[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:45

Raar zeg! Zeker Leeuwarden lijkt mij als Brabander geen makkelijke plek om je huis te verkopen. Gewoon pech hebben dus of je hebt gewoon een goede smaak en ik een wansmaak ;) haha

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:05

Het valt mij ook wel op dat de laatste weken ineens meer huizen verkocht zijn, het trekt toch echt wel aan. Mijn makelaar zei ook dat ze op het moment heel veel aanvragen voor bezichtigingen kregen. Wij hebben er deze week ook al 2 die komen bezichtigen... laatste kijkers vonden het huis weer te klein. Ben benieuwd wat de kijkers van morgen er van vinden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:11

Hier in de buurt zie je ook wel relatief veel verkocht wordrn... Maar dat zijn huizen die over het algemeen aardig lang al te koop stonden en heul flink in prijs gedaald zijn de laatste tijd.

Ik merk wel dat er weinig nieuw aanbod bij komt , ik vermoed dat mensen momenteel eerder er voor kiezen om te blijven zitten waar ze zitten omdat ze er anders te veel op toe moeten leggen naar hun zin of mogelijkheden wat betreft het dragen van een eventuele restschuld.
Wij zitten echt te wachten op nieuwe aanwas in het aanbod. Maar echt opschieten doet dat niet.
Er staan hier trouwens jog steeds wel wat huizen te koop
Maar het aanbod valt tegen.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:29

Wat een pech Liezel!!!
1 keer komt jouw droomhuis wel voorbij en dat het niet voor je neus verkocht is.

Net de makelaar op bezoek gehad.
Ze was zeer positief over de nieuwe inboedel op de begane grond!!!
Heeft beneden weer nieuwe foto's gemaakt.
Ze gaat vanavond contact opnemen met die man die een bod op onze garage heeft gedaan.
Nu maar hopen dat die beste man een koopcontract wil tekenen wat betekent dat we wat meer met de prijs van ons huis kunnen doen.
Bord al in de tuin geplant en van de week nog ff een bord voor boven op het raam halen bij de makelaar.

Nu maar hopen op veel bezichtigingen en 1 koper.

De makelaar vertelde wel dat de woningmarkt aan het aantrekken was maar het zou nog wel jaren kunnen duren voordat alles weer op het oude niveau zit.
Vorig jaar zijn er 90.000 hypotheken verstrekt en ze verwachten dat er in 2020 190.000 hypotheken verstrekt worden.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:51

Jeetje dat is een heel verschil! Ik ben blij dat wij eens huis hebben gekocht waar we nog jaren mee vooruit kunnen en als het nodig is flink kunnen vergroten zodat we geen nieuw huis moeten kopen in de toekomst. Ik zou me opvreten als ze steeds voor mijn neus verkocht zouden worden!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:06

zeer positief gesprek met de hypotheek adviseur gehad
wij gaan nu dus ook op huizen jacht
.midden klasse in vlaardingen schiedam

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:18

Selka schreef:
Raar zeg! Zeker Leeuwarden lijkt mij als Brabander geen makkelijke plek om je huis te verkopen. Gewoon pech hebben dus of je hebt gewoon een goede smaak en ik een wansmaak ;) haha

Ik ben ook Brabantse... :o

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:36

Snel terugkomen! Zat te koop hier :D

@ Spannend horsii! Dus toch maar de gok wagen?
@ Lovemyhorse, klinkt positief! Zou fijn zijn als je de garage zo lekker snel kwijt bent!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:21

Ja wij gaan ervoor. Vriend heeft een vast contract en ik werk als verzorgende ig waar ontzettend veel werk in is en ik heb nu een jaar contract.Huren is een stuk duurder dus.
En we kunnen altijd terug vallen op mn schoonouders. Maar maandelijks kunnen we de kosten makkelijk betalen en houden we genoeg over om te sparen.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:19

Selka,ik hoop het ook dat die man een koopcontract tekent.
Is in ieder geval weer een beetje de goede richting in. :)

Horsii,leuk dat jullie nu ook op huizenjacht kunnen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:35

er staan maar drie huizen op funda die mij en mijn vriend trekken. niet veel.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:21

Je hebt iig een top 3! Wij hadden een top 2. Eerste waren we snel zat door een hele rare makelaar. 2de was veel mooiere ruimte dan we dachten en is het ook geworden :)) Dus komt vast goed :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:21

Als het in het echt ook wat is doe je het beter dan wij hoor :) helaas valt er veel tegen altijd vind ik. Net langs een huis gereden dat we beiden zagen zitten, is de buurt echt helemaal niet mijn ding. Helaas.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:06

wij hebben een top 0 :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:11

lastig he.

ik ga proberen voor dinsdag een afspraak te maken voor het eerste huis.

moet me nu ook is gaan verdiepen in trouwen of samenlevings contract.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:38

Hier nog steeds geen enkele kijker. Het huis staat al 3 jaar te koop en niet 1 serieuze kijker gehad, ik word er echt moedeloos van, pff...en er staat zoveel leuks te koop!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:42

dat is wel een behoorlijke tijd.
enig idee waardoor?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:47

Slechte markt, veel aanbod hier in de straat, matige wijk.
In eerste instantie was de woning niet heel aantrekkelijk:
Afbeelding
Afbeelding
Ondertussen hebben we begin vorig jaar alles aangepakt door een paar meevallers en ziet het er nu zo uit:
Afbeelding
Afbeelding
Het staat voor 1ton te koop, appartement in den haag met 2 slaapkamers en 80m2. We hopen er nog 90k voor te krijgen..

Dit zijn overigens niet de verkoopfotos hoor, maar ik wil de fundalink er niet bijzetten om een realistisch beeld te houden van het aantal mensen dat naar onze woning kijkt. Op dit moment zien we al een paar weken dat we weinig in de zoekresultaten gevonden worden, maar wel veel mensen onze woning bekijken (10-20 per dag). Soms 2 keer gevonden en 20x bekeken. Op de 1 of andere manier zijn er dus mensen die onze woning ergens hebben opgeslagen, maar zetten ze geen stap richting makelaar...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:52

Wel mijn Style alleen zoek een eensgezinswoning en het is voor ons vrij klein :j maar als starterswoning lijkt het me prima

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:55

Het was voor ons idd de starterswoning voor de tijd dat ik studeerde. Idee was om hier te wonen voor 4 jaar en daarna door te stromen naar iets groters. Deze huizen hadden toendertijd een verkooptijd gemiddeld van 1 maand. Vandaar dat we hier toen voor gekozen hebben... We hebben uiteindelijk met 4 woningen boven elkaar te koop gestaan (appartementen zijn 4hoog). Onder ons is verkocht, boven ons staat niet meer actief te koop en helemaal beneden weet ik niet hoe dat zit.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:14

secricible schreef:
Hier nog steeds geen enkele kijker. Het huis staat al 3 jaar te koop en niet 1 serieuze kijker gehad, ik word er echt moedeloos van, pff...en er staat zoveel leuks te koop!

Heb je helemaal geen kijkers gehad? Dat is wel erg zeg :(:)

Als je wil, stuur dan de funda link naar mij op, dan kan ik als buitenstaander mijn mening geven.
Ik heb voor mijn eigen appartement een verkoopstyliste ingeschakeld. Dat levert zo'n drie kijkers per jaar op en nog geen één koper, maar het is tenminste wat.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:37

Balen zeg Secredible. Kan me voorstellen dat je daar moedeloos van word. Ik vind wel dat jullie het prachtig hebben opgeknapt!

Wat voor iets heb jij te koop staan Dammie?

En wat grappig naar Oirschot! Mijn vriend zou ook wel terugwillen naar daar. Ik niet helaasvoor hem, nu dus mooie compromis.

Ik word van de berichten hier soms ook wel beetje moedeloos hoor. Alle kopers die na het bezichtigen van 1e, 2e of 3e huisje meteen het huis hadden gevonden. Wij hebben al wel 10 huizen bekeken. Maar nog niet ons huis gevonden! (Ja eentje wel, maar die werd helaas onder onze neus verkocht).

Nu gaan we kijken bij een huis dat particulier verkocht word. Iemand daar ervaringmee?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:45

Ik heb een twee kamer appartement te koop in de Randstad. Ben al flink in prijs gezakt, maar tot dusver geen koper, wel af en toe een kijker dus.

Ik heb een top drie op Funda, die heb ik al meerdere malen moeten verversen, omdat ze verkocht zijn ;(
Er is een superleuk nieuw woonwijkje van vier huizen bij mij in de buurt gepland, niet te duur, niet te groot en dicht bij OV met een tuintje. Allemaal verkocht hoorde ik maandag...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:05

Loesss, hier ook al een aantal huizen bekeken, 1 wilden we doorheen met een bouwkundige en net onder onze neus weg, ander huis met bouwkundige doorheen en op basis van de conclusies laten gaan en een aantal huizen die gewoon niet eens keuringswaardig waren (er staat hier ean hoop troep te koop := )
gewoon de ogen openhouden en afwachten, is lastig, weet ik zelf maar al te goed, zit nu al een jaar in de situatie dat ons huis gewoon onpraktisch blijft, maar we daar niets aan doen omdat we naar een koophuis aan het kijken zijn. zo irritant

er staat buiten ons zoekgebied best wat leuks te koop, maar goed , dat word te ver weg van allerlei zaken
zoals familie ivm mantelzorg die in de toekomst alleen maar toeneemt, de band die gewoon hier in de regio blijft en meer.
Dammie, waar en naar wat wil/ben je op zoek?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:26

En ik word moedeloos van mijn aantal kijkers waar geen kopers bij zitten..... ik begin dat poetsen voor die bezichtigingen ook een beetje zat te worden. Hier wordt geleefd.... *pakt stofzuiger, emmer sop, dweil en gaat weer verder*
Wij hadden al wat huizen bekeken maar die zijn dus verkocht, dus nu gaan we niet eerder een huis bezichtigen dan dat wij serieuze interesse in ons huis hebben. Er staat gewoon teveel te koop, er is teveel keuze.
Sonja, er staat overal een hoop troep te koop..... het aanbod is enorm en daar zitten zat 'bouwvallen' tussen. Als je lol hebt in zo'n opknapper dan kun je die meestal wel voor een gunstige prijs kopen. Maar veel mensen hebben geen zin in een opknapper. Misschien moeten wij hier toch ook de schilder maar laten komen, want het binnen schilderwerk moet echt nog even goed gedaan worden. Maar ja, dan denk ik weer dat is voor de koper om in eigen smaak te doen. Als het allemaal netjes in de verf zit geeft dat wel een andere indruk.... ik zal het eens met vriendlief overleggen. :)