Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:58

Cayenne schreef:
chevax schreef:
Morgen komt ons huis opnieuw online. Mooie foto's, leuke filmpjes en goede plattegronden. Ben ook erg benieuwd of er tijden de open huizen-route belangstellenden komen. Nou ja, je moet maar één koper hebben...

Ik zag net je huis voorbij komen als gesponsord bericht op FB :D
Wat toevallig _O- Ik herkende het meteen!

Echt? Grappig! Ik hoop dat meer mensen het zien :D

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:09

Eerder heb ik hier ons huis gedeeld dat al eventjes te koop stond.
Na de zomer is het opnieuw op Funda gezet voor een iets lagere prijs. Foto’s en tekst wat aangepast.
Na de eerste ronde bezichtigingen meerdere (goede!!) biedingen binnen en het is nu zonder voorbehouden verkocht. Geen idee waarom het nu wel zo goed liep.

Hopelijk gaat dat voor jou ook zo Chevax! :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:21

Simbaa schreef:
Eerder heb ik hier ons huis gedeeld dat al eventjes te koop stond.
Na de zomer is het opnieuw op Funda gezet voor een iets lagere prijs. Foto’s en tekst wat aangepast.
Na de eerste ronde bezichtigingen meerdere (goede!!) biedingen binnen en het is nu zonder voorbehouden verkocht. Geen idee waarom het nu wel zo goed liep.

Hopelijk gaat dat voor jou ook zo Chevax! :)

Dat hoop ik ook, Simba. Fijn dat het zo snel ging bij jullie! Soms moet je in een soort "flow" komen, dan wordt er over je huis gepraat en dan lijkt het ineens vanzelf te gaan. Maar iemand moet maar net een huis als dit zoeken. Het is best groot en het appartement is erg fijn als je zoiets kunt gebruiken. Alhoewel het volgens mij ook gewoon fijn is met thuiswonende kinderen in deze tijd. Daarom hebben wij het ook gebouwd, onze dochter woont er met haar vriend.

Hebben jullie zelf ook al iets gekocht? Misschien heb ik dat gemist hier in het topic.

Simbaa

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 10:27

Wij hebben een oude boerderij gekocht. Flink gebruik moeten maken van een overbrugging, dus is best een opluchting.
En inderdaad wat je zegt, een huis moet gaan “gonzen”. Dat gebeurde met de tweede keer Funda opeens wel :)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 10:31

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:01

Wat een net huis Rosanna! Zal wel redelijk snel verkocht worden :j

@Simbaa
Fijn dat het nu verkocht is! Soms kunnen andere foto's een heel ander indruk geven.

Gisteren wezen kijken naar het huis in Bergeijk. Ik was blij verrast, op de foto's lijkt het kleiner, maar in het echt was er echt veel ruimte. Enige waar we nog mee zitten, is hoeveel energie en gas het verbruikt. Eigenaar heeft ingevuld dat het huidige tarief 150 euro is, maar dat lijkt mij onmogelijk voor een huis van +/- 136 m². We hebben bij de makelaar gevraagd hoeveel kubieke meter gas en kilowattuur de eigenaar verbruikt, dan krijgen we een beter inzicht. We willen uiteraard zonnepanelen plaatsen, maar dat wil bijna iedereen en dan zit je met wachttijden.

Vandaag nog eentje kijken in Valkenswaard, mijn vriend is daar enthousiast over, ik iets minder. We gaan het zien...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:04

Bergeijk is leuk zwarte heks :D

Vriend fietst overigens regelmatig van Luyksgestel naar de hightech campus.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:58

Zo gek is zo'n tarief niet als ze een vast contract nog hebben hoor ZwarteHeks, slimme zet om het verbruik op te vragen, dat geeft nu een veel beter inzicht!

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:29

Saul schreef:
Bergeijk is leuk zwarte heks :D

Vriend fietst overigens regelmatig van Luyksgestel naar de hightech campus.

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat fietsen vanuit Bergeijk heel goed te doen is, makelaar bevestigde dat ook weer. Wat dat betreft opent dat weer meer opties voor ons, dus Bergeijk staat ook op ons lijstje. :j

knabbelgirl schreef:
Zo gek is zo'n tarief niet als ze een vast contract nog hebben hoor ZwarteHeks, slimme zet om het verbruik op te vragen, dat geeft nu een veel beter inzicht!

Nee, als ze nog een vast contract hebben niet, maar als wij daarheen verhuizen, kunnen wij dat contract denk ik niet overnemen? Dan zullen de tarieven van nu ingaan. Maar we horen vandaag van de makelaar over het verbruik, dan kunnen we een betere inschatting maken.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:47

Leuk huis Rosanna! Hebben jullie al veel animo?

https://www.funda.nl/koop/hurdegaryp/hu ... idseame-3/ Die van ons staat sinds gister online, zo gek! Hopelijk komen er veel mensen op af :j

Slim om inderdaad het verbruik op te vragen! Zo’n prijs zegt in deze tijd inderdaad niet zoveel.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:01

Verbruik hoeft ook niet zoveel te zeggen... Als de bewoners van 8 tot 22 de verwarming lekker aan hebben en beide 2x per dag lang douchen, is dat wellicht niet representatief voor jullie verbruik.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:03

Nou dat, zou eerder kijken naar isolatie en leeftijd van de ketel. Wij hebben tot nu toe altijd lager verbruik gehad dan de oud bewoners van wie we het huid kochten. Beiden stookten het hele huis op 22 graden :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:11

Als je gaat verhuizen moet je een nieuw contract afsluiten en dan zit je in het allerhoogste tarief qua gas en elektriciteit.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:30

Neonlight schreef:
Als je gaat verhuizen moet je een nieuw contract afsluiten en dan zit je in het allerhoogste tarief qua gas en elektriciteit.

Tenzij je een lopend contract hebt dat mee kan verhuizen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:56

Hier staat vrijdag de eerste bezichtiging van ons huis op de planning. Ben erg benieuwd, deze mensen wilden vóór de open huizen-route komen kijken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:40

Doubtless schreef:
Neonlight schreef:

Tenzij je een lopend contract hebt dat mee kan verhuizen.

Ik heb dat gedaan... maar die stiekemerds van Eneco hebben vanaf de verhuizing de nieuwe tarieven ingevoerd. Dus let op!

Ik vond daar 5 september wat van en eiste correctie en de oude tarieven tot mijn contract afloopt 16/10/2022
Antwoord Eneco: ja na 3 maanden kunnen wij dat niet meer aanpassen.
Als er geld bij komt dan kan het wel aangepast worden }:0 oplichters

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:45

ZwarteHeks schreef:
knabbelgirl schreef:

Nee, als ze nog een vast contract hebben niet, maar als wij daarheen verhuizen, kunnen wij dat contract denk ik niet overnemen? Dan zullen de tarieven van nu ingaan. Maar we horen vandaag van de makelaar over het verbruik, dan kunnen we een betere inschatting maken.

Ik zou kijken of je je contract mee kan verhuizen (energiebedrijven zijn daar over het algemeen niet blij mee). Dus gewoon even kijken naar het contract dat je hebt afgesloten.

En het bedrag zegt inderdaad niks. Dat mogen ze van mij schrappen en gewoon verbruik opgeven.
Maar daar moet je ook de gezinssamenstelling tegenaan zetten. Als er een paar pubers thuis wonen die 2x per dag douchen en jullie zijn met 2 maakt dat nogal uit.

Ik heb het laatst zelf uitgezocht (had alleen de bedragen nog, niet het verbruik. En is gas+licht) voor de nieuwe bewoners. Ik had een jaren '30 woning met enkel isolatie in het dak. Maar was zelf wel zuinig in het gebruik.
In 2016 hadden de vorige bewoners een verbruik van €140. Dat werd voor mij ook berekend (prima) en werd in 2017 bijgesteld naar €82.
Met thuis werken steeg dat naar €88.
Begin dit jaar werd dat €145 op nieuw contract (900m3 gas en 1100kwh).
Nieuwe bewoners zijn een stel en moeten 270 gaan betalen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:45

Wij zijn vanmiddag weer bij een huis gaan kijken, wilden het eigenlijk op een laag pitje zetten maar deze konden we niet laten gaan toen we de foto's zagen. We willen sowieso een bod doen maar twijfelen wel over hoeveel. Er moet eigenlijk een nieuwe keuken in, zonnepanelen op en het is nog deels enkel glas (glas in lood ramen.) Qua locatie deels ideaal, in het centrum maar met eigen parkeerplek voor 2 auto's wat vrij uniek is. Anderzijds wel naast een Basisschool en aan de andere kant appartementen (dure segment, dat dan weer wel, ken er ook mensen en overlast heb je niet) maar een klein beetje inkijk heb je er wel door.
Dat we willen bieden weten we eigenlijk wel, de ruimte binnen is groot en heel praktisch dus fijn voor ons. Maar de vraag is hoeveel, er was wel ruime animo.
Deze mensen verbruiken 3 x zoveel als wij nu maar hij werkt de hele dag thuis en zet ook overal beneden dan verwarming aan, wij werken ook veel thuis maar pakken veel sneller een dikke trui ofzo. Is natuurlijk ook een keuze.
Voor wie graag wil weten welk huis het is:
Catherina

straat

Mep
pel

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:46

Rosanna1990 schreef:
Zo, ook kan ik eindelijk melden dat ons huis te koop staat.
Helaas eerder dan gehoopt, maar met de huidige markt durven we toch niet te wachten tot ons nieuwe huis klaar is.

Voor de nieuwsgierigen:
https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-4 ... andweg-30/

Keurige woning zeg en ook een nette prijs! Die ben je vast zo kwijt.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:07

Ik weet even niet waar ik mijn vraag anders moet stellen. -O-
Maar hoelang duurt het kribbelen bij de notaris.
Dus niet de wachttijd, echt de overdracht met kribbels…

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:10

Kribbels?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:10

Wauw Floo wat een fantastisch gaaf huis! Ik hoop dat je het krijgt, ben er weg van!

Hier was het een uur Kmbrly en dat was lang, begreep dat het meestal max 30 minuten is

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:20

Kmbrly schreef:
Ik weet even niet waar ik mijn vraag anders moet stellen. -O-
Maar hoelang duurt het kribbelen bij de notaris.
Dus niet de wachttijd, echt de overdracht met kribbels…

In totaal? Wij stonden binnen een uurtje weer buiten.

Eerst de overdracht van de woning, daarna gingen de verkopers weg en tekenden we voor de hypotheek

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:26

Wat een leuk huis Floo! Qua bieden ben ik zelf ook nog een leek in. Is het een gekke/drukke markt bij jullie?

Hier vandaag ook weer een huis bezichtigd, zonnepanelen zitten erop, goed geisoleerd, dubbel glas overal, maar moet wel veel geschilderd worden en een nieuwe badkamer. Vraagprijs is 329, in de buurt van ASML, zal wel flink over moeten bieden :=

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:29

Kriebelen hier ook minder dan een uur hoor.
Echt he knabbelgirl, we zouden wel graag de keuken bij de eetkamer aantrekken want veel praktischer qua ruimte en dan kun je meer keukenruimte gebruiken. Deze is nu vrij onpraktisch en heel oud ook.

De markt is hier mega gestoord nog. Huis waar we vorige week waren 775 vraagprijs, verkocht voor 840. En daar zat voor ruim 2 ton werk in. (Westerstouwe 12). Vond ik ook nog veel minder mooi qua huis en locatie.