro huis :P (knaloranje jaren 70 hoekkeuken en olijfgroen sanitair, maar het ziet er allemaal strak onderhouden uit, hilarisch )

Dammie: dat lijkt me een lastige regio om te zoeken :?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:09

dammie1 schreef:
Sonja_vR schreef:
Dammie, waar en naar wat wil/ben je op zoek?

Ik zoek in het Gooi (yep, duur gebied) een huis met minimaal drie kamers, een tuintje, op redelijke afstand van OV (trein liefst) en geen gedoe om mijn auto kwijt te kunnen.

Maar verder stel je niet zo heel veel eisen :D

Hier blijven zitten willen we niet, we hebben alles nog eens goed op een rijtje gezet en we willen hier echt weg. We willen iets vrijstaands met grond direct aan huis. Nu hebben we weiland aan de overkant van de weg. Op zich is daar niets mis mee, maar ik moet toch altijd een stukje met de paarden langs de openbare weg. En als we dit verkopen dan hebben we ook genoeg om iets leuks te kopen van rond de 4, vier en een halve ton.

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:16

misschien dan toch maar een klets verf er tegen aan , kijken hoe je het huis het voordeligst kunt presenteren en fingers crossed?
ik hoop in ieder geval echt van harte dat er snel iemand valt voor jullie stulpje.. ik vind het zelf heel erg vervelend om in een huis te zitten waarvan je weet dat er uit gaat/wilt, maar dat je moet gaan afwachten wanneer dat dat dan eindelijk kan ...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:53

Nou, bezichtiging plannen voor huis nr 7 is gelukt!
Nu maar hopen dat het allemaal gaat zoals het moet....

Hebben jullie nog tips voor het bezichtigen van een woning die leeg staat?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:04

fijn dat een bezichtiging nu eindelijk gelukt is.

makelaar neemt contact op voor het maken van een afspraak voor bezichtiging van een eerste huis.
dit huis heeft een bieden vanaf prijs iemand daar ervaring mee?
ik hoop dat we aanstaande dinsdag kunnen bezichtigen

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:14

Nou inderdaad Sonja, dat is ook heel vervelend. Maar de kijkers van vandaag zijn bijna een uur geweest... ik reed een uur na de afgesproken bezichtigingstijd langs en toen was de makelaar wel weg, maar die mensen waren nog bij de bak aan het kijken, die er nu helaas niet op zijn voordeligst bij ligt.
Dus wie weet.... is toch elke keer weer spannend en dat vind ik dus ook een beetje vervelend. Maar ja, dat hoort er bij als je je huis wilt verkopen. En ondertussen woon je er nog wel gewoon en kun je ook niets eigenlijk zolang je geen koper hebt.

Zo zo Liezel, nummer 7 dat moet toch lukken! Ik heb geen tips, want een leeg huis is juist wel fijn omdat je dan goed de ruimte kunt zien. Het enige is dat het misschien wat sfeer mist, maar dan moet je bedenken hoe je dat naar je zin zou kunnen maken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:29

Ik ben een beetje bang dat ik dan minder goed de ruimte in kan schatten.
Dat een kamer behoorlijk groot lijkt, maar dat het eigenlijk helemaal vol staat als je er een 2persoonbed neerzet, zeg maar...
Is het vreemd om foto's te maken tijdens de bezichtiging en om een meetlint mee te nemen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:40

Ik vind een leeg huis juist altijd kleiner lijken, ik schat de meubels altijd groter in. :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:42

Liezel1 schreef:
Ik ben een beetje bang dat ik dan minder goed de ruimte in kan schatten.
Dat een kamer behoorlijk groot lijkt, maar dat het eigenlijk helemaal vol staat als je er een 2persoonbed neerzet, zeg maar...
Is het vreemd om foto's te maken tijdens de bezichtiging en om een meetlint mee te nemen?

Ik maakte altijd foto's tijdens een bezichtiging :j
Hebben ze geen plattegrond van het huis?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:43

Oeeh spannend Sym! Klinkt wel goed hoor dat ze zolang kijken!

Hmm nog meer dus die al meer bekeken hebben en het nog niet gevonden hebben.

Ik vind dat zeeeeeeker niet vreemd Liezel! Wij gaan 1e keer echt alleen kijken voor de sfeer en het gevoel. Als dat goed zit gaan we wel meten en kijken. Maar omdat we toch alles helemaal nieuw gaan kopen zijn we niet gebonden aan benodigde grootte voor eenbank ofzo.

Wij vinden een klusser ook geen probleem, maar een kant en klaar huis is ook prima haha. Enige is wel dat ze bij ons in de wijk waarin we zoeken nog behoorlijk heftige prijzen vragen. Maar misschien zijn onze eisen ook wel irreel:
- In of rondom het centrum
- Redelijke tuin, niet gelegen op het noorden
- Minimaal 4 slaapkamers of 3 slaapkamers met gelegenheid om elders werkruimte te maken
- Max 350.000, als er dus veel verbouwd moet worden dan is 350.000 incl verbouwing

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:45

nee hoor, gewoon meetlint meenemen, je kunt ook nog je man/vriend etc gewoon op de plek van het bed op de grond laten gaan liggen, kun je ene beetje zien hoe het uitpakt :D
wij nemen altijd een meetlint, zaklamp, keukentrap , pen en papier, cameraatje etc mee als we gaan bezichtigen, we hebben al eens gehad dat de bergzolder niet toegankelijk was ivm leeg staan van het huis+ geen ladder , licht kapot in een kelder etc, dus dan leer je veel troep meeslepen naar een bezichtiging :+
foto's maken is altijd handig, kun je nog even er bij pakken als je naderhand iets bedenkt/overdenkt.

Symbeami, mag hopen dat ze een beetje inbeeldingsvermogen hebben, dan kijken ze wel door een niet glad geharkte bak heen mag ik hopen ;)
ik duim in ieder geval vrolijk verder voor jullie, en de rest...en mezelf :P
hoop toch eigenlijk dat we voor of na het moestuinseizoen verhuist zijn , of gaan verhuizen :P
anders heb ik weer dat ge-emmer van de tuin lang in potten houden etc...zo geen zin in :n

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:07

dammie1 schreef:
secricible schreef:
Hier nog steeds geen enkele kijker. Het huis staat al 3 jaar te koop en niet 1 serieuze kijker gehad, ik word er echt moedeloos van, pff...en er staat zoveel leuks te koop!

Heb je helemaal geen kijkers gehad? Dat is wel erg zeg :(:)

Als je wil, stuur dan de funda link naar mij op, dan kan ik als buitenstaander mijn mening geven.
Ik heb voor mijn eigen appartement een verkoopstyliste ingeschakeld. Dat levert zo'n drie kijkers per jaar op en nog geen één koper, maar het is tenminste wat.

Ik heb je een pb gestuurd.
Echt, we worden er zo ziek van. Ons leven staat al 3 jaar zo ongeveer stil...
We hebben 1x een kijker gehad, maar die is 5minuten binnen geweest en bij alle woningen in de straat geweest...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:46

Nou, een uur lang bezichtigen...dan zijn ze in ieder geval wel serieus aan het overwegen zou je denken, ik vind dat toch voorzichtig positief nieuws want als ze het direct al niks gevonden hadden dan zouden ze vast niet een uur lang blijven maar het eerder voor gezien houden :)

Ik vind een leegstaand huis inderdaad ook juist kleiner lijken :j

En een perceel bouwgrond waar een huis op uitgemeten staat of alleen nog maar het onderste stuk van de muren gemetseld is...dat lijkt vaak helemaal een poppenhuis terwijl het als het klaar is dan nog best ruim blijkt te zijn van binnen :j

De eerste keer kijken is voor mij inderdaad ook meer voor het gevoel, of het huis je aanspreekt zeg maar en of je je zelf er wel in ziet wonen.

Dat even laten bezinken, en als je allebei na een nachtje slapen enthousiast bent, nogmaals gaan kijken en dan wat praktischer: dus goed kijken naar de staat van onderhoud van de details, hoe groot zijn de ruimtes, waar zitten de stopcontacten enzo... gewoon even in gedachten jouw inrichting erin denken en dan afwegen of dat ook matcht met het huis :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:54

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:31

Leuk vakantiehuis, lekker groot ook !

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:06

paulus26 schreef:
Leuk vakantiehuis, lekker groot ook !

Vind ik ook (: Interesse? :P

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:21

Wel interesse maar ik denk dat ik financieel net niet haal. :o
Over 2 weken zitten we bij de notaris, net een huis gekocht met 1.5 ha land.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:26

Je kunt altijd contact opnemen voor een praatje of meer informatie ((:

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:41

hoeveel is gewoonlijk om onder vraagprijs te gaan zitten ?
staan veel huizen in die straat te.koop. meeste met balkon. drie.metbtuin. twee hiervan 6plus maanden en die wij gezien hebben nu drie maanden en dus ook nog niet gezakt. staat voor 172.500. alle drie rond zelfde prijs

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:55

Ik heb de tip gekregen om openingsbod op 20% te zetten onder de vraagprijs. Wel afhankelijk van aantal factoren natuurlijk. Maar in deze tijd is 15-20% onder vraagprijs bieden niet gek.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:05

bedankt voor je antwoord. dachten wij zelf ook..er moet.minimaal tien procent af willen we het doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:18

Als wij een bod kregen van 15-20% onder de vraagprijs waren wij er niet eens op in gegaan, die hadden wij niet serieus genomen.
Zelf hebben wij een bod gedaan van 90% van de vraagprijs, en zijn op 93,7% overeen gekomen (verkoper wilde eigenlijk niet lager dan 94,7% van de vraagprijs gaan).
Bij onze woning hadden we 2 biedingen tegelijk van 95% van de vraagprijs, en zijn op 97,5% overeen gekomen. Wij wilden ook op die 95% uitkomen, daarom hadden wij een bieding die zover eronder zat ook niet serieus genomen. Maar moet wel zeggen dat ons huis in 7 dagen verkocht was, het huis wat we kochten heeft ook maar 3 weken te koop gestaan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:26

Ligt denk ik ook aan de prijsklasse van het huis :j

Op een huis van 190.000 hebben we 165.000 geboden kan prima vind ik :j maar op een huis van 560.000 staat een vraagprijs van 460.000 bieden is al iets anders.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:35

Nu zit onze verkochte woning iets boven jouw eerste voorbeeld en onze aangekochte woning iets onder jouw 2de voorbeeld qua prijs. :+