Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:14

Jammer dat jullie overboden zijn Rinkse. Weet je ook met hoeveel je jullie bod moet verhogen om kans te maken?

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:45

Jammer Rinske :(

Wij hebben ook weer een huisje gezien wat interessant is voor ons. Op dit moment beetje aan de kleine kant, maar wel met mogelijkheid om een uitbouw te maken. Officiele tekening ligt ook al voor. Dus wij zijn benieuwd. Volgende week Dinsdag hebben wij een afspraak voor bezichtiging. *\o/*

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:53

Esplendido schreef:
Jammer dat jullie overboden zijn Rinkse. Weet je ook met hoeveel je jullie bod moet verhogen om kans te maken?

Geen idee! We gaan ons bod met ongeveer 17.500 verhogen, dus dat is best flink, maar ons huis blijkt 25.000 meer waard te zijn dan we dachten, dus dan valt het nog binnen budget.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:24

Lol net bericht gekregen dat de bezichtiging toch niet doorgaat omdat het huis al onder handen is verkocht :+ dus wij blij, dat na 8 huizen waar wij niet eens meer een bezichtiging konden krijgen, eindelijk een stap verder en dan toch niet.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:01

Jeetje, niet normaal Veriye. Echt balen.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:06

Ja inderdaad...wij kijken al sinds februari, maar bij 90% kunnen wij niet eens meer bezichtigen omdat ze al vol geboekt zijn. Wij staan wel nog bij twee huizen op de reserve lijst, maar kans is klein. Vind het wel erg frustrerend op dit moment en heb ook niet meer zo erg veel zin in

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:12

Sta je niet ingeschreven bij diverse makelaars? Dan krijg je vaak als eerste de huizen te zien. En als je ze op facebook volgt ben je vaak ook net een dag eerder dan dat het op Funda staat.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:24

Jap, wij zijn bij diverse makelaars ingeschreven.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:42

In welke regio zoek je Veriye?

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:46

Alles tussen Arnhem en Apeldoorn zo een beetje :+
Schoonvader woont in Westervoort en we willen graag dichterbij wonen.Hij gaat volgend jaar met pensioen en zou dan een a twee dagen op ons dochter kunnen passen, dus schilt weer in opvang kosten.
Alleen werkt mijn vriend in Deventer en ik in Vaassen en de reistijd mag ook weer niet te lang worden (40min max)
En we zijn ook nog een beetje kieskeurig haha

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:50

Mijn ouders hebben hun huis te koop staan. Is maandag op fb en internet gekomen, vrijdag hebben ze de eerste kijkers, maandag en dinsdag de volgende 2. Ik had snel verwacht maar niet zo snel eigenlijk. Maar ja, is 2e woning met vakantiehuisje in de tuin. Die zijn gewild hier op t eiland omdat je dan niet gebonden bent aan alleen Texelaars de eerste 6 maanden.

https://www.texelvastgoed.nl/aanbod/352 ... 19-de-koog

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:08

Change03 schreef:
Vandaag zou het makelaarskantoor mij bellen om te zeggen of ik een woning wel of niet zou krijgen. In de ochtend gebeld om te vragen hoe laat ik ongeveer telefoon kon verwachten ivm drukke dag met veel meetings. Ze gaven aan dat ik aan het einde van de dag gebeld zou worden.

Wachten.... wachten.... wachten.... uiteindelijk maar weer gebeld met veel excuus omdat ik absoluut niet opdringerig over wou komen. Ik kreeg te horen dat het vandaag niks meer ging worden, misschien morgen of woensdag :(
Vind het niet zo netjes aangezien we vandaag hadden afgesproken en ik er, mits ik de gekozen kandidaat ben, per 1 augustus in kan en daarvoor nog best veel moet regelen. Iedere dag telt dus nu eigenlijk.

Sorry, moest even kotsen

Aan de hand van deze post die ik maandag gedaan heb, wil ik graag om jullie advies vragen. Gisteren en vandaag niks meer vernomen van de makelaar, morgen is het een week geleden dat ik ben gaan bezichtigen.

Dat ik het nog niet weet is opzich geen ramp maar het is per 1 augustus beschikbaar en indien ik dan nog verlof wil hebben zal ik echt op zijn allerlaatst aanstaande vrijdag moeten doorgeven of ik verlof nodig heb of niet.

Ik wil niet opdringerig overkomen maar is het erg als ik morgen bel om te vragen wat de stand van zaken is? Enerzijds wil ik niet mijn eigen ruiten ingooien door hun gek te bellen maar ik wil nu ook wel erg graag weten waar ik aan toe ben...

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:12

Gewoon bellen hoor.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:16

Ik zou ook gewoon bellen!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:15

Gewoon bellen, ik vind de makelaar eigenlijk nog al onfatsoenlijk, om je zo lang te laten wachten.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:11

Helaas, terwijl ik aan het werk was een mail ontvangen dat het aan iemand met een sterker profiel vergeven is... :(

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:24

Wij zijn dus inmiddels ook in een biedoorlog verzeild geraakt en ik heb daar zo geen zin in hè. Ze hebben van 7 partijen biedingen gehad die ongeveer gelijk waren, dus nu mogen alle partijen nog éénmaal een bod doen. Ik heb zodadelijk een gesprek met de hypotheekadviseur om te kijken tot hoever we kunnen gaan, maar aangezien er nog een enorme hoeveelheid verbouwd moet worden zal het niet veel meer zijn dan we al hebben geboden. Door de grootte van het kavel verwacht ik dat er ook mensen meebieden die echt wel meer te besteden hebben, je kunt het huis immers daardoor enorm uitbouwen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:50

Vervelend zo’n biedingsoorlog Rinske. Als je het huis uiteindelijke kunt kopen en er straks fijn woont dan ben je dit soort gedoe vast snel vergeten, maar als je er middenin zit is het vaak zo stressvol.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:04

Even een egopost *\%/* *\%/* *\%/*

Wij zijn ingeloot voor een nieuwbouwproject en hebben een optie op een van onze eerste voorkeuren!!! :D :D :D

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:27

Gefeliciteerd Gimme_joy!! *\o/*

En wat jammer Rinske van zo een biedingsoorlog.

Wij hebben nu wel een keer geluk. Volgende week bij twee huisjes kijken.
*\o/* een was net iets boven ons budget, dus heb er altijd overheen gekeken, maar nu 7 weken later staat die er nog op. Dus toch maar gevraagd of een bezichtiging nog kon en ja, het huis is nog beschikbaar. En omdat het verschil maar 4000 euro zijn, gaan we toch kijken.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:13

Gimme_Joy schreef:
Even een egopost *\%/* *\%/* *\%/*

Wij zijn ingeloot voor een nieuwbouwproject en hebben een optie op een van onze eerste voorkeuren!!! :D :D :D

Wat leuk! Wat voor project is het en waar?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:17

Jammer Change en lastige situatie Rinske!

Gefeliciteerd GJ!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:04

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:33

Gefeliciteerd maar wat een prijzen gimme Joy!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:04

Gefeliciteerd, gimmejoy! Leuk wonen daar :j