Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:03

Quad schreef:
xOkidoki schreef:
Voor mij geen Samsung meer. Dit is de 2e samsung telefoon die kapot is. En dat na 1,5 maand. Nooit laten vallen oid.

Ik zit te denken of ik een iPhone 4s zou kopen of toch een andere.

Nouja, wat is er aan kapot? Bij meeste dingen krijg je gewoon garantie namelijk. Behalve op val- en waterschade uiteraard.

Scherm werd groenachtig. Nooit laten vallen of waterschade oid. Werd niet vergoed.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:35

Quad schreef:
Oké, dat is al wat anders inderdaad. Vervangen van het scherm is ook vrij duur, rond de €120,-.
De rest klinkt ook als hardwarefalen en zou een factory reset niet veel uitmaken.

Wat de Wolfgang betreft, hoor in mijn omgeving prima geluiden over.

Ik zou eens wachten op de Motorola Moto E, of de Moto G ergens vandaan halen. http://tweakers.net/nieuws/95973/motoro ... an-4g.html

De Moto G zonder SD slot en zonder 4G zit rond de €170,- maar is gewoon een erg goed toestel.

Ik bedenk mij net dat er in mijn toekomstige mobiel wel een micro-sim moet zitten aangezien ik dat nu in mijn galaxy S3 ook heb.. Dit maakt het wel weer wat lastiger... iemand nog ideeën?

Die Motorola houd ik nog even in mijn achterhoofd. Klinkt allemaal erg goed maar ik wacht het liefst niet te lang meer met een nieuwe mobiel kopen aangezien het steeds lastiger wordt om mijn S3 te blijven gebruiken..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:41

chaanttaall schreef:
Quad schreef:
Oké, dat is al wat anders inderdaad. Vervangen van het scherm is ook vrij duur, rond de €120,-.
De rest klinkt ook als hardwarefalen en zou een factory reset niet veel uitmaken.

Ik zou eens wachten op de Motorola Moto E, of de Moto G ergens vandaan halen. http://tweakers.net/nieuws/95973/motoro ... an-4g.html

De Moto G zonder SD slot en zonder 4G zit rond de €170,- maar is gewoon een erg goed toestel.

Ik bedenk mij net dat er in mijn toekomstige mobiel wel een micro-sim moet zitten aangezien ik dat nu in mijn galaxy S3 ook heb.. Dit maakt het wel weer wat lastiger... iemand nog ideeën?

Die Motorola houd ik nog even in mijn achterhoofd. Klinkt allemaal erg goed maar ik wacht het liefst niet te lang meer met een nieuwe mobiel kopen aangezien het steeds lastiger wordt om mijn S3 te blijven gebruiken..

Een S4 mini? Echt een top telefoon!

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:44

xMarloes schreef:
chaanttaall schreef:

Een S4 mini? Echt een top telefoon!

Die is helaas een beetje boven mijn budget (mijn budget is €150) aangezien dit een 'tussen' mobiel is. Zodra ik mijn abonnement mag verlengen/andere uitzoeken ben ik van plan om weer een echt goede en wat duurdere mobiel uit te zoeken :)

Kido

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:50

Maar een tussen telefoon verkopen zal je ook niet veel opleveren.
Zeker als je een eigen merk van een of ander kiest.
En 4 maanden kan enkel als je bij dezelfde provider blijft anders 2 maanden.
Je krijgt in beide gevallen toestel al mee bij zelfde provider en toestel heeft andere soort sim kaart worde deze erbij geleverd bij andere provider zul je via huidige provider een nieuwe sim moeten regelen.
Wat ik noemde in mijn vorige post kost je idd 74 maar een nieuw toestel kost je net zoveel voor het gebruik eenzelfde periode.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:51

Kan je niet gewoon het toestel los kopen wat je graag wilt en een sim only abbo hierna doen?
Dat heb ik ook gedaan toen mijn abonnement afliep, het is vaak nog stukke goedkoper ook! :)

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:03

@Kido; Ik wil hem na die 4 maanden niet verkopen, ik wil hem dan achter de hand houden voor als mijn nieuwe kapot gaat. Helaas gaan mijn mobieltjes altijd erg snel kapot (3 in 1 jaar gehad), vandaar dat ik er liever 1 voor achter de hand heb.

@xMarloes; Daar zat ik wel over na te denken maar aangezien ik erg snel uitgekeken ben op mobieltjes en ze bij mij altijd erg snel kapot gaan, ben ik bang dat hij tegen de tijd dat ik over kan gaan op een sim-only, ik of de mobiel niet meer leuk vind, of dat hij kapot is...
Vandaar dat ik wil kiezen voor een tussenmobiel, dan heb ik er ook altijd nog eentje achter de hand! :D

Edit: ik zit nu te kijken naar de Sony Xperia M, wat vinden jullie daar van? Mij lijkt het een goede mobiel voor een lage prijs, maar ik ben er niet zo in thuis haha.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:04

chaanttaall schreef:
Quad schreef:

Maakt niet uit, bestel je via eBay een micro naar normale sim adapter. ;)
Ik kan je wel zeggen dat een Motorola Moto G een hogere verkoop waarde overhoudt dan een telefoon van de Aldi of Kruidvat. Deze kan je denk ik net zo makkelijk weer verkopen voor rond de €130 - €135,-.
Anders even 2/3 weekjes geduld en een Moto E aanschaffen, wel iets minder duur maar wel lekker Android 4.4 erop en is redelijk toekomst bestendig als je ziet wat Motorola doet.

Maar ik zou in jouw geval anders 2e hands kijken, heb je een HTC One X voor €150,- bijvoorbeeld of de Motorola Moto G rond de €120,- als je goed zoekt.

Edit: Een Sony Xperia M is maar 4", stukken kleiner als de Galaxy S3 maar heeft ook prima hardware aan boord zie ik. Denk alleen wel dat je van de Sony skin het meeste last ga krijgen qua performance, net zoals TouchWiz van Samsung, ligt zwaar op de prestaties van het toestel. Bij Motorola is die nagenoeg gestript en draai je bijna standaard Android, op misschien enkele Motorola apps na.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:30

Helaas moet ik er nu toch echt aan geloven...

Aangezien mijn mobieltje helaas total loss is (uit de tas gevallen en waarschijnlijk door een auto of bus geplet), moet ik toch een nieuwe. Maar er is tegenwoordig zoveel verkrijgbaar dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wie heeft er een tip voor mij?

Wat vind ik heel belangrijk:
* Simlock vrij en zonder abbo od. Heb namelijk een simonly abbo.
* "Hufterproof", of dit met extra accessoires te maken. Wil namelijk mijn tas waar hij in zal komen nog wel eens hardhandig neerzetten of het toestel laten vallen.

Wat wil ik er mee kunnen?
* Telefoneren
* SMS-en
* Wekker/ Alarm gebruiken (met vakantie of weekend weg ofzo)
* Fotootje maken

Kleur, etc maakt me helemaal niets uit, wel graag een niet te ingewikkeld exemplaar. Liefst niet een te duur toestel, aangezien ik niet de rijkste vrouw op aarde ben... Internet hoeft van mij niet, gebruik ik niet namelijk (heb je trouwens internet nodig voor what's app od.??)

Wie o wie heeft tips voor mij?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:55

Wat is het budget, dan maakt het zoeken iets makkelijker. ;)

Je hebt internet nodig voor WhatsApp inderdaad, maar dat kan via WiFi en mobiele data (dat laatste is verbonden met je abonnement). Je hebt ook een telefoonnummer nodig voor Whatsapp, dat heb je dus ook al.

Je zou kunnen kijken voor de Motorola Moto E, deze gaat zo rond de €120,- kosten en ziet er vrij goed uit qua specificaties. Voor €180,00 heb je de Motorola Moto G, deze heeft wel betere specificaties en is iets groter, en momenteel via eBay ook meer accessoires, zoals bumpers en TPU cases, te vinden.

Je zou kunnen kijken naar een Galaxy S3 mini maar dat vind ik persoonlijk geen goed toestel en is nu wel eigenlijk verouderd en traag.

Verder heeft de Huawei een aantal interessante opties voor je:
- Huawei Ascend Y530, dual core met een 4,5" scherm €130,00
- Huawei Ascend G510, dual core met 4,5" scherm, wel jaartje ouder en voor €118,00
- Huawei Ascend G525, quad core met 4,5" scherm, wat meer werkgeheugen en rond de €140,00
- Huawei Ascend G6, recentste midrange model van Huawei met Android 4.3, quadcore etc. kost nu rond de €190,00

Maar mijn persoonlijke voorkeur blijft de Motorola Moto G, draait het soepelst en heeft een prima schermkwaliteit.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:57

Budget idd vergeten te melden...

Boven de 100 wil ik eigenlijk niet uit gaan, liefst nog de helft goedkoper... maar dat zal lastig worden denk ik...

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:02

Mijn ervaring is wel dat dergelijke toestellen bizar traag zijn en een enkeltje prullenbak verdienen, wat ik je wel mee kan geven is om iets dergelijks voor rond de €100,00 tweedehands te zoeken, heb je toch meer waar voor je geld.

Voor €50,- ga je echt niets vinden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:06

Ik had trouwens een Nokia, erg goede foon en erg stevig ook! Geen idee of er nog Nokia's in de handel zijn en wat zoiets kost?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:14

Nokia Lumia 520 is anders nog een optie. Loopt vrij vloeiend op Windows Phone en is met ongeveer €100 niet duur.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:23

En als je iets wilt zonder internet?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:34

Wat bedoel je zonder internet? Op elke smartphone kan je internet op gebruiken, via WiFi wel te verstaan.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:47

Ik denk dat ze niet een smartfoon bedoeld?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:53

Whoops, zou ook nog kunnen inderdaad. :+
Dan moet je inderdaad kijken naar een dumbphone. ;)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:58

dumbphone? Klinkt als een telefoon voor dummy's???

ZOek gewoon een degelijk nokia od...

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:01

Nee hoor, dat is een telefoon zonder smartphone eigenschappen, of te wel de ouderwetse bel/sms telefoon en thats it. :P

Je zou dan eens kunnen kijken naar een Nokia 301 / 301.1 lijken mij wel geschikt voor je.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:04

*Checkt Google* Idd zoiets zoek ik! Is dat schermpje touch screen ofzo?

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:08

halloo
ik kom ook even binnen vallen ik heb een lg L7
die zowat totalloss is en bij de winkel gaat repareren binnen de garantie niet lukken dus,
ik zoek een telefoon die ik nodig heb minimaal tot oktober nu zit ik te denken om gewoon een goede telefoon te kopen en dan een sim only abbo te nemen of een tijdelijke tweedehands telefoon te kopen
what should i do?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:11

JPitty schreef:
*Checkt Google* Idd zoiets zoek ik! Is dat schermpje touch screen ofzo?

Staat bij dat het geen touch screen is, ik denk dat alleen iphone of smartpfones dat hebben?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:17

ok. duidelijk! Ga ik mij eens orienteren op nokia! Thanks!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:18

Er zijn gewone simpele nokia's met touchscreen hoor :j