Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:26

Urona447 schreef:
Gefeliciteerd maar wat een prijzen gimme Joy!

Dankjullie <3

Ja dat is helaas wat het is tegenwoordig. Voordeel is natuurlijk v.o.n en energielabel A++

En voor elke andere woning betalrn we dit ook en hebben we kk en ook al het kluswerk.

Nadir

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:51

Mooie huizen zeg!
En ik vind de prijzen wel meevallen. :')

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:54

Ik vind het ook geen gekke prijzen voor wat je ervoor krijgt. Maar misschien komt dat omdat Nadir en ik in een erg dure regio wonen :$

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:08

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:13

Gefeliciteerd GJ! Prijzen zijn idd voor hier ook normaal helaas, maar ik schrik er ook telkens van wat een huis kost tegenwoordig :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:14

Ik woon ook in erg dure regio (gemeente Utrecht), maar vind nog steeds aardig veel geld voor een tussenwoning op een postzegel perceeltje hoor.
Maar je doet er niks aan helaas.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:47

Ik heb mijn hele leven in Amstelveen gewoond. Daar krijg je voor een normale tussenwoning nu makkeijk 500k. Om te janken. Dus ik vind het ook best meevallen :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:51

Ja maar Amstelveen of Roelofarendsveen is op het "veen" na wel een behoorlijk verschil :=

Maar gewoon fijn dat je in aanmerking komt.
Hier wordt zelfs overboden op de nieuwbouw las ik laatst.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:54

klopt haha! Maar daarmee bedoel ik te zeggen dat het me alleszins meevalt gezien de prijzen die ik gewend ben. En het is helaas een Utopische gedachte voor ons te denken dat we een woning kunnen kopen voor onder de 350k. Nieuwbouw of niet.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:22

Wij hebben van de week een bouwtechnische keuring laten doen. Alles is oke, alleen is er een vleermuis gevonden in het dak. Beest mag niet verjaagd worden ivm beschermd diersoort. Iemand ervaring of die beesten voor overlast zorgen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:34

Nee die doen niks, heb je geen last van. Je schijnt ze alleen niet te moeten opeten :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:34

:')

Ik heb net een laatste bieding gedaan op het huis in Helvoirt waar we interesse in hebben. Banken doen behoorlijk moeilijk nu met hypotheken, dus veel hoger dan ons vorige bod zijn we niet gegaan. Er waren 7 biedende partijen, dus ik vermoed dat we niet de hoogste meer zullen zijn, maar aangezien er ook nog alles aan verbouwd moet worden moeten we wel reëel blijven natuurlijk. Het is namelijk ook een mooi perceel voor iemand met het dubbele budget dan wij hebben als je kijkt naar hoe de buren het verbouwd hebben.
Dit is het huis: https://www.funda.nl/koop/helvoirt/huis ... tseweg-29/

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:38

Spannend Rinske! Leuk huis hoor, flink perceel erbij.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:43

Mijn duimen draaien voor jullie Rinske!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:50

Ik kom me hier ook voorzichtig melden. Ik zag al een paar bekenden: :wave:

@rinske: ik duim mee!

Wij waren ook rustig op zoek naar een ander plekje om te wonen. Opeens kwam er een heel leuk huis vrij in een nieuwbouwwijk en ging het in een sneltreinvaart ondanks dat het pas eind december volgend jaar af is.

Tis een huis van dit project:

https://www.woneninparkcentraal.nl/woningen-fase7/

Hele rustige, groene omgeving.

Er is een hoop meerwerk dat we al binnen een maand moeten beslissen zoals de keuken, badkamer, uitbouw, vloeren, indeling.

We hebben 30 pagina's met opties om ons doorheen te werken. Wat komt er veel extra geld bij zeg. Pff. Extra stopcontact, 300 euro, loze leiding trekken 180 euro. Afzetters. :/

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:58

Gefeliciteerd met jullie aankoop Iris! Ze weten de prijzen wel zeg, €300,- voor een extra stopcontact :$

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:02

Iris, heb je geen handige mannetjes? Die evt later als het huis "af" is, zelf extra stopcontacten kan zetten?

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:47

DanielleB schreef:
Iris, heb je geen handige mannetjes? Die evt later als het huis "af" is, zelf extra stopcontacten kan zetten?

Dat is niet zo makkelijk als het lijkt. Leidingen moeten worden ingefreesd en daarna moet de stukadoor er weer bij. Maar je hebt gelijk, bij projectbouw is alles wat extra is belachelijk duur.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:20

Ik heb afgelopen dinsdag 2 huizen bekeken en voor ik het wist had ik er één gekocht :') Verkopend makelaar wist er flink wat druk op te zetten, gelukkig heeft mijn collega het voor mij op kunnen pakken.

Dit weekend dus even goed gaan zitten voor de hypotheekaanvraag. Heeft iemand hier ervaring met het zelf online regelen van z'n hypotheek? Ik twijfel wat.. Het is natuurlijk wel iets dat goed moet gebeuren, maar ik weet wat ik wil, ik heb enige kennis (aantal jaar bij de bank gewerkt, meerdere WFT diploma's en werk nu alweer jaren in de makelaardij) dus als een adviseur geen enorme toegevoegde waarde heeft is die 1200 euro die je kunt besparen door het zelf te doen best aantrekkelijk :o Maar wellicht zie ik iets over het hoofd en zitten er meer voordelen aan een adviseur? B-)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:30

Gefeliciteerd Debbie!

Ik denk dat het voordeel van een adviseur vooral in het uitzoekwerk zit. Zij kunnen heel snel zien waar jij het voordeligst uit bent. Anders moet je dat allemaal zelf uitpluizen. Daarbij komen zij soms met hypotheekverstrekkers aan waar de meeste mensen nog nooit van gehoord hebben.. Maar als je er zelf verstand van hebt en tijd voor hebt dan zou je het natuurlijk zelf kunnen regelen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:13

Wij hebben uiteindelijk voor een hypotheek verstrekker gekozen die je sowieso niet particulier kunt afsluiten. Bijna alle voordeligste en beste keuzes waren dit soort partijen...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:04

Snel gegaan, Debbie. 2 huizen kijken en gelijk 1 gekocht. En hoefde je ook niet te overbieden?

Ik ben ook super blij met mijn adviseur. Die heeft zoveel voor mij geregeld. Ik had al veel uit te zoeken en dan is fijn als iemand je dit soort zaken uit handen neemt. Ook al wist ik door mijn financiële familie precies welke hypotheek ik moest nemen, hij kwam toch nog met goede tips erover heen.
Hij heeft ook gelijk al mijn verzekeringen geregeld dus daar was ik ook heel blij mee.

Maar ik denk dat er heel wat staat of valt met welke tussenpersoon je hebt.
Ik heb me gewoon gebaseerd op reviews. Maar als jij in de makelaardij zit, weet je misschien zelf wel wie het goed of minder goed doet.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:43

ElSea schreef:
Wij hebben uiteindelijk voor een hypotheek verstrekker gekozen die je sowieso niet particulier kunt afsluiten. Bijna alle voordeligste en beste keuzes waren dit soort partijen...

Hier exact hetzelfde :j

Ik vond het ook prettig dat zij met 1 (of 2) drukken op de knop zagen waar ik wel/niet voor in aanmerking kwam. Ik wilde bijv eerst een huis met erfpacht kopen en de adviseur kon meteen aangeven welke hypotheekverstrekkers daar aan mee werkten (en evt met welke aanvullende voorwaarden) en welke niet. Wij hadden ook wat aanvullende wensen en de adviseur kon vrij snel aangeven welke verstrekkers daarbij (niet) pasten.

Lijkt me een enorm tijdrovend om zelf alle vw van alle hypotheekverstrekkers uit te zoeken. Maar als je er verstand van hebt en tijd hebt, waarom niet?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:41

Wij zijn het helaas niet geworden, huis is uiteindelijk voor €30.000 boven de vraagprijs gegaan, randstedelijke praktijken dit := .

Dat betekent dat we nog drie weken hebben om een ander perfect huis te vinden, en anders zitten we hier voor de rest van ons leven. Niet dat dat erg is, maar lagere hypotheeklasten zou fijn zijn. De boeterente op onze hypotheek is €53.000,-

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:05

Rinske schreef:
Wij zijn het helaas niet geworden, huis is uiteindelijk voor €30.000 boven de vraagprijs gegaan, randstedelijke praktijken dit := .

Dat betekent dat we nog drie weken hebben om een ander perfect huis te vinden, en anders zitten we hier voor de rest van ons leven. Niet dat dat erg is, maar lagere hypotheeklasten zou fijn zijn. De boeterente op onze hypotheek is €53.000,-

Dat is toch echt niet meer normaal, dus een twee onder een kapper waar je nog veel aan versleutelen moet om het naar deze tijd te krijgen voor 375.000 Euro? :$

Ik hoop voor je dat het nog gaat lukken in drie weken tijd, maar vrees ervoor.