Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:ik zou er in elk geval nooit mee akkoord gaan om het onder voorbehoud van verkoop van eigen woning te doen laat ze maar weer komen als ze hun huis verkocht hebben als ons huis dan weg is is pech voor hun en anders hebben ze geluk.
Je moet je huis maar graag zat kwijt willen. Dan ga je vanzelf met de prijs zakken. frankiej schreef:de no risk clausule die ik noemde staat volledig los van het vrij standaard aanwezige financieringsvoorbehoud. laatstgenoemde geldt meestal een week of 6. de no-risk een paar maanden of wat de partijen afspreken. verder is daar een kleine opening in als er zich een 2e serieuze koper meldt.
.
En ik heb de afgelopen jaren ook heel wat koopcontracten zien langskomen, maar deze is er dan ingeslopen na 2007? Dus zo lang is dat voor mijn idee nog niet. Ik vind het een slechte zaak voor de woningmarkt.
. Dit is dus echt niet nieuw, je kan dit al 50 jaar in je contract laten zetten, het is alleen niet zo gebruikelijk, zeker niet in tijden dat de huizenmarkt goed loopt. idefix4 schreef:Als je tijd hebt, maakt dat niet uit hè? Het wordt pas lastig als de tijd gaat dringen. Ik zie al heel veel mensen gewoon hun huis te koop zetten en die blijven waar ze zitten, tot het verkocht is. Dan heb je zo'n clausule al helemaal niet nodig. Gaan jullie emigreren?
Onze paarden zijn al geemigreerd, die wonen inmiddels in Frankrijk in een rusthuis.
Werkt dat ook voor kopers?
.