Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:52

Per week wat er doorheen gaat gemiddeld:

6 broden en 1 zak bolletjes 6
Vleeswaren 3
Kaas 3
Soep ( maak altijd zelf, bouillon met verse groenten en gehakt ) 2
Vlees 10
Groenten 2
Fruit 4

Verder sla ik geregeld voorraad in. Eieren bij de boer, pasta's en vlees wat in de aanbieding is gaat per porties in de vriezer. 1x per maand voorraad drinken a 20 euro

Gemiddeld zitten we op 100 - 130 per maand

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:06

Snap het toch niet hoor, wou wel dat ik het zo kon, mis nog wel dingen als koffie, suiker, thee, yoghurt, schoonmaak/was boter, wc papier e.d. zit dat er ook allemaal bij in?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:20

Pfff dat sommigen zo weinig uit kunnen geven... Ik was al helemaal blij als wij met 2 personen, 1 hond en 3 katten rond de €50,- konden blijven! Hoe je maar 30 euro per week uit kan geven met een baby erbij vind ik echt bijna een wonder :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:26

Ik vind ook dat sommige echt weinig uit geven. Wij geven zo'n 250 euro per maand uit met 2 personen en dat vind ik eigenlijk al heel netjes. Doen de meeste hier in mijn omgeving wel.

Nell_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:40

130 euro in de maand met een baby _/-\o_ Zitten luiers daarbij in? En hoe zien de maaltijden er dan ongeveer uit?
Ik vind mezelf al heel knap dat wij het redden met €250 met 2 volwassen en 2 kids in de luiers :+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:01

ja, wasbare luiers ;)

dus wij hoeven niet elke x luiers te kopen, scheelt zo enorm veel + de kleine was met 4 mnd 's nachts al zindelijk :D

verder zit alles daarbij in ja, is maar net waar je koopt. Laatst wasmiddel 1+1 gratis, daarbij is ons water zo zacht dat ik maar een half dopje hoef te gebruiken.

Enigste wat ik niet meegeteld heb is scheermessen van manlief, toch wel zo'n 20 p.mnd. Maar die koopt die altijd zelf, die zie ik niet.

Oh en ik gebruik geen maandverband of tampons, heb de meluna cup, scheelt ook weer geld :Y)

je kunt het zelf zo duur maken als je zelf wilt!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:02

maaltijden: pasta, aardappels met groente en vlees, soepje met stuk vlees, van alles wat :Y)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:05

2 euro per week aan groenten ?

10 euro vlees?

Dat redden wij lang niet. ja 10 euro per dag :')

Wij zitten als we opletten op 60 euro per week met zijn 2en.
Eten we ook wel eens gewoon kipschnitzel oid voor 2,25 met zijn 2..

30 euro ben ik al bijna kwijt aan fruit :+

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:07

Kaatje, heb je geen voorbeeld van een recept dan? Want ik ben dan toch wel erg benieuwd hoe je het doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:07

kaatje77 schreef:
ja, wasbare luiers ;)

dus wij hoeven niet elke x luiers te kopen, scheelt zo enorm veel + de kleine was met 4 mnd 's nachts al zindelijk :D

verder zit alles daarbij in ja, is maar net waar je koopt. Laatst wasmiddel 1+1 gratis, daarbij is ons water zo zacht dat ik maar een half dopje hoef te gebruiken.

Enigste wat ik niet meegeteld heb is scheermessen van manlief, toch wel zo'n 20 p.mnd. Maar die koopt die altijd zelf, die zie ik niet.

Oh en ik gebruik geen maandverband of tampons, heb de meluna cup, scheelt ook weer geld :Y)

je kunt het zelf zo duur maken als je zelf wilt!

Wat knap E30per maand! Wij hebben niet eens een baby.

Nu moet ik echt weer boodschappenlijstjes gaan maken want het loopt weer de spuigaten uit.

Vriendlief had vorige week boodschappen bij Lidl gedaan en toen hadden we een kraskaart. Een reep chocola gewonnen (mooi voor mij want hier is het de tijd van de maand en ik heb echt chocola nodig :')

Ik zit op facebook ook bij ruil en weeggeefgroepen van Tilburg.Nu had ik daar vorige week een hele nieuwe outfit opgehaald voor 2 pakjes sigaretten. Kaartjes er nog aan :oo Dus ik had haar berichtje gestuurd om te bedanken krijg ik een berichtje van haar zusje dat ik 3 zakken met kleding zo kan komen ophalen *\o/* Ik ben nu totaal 14 kilo afgevallen en heb het lang kunnen rekken met mijn broeken door riemen te dragen maar zelfs de riemen worden groot.Heb nu niet budget om langs de stad te gaan om los te gaan (helaas) dus dit vind ik een erg leuke oplossing.
Mijn te grote kleding heb ik er ook opgezet en dat ruil ik dan weer tegen bijv een brood of pakken drinken. Maar net wat we nodig hebben _O-

Nell_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:11

Kaatje ik vind het super knap! :D
Aanbiedingen qua wasmiddel doe ik ook, en wij gebruiken ook niet super veel. maandverband en tampons worden hier ook niet (meer) gebruikt nu ik geen menstruatie meer heb na het stoppen met de pil.
loop veel aanbiedingen af etc. Enige wat ik niet heb zijn wasbare luiers. Dat zie ik dan weer niet zitten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:25

Ik koop de tampons van de lidl met zo`n pak doe ik echt heel lang :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:34

hier vaak rond de 60euro pw voor 2 volwassenen en 1 kleine in de luiers die (weliswaar apart gekookt ivm zout) met de pot mee-eet. Heeft altijd bv gehad en potjes nooit gekocht, scheelt beide ook geld natuurlijk.
Verder nog 2 honden waarvan die 60euro ongeveer 10euro aan voer is en om de week 4,50 aan kattengrit. Kattenvoer kopen wij apart in (1x pj 100kilo kvv) dus dat reken ik er niet bij in, kost ongeveer 350euro per jaar dan denk ik.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:18

Ik geef op dit moment niks uit. Val tussen de ZW en WW in en voordat ze daar een besluit over hebben genomen....... ik geloof dat ik eind september weer wat krijg. Nu heb ik een partner die dingen betaald en ik heb nog wat gespaard, maar hoe verwachten ze bij WW dat andere mensen dat doen?? :x

En de WW betalen ze nu per maand begreep ik. ZW per week...........gewoon 5 weken niks ontvangen......

Dus ik doe nauwelijks boodschappen en trek de kasten leeg (vriend heeft dit weekend goed ingekocht)

Had ik al verteld dat we 1 paard hebben verkocht........ ;(
Geeft wel rust en ruimte, maar mén wat had ik het er moeilijk mee |(

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:42

nientje78 schreef:
Hier 60 euro voor 3 personen (waarvan kind nog in de lueirs,maar die haal ik van de kinderbijslag)
Hier zit dan wel voor 1 hond en 2 katten voer bij in en grit + voor 1 kat nog medicijnen.

Aranel schreef:
Sowieso ga ik voor grote inkopen naar de Aldi, die is hier in de buurt en de AH is op loopafstand dus dat zullen mijn vaste supermarkten worden gok ik.

Als je bij de Appie goed op de prijzen let kun je net zo goed daar alles halen ;)
Is net zo duur als de aldi,soms nog wel iets goedkoper vind ik.
Als ik zie wat sommige uitgeven bij de Aldi en wat er dan in de kar ligt,kun je net zo goed naar de Appie gaan.
Maar die keus is natuurlijk voor iedereen anders ;)
Voor vlees ga ik wel elders heen,die vind ik bij de appie te duur.

Euroshopper is inderdaad ook goedkoop :j
Ik ben nu een lijstje aan het maken voor komende week, ik doe zaterdag weer boodschappen en hoop voor de hele week klaar te zijn..

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:21

Hier kom ik gemiddeld rond de 25-30 euro per week vermoed ik, de ene week meer dan de andere week (afgelopen weken was het 30-35 ivm hamsterweken bijv), dat is incl alles (verzorging/schoonmaak/kleine hobbydingen/cadeautjes), maar excl. de kosten van mijn kat.

Dit omdat ik alles via internet bestel en groot inkoop. Mijn kat is gelukkig kerngezond, maar ontworm/ontvlooi blijft natuurlijk nodig (kat komt buiten en jaagt), en ik wil goed voer geven (omdat in mijn ogen het uiteindelijk medische kosten hopelijk bespaard), tarwe/granenvrij, en dat is in verhouding duurder dan supermarktvoer en even duur als de duurdere soorten voer (royal canin, hills, Iams etc). Moest een tijdje geleden even 2 maanden over naar supermarktvoer wegens t geld (kon op dat moment gewoon even geen grote uitgave aan voer missen) en was daar niet blij mee.
Kattegrit hoef ik niet te kopen, kat doet buiten haar behoefte, vers wat ze een aantal keer in de week krijgt gaat wel van het wekelijkse budget af maar komt niet boven de euro per week uit.

Ik doe standaard mijn boodschappen bij de Albert Heyn en afhankelijk van de aanbiedingen (wat ik nodig heb), ga ik nog naar andere supermarkten. Groenten en fruit haal ik op de markt. Zuivel en 'houdbaar' dus bij de AH en dan vooral van Euroshopper, voorheen was mijn halve karretje dan ook rood/wit lol, nu hebben ze de verpakkingen veranderd ivm overgang naar basiq

Wasmiddel koop ik altijd 1+1 gratis of een vergelijkbare scherpe aanbieding, evenals toiletpapier, schoonmaakmiddelen, shampoo en andere verzorgingsproducten.

...
Normaal haal ik dus vrijwel alles bij de AH. Maar deze week heb ik toiletpapier nodig en heeft de AH geen aanbieding daarin (en de afgelopen weken voor mij geen aantrekkelijke aanbiedingen daarin).
En aangezien de Dirk nu Lotus 8-pack, 2 voor 3 euro heeft. En rundergehakt in de aanbieding heeft (aangezien mijn vorige aanbieding met een paar dagen bruin was geworden en ik teruggebracht heb, geld teruggekregen... maar geen gehakt meer in de vriezer nu dus), wandel ik donderdag wel even naar de Dirk en haal mijn weekboodschappen daar ipv AH. Hebben ze ook bakboter in de aanbieding zie ik, en die heb ik ook weer nodig.

Verder heb ik op zich weinig/niets nodig op melkproducten en groente/fruit na. Vermoed dat ik rond de 25 euro kwijt zal zijn.
gehakt 8 euro (2 kg, voor vriezervoorraad), 3 euro wcpapier, 6 euro op de markt max(groente/fruit/kippehartjes/maagjes voor de kat), bakboter, melk/yoghurt/vla, snelbinders voor mijn fiets (2 euro)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:17

Hier voor 35,35 klaar deze week :D
eigenlijk komt er nog 10 euro bij, want bij de C1000 een dorp verderop heb ik het vleespakket nog gehaald.
Voor 8x vlees in de diepvries :D

Alsnog ruim binnen het budget van 60 euro :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:19

Lees net een goede tip, bedenk zonder in je kar te kijken bij de kassa, wat er in hoort te liggen. Vergeet je iets dan is dat waarschijnlijk een overbodige aankoop.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:35

Ik vrees dat ik dan vaak mijn groenten zal vergeten. Daar moet ik regelmatig voor terug.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:38

Ik doe tegenwoordig boodschappen met een lijstje.
Die word op maandag gemaakt en elke keer word er nog wat opgezet als ik nog wat vergeten ben.
OP die manier neem je echt alleen de dingen mee die je nodig hebt.
Mochten we geld overhouden van ons budget,dan halen we wel eens een keer wat lekkers op.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:15

Ik heb ook wel een lijst nodig hoor, anders vergeet ik ook de groenten en fruit.
Wij gaan vanmiddag maar weer eens naar de Lidl, ik ben benieuwd. Mijn vriend heeft 6 weken vakantie gehad en is nu weer aan het werk, dus zal het vast wel merken qua drinken en snoep en koek, want dan neemt ie allemaal niet mee naar zijn werk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:52

Wij shoppen ook met een lijstje. Ik leg net als Nientje een lijstje neer en als iets op is (of bijna op is) zetten we dat op het lijstje. Maar de laatste keer met hamsterweken hebben we veel meer gekocht dan we echt nodig hadden, gewoon om de voorraad aan te vullen. En we hebben een paar keer vrienden over de vloer gehad die mee bleven eten, of kwamen borrel en dan zijn we ook eerder geneigd om nog even snel wat meer mee te pakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:41

mysa schreef:
Lees net een goede tip, bedenk zonder in je kar te kijken bij de kassa, wat er in hoort te liggen. Vergeet je iets dan is dat waarschijnlijk een overbodige aankoop.

Haha eerste dingen die mij dan te binnen zouden schieten zijn de dingen die ik juist niet nodig had, maar er wel in liggen. Nee ik hou het wel bij een lijstje. En dan op het eind de dingen die daar niet opstaan terug leggen :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:42

hier ook een lijstje, als ik de ogen dicht en bedenken wat er in hoort te liggen doe , dan moet ik naderhand nog een keer naar de super omdat ik de helft vergeten ben :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:30

Net maar even wat geld van de rekening afgehaald voor de boodschappen zaterdag. Heb een flink bedrag gereserveerd mochten we veel producten kunnen kopen in de afprijzing.
Vandaag boodschappen gekocht bij de AH en het bedrag viel me toch best tegen. Iets meer dan 20,- voor 2x flesvoeding biologisch 3 2e halve prijs, pak vla, 2x AH pizza, biologische bananen 500 gram, biologische pindakaas.