Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rampshellie

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:18

Las net de folder van de AH, klopt!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:57

magriet schreef:
Ik hoorde dat er weer een supermarktoorlog komt. AH gooit volgende week heel wat prijzen naar beneden

Alleen maar voordelig, die supermarktoorlog, voor ons :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:29

Elk voordeel kent zijn nadeel

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:54

Naamloos1 schreef:
Vanmorgen overigens ook een verrotte kiwi gegeven aan een medewerker daar, maar dan durf ik toch niet te beginnen over een gratis groente/fruit tas haha.. Dus maar weer weggelopen :')

Zonde!!! Je moet trouwens niet naar zomaar een medewerker maar naar iemand van de groenten, herkenbaar door zo'n schort voor en anders even naar vragen. En als ze het niet aanbieden gewoon naar de tas vragen hoor, je hebt er gewoon recht op. In de meeste filialen staat nu zelfs zo'n levensgroot bord op de groenten afdeling erover, dus echt doen!

Heb zelf vandaag nog een tas gekregen vanwege een nectarine die beschimmeld was. Moest er ook even naar vragen, vooral omdat de dame van de groenten afgeleid was door iets anders, maar mocht daarna zelf de inhoud kiezen van de afdeling met een max van vijf euro.
Zo had ik zeker allemaal bruikbare producten! Was heel fijn en weer mooi meegenomen!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:14

Nog nooit daarvan gehoord, heb wel vaker wat bedorven fruit aan een medewerker van de groente gegeven maar er werd verder niks gezegd.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:25

Is alleen Jumbo hè, en sinds ongeveer een jaar is dat zo. Soms willen ze het wel eens vergeten maar helpen herinneren werkt prima.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:23

Ik begreep al dat het om de Jumbo gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:22

Weet iemand hoe duur de pompoenen momenteel in de winkel zijn? Neem iig aan dat ze er al liggen? Als ik naar mijn paard ga rijden we altijd langs een huis met nu erg veel pompoenen op de oprit te koop. "Kleintjes" voor €1, grote voor €2. Maar weet niet hoe dat in verhouding staat met die in de winkels?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:50

Gisteren hoorde ik inderdaad dat er weer een prijzenoorlog aankomt en dat de AH daar deze week al mee start. Nou, kom mar op! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:51

bij de AH zijn vrij kleine pompoenen al snel 2 en een halve euro,
bij de jumbo kunnen ze al snel duurder zijn ivm kg prijs
1 voor een kleine en 2 voor een grote komt mij netjes over kwa prijs.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:53

Heb voor 11.19 een boel gehaald!

Twee stronken broccoli
1.5 kilo sinaasappels
3 zakken pangasiusfilet
Gehakt
kipkluiven
Twee bussen vogue deodorant
drie potten rode kool

Winkel: c1000

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:13

Ik ben ook naar c 1000 geweest voor 9,65 heb ik 9 artikelen, weer voor ruim 1 week aan boodschappen en ook veel groente/vlees/vis.
Mocht er trouwens iemand zijn die geen pakketzegels spaart dan heb ik ze graag!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:57

Chanen schreef:
Gisteren hoorde ik inderdaad dat er weer een prijzenoorlog aankomt en dat de AH daar deze week al mee start. Nou, kom mar op! :D

Liever niet :o

Als dat doorgaat en andere supermarkten gaan daaraan meedoen.. Betekent dat.wel minder werkuren te gebruiken. Want het moet ergens vandaan komen

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:58

Oh! Wat een handig topic! Nu mijn vriend en ik zijn gaan samenwonen lees ik graag mee! Als ik iets tegenkom zal ik dat ook zeker posten!

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:15

Olympia schreef:
Chanen schreef:

Liever niet :o

Als dat doorgaat en andere supermarkten gaan daaraan meedoen.. Betekent dat.wel minder werkuren te gebruiken. Want het moet ergens vandaan komen

Hoeft natuurlijk niet hè, t is ook de psychologie dat dingen goedkoper zijn en dat mensen er dan toch meer van meenemen, of dat er helemaal niet meer op de prijzen wordt gelet omdat het allemaal wat goedkoper is bij een bepaalde winkel.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:17

Ik kom hier ook even meelezen :) Woon sinds kort op mezelf/half samen (vriend is deze maand gezellig bij mij :D ) en ik werk nog niet dus moet echt ff goed opletten wat ik uitgeef..
Sowieso ga ik voor grote inkopen naar de Aldi, die is hier in de buurt en de AH is op loopafstand dus dat zullen mijn vaste supermarkten worden gok ik.
Echt veel ruimte voor inslaan bij aanbiedingen heb ik niet, dus ik ga op zoek naar meer tips :D Zit nu op 40 euro en dan ben ik voor maandag tm donderdag klaar. Mijn ouders hebben nog hondenvoer in de vriezer dus dat haal ik bij hen op :')

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:42

Aranel schreef:
Ik kom hier ook even meelezen :) Woon sinds kort op mezelf/half samen (vriend is deze maand gezellig bij mij :D ) en ik werk nog niet dus moet echt ff goed opletten wat ik uitgeef..
Sowieso ga ik voor grote inkopen naar de Aldi, die is hier in de buurt en de AH is op loopafstand dus dat zullen mijn vaste supermarkten worden gok ik.
Echt veel ruimte voor inslaan bij aanbiedingen heb ik niet, dus ik ga op zoek naar meer tips :D Zit nu op 40 euro en dan ben ik voor maandag tm donderdag klaar. Mijn ouders hebben nog hondenvoer in de vriezer dus dat haal ik bij hen op :')

40 euro voor 4 dagen voor 2 personen vind ik heel veel!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:54

Is het ook, daarom lees ik hier mee :')
Ik zal ook eens om bonnetjes gaan vragen, die neem ik ook nooit mee en das misschien wel handig. Weet namelijk ook niet meer precies of het nou 40 euro was of minder :+

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:58

Maar wat haal je dan voor die 40 euro?

Hier een gezin met 2 volwassenen, 3 kinderen (waarvan 2 op school en 1 in de luiers), en twee katten om en nabij de 60 euro, dat is ook inclusief luiers en kattenvoer ed

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:02

Hier ook 60 euro Inc luiers. 2 volwassenen en 1 kleine en een kat die meer weg is dan thuis

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:27

DebGizmo schreef:
Aranel schreef:

40 euro voor 4 dagen voor 2 personen vind ik heel veel!

Ik zit ook op 50-70 euro per week ( 7 dagen) voor twee personen. Ik vind dat niet heel raar hoor.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:43

70,- voor 2 personen vind ik ook veel persoonlijk.
Ik zag net op C1000 website dat de zegels sparen niet geldt bij de 2 filialen waar ik eerder over schreef, begrijpelijk maar jammer.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:53

Hier 60 euro voor 3 personen (waarvan kind nog in de lueirs,maar die haal ik van de kinderbijslag)
Hier zit dan wel voor 1 hond en 2 katten voer bij in en grit + voor 1 kat nog medicijnen.

Aranel schreef:

Als je bij de Appie goed op de prijzen let kun je net zo goed daar alles halen ;)
Is net zo duur als de aldi,soms nog wel iets goedkoper vind ik.
Als ik zie wat sommige uitgeven bij de Aldi en wat er dan in de kar ligt,kun je net zo goed naar de Appie gaan.
Maar die keus is natuurlijk voor iedereen anders ;)
Voor vlees ga ik wel elders heen,die vind ik bij de appie te duur.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:22

Hier 2 volwassen, 1 baby, 1 kat speciaal voer en aquarium vol vissen zit ik op ongeveer 30 per week.
Nu gebruik ik wasbare luiers voor de baby, dus die kosten heb ik l niet meer. Brood haal im per 10 en die gaan in de vriezer. Eten voor de baby maak ik zelf, stoom aardappels en groenten en die gaan per portie ingevroren. Af en toe eet ze al met ons mee, dus geleidelijk aan hoef ik niet meer apart te koken.
Verder gaan er elke week wel 3kg bananen en 15 kiwi's doorheen. Zit allemaal bij de prijs in.

Eerder kocht ik echt veels te veel. Nu gaat er bijna altijd een boodschappenlijstje mee ;)

En dan kom ik nog te vaak met extra's thuis....... :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:41

Ik snap echt niet hoe jullie dat doen. Ik ben al blij als ik een keer beneden de 100 euro blijf per week. 4 volwassen eters, twee honden en een kat.