[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke_Amigo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:49

das inderdaad fijn vonneke, als je zo je huis kan kopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:11

Anke_Amigo schreef:
das inderdaad fijn [naam], als je zo je huis kan kopen!

Super fijn. Al had het een jaar geduurd voordat we ons huis kwijt waren dan was het nog geen probleem geweest.

We hadden er een jaar voor uitgetrokken... In oktober op de markt en in december verkocht.

Nu zitten we 2 maart al in het nieuwe huis!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:22

Pfff gian ik snap dat hele wereldje niet zo. Ik had met het eerste huis waar ik op had geboden ongeveer hetzelfde. Extra gewacht omdat ik niet wilde dat het leek alsof ik het te graag wilde en toen ik zelf gebeld had kreeg ik te horen dat het idd aan een ander verkocht was voor een "veel hoger bod" ...
Naja volgende huis is het geworden :p

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:31

Das geen manier van omgang :=
Snap ie gevoel ook helemaal van eigenlijk geen zaken willen doen met dergelijke lomperikken Gianti
Wij hadden er helaas ook zo een waar we een soort van tot veroordeeld waren

Het enige wat je kunt doen is je irritatie uitspreken en aangeven dat je het zeer zou waarderen als ze gemaakte afspraken zouden nakomen ten aanzien van de communicatie aangezien je geen helderziende bent
(Ik heb de makelaar van de verkopende partij ook echt geen mm speling meer gegeven na een paar lompe hork acties, maar ook op een manier waardoor hij eigenlijk geen wederantwoord kon ondernemen, dus allemaal heel correct en netjes, maar zeeeeer duidelijk .
die man was dolgelukkig toen hij van ons af was )

En ik raad hem nog steeds af als aan of verkoop makelaar als mensen iemand zoeken

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:37

Wij hadden hier ook een situatie met meerdere biedingen maar onze makelaar heeft iedereen heel netjes via de mail laten weten dat er een ander met een hoger bod was. Vind het echt aso dat je niet op de hoogte wordt gehouden, is een kleine moeite!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:35

Bah wat naar gianti,
Markt is op het moment heerlijk voor makelaars heb ik het idee

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:28

Sommige makelaars zou je toch wat doen en uit principe geen zaken meer mee willen doen. Grrr.

Morgen tweede bezichtiging bij ex huurhuis tegenover de supermarkt. Afgelopen week in die plaats geweest de hele tijd. Voldoende gelegenheid alles goed te verkennen op meer tijden langsgaan ook s avonds, vroeg en op zondag, nieuwe losloop gebieden voor de honden gevonden en geleerd binnen 2 km allemaal. Goed te doen met scootmobiel. En iets andere plannen voor de indeling ed bedacht. Alleen een ding. Waar laat ik een kapstok in een smalle gang. :? Daar kom ik niet uit.

He he fotos kunnen opslaan nu nu kan ik zonder adres toch wat plaatsen.
De gang. Voor de trap rechts zit nog de toilet.

Afbeelding

Woonkamer gezien van af achter. Links onderin zit keuken aan de zijkant.
Afbeelding

Keuken kaal en leeg maar ik heb vooral losse apparatuur
Afbeelding

Tuintje vanaf achterraam achterste halve schuur hoort erbij. Is 4 bij 3

Afbeelding

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:54

Wat zit er als je binnenkomt rechts?
Is daar geen ruimte?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:32

Toilet, dan de trap, de deur daarachter is een verdiepte kelderkast. Van oorsprong zat er een deur naar de kamer links van de deur naar de keuken. Die deur ligt nog boven. Eventueel zou die er weer inkunnen en keukendeur dichtgooien dan zou daar kapstok kunnen en hoekkeuken plaatsen. Maar dat zijn extra kosten die niet echt nodig zijn en mijn budget is beperkt. Toilet boven en badkamer daarom moeten verplaatsen naar kleinste slaapkamer zijn al een noodzaak. Scheelt dat ik voor keuken zelf losse apparaten heb dus geen inbouw nodig.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:41

Ik ben vandaag wezen kijken...

Hoe werkt dat eigenlijk met dat bieden enzo bel je dan gewoon de makelaar op?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:48

En de kelderkast? Is dat geen plek voor jassen te maken?

Naomi, wij hebben een aankoopmakelaar dus die heeft dat geregeld voor ons

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:56

Ik heb geen aankoop makelaar maar ja je belt de verkopende makelaar op. En gaat daarmee in overleg. Doet en bod (bedrag wat jullie zelf in gedachte hebben) onder voorbehoud van financiering en eventueel keuring. Eerste is erg belangrijk erbij te zeggen. Dan ben je niet de pineut als geld niet gaat lukken. Makelaar gaat dan in overleg met de verkopers en komt dan terug met of bod afgewezen of een tegenbod of een acceptatie. Daarna ga je in overleg over opleverdatum eventueel over te nemen dingen enz.

Kelderkast zou wel kunnen maar dan komen ze of pal naast de stoppenkast te hangen of aan de deur of ik moet trapje af of reiken. Laatste twee moet ik vermijden ivm gammele knie en mijn kabouterformaat. :+ en ik wil/moet hondenvoer, stofzuiger en zo makkelijk kunnen pakken dagelijks. Niet handig als ik om jassen heen moet frommelen dan. -O-

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:01

leuk huisje karuna. En anders iets met een paar haken aan de muur en echt alleen het allernodigste daar hangen? Gasten kunnen de jassen ook nog over eetkamerstoelen hangen.

Ik heb geen aankoopmakelaar en dus zelf gebeld naar de makelaar. Wel handig om een hyptoheekadviseur achter de hand te hebben.

Bij mij wordt nu de hypotheek aangevraagd. En als die met een offerte komt moet ik een kostenberaming klaar hebben voor het bouwdepot. Maar wat een werk is dat zeg :wow: |o
En dat met alleen een plattegrond aan maten :P

heb al een wc uitgezocht en veel laminaat :') naja veel verder nog niet gekomen haha.
Moet nog keuken, badkamer, carport etc ..... ben nog wel even bezig :+

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:22

Mooi ruim karuna !

Maar er is bijv. geen regeling dat je zoveel procent er onder moet bieden?
Mijn ouders kijken nog wel helemaal mee met alles hoor, want ik heb zelf echt 0 verstand van een huis kopen oid....

zit nu bijna een jaar in een huur appartement.

Maar dat kopen is toch allemaal veel aantrekkelijker,

Bij het appartement wat ik vandaag bekeken heb moeten er nieuwe deuren in, en ik wil zoiezo ander laminaat want deze is lelijk en heb dutsen op sommige plaatsen..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:26

ligt eraan waar je woont naomi_haffie.
Hier in het zuiden kun je gerust lager bieden, maar in de randstad zou ik eerder boven de vraagprijs gaan zitten. Maar minstens erop. (idioot hoge prijzen uitgesloten).
Die dingen die jij noemt vind ik nog meevallen. Daar moet je een beetje doorheen kunnen kijken.
Bij mijn nieuwe huis moet er bv een nieuwe keuken, badkamer, wc in. En in elke kamer moet het behang eruit en er ligt niets op de vloeren. Dus dat moet er ook nog bij ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:27

arabella2000 schreef:
ligt eraan waar je woont naomi_haffie.
Hier in het zuiden kun je gerust lager bieden, maar in de randstad zou ik eerder boven de vraagprijs gaan zitten. Maar minstens erop. (idioot hoge prijzen uitgesloten).
Die dingen die jij noemt vind ik nog meevallen. Daar moet je een beetje doorheen kunnen kijken.
Bij mijn nieuwe huis moet er bv een nieuwe keuken, badkamer, wc in. En in elke kamer moet het behang eruit en er ligt niets op de vloeren. Dus dat moet er ook nog bij ;)

Hier zeggen ze niet eens meer vraagprijs maar bieden vanaf prijs :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:34

Hoeveel je wil/kunt bieden daar zijn geen regels voor

Dat is een kwestie van wat het je waard is .
Kijk vooral eens goed rond naar vergelijkbare huizen waar je naar aan het kijken bent om te zien wat een beetje de normale prijzen zijn voor dat soort huizen.
Dan moet je idd wel een beetje de staat van onderhoud in de vergelijking meenemen.

Een vloer zal niet direct heel veel uitmaken in de prijs
Maar iets als slechte kozijnen, antiek sanitair dat is wel iets waar je rekening mee mag houden in je bod

Maar dan is het ook weer een kwestie van , is er in de vp al niet rekening gehouden met die zaken

Tis dus niet dat er een standaard iets is van : zus en zo moet je bieden
Dat hangt gewoon echt af van vp tov het gebodene; is die realistisch en is er wel of niet rekening gehouden met staat onderhoud
En hoe gewild is een huis
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 06-02-17 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:35

Echt waar? wauw, wist niet dat er ook zoveel verschil inzit!
Ik denk dat het in de regio ( tiel ) wel meevalt..

Ja er doorheen kijken moet je ook zeker, maar zijn inderdaad wel weer kosten die je met je moet meenmen etc.

Er komen ook weer ee hoop kosten bij als je het koopt toch?

Mijn moeder gaat er van de week zoiezo nog een keer kijken met een oom van me en een kennis die klusser is..

ik heb zoiets van ik heb het 1 x gezien en ik wil het graag hebben dus ik weet genoeg ~~}>

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:35

Ik heb niet eerder boven vraagprijs geboden. Wel eronder. Bij deze ex huurhuizen geen keus. Is geen bieden maar vaste prijs. -O- take it or leave it. Enige ruimte die er is is een vage regeling waardoor je maar deel van hypotheek zou hoeven betalen en de rest na 10 jaar aan woningbouw. Alleen voor mij niet zo zinvol omdat ik hypotheek als goed is wel krijg.

Een voordeel heeft deze ex huur wel. Alle ruimtes is laminaat perfectbop orde. Alleen ben ik dus geen laminaat fan :+ . Glad voor mij en voor honden. Maar ja bij laag budget beter eerst laten liggen. Schilderwerk is goed op orde. Hooguit opnieuw laagje wit erover. Muren boven ook leuke kleuren en netjes. Saai eigenlijk maar scheelt zoveel kosten. :P

Naomi een keer kijken is niet voldoende. Een tweede en eventueel derde keer ze je weer andere dingen. Dan ga je precizer kijken. :j en op details letten, dingen rondom de woning enz.

Ik ga morgen oa kijken naar indeling, wat laat ik waar. Het riool knelpunt buiten in de tuin bij de achterdeur. En of de supermarkt een permanente airco of ventilator heeft blazen op het dak. Wil niet nog een keer een permanente bron van brom of zoemgeluid hebben. Simpel hoe leuk een huis ook is. Bij een dergelijke geluidsbron haak ik af. Kost me mijn nachtrust teveel. -O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:44

Je kan ook bij het kadaster opvragen wat huizen in de omgeving hebben opgebracht. Dat heb ik nagekeken voordat we gingen bieden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:46

Naomi : ja er komen een hoop kosten bij
Maar daar kun je verder niets mee qua bod
Dat zijn nu eenmaal de kosten van het kopen, er is maar 1 manier om die kosten niet te hebben
En dat is niet kopen ;)

Tweede keer bezichtigen is trouwens wel echt een aanrader hoor :j
Je ziet vaak een tweede keer weer een hoop dingen die je de eerste keer niet zijn opgevallen :j

Maar qua bod
Ga vooral veel vergelijkbare huizen zoeken in de buurt (op funda, jaap en andere sites) zodat je een beetje een beeld krijgt van wat realistisch is qua vp voor wat je zoekt

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:47

dat is ook wel een goede inderdaad,
anders word je gek van dat gezoem!

ik heb er wel al op verschillende tijdstippen doorheen gereden , om te kijken hoe de buurt was savonds in de middag en ook sochtends..

Wel een leuk uitzicht, op een weiland met shetlanders :D

Bedankt voor jullie adviezen tot zover :)

Er staan er in het gebouw wel een aantal te koop,

sommige ver onder de vraagprijs een ander iets er boven maar die is ook behoorlijk wat groter.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:08

@karuna: hier ook een ex-huurhuis. En de verkopend makelaar gaf bij de bezichtiging aan dat er flink wat ruimte was om te handelen. Vraagprijs was 79.500 en heb 71.000 betaald.
Ik dacht idd ook dat het een vaste prijs was. Maar dat bleek reuze mee te vallen. Wel zijn dit woningen die opgeknapt moeten worden ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:15

Hier is echt vaste prijs, heb al naar meer woningen gekeken van deze makelaar/woningstichting. Tot nu toe steeds netjes in orde. :j Alleen kaal en leeg en wat oudere cv ketel. Prijzen zijn wel pietsie hoger hier. :') maar nog net haalbaar

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:20

haha die prijzen zijn voor mij niet haalbaar :P Gelukkig woon ik hier ;) (anders was ik in mijn huur-flatje gebleven :P)

@naomi_haffie: dat uitzicht is altijd leuk <3
Hier jammer genoeg uitzicht op bedrijven (en waar sinds kort ook een gedeelte van mijn afdeling zit, gelukkig ik niet :') )
Misschien ook eens kijken bij de appartementen die goedkoper zijn? Vooral in 1 gebouw kan dat interessant zijn.