Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:58

beccy schreef:
Hoi allemaal!
Ik lees al paar weken mee om wat inspiratie te krijgen! We hebben net een huis gekocht onder voorbehoud verkoop eigen woning. Nu is ons huis heel snel verkocht en is het wachten of de kopers de financiering rondkrijgen. Maar hier verwachten we niet veel problemen. Ons huidige huis hebben we destijds helemaal verbouwd. Ons nieuwe huis zal ook een metamorfose krijgen! Misschien dat jullie nog wat tips kunnen geven hier en daar aangezien ik een grote rwijfelkont ben Haha!! Zal de kink van ins nieuwe huis bijvoegen!!

http://www.versluijsmakelaardij.nl/deta ... ntype=Sale

We hebben dinsdag al een nieuwe keuken uitgezocht, alleen twijfel ik nog over het blad. Dit word een blue stone kleur of betonlook..
Straks gaan we een vloer uitkiezen.

Wat zouden jullie doen met de stenen wand en de kleine schrootjes wand?

Daar ga je echt iets heel gaafs van kunnen maken! Gefeliciteerd :) Vind de grote ramen overal echt geweldig, veel daglicht!
Zitten die 2 prachtige kasten in de woonkamer bij de koop in?

Veel plezier/succes met verven Gianti!

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:02

Nee de kasten zijn helaas al uit het huis

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:23

Jammer zeg! Had je leuke dingen mee kunnen doen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:16

Is die stenen muur echt van steen? Mijn ouders hebben vroeger ook zoiets in ons huis gemaakt, was me toch een potje gedesillusioneerd toen bleek dat het allemaal reepjes steen bleken op een gipsplaat. Je zag er echt helemaal niets van. Maar was 30 jaar geleden kennelijk in. Zou wel een meevaller in jullie project zijn lijkt me. Heel erg benieuwd wat het gaat worden straks Beccy!

Hier is het schuren bijna klaar. Besloten de trap ook te doen. Morgen verf en saus halen. Ruim 145m2 wit :oo kan er eindelijk wat gebeuren! En kijken naar o.a. lichtknoppen en stekker doos dingen. Daar zit zoveel verschil in!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 18:34

Mooi huis Beccy! Ik zou inderdaad schrootjes eraf slopen en dan het hele huis laten stucen. Inmiddels al voor een vloer geslaagd?

Bij ons vandaag de achtertuin gevlakt en op afschot, voortuin is al grotendeels bestraat. Na 3 maanden, eindelijk!!! In het najaar kan ik dan los gaan met de plantjes :D

Iemand nog leuke ideeën om een lange muur te 'breken'? Staat nu een hoge tv-kast met daarnaast een hoge plant, dan komt er een tijdje niets, dan de hondenmand met lege muur, daarna een grote klok waar de eettafel voor staat en op het einde een buffetkast. Wilde aanvankelijk 2 planken op verschillende hoogtes ophangen, maar inmiddels heb ik deze in de woonkamer zo gehangen.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:00

Kun je een foto posten?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:23

Ik heb een vraagje: Onze toekomstige keuken gaan wij schilderen omdat de kleuren afschuwelijk zijn (licht blauw met geel). Nu is het hout allemaal keurig, vandaar dat een nieuwe keuken niet boven aan onze prioriteitenlijst staat. Echter vind ik het wel heel lastig dat de koelkast apart van de keuken moet staan. Er is geen inbouw. Er is ook geen vaatwasser maar dat vind ik nog niet zo'n ramp.
Hebben jullie ervaring met het plaatsten van een koelkast in een bestaande keuken? Zou dat makkelijk kunnen? Via google vind ik vooral mensen die en koelkast in een inbouwkeuken plaatsen maar ik weet dus niet of er andere dingen zijn waar ik rekening mee moet houden. Behalve natuurlijk de maten.

Voor liefhebbers, via de PB wil ik wel de funda link sturen, dan kunnen jullie het zien.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:41

Kn onze vorige keuken hadden we een inbouwkoelkast en nu een vrijstaande. Heel bewust voor gekozen: veel goedkoper (nou ja... deze dan niet: dubbeldeurs RvS Amerikaanse), maar veel belangrijker de vrijstaande koelkasten zijn qua inhoud veel groter. Dat viel ons jaren geleden zo tegen. Misschien ter overweging om een toch voor een vrijstaande te gaan.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:00

Hmm ja zeker goed punt. Het gaat mij er nu meer om dat de koelkast midden in de keuken staat, waardoor de ruimte kleiner lijkt. Maar misschien toch een goed punt om te overwegen

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:29

Ik lees regelmatig mee en geniet van alle verbouwingen en klussen. Nu kom ik ergens niet uit en dacht misschien kunnen jullie mij adviseren.

De badkamer wordt gerenoveerd en we hebben inmiddels alles uitgezocht, alleen de wandtegels vinden we moeilijk. Het worden sowieso witte tegels 30x60 ook daar zijn wel uit, maar kiezen we mat of glanzend?

Kleine toelichting over de rest van de badkamer. Het is een kleine badkamer (2,2 x 1,2) met klein raam met matglas (dus wel daglicht, maar geen direct zonlicht) er komt een antraciet kleurige vloer, glazen doucheschuifdeur, houtkleurig wastafelmeubel, witte wastafel en witte radiator, de kraan en accessoires worden chroom (dus glanzend) en een spiegelkast met hoogglans witte zijkanten. We zullen niet nog heel lang in dit appartement wonen, dus het moet een neutrale 'badkamer' worden.

Mijn keuze voor nu zou zijn matte tegels in de badkamer anders wordt het te glimmend in de badkamer en zie ik steeds mezelf weerspiegeld in de tegels (denk ik) en de glanzende versie in het toilet. Maar op internet lees je overal, in kleine badkamers moet je glanzende tegels nemen, dan oogt het groter. Dus nu twijfel ik.

Zijn er bokkers met een kleine badkamer die matte tegels hebben?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:51

Mijn persoonlijke voorkeur zou naar matte tegels gaan, zou wel badkamer en wc zelfde doen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:54

En voor wat het waard is: ik ben juist heel erg blij met glanzende tegels. Ik heb geen last van weerspiegelingen. Zó glanzend zijn ze nu ook weer niet, ik zou in elk geval kiezen voor grote tegels, dat oogt rustiger dan kleine tegels

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:05

Ik denk dat ik voor mat zou gaan, tenzij je een waterontharder hebt. Anders blijf je aan de gang...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:10

Beide kan heel mooi zijn.

Vraagje. Wie plaatste hier een bruine fauteuil een tijd terug? Weet alleen nog dat ie rond de 500 euro was haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:11

MarjanB toch??

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:44

wij hebben ook kleine badkamer..matte tegels ( betonlook) en houttegels op de vloer

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:00

Janine1990 schreef:
MarjanB toch??

Die van ons was 2.000 -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:31

MarjanB schreef:
Janine1990 schreef:
MarjanB toch??

Die van ons was 2.000 -O-

_O-
Oeps :') Verkeerde... Maar hij was wel heeeeeeeeeeel erg mooi! Euh is... natuurlijk.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:36

vonneke schreef:
Beide kan heel mooi zijn.

Vraagje. Wie plaatste hier een bruine fauteuil een tijd terug? Weet alleen nog dat ie rond de 500 euro was haha.

Misschien Ik? Landelijk 300
Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:37

Die van ons was 2.000 -O-[/quote]

_O-
Oeps :') Verkeerde... Maar hij was wel heeeeeeeeeeel erg mooi! Euh is... natuurlijk.[/quote]

Ja die is en blijft rete gaaf <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:57

Haha ja dat is zo en hij zit ook heerlijk :) maar toch rib uit lijf

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:32

Een rib?? Een halve borstkas :')
Maar wel een supergave stoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:34

Die van jou is ook gaaf Marjan!

We zijn op zoek naar een industriële stoel. Moeilijk Moeilijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:38

Oh ik vind dat industrieel gewoon erg lastig, ik ben lid van zo'n groep. Maar volgens mij past bijna alles in die stijl :+ Heb je iets van een voorbeeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:45

Janine1990 schreef:
Oh ik vind dat industrieel gewoon erg lastig, ik ben lid van zo'n groep. Maar volgens mij past bijna alles in die stijl :+ Heb je iets van een voorbeeld?

Nou bovenstaande fauteuil past er nog niet bijna in haha (Van Gianti)

Ik houd niet van 'ronde' vormen, maar strak, ijzer, stoer. Maar wel wat afgezwakt met warme materialen anders wordt het wel heel hard.

Hier in het dorp heet een winkel 'Landelijk @ Home'... Echt raap me op wat een ellende is dat.