Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berdien schreef:Koopcontract staat los van de bank he, dat spreek je als koper zelf afTegenwoordig moet je minimaal vier weken rekenen van het moment van het accepteren van de offerte tot het kunnen passeren van de hypotheekakte.
Ik heb met grote regelmaat klanten gesproken die het voorlopig koopcontract al getekend hadden, dat moest over een maand passeren en dan moest de afspraak met de adviseur nog gemaakt worden. Tja, wiens fout is dan dat de klant in tijdsnood komt? Je hebt gewoon niet meer van de ene op de andere dag een hypotheek, hoe graag we dat ook zouden willen....
calice schreef:Het is voor aankoop, het bedrag is te overzien maar toch wel weer een redelijke hap geld, als de offerte verloopt voordat de passerdata is dan moet hij verlengd worden en daar betaal je als ik me niet vegis 0,5% van de verkregen hypotheek voor.
idefix4 schreef:De groeihypotheek is niet geliefd meer bij de banken hè? Ze hebben nu een vorm met een spaarrekening bij de bank en een losse levensverzekering. Transparanter kan volgens mij niet. SNS of ING heeft er een prijs mee gewonnen en dan gaan ze allemaal zo iets verstrekken.