Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:27

Malenka schreef:
Erg leuk bed. Waar komt dat ornament dan? En aflakken is met de meeste verf niet noodzakelijk. Al kan ik het me voor een kinderbed nog wel voorstellen ivm spelen.

Thanks! Ben er ook zo wijs mee hahahaha! Ornament komt op het hoofdbord, zelfde plek als waar die ander nu zit.

Wat mooi Dems!

Esther_

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:02

Mooi bed!
Ik ben eindelijk begonnen aan mijn oude kast. Reinigen en schuren klaar, maar nu de kleur nog.
Afbeelding

Ik heb redelijk wat kleur in huis. Eigenlijk wil voor duck egg blue gaan of Antoinette, maar dan wordt het misschien wel een erge bonte kermis.

Dit is de keuken waar de kast waarschijnlijk komt te staan.
Afbeelding

Of tegen deze muur
Afbeelding

De kleuren van AS
Afbeelding

Iemand de tip☺️

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:04

Esther_ schreef:
Mooi bed!
Ik ben eindelijk begonnen aan mijn oude kast. Reinigen en schuren klaar, maar nu de kleur nog.
[ [url=m/IEMR2n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb redelijk wat kleur in huis. Eigenlijk wil voor duck egg blue gaan of Antoinette, maar dan wordt het misschien wel een erge bonte kermis.

Dit is de keuken waar de kast waarschijnlijk komt te staan.
[ [url=m/R9ukAP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Of tegen deze muur
[ [url=m/5lmg1t.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kleuren van AS
[ [url=m/QUD8S0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand de tip☺️

Antoinette! Zou super mooi staat denk ik!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:33

Ik denk Old White, dat komt het meest overeen met de kleuren van de rest van de ruimte en toch net ff anders dan gewoon wit. Als ik een ruimte inricht neem ik 1 basiskleur voor de muren en 1 voor het houtwerk/deuren. De rest van de kleuren stem ik daar dan op af, die mogen dan veel lichter of donkerder zijn maar wel in hetzelfde kleurenpallet passen, dat geeft rust en lijkt alles goed bij elkaar te passen. Kan dan altijd nog 1 andere accentkleur aan toegevoegd worden, maar zou niet meer dan max 4 kleuren (die best van elkaar mogen verschillen) gebruiken. Bij jou zie ik blauwgroene muren, witte deuren/muur, antraciet vloer, hout van de meubelen en paarse stoeltjes. Emile zou ook nog kunnen om dat paars terug te laten komen maar zou persoonlijk eerder voor Old White gaan.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:41

Dank jeBopjeBo, die 1 basiskleur, daar gaat het altijd mis bij mij☺️

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 16:01

I see :D

Ach iedereen moet lekker doen wat ie zelf mooi vind hoor, maar er bestaan bepaalde richtlijnen en foefjes voor een bepaalde styling te creeeren ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:43

Of zelfs henriette of Louis blue!
Old white is een smerig kleurtje. Had ik hier voor m'n grijs menging. M'n stoel poten met pure gegaan want old white vind ik net zoiets als die net geen wit RAL. Is dat 9001 of 9010 ofzo? Kakkie ;) geef mij maar verkeerswit.
Jouw inrichting vind ik geweldig!
Mooie keuken, mooie tafel, mooie muurkleur! Lekker kleurig met geen harde kleuren en niet teveel tierlantijntjes.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:26

Ik vind pure juist niks en heb alles Old White. Pure vind ik snel al zo steriel :+
Old White een smerig kleurtje? Juist een mooie gebroken wit ;)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:16

Hannanas, ik de k dat je de orginal bedoeld, dat is een beetje een gelig kleurtje. Ik denk dat Louis Blue inderdaad ook mooi zal zijn, past goed bij mij raambekleding. Nog ff doortwijfelen...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:49

Esther_ schreef:
Hannanas, ik de k dat je de orginal bedoeld, dat is een beetje een gelig kleurtje. Ik denk dat Louis Blue inderdaad ook mooi zal zijn, past goed bij mij raambekleding. Nog ff doortwijfelen...

Nee ik bedoeld echt de old white.

Lastig he keuze!
Ik heb toen wat 100 ml potjes besteld.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:52

Moonfight schreef:
Ik vind pure juist niks en heb alles Old White. Pure vind ik snel al zo steriel :+
Old White een smerig kleurtje? Juist een mooie gebroken wit ;)

Haha ja echt kakkie.
Net zo als het gros van de Nederlandse huizen met de binnen deuren en kozijnen. Die zijn altijd gebroken bah. Heb je een mooie witte muur, steekt de deur zo gelig af (Hier ook..)
Vraag me zo vaak af waarom nooit eens witwit deuren.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:00

Ik hou ook echt van wit wit. Wil ik straks graag in mijn nieuwe woning. Ik hou dan weer niet van witte meubels.
Ben nu meubels aan het schilderen in grafiet met klei kleur. Gewoon om eens te kijken wat ik straks mooi vind. Als het straks niet past schilder ik ze gewoon over.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:26

Iedereen zijn mening natuurlijk :D
Maar Old White is zeker geen smerig kleurtje. Het kan natuurlijk zijn dat het jou niet zo ligt maar dat maakt het geen lelijke kleur. Thuis de muren ook gebroken wit en dat zie geen verschil tussen kozijnen en muren. Wat je wel vaak ziet in oude huizen is echt een gelige kleur(cremeachtig) Maar dat is een heel wat anders dan een kleur zoals Old White. Old white is juist grijzer en Orginal wat geler dan Pure ;) In de winkel hebben we beide veel gebruikt op meubels en wanden maar pure bijna niet. Dit omdat het vaak erg afsteekt bij de andere kleuren die we gebruiken. Onze winkel is ook vrij landelijk dus daar past een echt wit/wit dan weer minder bij natuurlijk.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:28

Moonlight, ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. Puur wit zou ook in mijn 150 jaar oude huisje echt niet staan. Is meer voor een super strak interieur ( vind ik ). Maar goed dat is juist het leuke, iedereen heeft een andere smaak !

Kan je de trap ook goed verven met krijtverf ( ook over gewone lak heen ) ? En wat heeft dat voor voordelen tov lakken ?
En wordt een gebroken witte krijtverf dan niet geel als je er een beschermingslak overheen zet ?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:39

Je kan een trap zeker goed verven met Krijtverf! Ik heb alleen ervaring met Annie Sloan. Zelf mijn trap met Paris Grey gedaan en afgewerkt met lacquer van Annie Sloan. Tis nu bijna (het is mij nog niet gelukt) niet meer kapot te krijgen. Zit er nu 8 maanden op en zit nog geen enkel krasje op. Terwijl ik toch altijd heel lomp met de stofzuiger tegen aan loopt te beuken.

Soms zijn er problemen met wittinten en lacquer. Dit heeft niet te maken met de verf de lacquer maar juist met de ondergrond. Problemen zoals bloedend hout zorgen voor de gelige kleur. Je ziet dit bijna niet bij het schilderen maar bij het aanbrengen van de lacquer komt dit dan naar boven. Dit heeft de maken met de eigenschappen van de lacquer. Je zou kunnen zeggen dat de lacquer deze stofjes wat meer 'uit het hout trekt'. Als dit gebeurt is de oplossing om er weer overheen te gaan met Chalkpaint en opnieuw af te werken met lacqeur. De eerste laag lacquer houdt het bloeden tegen waardoor het niet meer zichtbaar is.

Voordelen tegenover lakken? Je krijgt een hele andere uitstraling met Chalkpaint dan met een normale lak. En het aanbrengen is erg eenvoudig :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:45

Waar kan ik iets over die andere uitstraling vinden ? Met een lak eroverheen gaat de trap ook weer glimmen neem ik aan ?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:59

Maris schreef:
Waar kan ik iets over die andere uitstraling vinden ? Met een lak eroverheen gaat de trap ook weer glimmen neem ik aan ?

Ik zou je aanraden om een keer te kijken bij een Annie Sloan stockist. Zij hebben genoeg voorbeelden in de winkel. In zeeland zitten Mien Domus in Zierikzee en Two Ladies Like Living in Middelburg.

Chalkpaint is een erg matte verf. Zelf verf ik altijd met een ronde kwast en verdun ik de verf niet waardoor je je kwaststrepen een beetje blijft zien wat een wat authentieke uitstraling heeft. Je kan ook de verf verdunnen en met een platte kwast aanbrengen waardoor je juist strak schilderwerk krijgt. De lacquer glimt iets.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:11

Ja, een bezoekje aan Mien Domus stond al gepland ! Maar alle advies is welkom hoor. En dan wacht ik nog even met de trap verven met lak. Eerst maar eens horen wat ze daar te vertellen hebben ;) Gelijk een goed excuus om niet te hoeven verven vandaag.....

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:21

Hihi, het zelf zien is altijd even het beste :)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:42

Heeft een van jullie een duidelijke foto van voor en na een wax of lak laag erover heen? Ik ben niet zo tevreden over mn net geschilderse krijtverf tafel. Dus ik moet de keus maken, kijken of wax of lak het mooier maakt, of gewoon zijdeglans verf gaan halen. Ik vind het oppervlak nu te ruw. Terwijl het krijtverf meubel dat ik ergens gezien had mooi dik en glad was maar wel net zo mat.. wie helpt?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:48

eefielover schreef:
Heeft een van jullie een duidelijke foto van voor en na een wax of lak laag erover heen? Ik ben niet zo tevreden over mn net geschilderse krijtverf tafel. Dus ik moet de keus maken, kijken of wax of lak het mooier maakt, of gewoon zijdeglans verf gaan halen. Ik vind het oppervlak nu te ruw. Terwijl het krijtverf meubel dat ik ergens gezien had mooi dik en glad was maar wel net zo mat.. wie helpt?

Wax maakt het oppervlak gladder, enkel de verf geeft een ruw oppervlak. Welke verf heb je gebruikt? Niet elke krijtverf is hetzelfde

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:52

Zit er dan ook nog verschil tussen de verschillende merken krijtverf ??

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:22

Met wax wordt de kleur vaker ook wat dieper. En het is niet meer zo mat van kleur als zonder wax.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:24

eefielover schreef:

Heb ik morgen voor je! Bij daglicht foto maken.
Mijn grijs geverfde tafel staat nog alleen mer het blad in de wax. Dus ik kan je laten zien in 1 foto wat het verschil is.

Wax maakt gladder en iets donkerder (helaas, had ik niet gewild)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:36

eefielover schreef:

Waarschijnlijk ben ik de enige NIET AS fan hier. Twee eiken tafels gedaan met AS en vooraf ivm mogelijk bloeden voorbehandeld met Alabastine, twee geschilderd, gewaxt, vlekkerig nog zoals geschilderd gewaxt, toch maar gebruikt: ontzettend smerig geworden ondanks onderzetters. Niet schoon te krijgen. Uiteindelijk alles eraf geschuurd en de lichte eiken tafels in Skylt gezet. Dus mijn advies: schuur die meuk eraf en haal zijdelglans :D