Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Ja ik heb mijn inkomen flink verhoogd door meer te werken. Zo kan je ook het probleem oplossen. Veel mensen zitten nutteloos thuis en harken inderdaad wel onterecht alle tegemoetkomingen binnen. Waar wij geen recht op hebben want ja, te hoog inkomen. Kan mijn partner weer meer gaan betalen omdat ik dat niet kan als student. Dat wilde ik niet dus ik ben extra gaan werken. Ik werk nu ook in de weekenden en in de avonden ipv alleen doordeweeks.
DuoPenotti schreef:Gas alweer 9 kuub verbruikt net als de vorige maanden.
Die kaag moeten ze eens een tijdje op een laag loon laten leven...
Zo net boven bijstand dat ze nergens toeslag op krijgt...
purny schreef:MarlindeRooz schreef:Ja ik heb mijn inkomen flink verhoogd door meer te werken. Zo kan je ook het probleem oplossen. Veel mensen zitten nutteloos thuis en harken inderdaad wel onterecht alle tegemoetkomingen binnen. Waar wij geen recht op hebben want ja, te hoog inkomen. Kan mijn partner weer meer gaan betalen omdat ik dat niet kan als student. Dat wilde ik niet dus ik ben extra gaan werken. Ik werk nu ook in de weekenden en in de avonden ipv alleen doordeweeks.
Dan moet je wel de mogelijkheid hebben om extra uren te werken en moet het lonend zijn.
Ik ben zelf al heel lang bezig op mijn werk om een hoger contract te krijgen, van de 22 naar de 30 uur. Maar dit is hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk.
Zelf in oktober 89 kwh en 17m3 verbruikt.
purny schreef:Heel fijn dat jij dat wel kan maar sommige mensen kunnen dit dus niet.
Zie maar een baantje te vinden waarbij ik alleen de vrijdag kan werken. En heel eerlijk? Voor minder dan 14 euro kom ik mijn bed niet uit.
Yv_ schreef:Nouja, het kán ook niet altijd. Ik heb 1 baan en werk gemiddeld 50 uur per week. Qua centen geen klagen hoor, maar niet echt ruimte om nog extra te werken. Werk in de transport en het is zúlk intensief werk dat ik het weekend echt gewoon nodig heb om bij te tanken. Een extra baan zou me eerder de vernieling inhelpen dan me helpen.
purny schreef:Extra uren moeten wel lonend zijn.
Ik heb nu dus wel toeslagen nog, maar als ik er iets van op vooruit wil gaan zou ik minstens 8 uur met mijn huidige salaris extra moeten werken.
Dat is ook het hele punt hier in Nederland. Meer werken loont belastingtechnisch niet. En als je al 4 vaste dagen werkt dan is het niet zo makkelijk om voor 1 dag er iets bij te vinden.
Dus extra werken is niet zo makkelijk als het lijkt.
purny schreef:Extra uren moeten wel lonend zijn.
Ik heb nu dus wel toeslagen nog, maar als ik er iets van op vooruit wil gaan zou ik minstens 8 uur met mijn huidige salaris extra moeten werken.
Dat is ook het hele punt hier in Nederland. Meer werken loont belastingtechnisch niet. En als je al 4 vaste dagen werkt dan is het niet zo makkelijk om voor 1 dag er iets bij te vinden.
Dus extra werken is niet zo makkelijk als het lijkt.
purny schreef:MarlindeRooz schreef:Ja ik heb mijn inkomen flink verhoogd door meer te werken. Zo kan je ook het probleem oplossen. Veel mensen zitten nutteloos thuis en harken inderdaad wel onterecht alle tegemoetkomingen binnen. Waar wij geen recht op hebben want ja, te hoog inkomen. Kan mijn partner weer meer gaan betalen omdat ik dat niet kan als student. Dat wilde ik niet dus ik ben extra gaan werken. Ik werk nu ook in de weekenden en in de avonden ipv alleen doordeweeks.
Dan moet je wel de mogelijkheid hebben om extra uren te werken en moet het lonend zijn.
Binck8 schreef:Ik vind het ook een walgelijke opmerking. Sowieso die: 'ik kom voor... mijn bed niet eens uit'. Bahbah.
Ik werk in de zorg en dat is geen vetpot, door de toeslagen is het wat redelijker maar nog steeds (te) laag.
Gelukkig zijn er meer redenen dan enkel dat geld waarvoor je dan nog wel uit je bed wilt komen en gewoon je steentje bijdragen aan de maatschappij of in de zorg voor een ander waarmee het niet best gaat.
purny schreef:Ik wil zeker extra werken, maar ik weet ook gewoon niet wat ik kan doen. Ik zit namelijk ook met een arbeidsbeperking. En dan zou ik heel graag bijvoorbeeld een paar uurtjes extra op een dag bij mijn huidige werk willen zitten. Een dag extra werken ergens anders zou ik niet weten hoe dit belastingtechnisch in elkaar zit en of ik dat wel ga trekken.
Ik heb laatst wel brutaal bij de supermarkt mijn gegevens achtergelaten maar geen reactie.
Dus zo hard zitten ze daar ook niet te springen om mensen.