Heb wel gisteren alle zaadmatjes losgemaakt, mn vijf potjes die ik 20 feb gezaaid had hebben het door die dingen niet overleefd, ze konden het zakje niet doorbreken ontdekte ik gisteren
Mijn tomaten die al een week in de volle grond staan laten indd wel zien dat ze er een beetje moeite mee hebben maar voor alsnog houden ze het goed vol! Mijn komkommer staat ook al zeker 3 nachten buiten en de 2 grotere plantjes daarvan heb ik gister in een grote pot gezet want het nieuwe blad groeide zeer gestaagd dus die konden wel wat ruimte gebruiken.
Gister toch nog ff naar de Intratuin geweest en toen heb ik gehaald: 2 jonge ananas aardbeien, andijvie zaadjes en rode ui zaadjes, en nog een rol gaas want volgende maand komen er kipjes!
Mijn radijsjes waren eerst ook gewoon rode steeltjes hoor. Maar op een gegeven moment wordt dat dik en dat is dan je radijs gewoon geduld hebben. Komt wel goed
Ik heb nu ook een komkommerplant gekocht, alleen knakte er net een blad met uit t tasje halen :'( Verder staat bij mij alles nog binnen. Kropsla en de cherrytomaat groeien heel goed!
Hier gaan de cherrytomaatjes als een trein De selderij heeft van de week per ongeluk in de volle zon gestaan en is zo'n beetje verkoold... Daarnaast heb ik al van mijn kropsla kunnen oogsten, van elk plantje een paar baadjes en hop, salade!
Wanneer kan je trouwens beginnen met een tomaat te dieven? Ik heb nu hele kleine zijscheutjes in de oksels, maar moeten die gelijk weg? Waar begint de bloei van een tomaat?
Mijn radijsjes buiten in de tuin gaan als een trein.
MissAnnemijn
Geplaatst: 20-04-15 19:55
Even een foto gemaakt van mijne, er zijn dus 2 omgevallen Een maakt een 3e blaadje, maar volgens mij ziet het redelijk hopeloos eruit voor m'n radijsjes
Die zien er inderdaad hopeloos uit hebben veel te warm gestaan
MissAnnemijn
Geplaatst: 20-04-15 20:11
Haha thnx Ik heb helaas geen koelere ruimte dan de woonkamer, we hebben nog een apart kamertje maar daar is het ook 20 graden met dit weer.
Coby
Moderator Over Paarden
The one and only
Geplaatst: 20-04-15 20:31
Tomaat heeft in volle grond nodig. Besproeien mag ook niet zei vaders. De rest gaat prima. Iemand enig idee wat er achteraan in de vierkante meter tuin staat. Gekocht dacht aan rode bietjes
Ik kom hier ook eens meekijken. Ik heb van een stalgenootje tig van die mini moestuintjes gekregen. Leuk voor de kids. Maar ik had er serieus niet bij stilgestaan dat er uit elk bakje tig plantjes zouden komen! Door de AH reclame zat ik met 3 leuke potjes in de woonkamer in mijn hoofd. Ik heb nu meer dan 20 broccoli planten, serieus alles komt op en hoe!
En de grap? Woon op een flatje met een balkon. Dat nu dus vol staat met bakken, potten en in de haast met grond gevulde blikken en potten.
Mijn vriend wou de mooiste kiezen en de rest weggooien maar dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen. Dus het is ook wel een beetje mijn eigen schuld.