Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:10

mysa schreef:
dems75 schreef:
echt schroten zijn het niet....ik wil het ook grof hoor...niet van die gekke smalle plankjes. Mininmaal 15 cm breed iig. Hihi...iedereen kotst bij het woord schroten natuurlijk! als ik dat opnoem in de familie, kijken ze me allemaal verschrikt aan! Maar hoe je het ook noemt, ik weet heel goed hoe ik het wil en hoe het eruit komt te zien. Snap ook best dat heel veel mensen dat helemaal niks vinden hoor. Maar het past bij ons en het huis (1900)

Ik vind het mooi, zou wel minimaal 20 breed nemen. Verticaal vind ik ook mooier dan horizontaal.

Ja 20cm is misschien nog wel beter indd. Verticaal maakt de boel optisch ook wat hoger want zo heel hoog is het allemaal niet...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:12

Misschien vergelijk ik te veel hoor, maar ik heb een stuk minder gevraagd voor de spullen in mijn oude appartement. Ik heb daar 9 maanden gewoond, vloer bleef liggen, douchescherm, op maat gemaakte gordijnen, op maat gemaakte kast in slaapkamer. Keuken was verbouwd, waarbij ze dus een 5 pits gasfornuis over konden nemen, met grote afzuigkap en vaatwasser. Plus nog wat dingen := Ik zat ruim onder de 1000 in ieder geval.

Nu weet ik niet welke merken de koelkast/fornuis en bank zijn, maar de ikea spullen zijn niet enorm veel waard tweedehands. Handig voor jou als het blijft, maar geen argument voor 1300 euro. Het zal aan de staat en merken van de andere spullen liggen, ik deel jouw mening waarbij 1000 euro echt de max is.

Rennie89

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:38

Bosch is de koelkast, het elektrische fornuis volgens mij ook. De bank zou 5 jaar geleden 2100 gekost hebben. Is een mooie bank dus wat dat betreft prima maar vind het wel een hoog bedrag.

Afbeelding
Vergelijkbare bank

En dus een tweedelige pax kast, ca 1,2 m per deel breed?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:28

Wat een mazzel Dems! Iedereen blij! Ben ook benieuwd naar jullie toekomstige inrichting, krijg er nu een beetje Riviera-maison gevoel bij. Ennuh...mocht je afstand willen doen van de glas-in-lood-ramen... <<)

@Lifaya, kunnen jullie kwa prijs elkaar niet tegemoet komen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:52

Ik zou het vandaag laten weten betreft de prijs
Met het huis heb ik niet onderhandeld over de prijs, zei meteen ja op hun vraagprijs, maar dit is wel een flinke uitgave voor tweedehands spullen...

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:13

Wat een gaaf huis Dems, en die schrootjes zijn heel gaaf! Zo te zien heb je ook veel hoekjes en ramen waardoor het mooi breekt, niet dat je een lange wand krijgt want kan me voorstellen dat het dan al gauw te wordt. Je idee voor de eethoek is ook gaaf! En die kast <3

Wij wonen nu in een jaren 30 huis en gaan naar nieuwbouw. Toch wel een omslag qua interieur. Ben nog heel erg aan 't zoeken welke kant we op gaan. Gelukkig nog 1,5 jaar om over na te denken :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:16

Lifaya buiten het gemak, hoe teleurgesteld zou je zijn als je de spullen niet over kan nemen?
En wat heb je zelf al om de tijd te overbruggen?
Indien het voor jou vooral gemak is en in eerste instantie geld besparen (doordat je geen nieuw koopt) dan zou je gewoon jouw uiterste bedrag kunnen noemen.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:21

Wij hebben voor onze pax kast met inrichting van 2,5 meter (2x 1m en 1x 50cm) 250 euro gekregen

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:55

noviceh schreef:
Wat een mazzel Dems! Iedereen blij! Ben ook benieuwd naar jullie toekomstige inrichting, krijg er nu een beetje Riviera-maison gevoel bij. Ennuh...mocht je afstand willen doen van de glas-in-lood-ramen... <<)

Ohjee, geen RM hoor! Wel landelijk hoor, maar dan stoer/sober landelijk. Tenminste, dat is het uiteindelijk beoogde resultaat....hoop dat dat lukt

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:47

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:50

Haha die kreeg ik ook via insta! Moest ook meteen aan Dems denken!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:32

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:57

Haha thanks, die indd!!!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:03

De kamer van de jongste is voorzien van een nieuw behang op de lelijke blauwe muur.
Afbeelding

Eerst lekker alles eraf halen
Afbeelding

Muur is kaal
Afbeelding

Behang is door mijn zoon zelf uitgekozen
Afbeelding

En de meubeltjes weer terug op hun plek
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karijn op 05-08-19 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:30

netjes. En ook lekker levensloop bestendig ! Hier kan een tiener ook nog mee uit de voeten.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:36

Precies, dat was ook de bedoeling. Het speelkleed gaat nog weg.
De muur er tegenover is gewoon wit. Daar komt de kledingkast nog op (foto’s post ik morgen en ideetjes zijn zeer welkom). Die ga ik toch nog voorzien van een kleurtje want hij detoneert nu heel erg. Helaas past hij net niet op de plek waar het bureau staat (1 cm te hoog).
De plafonniere wordt ook nog een keer vervangen door een leukere. Beddengoed laat ik maar even voor wat het is.
Het lampje aan de muur aan het hoofdeind van het bed krijgt nog een andere kap. De lamp op het bureau ook. Alleen welke kleur?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:48

karijn schreef:
Daar komt de kledingkast nog op (foto’s post ik morgen en ideetjes zijn zeer welkom). Die ga ik toch nog voorzien van een kleurtje want hij detoneert nu heel erg. Helaas past hij net niet op de plek waar het bureau staat (1 cm te hoog).

Zitten er pootjes onder die eronder uit kunnen ??

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:59

Nee er zitten geen pootjes onder.
Mijn vader begon over een stuk uit de witte balk frezen maar dan kan de kast ook alleen maar daar staan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:32

Soooo wat gaan jullie hard! Bijgelezen en mooie dingen te zien. Toffe jongenskamer!

Morgenvroeg komt er een stukadoor kijken. De man van vorige week vond ik zo extreem duur.

Woensdag gaan we de zolder strippen. Hopelijk kan de stukadoor (als de prijs past) snel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:53

karijn schreef:
Nee er zitten geen pootjes onder.
Mijn vader begon over een stuk uit de witte balk frezen maar dan kan de kast ook alleen maar daar staan.

Ik ben nu bezig om van een 3-deurs-kast 2 2-deurskasten te maken, dus aan een kast kun je ook een hoop 'verspijkeren'.
Bijv. de bovenkant er af halen, een stukje inkorten en weer vast zetten, net als de deuren. Maar ook dat is niet bij elke kast mogelijk.
De balken uit frezen zou ik dan weer niet doen. Buiten dat het 'geen porum' is als er geen kast staat, het verzwakt ook de constructie.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:31

_mexx_lady_ schreef:
Oke hier druk aan het klussen! We zijn nu aan de slaapkamer bezig, maar ik merk dat deze buizen me blijven storen.
Oud appartement van 1962....

Wat zou een goede hide up zijn voor die lelijkerd.
De boelen openbreken en verstoppen gaat het helaas niet worden. Ik dacht zelf al aan steigerhouten omkadering maar dat is ook weer zo wat.
Iemand tips?

[ [url=m/hrf9e0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6m806u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Laatste redmiddel is ze gewoon wit verven, dan vallen ze minder op...

Wij hebben ze overal in de muur laten leggen. Het ging alleen in de hal niet omdat daar de leidingen van de vloerverwarming door lopen.
Wij hebben gipsplaten netjes afgewerkt en toen gewit. Zit naast de voordeur dus weining van te zien.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:33

BiBiQ schreef:
Wij hebben onze overkapping af <3

De muur onder de overkapping wil ik eigenlijk nog schilderen :)

Before:
[ [url=m/oXjM59.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu:
[ [url=m/1MTWWS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0zX90m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4rBcbW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hknl9X.jpg]Afbeelding[/url] ]

En achterin:
[ [url=m/AiGtuz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ypviaW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gezellig overkapping. Wat heb je op het dak liggen? Wij moeten nog wat nieuws.

Dit was een carport van 50 jaar oud.. midden in de tuin. Hebben zijwand er uit gesloopt en er een zitje van gemaakt. Super blij mee en heeft niets gekost.
Wil deze zomer nog de deuren en muur wit maken. Maar eerst morgen de zolder slopen ;)

Er zit enkel asbest op dus moet wat nieuws op.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 06-08-19 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:38

Relaxed schreef:
Ik wil het straks in mijn keuken ook doen, niet voor de leidingen, maar wel voor de spots en daardoor goed licht boven het aanrecht ipv achter je..

Btw, ik volg sinds kort ivm nieuwe woning :D

Hebben wij ook. Ziet er zo tot uit! Kan zo snel geen foto vinden maar geeft een mooie uitstraling. We gaan het nu ook op de slaapkamers doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:39

dems75 schreef:
oh ja...ik heb de oude kast van mijn oma een nieuw jasje gegeven!
[ Afbeelding ]

Knap gedaan! Hele toffe kleur ook!!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:03

PSvanLot schreef:
BiBiQ schreef:
Wij hebben onze overkapping af <3

De muur onder de overkapping wil ik eigenlijk nog schilderen :)

Before:
[ [url=m/oXjM59.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu:
[ [url=m/1MTWWS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0zX90m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4rBcbW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hknl9X.jpg]Afbeelding[/url] ]

En achterin:
[ [url=m/AiGtuz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ypviaW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gezellig overkapping. Wat heb je op het dak liggen? Wij moeten nog wat nieuws.

Dit was een carport van 50 jaar oud.. midden in de tuin. Hebben zijwand er uit gesloopt en er een zitje van gemaakt. Super blij mee en heeft niets gekost.
Wil deze zomer nog de deuren en muur wit maken. Maar eerst morgen de zolder slopen ;)

Er zit enkel asbest op dus moet wat nieuws op.

[ [url=m/YLwL0j.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PH0HHm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind jouwe ook erg leuk! Ik moet het nog meer aankleden.

Wij hebben polycarbonaat platen. Juist heerlijk dat het lichtdoorlatend is, gezien het aan het huis vast zit. Zo hebben we het droog en gezellig, maar leveren we niet in op licht in huis.