[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovemyhorse1

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 07:46

Sonja,de garage staat niet aan onze tuin vast maar staat op het pleintje achter ons huis.Is 10 meter lopen.

Ik ga het vandaag maar eens bespreken met de makelaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:40

Ik zou zeker de optie openhouden om het direct aan deze bieder te verkopen als hij echt een serieus goed bedrag ervoor wil betalen...de kans bestaat altijd dat dit het beste bod is dat je er voor krijgt, en dan kun je het ijzer wellicht beter smeden wanneer het heet is :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:54

ik zou het idd wel overwegen, het bod.
als de garage nu echt direct aan je tuin zat, of bij wijze van in je tuin stond, dan is het een ander verhaal, maar als hij los van het huis/tuin is en het bod is echt goed en de parkeermogelijkheden in de wijk verder prima... dan is het misschien wel interessant, wie weet geeft het je wel de ruimte om je huis superscherp in de markt te zetten en zo vlot te verkopen.

maar goed, je kunt vandaag als je langsgaat net zo goed de mening van een paar professionals vragen, net zo handig

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:43

wij hebben morgen een aller eerste gesprek. advies gesprek. alle papieren al bij elkaar verzameld dus hoop dat er wat positiefs uit komt. staan nu namelijk een paar ontzettend leuke huisjes. waarvan ik er een echt graag wil bezichtigen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:12

Hamont schreef:
Mooi hoor, die witte interieurs met hout. Vooral die onderste foto.

Symbeami, wij gaan volgende week een bod doen op een huis. Als dat niet lukt kijken we weer verder. We moeten er wel voor 27 maart uit hier.

Ik kan me echt niet voorstellen dat het zo lang duurt met jullie huis. Misschien hier in je onderschrift op bokt plaatsen? Het is tenslotte echt voor paardenliefhebbers!! Je kan er zo in met je meubels en je paard!

Ik heb hem een tijdje in mijn onderschrift gehad maar ik ben niet zo heel actief op Bokt, jij hebt het toch ook zonder Bokt gevonden? ;)
Het punt met ons huis is dat het wat aan de kleine kant is en 2 onder 1 kap. Als je weiland bij wilt hebben dan kom je in een prijsklasse (zo is dat bij jou toch ook een beetje gegaan?) waarvoor je ook iets vrijstaands met grond kunt kopen. Vanwege het gebrek aan noodzaak om het te verkopen gaan wij dus niet in prijs zakken.
Maar ooit zal er wel een keer een koper langs komen. Woensdag komen er weer mensen bezichtigen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:02

Hier begint het al enorm op te schieten met inpakken. Bijna alles is ingepakt, veel staat al in de opslag. Alleen de slaapkamer is nog in tact, voor zolang het duurt. Ik ga zo een begin maken met de kleerkast in te pakken, zodat die ook uit elkaar kan en in de opslag kan. Woonkamer staan alleen de meubels en tv en stereo nog, maar die gaan mee naar de tijdelijke woning.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:59

Vanochtend naar de makelaar geweest.
Ze komt morgenmiddag naar mij toe met heel de reutemeteut die bij verkoop van huis van toepassing is.
Ook gevraagd van de garage.
Vanavond die man opbellen of dat hij bereidt is een koopcontract te ondertekenen met voorwaarde dat hij de garage koopt als wij het huis hebben verkocht.
Makelaar adviseerde om de garage los te verkopen voor dat bedrag wat die man had geboden.
Was echt een supergoed bod en ze verwacht niet dat de garage meer zal opleveren als hun het huis in beheer hebben voor de verkoop.

Spannend.

Neonlight,fijn als je al spullen in kunt pakken en weet dat je ze over een poosje weer uit kunt pakken in je droomhuis.Zou willen dat het bij ons zo ver is.Kan niet wachten om weer terug te keren naar het mooie Brabant.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:23

Wanneer ging je ook alweer uit je huis Neonlight?
Heb het idee dat ik nog veel te weinig gedaan heb, over 4 weken krijgen wij de sleutel.

Hopen dat de beste man inderdaad een voorlopig koopcontract wil tekenen voor de garage, lovemyhorse1.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:03

lovemyhorse1, ik kan me voorstellen dat je niet kan wachten om terug te keren naar het gezellige Brabant. Goede hoek ook, want Oirschot is vlakbij. Ik woon nu in Veldhoven, en ga naar Riethoven verhuizen.

Verhuizing gaat ergens eind januari/begin februari plaatsvinden. 3 februari is de sleuteloverdracht, 28 januari bij de notaris voor de overdracht (is een paar dagen vervroegd ivm de hypotheek van de kopers). Ik hoop dat, nu we zo ver zijn, vriendlief toch nog besluit om op wintersport te gaan met een clubje, die de 18de vertrekken. Ik ski niet meer, en hij heeft vorig jaar nog een nieuwe uitrusting gekocht, zonde om die niet uit te testen.

Vandaag ook in plaats van afbreken, inpakken en weggooien iets nieuws gekocht. Vriendje weer blij, kan ie ook weer iets nieuws opbouwen. Schoenenrek en staande kapstok, die hebben we namelijk echt nodig in ons tijdelijk onderkomen. Hier slingeren de schoenen bij de achterdeur en in de hal bij de voordeur, maar als we dat daar doen ligt het gigantisch in de weg. := Ook een kapstok voor de vele jassen is wel handig. Aangezien we geen gaten willen boren moesten we dus een staande kapstok aanschaffen.
Ik begin er wel zin in te krijgen, het begint allemaal dichterbij te komen. Eest dus naar het tijdelijke onderkomen, maar met uitzicht op ons nieuwe huis (ligt er tegenover) en gezellig bij paardje. Dan het nieuwe huis begin juni, en begin juli de inzegening van het nieuwe huis met een feestje, wat onze bruiloft is.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 07:51

Neonlight,dan schiet het bij jou tenminste op met verhuizen.
Veldhoven ben ik zo vaak geweest in de tijd dat ik nog in Oirschot woonde,ging bijna elke week naar Frans Liebrechts toe om te kletsen :)

Vanmiddag komt de makelaar.Eindelijk.
Ze hoeft alleen maar nieuwe foto's van de woonkamer te maken want de foto's van boven enz had ze nog in haar bestand zitten van de vorige keer.
Hoef ik tenminste niet heel de kiet te poetsen.
En er is niks veranderd boven dus dat wordt dadelijk een makkie met poetsen als de kids naar school zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:44

Ja, destijds zo'n beetje de enige ruitersportzaak in de omgeving, kwam er vroeger ook veel. Tegenwoordig niet meer, internetshoppen komt meer voor. En Epplejeck zit ook in de buurt.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:33

Mag ik mij ook melden in dit topic? Ik lees stiekem al een tijdje mee, maar ben niet zo'n fanatieke poster meer op Bokt, dus ik hield me stil :D

Maar hierbij! Vriend en ik zijn bezig met een eerste eigen huis kopen. Vind het doodeng en heel leuk tegelijk! Gisteren een gesprek bij de hypotheekadviseur gehad en daar eigenlijk wel positief verrast over. We kunnen meer lenen dan we dachten, maar dat gaan we niet doen, want we willen wel een beetje fatsoenlijke maandlasten overhouden. Dus nu op zoek naar huizen die bij onze prijsklasse en wensen passen en nadenken over hypotheekrente, vastzetten en samenlevingscontracten. Vind het Fundadeel beduidend leuker :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:47

leuk kikka. succes..houd ons op de hoogte
waar zoeken jullie en Watvoor huis. wij gaan vanmiddag naar de hypotheek adviseur. spannend

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:50

Spannende kikka

Horsii succes vanmiddag

Wij gaan zaterdag weer een huis bekijken en misschien nog wel 2 :D ligt eraan of die mensen die voor ons zijn wezen kijken hebben geboden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:54

spannend quera . hopelijk zit er wat leuks tussen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:03

We hebben al 1 maal geboden maar de mensen wilde niet zakken :) dus nu maar verder zoeken. De aankomende 2 huizen vind ik ook erg mooi :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:23

ja klopt dat had ik meegekregen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:39

Gebeld voor een bezichtiging voor huis nr 6....

Je raadt het al....

Verkocht!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:46

zit jullie niet mee zeg

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:57

Nou Liezel1, er zal toch ooit wel een huis tussen zitten wat niet verkocht is. Jeetje hoeveel pech kun je hebben.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:17

Jeetje liezel! Dat is gewoon niet te geloven..

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:30

Liezel1 schreef:
Gebeld voor een bezichtiging voor huis nr 6....

Je raadt het al....

Verkocht!

Kun je niet bellen voor een bezichtiging voor mijn huis? Misschien verkoop ik het dan net voordat jij wil komen kijken? Wat voor huizen zoek jij uit? Bijzonder zeg, 6 keer.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:31

Zit jij een in heel erg lage prijscategorie Liezel? Het is inderdaad echt niet te geloven. Ik ben iedere keer de eerste kijker in X aantal jaar :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:38

Nou, ik heb een account op Funda, waar ik huizen in bewaar die me wel aanstaan.
Daar zitten er sinds gisteren ook weer 2 tussen die verkocht zijn.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:39

Selka schreef:
Zit jij een in heel erg lage prijscategorie Liezel? Het is inderdaad echt niet te geloven. Ik ben iedere keer de eerste kijker in X aantal jaar :)

Ik woon in Leeuwarden en ik zit rond de 175.000. Niet héél erg laag dus, gewoon middenklasse.
Ook huizen die al 3 jaar te koop stonden zijn ineens verkocht als wij willen kijken....