Ben al weer een tijdje niet geweest hier... zal volgende week fotos plaatsen van alles wat nu klaar is... wie heeft hier verstand van greywashen met krijtverf en aflakken? kan dat en waarmee kan dat?
1234
Geplaatst: 10-09-13 20:18
Oké ik heb weer een probleem (kan derest niet helpen helaas, heb daar niet genoeg inspiratie en ervaring mee xD) Huisbaas wilde de grote kast terug hebben, want die was van iemand en die wilde hem heel graag terug. Nou prima, hij zou er een andere soortgelijke kast voor in de plaats zetten. Maar nou heeft hij een houten simpele stellingkast gekocht bij Ikea. Toen ik dat hoorde dacht ik al van maar oké, het moet maar. Net met huisgenoot alvast die kast in elkaar gezet, en eigenlijk vind ik em wel heel lelijk maar kan em niet omruilen/een andere kiezen want huisbaas heeft em gekocht en ik mag em ook houden van hem als ik weg ga. Vind het ook niet aardig om te zeggen dat ik em lelijk vind.
Maar omdat ik ook te weinig planken erin heb eigenlijk (denk ik, k heb em niet ingericht nog), en ik daardoor bovenaan niet een plank bovenop kan doen (want daar kan ik niets op zetten dan (kan er niet bij) en dan heb k te weinig ruimte qua planken) ziet het er ook niet uit dat er niets bovenop zit. Weet iemand hoe ik deze kast kan oppimpen op een of andere manier? Iemand daar ervaring mee? Of valt er niets mee te doen? K dacht misschien aan verven oid. Het betreft deze kast:
Nee staat niet op zn kop. Heb gewoon heel weinig planken. Als ik 1 van die planken bovenop zou doen, zou die zegmaar 'onbruikbaar zijn' omdat ik er niets op kan zetten. Dan heb ik te weinig ruimte. K had indd mn vader al gevraagd of de planken van zo'n zelfde stellingkast die in mijn vorige kamer stond, hier ook in konden, maar dat denk ik niet. Denk dat deze toch anders zijn. Maar anders indd als t echt niet past, een paar planken erbij halen. Gordijntje is wel een idee misschien. K ga eens opzoek naar dat soort dingen, en verven zou ook een optie zijn.
Ik zou hem whitewashen en leuke manden erin doen dan staat het al heel anders.
1234
Geplaatst: 10-09-13 21:12
dat is een slimme, manden erin! xD K moet alleen wel mn levensmiddelen er ook in zegmaar. Daar is in de keuken niet genoeg plek voor dus k heb dat in mn kamer. maar tis wel een idee om voor leuke manden te kijken dan moet k misschien alleen wel de planken anders doen qua afstanden. Misschien dat de onderste plank wat omhoog moet dan, dat ik daaronder op de grond mandjes kan doen.
jullie brengen me op ideeën hihi super dit! geeft me weer iets meer vertrouwen in de kast toen ik het gisteren hoorde / zag was ik toch wel beetje teleurgesteld dat ik zo'n kast ervoor in de plaats kreeg xD. maar ik kan er nog wel wat leuks van maken. Scheelt dat deze kast nu van mij is en blijft, dus ik kan ermee doen wat ik wil.
anita
Geplaatst: 11-09-13 13:59
Ik heb deze gemaakt voor mijn w.c. Ik twijfel alleen nog met touwtjes of zonder touwtjes. Maar ik maak ze ook voor anderen. Het leuke is je kan ze in de kleur doen doe je wil, lettertype die je wil, tekst die je wil. En het dikke en dunne hout is ook verschil van dikte dus staat heel speels.
wat leuk zeg anita! Erg mooi! Zelf vind ik het leuker met het touwtje ertussen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. @1234 ik dacht ook dat je de kast verkeerd om had staan. Wat raar dat er zo weinig planken bij zitten. Ik denk dat, zoals hier al veel is gezegd, een paar manden niet zullen misstaan. Ook hebben ze bij ikea misschien wel planken? Of kast opvulling. Altijd de moeite waard om te kijken. Vriendlief en ik zijn zaterdag bij ikea geweest. Een paar gordijnen gekocht voor de slaapkamer en voor de woonkamer. Erg mooi al zeg ik het zelf. Het stomme is dat ze niet zo breed zijn. Per gordijn 1.45m terwijl onze balkon ramen 2.60 breed zijn. Nu dachten we dat het net zou passen, past het eigenlijk net niet. Als ze hangen is het net dicht, maar eigenlijk kom je aan beide gordijnen net iets te kort. Misschien dat we deze gordijnen dus gaan hangen in de logeerkamer en dan nieuwe (bredere) kopen voor onze woonkamer. De gordijn railing hangt in ieder geval. Dat was toch een werk! Tevens waren de gordijnen eigenlijk allemaal 1.45x3.00 maar 3 meter is veel te lang. Moeten alle gordijnen 70cm inkorten helaas. Nou ja, gelukkig zijn zowel ik, als mijn vriend, goed met de naaimachine en opzich is het alleen maar recht toe, recht aan met beide gordijnen. Maar voor de woonkamer hebben we beige gordijnen en voor in de slaapkamer lichter beige met een klein blauw streepje hier en daar. Past erg mooi aangezien we 1 blauwe muur hebben en 3 zandkleurige (biscuit) muren. Als je de kamer in loopt is het heel strand achtig vind ik. Oh, en voor de keuken, gezien de weinig opberg ruimte, een mooie zwarte railing gehaald voor aan de muur. Eraan gemaakt met wat haakjes en een bakje. Ziet er meteen een stuk gezelliger uit! Zal zo eens foto's plaatsen van alles tot nu toe. We wonen er als het goed is dit weekend en dan langzaam maar zeker meer huiselijk maken.
Omdat ik er net mee begin heb ik een leuke actie voor bokkers. Deze samenstelling mag andere tekst is normaal 45 euro en voor bokkers 40 euro. Verzendkosten 7,50. Ook erg leuk als kraamkado met wensen voor de baby. Of grote planken met gedicht voor boven je bed.
Volgens mij zitten hier experts om mijn onmogelijke vierkante woonkamer te helpen inrichten...
Ash_
Geplaatst: 11-09-13 21:56
Nieuwe kink in de kabel. Hypotheek adviseur heeft een berekening foutgemaakt. Je mag 10 % bouwdepot afsluiten (ons nooit verteld) en heeft dat bedrag dus te hoog gezet notaris kan papieren nietk in orde maken omdat het tegen de regels is.
Zucht houd het dan nooit op.
Super leuk die bordjes
MamaMiesje
Geplaatst: 11-09-13 21:57
Ik zou zeggen: doe eerst es ff een fotootje of een plattegrond.
Anoniem
Geplaatst: 11-09-13 21:59
MamaMiesje schreef:
Ik zou zeggen: doe eerst es ff een fotootje of een plattegrond.
Ik denk ik vraag het eerst voor wat plaats. Hier komen ze...
Anoniem
Geplaatst: 11-09-13 21:59
Tis enkel wel een zooitje........ morgen vrij dus opruimen geblazen....
Rechts zit de doorgang naar de keuken. (de lamp moet eigenlijk naar beneden, of nog beter, gewoon een ander ding!) We willen de witte kast weghalen en daar een laag donker eiken dressoir terugzetten.
De uitbouw. Of de witte kast komt aan de rechterkant te staan of aan de linkerkant (volgende foto) Dan kan het kleine zithoekje blijven en het speelgoed onderin de witte kast.
Gezien vanuit de uitbouw. De tv zal hier denk ik blijven staan, dat is de makkelijkste plek denk ik. Misschien een grijs/bruin tint tegen de muur. Licht?
zitgedeelte, tv staat links. De witte secretaire mag van mij wel weg.
WAAAAROM is een vierkante kamer zo moeilijk in te richten?!?!?!
Anoniem
Geplaatst: 11-09-13 22:01
Links zie je in de eerste deur de koelkast en daarnaast 2 apothekerskasten. Deze willen we verwijderen en er een klein barretje plaatsen zodat de keuken wat afgeschermd wordt.
Hier zijn de kasten weg, dat zal ook veel licht schelen!
Hier gaat de koelkast naartoe. Nu zijn er planken met kookboeken ed.