Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:36

Mooi huis flooo! En de gekte is idd nog niet klaar…

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:18

Hoi ik meld me langzaam ook hier! Mijn vriend en ik zijn aan het oriënteren, maar met de huidige energiecontracten + de stijgende rente is het wel een flinke uitgave.

MarjanB en flooooo het valt me op dat huizen veel langer te koop staan in de regio waar wij zoeken. Huizen waar ik al een paar weken nieuwsgierig naar kijk staan nu inmiddels dik twee maanden te koop(ook bij makelaar zelf; niet alleen funda). Kan zelf alleen nog niks gezien ik maandag begin aan m’n nieuwe baan en eerst mijn proefmaand moet uitzitten :') .

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:26

Wat een prachtig huis flooooo!

Hier (omgeving Arnhem/Wageningen) blijven de huizen boven de €500.000 ook langer te koop staan en wordt er ook flink onder de vraagprijs geboden.

Heb de laatste tijd vooral geleerd dat je je niet gek moet laten maken door het aantal mensen die interesse hebben (volgens de makelaar).
Wij zitten in een lagere prijsklasse en hebben het huis ook onder de vraagprijs kunnen kopen.

Hier gaat alles lekker snel, de koopakte van ons nieuwe huis staat klaar en de koopakte van mijn appartement komt morgen ook binnen.
Voordeel van het snelle verkopen is dat ik nu mijn appartement niet meer hoef te laten taxeren bij de aanvraag van de hypotheek, scheelt weer geld!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:34

De makelaar zij vandaag nog dat dit helaas ook de goede markt nog is, we zoeken tot 8 ton ongeveer. En dat voor Drenthe.
Mijn man is ook makelaar dus kent de markt een beetje, het lijkt echt wel iets af te nemen maar het blijft wel echt lopen. Soms ook omdat iemand het huis heel graag wil hebben en dan maar hoog bied voor zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:40

Misschien dat wij met de open dag eens wat gewone rijtjeshuizen gaan bekijken in de omgeving. Leek m'n vriend wel interessant om eens te peilen hoe we dat vinden. Ik dacht vooral: uhm ja dan hebben we nog steeds 3 hanen en 8 hennen die een probleem opleveren en een half demente boerderijkat die niet meer weet dat ie een ex-binnenkat is :')

Ik zag hier 4 duurzame huizen (vrijstaand, retegroot) langs komen in het nieuwbouwproject. Top idee jongens, maar helemaal gestoord vanaf 950K _O- Had er dan meer gedaan die kleiner zijn..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:41

Willen jullie voor me duimen dat de bezichtiging hier vrijdag goed gaat? Ik hoop echt dat die mensen enthousiast zijn. Ik vind het zelf wel moeilijk om dit te verkopen, ik hecht me altijd nogal aan m’n plekje.

Zometeen naar verder met opruimen en schoonmaken…

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:46

L_Flo schreef:
Hoi ik meld me langzaam ook hier! Mijn vriend en ik zijn aan het oriënteren, maar met de huidige energiecontracten + de stijgende rente is het wel een flinke uitgave.

MarjanB en flooooo het valt me op dat huizen veel langer te koop staan in de regio waar wij zoeken. Huizen waar ik al een paar weken nieuwsgierig naar kijk staan nu inmiddels dik twee maanden te koop(ook bij makelaar zelf; niet alleen funda). Kan zelf alleen nog niks gezien ik maandag begin aan m’n nieuwe baan en eerst mijn proefmaand moet uitzitten :') .

Ik heb zelf ook mijn huis gekocht terwijl ik nog in mijn proefmaand zat. Dus ik zou zeker niet daarom langer wachten. Als je nu een huis ziet die je graag wil, zou ik hem niet laten schieten.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:18

Maar je inkomen telt niet mee als je nog in je proeftijd zit, dan kan een probleem zijn als je financiering nodig hebt.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:59

@floooo, zo dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, van dat huis aan de westerstouwe. Wel ene mooi plekje (maar ik ben een straat verderop opgegroeid dus bevooroordeeld).

Die aan de catharinastraat is echt heeeel gaaf! Maar denk idd dat het wel wat stookkosten heeft. Maar kijken kan toch geen kwaad?

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:16

Moska schreef:
Maar je inkomen telt niet mee als je nog in je proeftijd zit, dan kan een probleem zijn als je financiering nodig hebt.

Geen idee hoe ik dat dan voor elkaar heb gekregen. Mocht mijn arbeidscontract opsturen en mijn eerste loonstrookje mocht ik later nasturen. Nadat ik die heb ingestuurd, was ook alles oke. Meestal duurt de aanvraag van hypotheek ook wat langer en doe je pas nadat je de woning heb gekocht. Daar gaat wel een maandje overheen meestal.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:54

Rosanna1990 schreef:
@floooo, zo dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, van dat huis aan de westerstouwe. Wel ene mooi plekje (maar ik ben een straat verderop opgegroeid dus bevooroordeeld).

Die aan de catharinastraat is echt heeeel gaaf! Maar denk idd dat het wel wat stookkosten heeft. Maar kijken kan toch geen kwaad?

We zijn er al geweest, we zitten te twijfelen over hoeveel we moeten bieden.

De Westerstouwe was echt sinds de bouw niets meer aan gedaan en heel hokkerig, daar moest je echt alles aan doen. Had het ook niet verwacht. Mijn huis was het ook niet moet ik zeggen. De buurt vind ik wel heel mooi maar ook ik ben bevooroordeeld. :D

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:48

We hebben vandaag eerste gesprek gehad bij adviseur en kunnen inderdaad nu al gaan kijken! Kunnen een heel stuk meer aan dan gedacht, maar dat kunnen we in de huidige tijd toch niet betalen dus blijven rond Max 350 zoeken. Was wel leuk om te horen hoor maar we kunnen er niet zoveel meer nu. Ik ga nog eens herberekenen met het prijsplafond voor de energieprijzen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:49

Leuk l flo. Fijn dat er nog wat mogelijk is

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:35

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:56

ZwarteHeks schreef:
Vandaag hier naar wezen kijken, op de foto's zag het er redelijk uit, maar in het echt := Er zijn bepaalde bijzondere keuzes gemaakt..
https://www.funda.nl/koop/valkenswaard/ ... lstraat-7/

Hebben ze nou zelf een balkon met overkapping gemaakt? En hoe kom je daar?
Ik zie nergens een deur? :+

Edit: Oh wacht, via de badkamer :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:06

"Onderhoudsvriendelijke tuin" .. ik zie wel een parkeerplaats/oven.. daar brand je toch compleet weg. Ik snap wel waarom dat balkon met overkapping nodig is, maar het is niet echt uhm mooi :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:10

Ik vind beide huizen verschrikkelijk, mag dat ook?
Pfff, wat een geld voor een rijtjeshuis.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:16

Achterom schreef:

Het is rampzalig… wat je neer moet leggen voor een rijtjeshuis…. T is drama om iets te vinden met nog een beetje privacy. Bij de meeste huizen zit je in de tuin nog net niet bij de buren op schoot…

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:32

Ben benieuwd zwarteheks

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:46

Ik wilde juist zeggen: Wat een nette prijzen voor zulke huizen :o
Ben hier in de omgeving wel minstens 30k meer gewend.

Ach, als je zover bent dat je een bod uit wilt brengen dan is het handig als je eventjes kunt overleggen met een aankoopmakelaar,
maar aan de andere kant zou ik het sowieso proberen en bespaar je ook weer geld als het wel lukt!

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:02

Ik zoek net aan de andere kant van Eindhoven gelukkig, maar ook daar is 320k niet gek voor een rijtje, en dit was een jaar geleden nog gem 280-300 -O-

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:13

Cayenne schreef:
ZwarteHeks schreef:
Vandaag hier naar wezen kijken, op de foto's zag het er redelijk uit, maar in het echt := Er zijn bepaalde bijzondere keuzes gemaakt..
https://www.funda.nl/koop/valkenswaard/ ... lstraat-7/

Hebben ze nou zelf een balkon met overkapping gemaakt? En hoe kom je daar?
Ik zie nergens een deur? :+

Edit: Oh wacht, via de badkamer :7

Jaja, badkamer uitgebreidt en er is toen ook een beslissing gemaakt om een krakmikkige "balkon" te bouwen. De makelaar moest er zelf ook om lachen := Die zei "Bij dit huis moet je de potentie zien en voor de ruimte gaan..." :Y) Deze gaat nog wel eventjes op de markt blijven denk ik.

Achterom schreef:

Dat mag, ik heb liever ook een mooi villa met zwembad en wat stallen met grond. :7 Maarja, dankzij ASML zijn de prijzen hier enorm gestegen en is een redelijk huis niet meer te betalen. Dit is bijzonder " goedkoop" voor een rijtjeshuis dichtbij Eindhoven.

Deze hebben we dinsdag gezien, ik was opslag verliefd bij binnenkomst, zoveel ruimte en licht. Maar vriendlief vindt het te ver fietsen. -O-
https://www.funda.nl/koop/bergeijk/huis ... pakker-19/

Voor het huis waar we op gaan bieden, zullen we denk ik wel minstens 15k over moeten bieden, als we echt willen "winnen". Huis is uit de jaren 80, zouden jullie een bouwtechnische keuring laten uitvoeren (mocht ons bod worden geaccepteerd natuurlijk)?

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:26

Dat mag, ik heb liever ook een mooi villa met zwembad en wat stallen met grond. :7 Maarja, dankzij ASML zijn de prijzen hier enorm gestegen en is een redelijk huis niet meer te betalen. Dit is bijzonder " goedkoop" voor een rijtjeshuis dichtbij Eindhoven.

Deze hebben we dinsdag gezien, ik was opslag verliefd bij binnenkomst, zoveel ruimte en licht. Maar vriendlief vindt het te ver fietsen. -O-
https://www.funda.nl/koop/bergeijk/huis ... pakker-19/

Voor het huis waar we op gaan bieden, zullen we denk ik wel minstens 15k over moeten bieden, als we echt willen "winnen". Huis is uit de jaren 80, zouden jullie een bouwtechnische keuring laten uitvoeren (mocht ons bod worden geaccepteerd natuurlijk)?[/quote]

Een bouwtechnische keuring zou wel een van mijn voorwaarden zijn, genoeg onnodige verrassingen gehoord wat er met een keuring wel uit was gekomen. Al weet ik niet of dat regio Veldhoven alweer geaccepteerd is om te doen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:27

Ik zou vriendlief een ebike geven denk ik :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:45

Als ik die prijzen zie ga ik toch altijd twijfelen om te verhuizen naar een andere plek.

Wat een mooie prijzen voor een huis!
Dat is hier de prijs voor 60m2 appartement voor.

Even gekeken of er iets vergelijkbaars hier te koop staat.
Deze staat wel in de 'goedkopere' wijk.
https://www.funda.nl/koop/zandvoort/huis-42838791-voltastraat-20/

En deze, heeft alleen wel iets meer tuin.
https://www.funda.nl/koop/zandvoort/huis-42742668-kromboomsveld-83/

Hier de laatste tijd geen bezichtigingen. Staat niks te koop binnen m'n budget, wat ook nog enigszins aan m'n eisen voldoet.
Die zijn niet zo gek. 2 slaapkamers, wasmachine niet in de keuken. Liefst boven de 60m2.
Niet te vinden voor max 325..