Over bloedend hout en Annie Sloan, je kan de lacquer van AS gebruiken tegen bloeden maar een grondverf werkt ook. Teakhout is soms lastig met AS dus misschien gewoon verstandig om eerst een grondverf te doen en dan met AS. Maar zelf probeer ik altijd eerst een hoekje met AS om te kijken wat het doet.
Je hoeft inderdaad over het algemeen niet te schuren en te gronden bij Annie Sloan Chalkpaint. Dit omdat het erg goed hecht. Maar als je bloedend hout hebt moet er een tussenlaag tussen om dit tegen te houden. Alleen bij teakhout en ander erg geolied hout raadt ik een grondverf aan omdat Chalkpaint op waterbasis is en een verf op waterbasis gaat gewoon niet nooit hechten op een ondergrond met veel olie.
Azijnloog geeft ook een heel gaaf effect. Azijn in een potje doen en staalwol een paar dagen erbij. Daarna zeven en je kunt het zo gebruiken. Dat geeft een vergrijsde look. Maar het werkt op elke houtsoort anders en kan heel zwart uitpakken.
Malenka
Geplaatst: 09-08-16 23:12
Nu ik vakantie heb gaat het eindelijk de goede kant op met mijn kast.
Erg leuk bed. Waar komt dat ornament dan? En aflakken is met de meeste verf niet noodzakelijk. Al kan ik het me voor een kinderbed nog wel voorstellen ivm spelen.
Maris
Geplaatst: 11-08-16 17:09
klopt het dat er ( voor een kast ) wax is van AS of Abbondanza ? Of nog andere merken ook ???
dems75
Geplaatst: 11-08-16 18:56
oh gaaf dat bed! ik ben nog steeds op zoek naar een mooi antiek hoofdbord voor ons bed!
Kijk...score van vandaag....was vies en smerig....zit nu in de eerste laag verf