[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:26

Dan word het lastig.. maar idd wandelen is ook een optie.
En je kan toch altijd zeggen gelieve voor 19.00 tegen de makelaar? Die kan dan altijd deze tijd aandragen en mochten ze echt niet kunnen dan kan de makelaar natuurlijk altijd even contact opnemen met jou en kan je altijd nog een beslissing nemen. Een makelaar kan dan vaak ook wel inschatten of het het waard is ;)

pmarena

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:28

Tuurlijk, dat zullen ze wel vaker hebben hoor :j

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:20

Ik heb altijd de bezichtigingen met goed overleg met makelaar gepland. ik kreeg minimaal 3 dagen van te voren door wanneer en hoe laat, dus alle tijd, om alles goed te regelen en zelf deur uit te zijn. Dus misschien kun je aan makelaar doorgeven at handig is en wat niet, zodat hij dat ook aan potentiele kopers kan doorgeven. Ik heb zelf ook vele bezichtigingen gedaan. Ik ging altijd overdag, want donker trok me niet zo aan en paste me aan. Gaf een aantal voorkeuren aan en dan liet ik makelaar beslissen(en zo ook de eigenaar van huis)

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:06

@lovemyhorse. Wat ik mij gelijk afvraag bij jullie huis is dat die zeker ligt in een buurt waar veel wordt ingebroken door al die dievenstrips en andere maatregelen die jullie meerdere keren hebben genomen :D . Ik denk dat je beter één keer kunt vermelden dat het huis voldoet aan het politiekeurmerk of goed beveiligd is met extra sloten. Dat zou de kriebels verminderen.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:17

Ankie2011,het is niet een buurt waar veel ingebroken wordt.
Maar ik ben vaak 's nachts alleen thuis als manlief aan het werken is en ik ben superbang alleen.
Ik hoor elk geluidje en wordt daar wakker van dus vandaar extra beveiliging op de deuren.
Het is alleen geen politie-keurmerk althans hebben we dit nooit laten keuren door de politie.
Misschien een keer laten doen.

Ik ga het straks aanpassen in de advertentie.Goeie tip van je :D

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:53

Ik heb de advertentie aangepast op Marktplaats dankzij jullie goede adviezen.
Dank je wel allemaal.
Dadelijk maar eens gaan verdiepen in de makelaars in Zwijndrecht.
Heb er helemaal geen zin in maar het moet.
Maar meteen wat vragen opschrijven zodat ik deze niet vergeet te stellen als ik bij een makelaar zit.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:26

Nog ff een vraagje die ik al eerder had gesteld hier in dit forum maar waar niemand een antwoord op had.

Hier in de straat staat ook een huis te koop met bijv makelaar X.
Is het nu verstandig om ons huis ook bij makelaar X aan te bieden of dan toch een andere makelaar te kiezen?
Wie heeft hier een goed advies over?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:31

Ik vond het erg belangrijk hoe een makelaar over je huis dacht, sommigen zijn heel enthousiast, sommigen niet, ook qua vraagprijs, is er best veel verschil
Ook in het percentage dat ze willen hebben zit verschil en kun je onderhandelen.

ik zou sowieso met meerdere een gesprek aangaan en je huis laten taxeren

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:42

lmh: ik vind dat ook een lastige vraag :j

Wij hebben hier in het dorp 1 makelaar die zeer centraal in het dorp zit met zijn pand en ook NVM makelaar is, dus als je een huis zoekt kom je daar al heel snel terecht.

Ik had eerst zoiets van: die makelaar heeft al zoveel huizen te koop staan, die gaat echt niet bijzonder zijn best doen om dat van mij te verkopen.... of die nu immers woning A of B verkoopt zal hem een zorg zijn :o

Heb mijn huis toen te koop gezet bij een beginnende makelaar met nog maar weinig huizen, met het idee: zo'n jonge hond zal nog wat meer zijn best doen om zich te bewijzen en zit nog niet al tientallen jaren vast in hoe het vroeger ging bij een makelaar, dat ze er niets voor hoefden te doen en huizen als warme broodjes over de toonbank gingen :=

Helaas huis niet verkocht. Na 3 jaar heb ik het toen toch alsnog maar te koop gezet bij die bekende makelaar met het idee dat mensen mijn huis dan ook sneller zien als ze toch al daar gaan kijken, wie weet neemt die makelaar dan sneller mensen met interesse ook even mee naar mijn huis om dat te laten zien.

En via hen kwam het ook "echt" op Fund te staan en niet in die vage lijst onderaan zeg maar :P

Prijs nog een stuk verlaagd en hogere provisie (auw..) en gedacht: dat zijn we er maar vanaf.
Maar ook nu nog geen koper.... en weer een jaar later. Grom.

Volgens mij maakt het eigenlijk heel weinig uit waar je een huis te koop zet...een makelaar doet er volgens mij toch weinig meer aan dan je huis online zetten en achterover leunen totdat zich iemand met interesse meld..... -O-

Je kan nog wel een media-pakketje bij ze afnemen ofzo en dan zetten ze je huis een paar keer in de krant o.i.d. maarja, iemand die een huis zoekt die kijkt toch sowieso al op Funda enzo en dan zien ze het ook wel.... het lijkt me niet dat je het eerder verkoopt als je er veel geld tegenaan gooit op die manier :o

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:47

fokfanaat,ik wil ook zelf een beetje de vinger in de pap houden qua vraagprijs :)
Ik ga zowieso meerder makelaars langs maar is het wel zo verstandig om dezelfde makelaar te nemen?
Toen ik vorig jaar ons huis te koop had gezet had ik ook meerdere makelaars over de vloer gehad over het percentage ed.
Die makelaar X wilde qua prijs zijn eigen zin doordrijven en daarom ben ik toen afgehaakt.
Maar het is voor een makelaar natuurlijk ook fijn als hij 2 dezelfde woningen in dezelfde straat in de aanbieding heeft zodat potentiele kopers kunnen kijken welke ze het beste bij hun vinden passen.
Maar ik vraag me af of dat niet nadelig is voor beide verkopende partijen?
Maandag op pad naar de makelaars hier in Zwijndrecht.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:50

pmarena,het probleem is dat er hier in dit gat heel veel bekende makelaars zijn,een stuk of 8 die allemaal goed zijn aangeschreven en veel huizen verkopen.
Hadden ze hier in dit gat maar 1 makelaar dan zou het niet zo moeilijk zijn.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:51

nee tuurlijk wil je dat, daarom ook wel handig om een makelaar te kiezen die dat haalbaar acht en niet een die zegt, dat lukt toch nooit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:53

Nou dat hebben ze hier ook niet hoor, er zit zat bekends :j

Maar 1 makelaar heeft naar mijn mening de beste locatie midden in het dorp, als je een huis wilt kopen dan rij en loop je daar makkelijk even langs en daarom verwacht ik dat daar mijn huis sneller gezien wordt dan elders door mensen die niet al gewoon op internet zoeken :)

Wellicht heb je er bij jullie ook 1 die zo'n locatie heeft dat je daar zelf ook even langs zou gaan om te kijken wat er zoal te koop staat?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:17

Betreft makelaar uit zoeken:
Bel zelf of laat iemand bellen voor een folder van een huis wat daar al te koop staat! Evalueer hoe je behandelt word dan ben je al een stukje wijzer! Tegen verkopers zijn sommige makelaars toch wat anders als tegen kopers :)

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:21

Gelukkig nieuwjaar allemaal! 5 pagina's gemist oei...

lovemyhorse, bij twee dezelfde huizen is het denk ik heel belangrijk om te weten hoe de staat van dat andere huis is. Want reken maar dat iedereen ze allebei bekijkt, als de prijs gelijk is (ongeveer).

Ik zou zeggen een makelaar die bij je past. Wij hebben een zzp-er, die is bloedfanatiek daar hou ik zelf wel van maar anderen kiezen liever een groot kantoor.

Of het voor de kijkers uitmaakt weet ik niet, die kijken eerder naar afwerking denk ik dus zorg dat je de afwerking netter hebt.

Of een bodemprijs instellen, een vanafprijs. Zo hebben wij ons huis in 5 weken verkocht.

Dat is ook gelijk het goede nieuws : op oudejaarsdag hebben onze kopers het contract getekend! Ze zitten nu nog wel in de bedenktijd, maar gingen al voor een keuken kijken dus heb goede hoop dat alles doorgaat. Nu hopen dat ze de financiering rond kunnen krijgen!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 10:33

Hee pmarena! Wat balen dat het nog niet echt opschiet met de verkoop van je woning zeg! En dan ook nog die toeristenbelasting er bovenop!

Grappig trouwens dat smaken zo erg verschillen.

Ons huis zal ongeveer zo worden: (scandinavisch met veel wit, hout, robuuste materialen en zwarte details, klein beetje design maar niet mega-strak)

Afbeelding

Afbeelding

Deze stoelen hebben we:
Afbeelding

De vloer wordt zo:
Afbeelding

Zo'n zwart-wit vloerkleed staat op m'n verlanglijstje
Afbeelding

En deze stoel hebben we vorige week besteld:
Afbeelding

En als we aan het eind nog geld over hebben willen we ook nog zo'n houtkachel :D
Afbeelding

Warmte haal ik niet uit de kleur van de muren maar uit structuren, verlichting, accessoires zoals kussens/kleedjes/kaarsen/planten etc. Maar ik snap wel dat dit een vrij specifieke smaak is die niet iedereen mooi vind.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:06

Het hout en zwart vind ik heel mooi +:)+

Maar er mist voor mij echt wat warmte qua kleur, die witte muren zouden echt rap verdwijnen bij mij, dat zou al de helft schelen qua kilheid :P

Hamont: dat klink als kat in het bakkie, gefeliciteerd! +:)+

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:01

Vanaf prijs zou ik wel eng vinden hoor!
Ons oude huurhuis staat nu ook met een vanaf prijs. Niet eens zo'n gekke prijs voor deze buurt.. staat al 8 maanden te koop met die prijs (en 5jr met de vraagprijs)..

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:51

@ Nelleke: wij gaan ook voor deze stijl. Ik ben heel erg benieuwd waar het kleed van is. Prachtig!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:15

Nou Hamont, dat zou super zijn. Nog even duimen dan.
_Nelleke_, ziet er wel sfeervol uit, mis alleen net iets warmte, maar is meer een kwestie van smaak.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:58

Neonlight schreef:
Overigens hebben wij ook 1 gekleurde muur, paarse wand op de slaapkamer. :)
Maar kleur maakt een huis kleiner, en dat is niet een kwestie dus van "de kleur staat me niet aan" maar het gevoel van "dit huis is mij te klein". Makelaars en binnenhuis-architecten adviseren niet voor niets kleurloos voor verkoop woning.

ja maar, daarom zeg ik al, ik ben niet de typische koper waar ze zich op moeten richten met dergelijk advies... kleur kan idd kleiner maken...let wel, kan! kleur op strategische plaatsen kan een huis juist ook groter laten lijken , of sfeervoller/warmer/fijner...
ruimte is niet alles, sfeer en karakter spelen ook mee
bij een kleiner huis zou ik een dergelijk advies ook sneller geven/opvolgen dan bij een ruim licht huis,

maar zoals Nelleke ook laat zien, een wit huis hoeft niet zielloos te zijn :n absoluut niet, maar daar komt dan wel meer bij kijken dan de muren in een neutrale kleur zetten idd

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:40

Wat super zeg Hamont dat het allemaal zo vlot gaat, wanneer ga je zelf dan een bod doen op een huis?

Onze kijkers van vandaag worden niet onze kopers. Tenminste, mijn vriend had de makelaar gesproken voor dat ze kwamen bezichtigen en heeft tegen mijn vriend gezegd dat hij vandaag nog zou bellen als de mensen enthousiast waren en anders maandag. Makelaar heeft vandaag niet weer gebeld... dus waarschijnlijk geen potentiële kopers.
Het huis is de afgelopen week wel weer veel meer op Funda bekeken dan in december, dus er moet toch een keer een koper komen. Ooit.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:43

Mooi hoor, die witte interieurs met hout. Vooral die onderste foto.

Symbeami, wij gaan volgende week een bod doen op een huis. Als dat niet lukt kijken we weer verder. We moeten er wel voor 27 maart uit hier.

Ik kan me echt niet voorstellen dat het zo lang duurt met jullie huis. Misschien hier in je onderschrift op bokt plaatsen? Het is tenslotte echt voor paardenliefhebbers!! Je kan er zo in met je meubels en je paard!

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:05

Nou morgen op naar de makelaars.
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat.
Heb heel wat vragen want de situatie is een beetje veranderd.
Gisteren kom ik thuis en zie mn man bij de garage staan met een andere man.
Ik daar naar toe en zegt mn man die andere man interesse heeft in onze garage en geld heeft geboden.
Ik vraag hoeveel en hoor het bedrag.
Ik schrik eigenlijk van het bedrag wat die man heeft geboden.
Dat is in ieder geval veel meer dan ik had verwacht.
Die man zijn nummer opgeschreven en zijn adres en we moesten maar bellen als het huis verkocht was want dan kocht die man de garage voor dat geboden bedrag.
Die man wilde wel wachten tot wij ons huis hadden verkocht.

Binnen moest ik alles ff een plaats geven want dat zou betekenen dat wij het huis wat gunstiger geprijsd op de markt kunnen brengen.
Kijk ik op Funda zie ik dat de tegenover buren ook hun huis te koop hadden gezet.
Mijn man helemaal in paniek want hij denkt dat dit nadelig is voor de verkoop van ons huis.
Maar die mensen vragen 245 en die hebben geen garage.
Ik zal morgen met de makelaar overleggen voor hoeveel we ons huis nu op de markt kunnen zetten.
Die 245 is veel te hoog voor de woningen hier in de straat.

Ook maar ff aan de makelaar vragen hoe ik dat nu moet doen met die garage.
Hoe stel ik een voorlopig koopcontract op en hoe moet ik nu alles verder regelen met die man die geboden heeft op de garage.

Nu maar hopen dat alles goed verloopt bij de makelaar en dat we snel ons huis verkocht hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:58

garage zit, zoals ik het lees, wel echt aan jullie tuin vast?
dan zou het best kunnen lonen om het huis met de garage samen aan te bieden, zoals je zelf al schrijft in de advertentie is het best een zeldzaam iets bij jullie in de buurt, dus dat zou best wel eens goed kunnen verkopen.

maar goed, als de garage verder een op zich zelf staand iets is en er een errug goede prijs voor geboden word, is het misschien wel iets om over na te denken.
zou het zeker bespreken met makelaars morgen , kijken wat hun idee er bij is .