Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 05:57

Achterom schreef:
Ik zou vriendlief een ebike geven denk ik :D

:') Ik dacht precies hetzelfde! :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 07:26

ZwarteHeks schreef:
Jaja, badkamer uitgebreidt en er is toen ook een beslissing gemaakt om een krakmikkige "balkon" te bouwen. De makelaar moest er zelf ook om lachen := Die zei "Bij dit huis moet je de potentie zien en voor de ruimte gaan..." :Y) Deze gaat nog wel eventjes op de markt blijven denk ik.

Achterom schreef:
Ik vind beide huizen verschrikkelijk, mag dat ook?
Pfff, wat een geld voor een rijtjeshuis.

Dat mag, ik heb liever ook een mooi villa met zwembad en wat stallen met grond. :7 Maarja, dankzij ASML zijn de prijzen hier enorm gestegen en is een redelijk huis niet meer te betalen. Dit is bijzonder " goedkoop" voor een rijtjeshuis dichtbij Eindhoven.

Deze hebben we dinsdag gezien, ik was opslag verliefd bij binnenkomst, zoveel ruimte en licht. Maar vriendlief vindt het te ver fietsen. -O-
https://www.funda.nl/koop/bergeijk/huis ... pakker-19/

Voor het huis waar we op gaan bieden, zullen we denk ik wel minstens 15k over moeten bieden, als we echt willen "winnen". Huis is uit de jaren 80, zouden jullie een bouwtechnische keuring laten uitvoeren (mocht ons bod worden geaccepteerd natuurlijk)?

Als je het echt wil zou ik 20k erover gaan, huis vind ik al best laag geprijsd en veel mensen bieden 15k erover is mijn ervaring.

Bouwkundige keuring zou ik niet doen, huizen in de jaren 80/90 zijn zeer degelijk gebouwd. Mensen zelf wonen er immers al jaren.
Gewoon zelf goed kijken naar lekkages, dak en kozijnen ed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 07:29

Hoe ver is het fietsen? Anders een e-bike of speedpedelec?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:36

Van wat ik op Funda zag had het huis in Bergeijk ook mijn voorkeur.
Voor overbieden, geen idee wat nu in onze regio gebruikelijk is. Ik denk dat je voor het huis in Valkenswaard meer moet overbieden als voor die in Bergeijk. Meer concurrentie van de mensen bij ASML of HTC. Die zoeken iets minder naar het westen.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:29

@listiglistje
Geen keuring dus? Het huis zelf zag er prima uit, zag zo 123 niks geks. Als leek twijfel ik heel snel of ik wel oplettend genoeg ben geweest. Mijn vriend is heel kritisch, dus daar vertrouw ik wel op.

idinn schreef:
Hoe ver is het fietsen? Anders een e-bike of speedpedelec?

Volgens mij vriend is het 12 km, met zijn huidige fiets zou hij 35-40 minuten onderweg zijn. Speedpedelec is tussen 4-6000, dus dat valt af. Ebike is evt. wel een optie. Hij is nu zijn onderzoek aan het doen daarvoor :')

Valkenswaard heeft idd veel meer concurrentie, dus zal het wel happiger zijn kwa biedingen, maar deze zit ruim onder ons budget, dus dat geeft ons ook de ruimte om flink te bieden (als we echt het huis willen).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:31

Ik zou dus echt geen huis laten schieten omdat vriendlief het te ver fietsen vindt.... bovendien: hoe lang denkt hij bij ASML te blijven werken?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:06

Mijn vriend fietst met e bike vanuit Luyksgestel naar de campus. Dat is volgens mij bijna 20 km en dat doet ie in 40 minuten :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:07

Ik word helemaal eng van al die vlakke kale tuintjes. Lijkt me idd bloedheet en het is toch net een basketbalveld? Onze nieuwe tuin is het tegenovergestelde nu (soort oerwoud met bomen van 5 meter en grasveld) en die schonen we nog wel wat op maar die blijft toch echt zo groen als het maar kan.
Het is toch heerlijk om vogels, egels, vlinders en andere beestjes in je tuintje te zien leven? Ik snap al die tegelliefhebbers niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:12

Oh maar 12 kilometer stelt toch niks voor? Dat valt reuze mee. En als het overbieden scheelt ben je met huis kopen én een speedpedelec misschien nog steeds goedkoper uit? Bij slecht weer een goed regenpak met schoenhoezen en je hebt nergens last van. Of in je kloffie naar werk en daar eerst douchen als die mogelijkheid er is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:44

Flink onder budget, je budget is dan met een gedeelte eigen geld? Want alles boven de taxatie gaat uit eigen zak en kun je niet met een hypotheek financieren.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:57

Mars schreef:
Ik word helemaal eng van al die vlakke kale tuintjes. Lijkt me idd bloedheet en het is toch net een basketbalveld? Onze nieuwe tuin is het tegenovergestelde nu (soort oerwoud met bomen van 5 meter en grasveld) en die schonen we nog wel wat op maar die blijft toch echt zo groen als het maar kan.
Het is toch heerlijk om vogels, egels, vlinders en andere beestjes in je tuintje te zien leven? Ik snap al die tegelliefhebbers niet.

Ik vind het niet mooi, maar snap het wel. Toevallig net deze zomer de tuin van mijn vriend omgetoverd tot iets met tegels en wat meer gras en groen( en flink wat potten met planten). Maar toen hij nog alleen was, werkte hij 70 uur per week. Zat toen echt niet te wachten op tuinonderhoud. Het onkruid voor huis groeit al enthousiast genoeg. Neemt niet weg dat ik dolgelukkig ben met de tuin van ons nieuwe huis. Niet idioot groot, wel heel fraai aangelegd. Heb een jaar gekregen om te bewijzen dat ik groene vingers heb :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:25

De grap is als er is nagedacht over de juiste planten in een tuin, dat het helemaal niet veel tijd kost. Keer een rondje met de snoeischuur en in begin wat vaker de schoffel en klaar. Die tegels slaan ook gewoon groen uit.. piept onkruid tussendoor etc. En je zit in een oven met deze zomers van 35+ graden. Dan heb je toch helemaal niks aan je tuin? -O-

Wij hebben een bezichtiging op een zaterdag *\o/*

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:34

Dat is bijna een wereldwonder, op zaterdag!

Ik ben in mijn huis voorzichtig aan het rondscharrelen, nadat ik flink ziek was de afgelopen week. Er moet nog zoveel gebeuren, denk dat ik de fotograaf maar opnieuw ga verzetten. De boel afraffelen is niet in mijn belang. Maar baal wel. Anders had het volgende week al wel te koop kunnen staan. Nu minstens een week vertraging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:46

Ja het was ook even wennen. Wanneer kunnen jullie... uhmm, wat kan er? Dinsdag.. ok niet heel optimaal, nog wat anders vrij? Vrijdag.. hmm ja normaal kan dat alleen die net niet. Ja zeggen jullie anders maar wat hoor. Een zaterdag is zeker geen optie? Jawel dat moet lukken! :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:50

Misschien kan het op zaterdag ivm de Open Huizen dag?

Zwarteheks: Vriendlief moet niet zo zeuren hoor :P 12 kilometer stelt niets voor joh!
Ik vind het echt een leuk huis! (Bergeijk).

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:52

Als de afstand t enige is waar hij tegen aan loopt denk ik dat je met een electrische fiets inderdaad een heel eind bent.

Zeker als je bedenkt dat dichterbij waarschijnlijk qua kosten veel meer oploopt dan het bedrag van een e-bike ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:34

Cayenne, nee want het is niet komend weekend :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:48

Toch is afstand soms wel super belangrijk. Ik zoek dus ook een huis, binnen een half uur van Zwolle. Kampen valt voor mij af, want die N50….. ik haat die weg, altijd gedonder daar en de alternatieve route duurt ook eindeloos voor mijn gevoel. Dus ik ga daar echt niet vrijwillig 7 dagen per week overheen. Nee, sorry… dan kijk ik wel even verder nog…

Wil sowieso zuidelijk van de IJssel blijven.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:52

Zuidelijk van de IJssel? Bedoel je niet andersom? :D

Nee hoor grapje, maar ik snap ook best wel dat je valt over 12km. Ik wilde ook op fietsafstand van een intercity station wonen, dat was voor mij ook wel echt een harde eis.

Aan de andere kant, als het voor werk is, is er lijkt me wel een mouw aan te passen. Zeker als je dan goedkoper kunt kopen. Wat vind je verder van de locatie?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:53

eilleen333 schreef:
Toch is afstand soms wel super belangrijk. Ik zoek dus ook een huis, binnen een half uur van Zwolle. Kampen valt voor mij af, want die N50….. ik haat die weg, altijd gedonder daar en de alternatieve route duurt ook eindeloos voor mijn gevoel. Dus ik ga daar echt niet vrijwillig 7 dagen per week overheen. Nee, sorry… dan kijk ik wel even verder nog…

Wil sowieso zuidelijk van de IJssel blijven.

Dat van de N50 ben ik ook zeker met je eens :j

Dat is echt een ramp rond de spits maar als het om een fietsafstand gaat denk ik dat de overweging E-bike wel een goede optie zou kunnen zijn om mee te nemen in de overweging.

Welke dorpen ben je een beetje in aan het kijken en voor welk budget? Ik zit in dezelfde regio dus wat mee kijken/zoeken zou ik leuk vinden om te doen :j

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:54

Twaalf km fietsen is echt niet niets, ook op een elektrische fiets. Ja best leuk in de zomer, maar ik zou toch ook goed chagrijnig worden in een natte herfst of koude winter.
Vind dat daar wel makkelijk overheen wordt gestapt hier!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:00

Of in het donker in de winter buiten de bebouwde kom :+ Ik zou dat ook echt niet altijd zien zitten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:29

Eulogy schreef:
Zuidelijk van de IJssel? Bedoel je niet andersom? :D

Nee hoor grapje, maar ik snap ook best wel dat je valt over 12km. Ik wilde ook op fietsafstand van een intercity station wonen, dat was voor mij ook wel echt een harde eis.

Aan de andere kant, als het voor werk is, is er lijkt me wel een mouw aan te passen. Zeker als je dan goedkoper kunt kopen. Wat vind je verder van de locatie?

Ik wil onder de IJssel gaan zitten inderdaad. Dichter bij stal, spoedkliniek en de rest van de familie. Noordelijk van Zwolle is goedkoper, maar dan ben je dat weer kwijt aan reiskosten etc. En dan kom ik in de knel met de spoed

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:51

Simbaa schreef:
Twaalf km fietsen is echt niet niets, ook op een elektrische fiets. Ja best leuk in de zomer, maar ik zou toch ook goed chagrijnig worden in een natte herfst of koude winter.

Ik ga er vanuit dat diegene sowieso al fietst, dan maakt het echt niet zoveel uit of het nu 6 of 12 kilometer is.... zeker niet als er ook nog een ebike is.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 17:07

Achterom schreef:
Simbaa schreef:

Ik ga er vanuit dat diegene sowieso al fietst, dan maakt het echt niet zoveel uit of het nu 6 of 12 kilometer is.... zeker niet als er ook nog een ebike is.

Ben ik het niet mee eens hoor. Er zit voor mij echt wel een verschil tussen een kwartier of een half uur fietsen. En al helemaal tussen 20 en 40 min, wat bij zes resp twaalf km zo zou zijn.
Maar dat is voor iedereen anders :)