Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 14:22

Zo blij met de bank idd <3.
We liepen er spontaan tegen aan. Waren helemaal niet opzoek naar een andere bank :=

We hebben hem nu bijna 4 jaar. Hij wordt helaas wel iets minder mooi nu.
Ik hou niet van doorleefd leer :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 14:24

Oh ik juist wel <3.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 14:35

Kiim schreef:
We willen 4 slaapkamers behouden

Is hier een specifieke reden voor?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 14:48

Als je slaapkamer 4 opoffert als doorloop naar de nieuwbouw (opbouw) dan heb je daar toch weer een nieuwe slaapkamer 4?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:14

Ik heb een groot rond hoogpolig olijfgroen vloerkleed besteld voor in de woonkamer. Ik ben zo benieuwd hoe hij gaat zijn :=.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:57

Ik kom even meekijken/kletsen met jullie als dat mag… misschien wat inspiratie opdoen door jullie, heb al prachtige dingen voorbij zien komen <3

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 22:16

Kiim schreef:
Vind iemand het leuk om mee te denken? Wij willen uitbouwen op de keuken+ zitkamer. We willen 4 slaapkamers behouden en bij voorkeur een grote badkamer met een raampje. De huidige bovenverdieping grenst met de rechterkant volledig aan de buurvrouw.
[ [url=m/NHRZ3Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Benedenverdieping
[ [url=m/Dv0ncI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Huidige bovenverdieping

Ik heb zelf al wat tekeningen gemaakt maar ben heel benieuwd naar nieuwe inspiratie! Ik kom namelijk steeds op ongeveer hetzelfde uit.

Lastig zeg.. Ik zou de badkamer boven de trap plaatsen (nu slaapkamer 4) En eventueel het toilet apart daartussen plaatsen.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 23:01

_San87_ schreef:
Ik heb een groot rond hoogpolig olijfgroen vloerkleed besteld voor in de woonkamer. Ik ben zo benieuwd hoe hij gaat zijn :=.

Oeh, ik ben heel benieuwd naar een foto als je hem t.z.t. hebt ontvangen! O:)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 23:47

Hoi! Zijn hier mensen met katten die ervaring hebben met trap bekleden met tapijt? Wat voor soort tapijt hebben jullie gebruikt? Ik kreeg van Carpetright bouclé aangeraden, maar de vloerenmeneer die ik vandaag sprak zei juist dat ik geen bouclé moest doen met katten.. I’m confused :=

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 07:13

xLoki schreef:
Hoi! Zijn hier mensen met katten die ervaring hebben met trap bekleden met tapijt? Wat voor soort tapijt hebben jullie gebruikt? Ik kreeg van Carpetright bouclé aangeraden, maar de vloerenmeneer die ik vandaag sprak zei juist dat ik geen bouclé moest doen met katten.. I’m confused :=

Dat is met die lusjes toch? Ik heb dat in mijn vorige huis als halve maantjes op de trap gehad. Als mijn kat daaraan ging krabben bleef hij nog al eens aan de lusjes haken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 07:26

xLoki schreef:

Wat een raar advies van Carpetright. Bouclé betekent letterlijk lus, de stof bestaat dus uit in lusjes geweven stof. Lijkt me geen strak plan met katten.

SjakieXX schreef:
_San87_ schreef:

Oeh, ik ben heel benieuwd naar een foto als je hem t.z.t. hebt ontvangen! O:)

Morgen komt ie als het goed is :D. Hij is 2.30m, ben benieuwd wat dat weegt :=.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 07:48

Met katten zou ik voor en zo'n strak mogelijk geweven tapijt gaan. Dat gaat prima zeg ik uit ervaring.
De lussen hebben ze echt binnen no time in lange halen getrokken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:26

Kiim schreef:
Vind iemand het leuk om mee te denken? Wij willen uitbouwen op de keuken+ zitkamer. We willen 4 slaapkamers behouden en bij voorkeur een grote badkamer met een raampje. De huidige bovenverdieping grenst met de rechterkant volledig aan de buurvrouw.
Benedenverdieping
Huidige bovenverdieping

Ik heb zelf al wat tekeningen gemaakt maar ben heel benieuwd naar nieuwe inspiratie! Ik kom namelijk steeds op ongeveer hetzelfde uit.

Hoe drastisch wil je verbouwen?

Makkelijkste zou zijn: slaapkamer 4 doorloop/bergruimte van maken en dus betrekken bij de overloop.
Dan de 4e slaapkamer boven de keuken en de 2e slaapkamer naar achter boven de kamer uitbouwen en eventueel aan de kant van de huidige badkamer een inloopkast realiseren, anders is die kamer net een balzaal.

Huidige badkamer sauna van maken, ombouwen voor de wasmachine ed of als kast voor de slaapkamer rechts onder?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:31

MarliesV schreef:
Kiim schreef:
Benedenverdieping
Huidige bovenverdieping

Hoe drastisch wil je verbouwen?

Makkelijkste zou zijn: slaapkamer 4 doorloop/bergruimte van maken en dus betrekken bij de overloop.
Dan de 4e slaapkamer boven de keuken en de 2e slaapkamer naar achter boven de kamer uitbouwen en eventueel aan de kant van de huidige badkamer een inloopkast realiseren, anders is die kamer net een balzaal.

Huidige badkamer sauna van maken, ombouwen voor de wasmachine ed of als kast voor de slaapkamer rechts onder?

En waar komt de badkamer?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:54

Oh ook goedemorgen, ik heb meer koffie nodig! Die zat in mijn hoofd op de plek van de 4e slaapkamer maar die heb je dan niet meer natuurlijk. Hmm ook geen oplossing.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:56

MarliesV schreef:
Oh ook goedemorgen, ik heb meer koffie nodig! Die zat in mijn hoofd op de plek van de 4e slaapkamer maar die heb je dan niet meer natuurlijk. Hmm ook geen oplossing.

Haha het is ook best een breinbreker he :)).

Ik zie ook geen mogelijkheid zonder dat je of 1 slaapkamer opoffert, of 1 slaapkamer zonder ramen hebt, geloof ik...

Of je moet een hele rare lange gang hebben langs de rechtermuur en dan heb je alsnog geen direct zonlicht/frisse lucht.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:07

Nou daar kan je nog dakramen in maken misschien, heeft mijn broer ook gedaan.

En dan links bij de kleine slaapkamer en uitbouw boven de keuken een badkamer en slaapkamer.
Midden tussendoor een hal/overloop met dakramen.
En dan rechts aan de muur van de buren de grote slaapkamer met uitbouw aan de achterkant en eventueel dus die inloopkast.

De hal dan dus verplaatsen naar het midden, mits er dakluiken in kunnen voor de natuurlijke verlichting.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:52

Ik zou, heel crappy getekend, het zo doen. Als je de badkamer 2.50 breed maakt hou je volgens mij vrij nette slaapkamers over. Het is natuurlijk niet op schaal want ik heb nu geen laptop in de buurt _O-

Afbeelding

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:11

Ik heb boucle stoelen, maar dat is echt ideaal. Je ziet er niks van omdat de stof al van zichzelf en beetje gepiild is. Weet niet of het voor tapijt ook op gaat

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:35

_San87_ schreef:
Wij (partner en ik) houden van hout. Maar dat is wel duidelijk, denk ik :D.

Komen allemaal leuke foto's van jou langs San, ben ook erg benieuwd naar het kleed dat binnen komt!

Ik ben ook gek op hout en kan in mijn nieuwe huisje mijn hart ophalen wat hout betreft;

Afbeelding

Ik huur een 'tiny house' :). Volledig van hout, zonnepanelen en warmtepomp, 'grote' tuin. Echt ideaal zo in de stad! Inrichting wordt steeds meer af. Alleen nog opzoek naar passende gordijnen en dingen voor aan de muur.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:29

Leuk een tiny house :) hoeveel m2 is het ??
De muren én het plafond van dezelfde kleur hout is mij iets teveel, ik krijg een beetje een sauna-gevoel erbij :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:37

DewiRox schreef:
_San87_ schreef:
Wij (partner en ik) houden van hout. Maar dat is wel duidelijk, denk ik :D.

Komen allemaal leuke foto's van jou langs San, ben ook erg benieuwd naar het kleed dat binnen komt!

Ik ben ook gek op hout en kan in mijn nieuwe huisje mijn hart ophalen wat hout betreft;

[ [url=m/A8og9V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik huur een 'tiny house' :). Volledig van hout, zonnepanelen en warmtepomp, 'grote' tuin. Echt ideaal zo in de stad! Inrichting wordt steeds meer af. Alleen nog opzoek naar passende gordijnen en dingen voor aan de muur.

Dit is qua hout wel weer het andere uiterste :D. Schrootjes ben ik zelf niet zo van, het wordt dan zo bruin. Een deel wit schilderen breekt dan wat meer.

Wel ziet het er erg gezellig uit al (mooie Strelitzia ;)).

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:52

Het is een huurhuis en het hout mag niet geschilderd worden. Wel zit er in de woonkamer een muur die we licht blauw geverfd hebben en in de slaapkamer is de grootste muur terracotta geworden :). Het sauna gevoel valt mee! Gelukkig is het plafond vrij hoog. Het voelt nog steeds elke dag als een vakantiewoning. Zo tiny is het ook niet, hebben in totaal 54m2 (verdeeld over 2 verdiepingen) :D.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:57

Dat is idd niet echt 'tiny' , dan denk ik echt aan 24 tot 35 m2.
Maar wel vreemd dat er wel 2 muren geverfd mogen worden naar niet het plafond ??
Met een gekleurde muur zul je idd geen sauna-gevoel meer hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:59

DewiRox schreef:
Het is een huurhuis en het hout mag niet geschilderd worden. Wel zit er in de woonkamer een muur die we licht blauw geverfd hebben en in de slaapkamer is de grootste muur terracotta geworden :). Het sauna gevoel valt mee! Gelukkig is het plafond vrij hoog. Het voelt nog steeds elke dag als een vakantiewoning. Zo tiny is het ook niet, hebben in totaal 54m2 (verdeeld over 2 verdiepingen) :D.

Snap ik, hoor :j. En het is inderdaad niet heel tiny :)).