Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Duplo schreef:bij particuliere koop huis is mondelinge overeenkomst ook bindend
Daar is geen verschil bij met zakelijk
Het zal voor verkoper en makelaar vast duidelijker zijn dan je hier verteld
Maar je maakt er hier een vaag verhaal van
Op deze manier kan de verkoper gewoon nog afhaken ook al leg je het juiste bedrag neer, wanneer hij het niet eens is met jullie ontbindende voorwaarden komt er alsnog geen koopcontract
Cerilene_ schreef:In welke regio is dit yvje?
Dat scheelt nl. nogal tegenwoordig.
yvje86 schreef:Hi allemaal...ook ik ben enige tijd op zoek naar een nieuwe woning en ik dacht ik vraag advies aan bokt.
Na wat woningen bekeken te hebben eindelijk het huis van onze dromen gevonden.
Iedereen ziet het als een bouwval maar wij zien het als ons paleisje.
Het is een vrijstaande woning met 3400m2 grond.
De woning is vanbinnen helemaal kaal, er zit echt niets in. Geen elektriciteit, gas, water etc.
Wij vonden dit een uitdaging en hadden een bod van van €240.000.
De vraagprijs was €330.000. Afijn om een lang verhaal kort te maken ging verkoper niet op ons bod in en is het uiteindelijk nog verkocht voor € 300.000, gaat het tegen de vlakte en wordt er een nieuw landhuis gebouwd.
Ik moet zeggen dat ik er best kapot van was dat er nog zoveel geld voor werd neergelegd.
Afijn...enkele maanden later bedenk ik me dat een soortgelijk huis te koop staat in dezelfde buurt (alleen is dit huis wel bewoonbaar).
Het gaat dus ditmaal wederom om een vrijstaande woning, 2000m2 grond. De woning moet flink opgeknapt worden maar is in redelijke staat.
Het staat langer dan 2 jaar te koop, exact weet ik het niet.
De originele vraagprijs was €400.000 maar ze zijn ruim een jaar geleden gezakt naar €375.000.
Mijn vraag.....wat zouden jullie als openingsbod doen?
Wendy schreef:Klopt, zo staat er hier in de omgeving ook een oude boerderij te koop. Vrienden van me zijn met dat huis bezig geweest, maar die eigenaar is een eigenwijs stuk vreten die niet per se hoeft te verkopen. Dat huis staat toch ondertussen al een jaar of 5 te koop denk ik?
Sannanasje schreef:Jeetje wat een verhalen allemaal joh! Ik hoop dat het bij ons makkelijker gaat.
Vrijdag komt bij ons de makelaar foto's maken. Na een half jaar voorbereiden en opruimen en dit nog even schilderen en dat nog even doen dan toch eindelijk echt!
Hij heeft het 5 jaar geleden ook in de verkoop gehad toen mijn vriend en zijn ex uit elkaar gingen maar toen kon mijn vriend toch ineens de hypotheek alleen op zijn naam laten zetten door wat slim gereken van de financiële adviseur.
De makelaar kwam nu binnen en was echt aangenaam verrast hoe het opgefrist was in vergelijking met toen. Dus goede hoop dat het geen maanden te koop gaat staan.
Maar voor ons nieuwe huis hebben we een dingetje. Misschien dat jullie het weten. Wij hebben geen samenlevingscontract oid maar willen over een tijdje wel trouwen.
Kun je als je verloofd bent gewoon een hypotheek krijgen? Of hoe werkt dat?
Eerst een samenlevingscontract en daarna over een jaar trouwen oid wilden we niet als het niet nodig is ivm notariskosten enzo
Berdien schreef:Hypotheek staat inderdaad los van je huwelijkse status. Enige waar je goed op moet letten is het erfrecht en wat er gebeurd als één van jullie beiden komt te overlijden. Bij huwelijk (of geregistreerd partnerschap) ben je automatisch erfgenaam, bij een samenlevingscontract dient dat heel goed vastgelegd te worden.