Wij doneren ook niet. Het is ook voor ons een hele dure tijd.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Met prijsplafond gaan wij ook fors omhoog hoor![]()
chanicha schreef:Als ik het al weg zou geven zou ik het aan iemand doen waarvan ik weet dat ze het moeilijk hebben.
Ga het echt niet in zo’n bodemloze put storten en daarbij hou ik het zelf want wij pissen overal mee naast de pot dus het is welkom.
Menino schreef:verootjoo schreef:Met prijsplafond gaan wij ook fors omhoog hoor![]()
Dan val je dus uberhaupt niet onder de doelgroep voor wie compensatie bedoeld is en is heb je helemaal mazzel dat ze geen tijd hadden om gericht te compenseren.
Nogmaals, inflatie, openstaande rekeningen, een extraatje dat welkom is.
Als mensen het kunnen gebruiken moeten ze het écht houden en niet weggeven vind ik. Zorg eerst maar voor jezelf als dat nodig is (en dat moet ieder voor zich bepalen) voor je anderen gaat verzorgen.
Maar het is in principe natuurlijk wel hetzelfde als die mensen die 1300 euro ontvingen terwijl ze een vast contract hebben, waar hardgrondig op gevloekt is. (Niet specifiek bedoeld naar verootjoo en sansevieria hoor
)
shirleyp schreef:Lastig hoor, dat doneren! Ik hink ook nog een beetje op twee gedachten. Wij redden ons, hebben het niet nodig om de rekening te kunnen betalen. Dus doneren zou kunnen, al doe ik dat liever op persoonlijk niveau ipv naar een stichting.
Aan de andere kant hebben we net ons hele huis verduurzaamd met spaargeld waar we beide bijna 20 jaar fulltime voor hebben gewerkt. Als fulltime werkende zonder kinderen betaal je veel belasting, maar krijg je nooit een toe- of bijslag. Dus ergens vind ik ook dat wij onze bijdrage aan de maatschappij al wel hebben gedaan.
mysa schreef:Ik zou het doneren als mijn nieuwe termijnbedrag geen € 970 zou zijn.
Fitzroy schreef:Ik gebruik het gewoon waar het voor bedoeld is. Mijn energierekening compenseren. Van 114,- naar 365,- vind ik echt niet grappig. Ik vind het gewoon zonde vh geld. Of ik het wel of niet kan missen doet imo niet ter zake
karrij schreef:Wij geven het ook weg, we kunnen ons gelukkig zelf nog wel bedruipen en we hebben (tot nu toe) nog geen torenhoge voorschotten, wel een variabel contract , maar weinig gas verbruik (wij verbruiken zo'n 800 kuub per jaar en hebben zonnepanelen)
Wij geven het aan een gezin bij ons in de buurt die het goed kunnen gebruiken, ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig vertrouwen heb in de hulporganisatie's . Wij helpen dit gezin al een aantal jaar en hebben er een goede band mee, we helpen hen en zij passen regelmatig op onze honden. Win win situatie