Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tjiftjaf schreef:Ik zou toch eens naar een andere adviseur gaan want volgens mij klopt het niet Rinske.
yza1987 schreef:Even een vraag. Als je aan het onderhandelen bent en jij bent sinds vrijdag weer aan zet. Breng je dan ook gewoon een nieuw bod uit in het weekend of wacht je tot na het weekend?
Rinske schreef:Wij zijn het helaas niet geworden, huis is uiteindelijk voor €30.000 boven de vraagprijs gegaan, randstedelijke praktijken dit.
Dat betekent dat we nog drie weken hebben om een ander perfect huis te vinden, en anders zitten we hier voor de rest van ons leven. Niet dat dat erg is, maar lagere hypotheeklasten zou fijn zijn. De boeterente op onze hypotheek is €53.000,-
Nadir schreef:Omdat haar man volgens mij dan een leeftijd bereikt waarop hij flink minder hypotheek kan krijgen.
Yza, afhankelijk van waar je biedt idd. In de grote steden zou ik niet wachten.
Nadir schreef:Omdat haar man volgens mij dan een leeftijd bereikt waarop hij flink minder hypotheek kan krijgen.
verootjoo schreef:Nadir schreef:Omdat haar man volgens mij dan een leeftijd bereikt waarop hij flink minder hypotheek kan krijgen.
Maar je hoeft toch ook flink minder hypotheek als je een huis te verkopen hebt lijkt mij (Er vanuitgaande dat die dan al ook een heel eind afbetaald is, en flink meer opbrengt als je er al een tijd in zit)
Maar ze zullen het wel uitgezocht hebben.
verootjoo schreef:Rinske schreef:Wij zijn het helaas niet geworden, huis is uiteindelijk voor €30.000 boven de vraagprijs gegaan, randstedelijke praktijken dit.
Dat betekent dat we nog drie weken hebben om een ander perfect huis te vinden, en anders zitten we hier voor de rest van ons leven. Niet dat dat erg is, maar lagere hypotheeklasten zou fijn zijn. De boeterente op onze hypotheek is €53.000,-
Waarom moet je dan de rest van je leven blijven zitten waar je zit?
Iris82 schreef:https://www.funda.nl/koop/udenhout/huis ... enlaan-17/
Is dit niet wat? Die garage is zo huge dat je daar makkelijk een studio kan maken?
Of deze:
https://www.funda.nl/koop/udenhout/huis ... straat-58/
manzano schreef:Je weet dat je de overwaarde in een nieuw huis moet stoppen hier en dat anders voor dat deel je hypotheek niet aftrekbaar is?
Had laatst iemand die dat niet wist en daardoor onverwacht hogere maandlasten had die hij niet wilde. Foutje
Booooo schreef:manzano schreef:Je weet dat je de overwaarde in een nieuw huis moet stoppen hier en dat anders voor dat deel je hypotheek niet aftrekbaar is?
Had laatst iemand die dat niet wist en daardoor onverwacht hogere maandlasten had die hij niet wilde. Foutje
We zijn al bij verschillende adviseurs geweest. Overwaarde is je eigen geld, mag je mee doen wat je wilt. Dus je moet dat helemaal niet in een nieuw huis stoppen.. Fiscaal meestal wel verstandig, en ook wat de meeste mensen natuurlijk doen.